Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 2 Ogos 2010

Sahabat Blogger @ Kelab Blogger : Aziramsa

Sahabat Blogger @ Kelab Blogger : Aziramsa

"There are good ships,and there are wood ships,the ships that sail the sea.But the best ships are friendships,and may they always be."

Sahabat Blogger @ Kelab Blogger : Burberrytulips

Sahabat Blogger @ Kelab Blogger : Burberrytulips

Terima kasih kerana sudi menjadi ahli Kelab Blogger - Ben Ashaari .. di harap dengan penyertaan BurberryTulips dapat memeriahkan lagi dunia blogging kita ni .. insyaAllah.. Selamat maju jaya hendaknya..Burberrytulips

Perkara yang patut ketahui mengenai Puasa Ramadhan

Sebelum kita tersilap faham, niat bukanlah seperti yang dibayangkan oleh sesetengah pihak iaitu ucapan di lidah “sengaja aku berniat sekian dan sekian..”. Sama sekali tidak. Itu hanyalah ucapan lidah, belum tentu mewakili tujuan sebenar. Niat juga bukan perkataan yang di atur dalam minda yang menyebab ramai orang yang tidak faham berulang kali kononnya melafazkan ‘niat’, sehingga terganggu solat, puasa, iktikaf dan seumpamanya.

seterusnya >> Segalanya kerana niat



Berbalik kepada kehidupan kita, kadang-kala kebiasaan mengongkong kita lebih dari dalil dan nas-nas agama. Umpamanya kadangkala lihat wanita yang menutup aurat, tetapi apabila hendak bersolat dia seakan tidak mampu selagi tidak memakai telekung putih yang menjadi kebiasaan orang Nusantara. Saya bukan menyalahkan pakaian tersebut. Seseorang boleh memakainya jika dia mahu. Tetapi keterikatan dengan ‘uniform’ yang seperti itu boleh membebankan diri dan melupakan kita bahawa dengan pakaian yang ada sudah memadai. Sehingga ada yang menangguh solat hanya kerana tertinggal telekungnya.

seterusnya >> Puasa Tidak Boleh Berpisah Dari Dalil Sunah


Sebenarnya melafazkan (menyuarakan) niat untuk berpuasa bukanlah perkara yang wajib. Yang wajib adalah apabila seseorang itu mengetahui dengan sadar apa yang akan dilakukannya. Jika seseorang itu terganggu dengan perasaan was-was, maka dianjurkan untuk menyebut dalam hati sekedar “Inilah puasa aku”. Jika masih was-was, maka boleh menyebutnya secara lisan untuk mengukuhkan penyebutan dalam hati tadi. Jika setelah itu masih was-was juga, maka jangan diberi perhatian, karena tidak lain dan tidak bukan dia adalah permainan syaitan.
seterusnya >> Niat Puasa


Ramadhan dianggap bulan termulia di dalam bulan-bulan Islam. Penurunan Al-Quran di dalam bulan Ramadhan menjadikan bulan ini sangat mulia lagi istimewa. Di dalamnya terdapat pelbagai fadilat yang harus dikejar oleh setiap umat Islam bagi mempertingkatkan kualiti keimanan dan ketaqwaan. Bulan Ramadhan juga dianggap sebagai Madrasah Kerohanian di mana pada bulan ini umat Islam diwajibkan berpuasa. Risalah kali ini akan memaparkan dua pesanan pilihan berkenaan cara kita menyambut Ramadhan.
seterusnya >> Bagaimana kita hendak menyambut Ramadhan


Tumpuan kita yang pertama kepada perkara yang ditokok tambah ialah hukum memasukkan sesuatu ke dalam rongga badan membatalkan puasa. Contohnya:

1. Memasukkan pen ke dalam mulut membatalkan puasa.

2. Menelan air liur membatalkan puasa.

3. Mengorek telinga atau membersihkan telinga dengan cotton buds membatalkan puasa.

4. Mengorek hidung atau debu pasir yang masuk ke dalam hidung membatalkan puasa.

5. Membuang air besar tanpa meneran sepenuhnya agar najis keluar sekali gus membatalkan puasa.


seterusnya >> Puasa Ramadhan : Antara yang ditokok tambah


Apakah batal puasa seseorang yang tertelan kahak? Perlukan seseorang itu berusaha keras mengeluarkan kahak tersebut walaupun perlu ketahap memuntahkannya?
Harap ustaz dpt perjelaskan.

seterusnya >> Kahak Membatalkan Puasa ?



ADAB-adab berhubung ibadat mestilah merujuk kepada ajaran yang ditunjuk oleh Allah s.w.t. dan Rasulullah s.a.w., iaitu al-Quran dan sunah. Ada sebahagian pihak yang cenderung mencipta adab-adab ibadah tanpa merujuk kepada dua sumber agung itu, misalnya dakwaan yang menyatakan makruh mandi terlalu kerap, atau mandi pada hampir waktu berbuka kerana ia boleh mengurangkan keletihan dan sekali gus menghilangkan kelebihan puasa.

seterusnya >> Adab Berbuka Puasa - Menurut Sunah Rasulullah S.A.W.

Geledah Dapur Ramadhan Bersama .. Si Kembang Mawar

Sambal Koret .. penah dengar tak ?? haaaaa.. tak kan ? aku pon tak penah.. yang aku kenal cili boh je... lain tak.. hahaha.. guwau..

Katanya " Sambal yang aku nak share nih bukan calang-calang sambal. Tak kena gaya boleh pahit. Resepi turun-temurun dari nenek belah ayah ; pure jawa punya. Banyak berguru dengan nenek kalau bab masakan jawa.Nenek panggil sambal nih SAMBAL KORET. Tak tahu kenapa. maybe sebab sambal nih kena korek dari lesung batu kowt, hahaha "

haaaaaaaa..tu dia kataa.... nak tau resepinya ?? Jommm ... SI KEMBANG MAWAR

Sahabat Blogger @ Kelab Blogger : Ayah_ibu_nasuha

Sahabat Blogger @ Kelab Blogger : Ayah_ibu_nasuha

Jadual acara pelancongan OGOS 2010 - Kementerian Pelancongan Malaysia

Hehe..bulan ni ( Ogos ) kita akan berpuasa .. tapi aktiviti pelancongan negara tidak berehat ... tetap ada acara malah lagi menarik .. nak tau ?? jom baca ... tak yah klik pon... ahaks..


TIOMAN MEGA DIVE
5 – 9 Aug • Tioman, Pahang
Pahang State Office, Ministry of Tourism
T: 09-517 1111 / 1112 • F: 09-514 6900
Known for its crystal clear waters and rich marine life,
Tioman is a prominent dive site in the region and a perfect
location to learn this exciting sport. Get in-depth information
on the many licensed dive operators here and enjoy a diving
experience like never before!


LANGKAWI WATER STAGE SHOW
6 – 8 Aug • Pantai Cenang, Langkawi
Ministry of Tourism
T: 03-2693 7111 • F: 03-2691 3358
E: info@motour.gov.my
W: www.motour.gov.my
Langkawi Development Authority
T: 04-966 7186 • F: 04-966 2879
W: www.lada.gov.my
Visit the beautiful island of Langkawi and enjoy enthralling
performances and stage shows. Be enchanted by the
colourful displays that will make your holiday even more
exciting. Don’t miss the chance to visit Langkawi’s beautiful
beaches during this magical event!

BORNEO INTERNATIONAL KITES FESTIVAL
8 – 15 Aug • Bintulu, Sarawak
Ministry of Urban Development and Tourism Sarawak
(MUDT)
T: 082-319 309 / 313 • F: 082-441 277 / 445 311
w: www.mudtour.sarawak.gov.my
It’s kites everywhere at this grand festival! This international
event is set to attract contestants from 25 countries around
the world.

BAZAAR RAMADAN
11 Aug • Masjid Jamek Kg. Baru, Kuala Lumpur /
Throughout Malaysia
Ministry of Tourism
T: 03-2693 7111 • F: 03-2691 3358
E: info@motour.gov.my
W: www.motour.gov.my
As the fasting month begins, stalls and bazaars sprout
around the city, offering an array of delicious fare for
Muslims to break their fast. Sample the authentic delights
or watch the cooking demonstrations.

ROYAL PAHANG BILLFISH INTERNATIONAL
CHALLENGE
13 – 16 Aug • Rompin, Pahang
Pahang State Office, Ministry of Tourism
T: 09-517 1111 / 1112 • F: 09-514 6900
E: tioman@mytioman.com.my
W: www.mytioman.com.my
This annual event puts the small town of Rompin in the
international limelight. The challenge draws anglers from as
far as the United Kingdom, United States, Japan, Thailand,
Indonesia and Singapore.

SANDAKAN MEMORIAL DAY
15 Aug • Sandakan, Sabah
Sandakan Municipal Council
T: 089-224 026 • F: 013-886 9668
E: info@sabahtourism.com
W: www.sabahtourism.com
A poignant event, the Sandakan Memorial Day honours
Australian allied prisoners who lost their lives at the
Prisoners of War (POW) camp in Sandakan as well as those
who perished during the infamous Death March from
Sandakan to Ranau.

SARAWAK REGATTA
30 Aug – 1 Sep • Kuching, Sarawak
Ministry of Urban Development and Tourism Sarawak
(MUDT)
T: 082-319 309 / 313 • F: 082-441 277 / 445 311
W: www.mudtour.sarawak.gov.my
Ministry of Tourism
T: 03-2693 7111 • F: 03-2691 3358
E: info@motour.gov.my
W: www.motour.gov.my
Historically and culturally significant, the Sarawak Regatta
traces its origins to the days of the Rajah Charles Brooke.
The regatta relives the former glory with traditional long
boat and dragon boat races, as well as a host of traditional
contests and games.

MERDEKA DAY CELEBRATION
31 Aug • Throughout Malaysia
Ministry of Information, Communication and Culture
T: 03-2612 7600 • F: 03-2697 4081
W: www.kpkk.gov.my
Malaysia’s 53rd national day will be celebrated with
parades, firework displays, concerts and other interesting
activities. Celebrations will be held throughout the country
to mark this special occasion. Join in the festivities and
share the joy as people from all walks of life come together
as one.

Date/venue to be confirmed by the organiser.
For updates on the events, visit
www.tourismmalaysia.gov.my

Kau Yang Satu dan CI.N.T.A K.I.T.A

Tajuk/Lirik Lagu: Kau Yang Satu
Penyanyi: Wow

Tanpa mu aku la yang rindu
Tanpa dirimu hilanglah manjaku
Kasih mu adalah naluriku
Cintamu hanya di hatiku

Izinkan aku selami hatimu
Izinkan aku bisikkan cintaku
Janjiku pada kau yang satu
Diriku hanyalah untukmu

Engkau lah yang satu
Pujaaan hatiku
Sucinya cintaku padamu
Sayangku hanya kau yang satu
Kasih dah rinduku milikmu

sumber :LIRIK LAGU.NET


Korang pernah dengar lagu ni ? Pergh..berhantu kan ? Tapi ada yang kata , tah hapa hapa.. pendek giler lagu ni... Perlu ke nak panjang panjang ? Kalau panjang , baru layak di panggil lagu ?

Kira nak buat lagu yang sependek ni , cuma duduk tepi jalan , tiba tiba terus datang lirik lagu tu ? Tak payah pk ek ? huhu... idea ..kreativiti dan teknik ... keutamaan dalam penciptaan .. Samada menjadi atau tidak je..

Ok.. aku bagi satu lagi contoh ..

Tajuk/Lirik Lagu: C.I.N.T.A K.I.T.A
Penyanyi: XPDC

C.I.N.T.A. K.I.T.A.
satu rasa
C.I.N.T.A. B.U.T.A.
tak bermata lahirnya
C.I.N.T.A. G.I.L.A.
pada harta
M.A.N.A. C.I.N.T.A..
yang sebenar2nya
C.I.N.T.A. K.I.T.A.
sampai bila
Manakah satu arah kita sebenarnya dunia

Kita berasmara di dalam cinta yang tak bermaya
Kita berupaya selagi padu janji setia
Kita selami cinta ini kian lama
Telan arus nangis ketawa
Sama rasa pastinya
Walaupun tahu cinta itu tak bermata
Namun masih banyak ada
Yang menawan di dalamnya

sumber : LIRIK LAGU

Pernah satu ketika dulu , diorg gelar lagu ni lagu budak sekolah..lagu budak tadika sebab mengeja... tapi apa jadi selepas tu ? Menjadi siulan budak budak ...

Pernah dengar lagu M.Nasir ? Tanya sama itu hud hud ? Lagu tu jadi siulan anak remaja tak ? Yang faham lagu tu , cumalah orang yang biasa membaca karya karya sastera .. berapa ramai ?

Semua ini adalah karya ... kreativiti .. perlukah mereka kutuk mengutuk untuk menentukan karya mereka lebih bagus ? aku rasa tak perlu , bukan ? Yang penting ialah , maksud lagu .. motif lagu tu di cipta tu sampai ke pendengarnya... bukan soal gaya bahasa , susun atur ..

Erm... aku rasa korang paham dh kan maksud aku.. nak tulis panjang panjang , aku bukanlah sasterawan negara ... cukuplah korang paham dah ..

BA : Broadband dan streamyx ... ada kelebihan dan kekurangan .. Yang penting , boleh online !

Enggang sama enggang ... yang lain , sila ke tepi ..

Adakala kita terlupa ... di sebabkan dek 'aku punya pangkat , darjat dan harta ' maka aku lebih tinggi dari 'kau' !

Aku duduk atas sofa , kau ?? Kalau takat bersimpuh atas lantai , jgn sesekali 'ber aku kau' ! bila berbicara dengan aku ..

Ketepi .. kau tak layak makan satu meja dengan aku .. Kalau takat cuci pinggan je kerja kau , jgn cuba nak sapa aku .. Aku ini jauh lebih tinggi pangkat dari kau !

Ketepi .. aku nak jalan .. korang hanya mengotorkan laluan aku ni .. pergi jalan kat laluan lain.. aku tak nak bau korang melekat kat baju aku ni .. huh ..

Tapi bila terluka jari tu .. rupa rupanya , merah jugak darahnya ! Ingat warna pelangi ke .. ler..

Sahabat Blog @ Kelab Blogger : MNBAKERIES


Sahabat Blog @ Kelab Blogger : MN BAKERIES


Antara entrinya yang menarik ialah : Doktor Jantung: Elak perasaan marah , Blueberry cheesecake ,aGar-aGar dragon fruit dan banyak lagi laa... haa..

Nak singgah.. klik je mana mana entri dia .. sah sah korang akan dilompatkan ke sana .. hehee..tqq


KFC , McDonalds dan A&W

Sapa tak kenal semua makanan segera ni ? Ramai kenal.. kan ? Kalau tak kenal tu ,sah sah dok kat negara penghujung dunia .. negara mana tu ? cari la sendiri ek..

Bab makanan ni , macam macam selera ada ... Ada yang kata A sedap dari B ... C sedap dari D .. macam macam citarasa .. Perlukah dibuat perbandingan ? Kata selera manusia ni lain lain ? Kalau tak suka , perlukah dijadikan isu ? Lain makanan lain resepi .. terpulang pada yang nak makan tu..

Ari tu , aku baca review tentang cerita SALT ..ramai kata tak best.. harap trailer je gempak.. Aku tengok ok je ? Dari mula sampai abis , aku tak ' kelip mata ' ... tapi tak la aku nak kutuk lebih lebih kan.. yelah , kalau dia suruh aku berlakon ? haramm .. keras gitu .. jadi nikmati je la.. tak suka , jgn tengok !

Berbalik bab makanan ni , contoh makanan kat hotel ... harga mahal , makanan ciput .. sedap ?Ada kata tak. .ada kata ok ... Persoalannya , sapa suh g makan kat hotel tu ??? G makan je kat kedai awe tepi jalan tu.. tak pon masak je sendiri..abis cerita .. Kecualilah yg ulas tu , chef terkemuka dunia .. tak kisah la.. tu pon kena hati hati.. sbb kalau tak sedap langsung , tak berkembang pon francais tu !

Misi Kelab Imam Muda

SEPULUH peserta musim pertama program pencarian Imam Muda yang berakhir Jumaat lalu, sudah pun mempunyai misi selepas 10 minggu melalui pelbagai ujian sepanjang berada dalam program berkenaan.

Juara sulung program itu, Muhammad Asyraf Mohd Ridzuan, 26, yang ditemui pada majlis sidang media memberitahu, dia serta sembilan rakannya berhasrat menubuhkan sebuah kelab diberi nama Kelab Imam Muda.

Kelab berkenaan ditubuhkan agar mereka dapat mendekatkan diri dengan masyarakat dalam usaha mengajak umat Islam, khususnya golongan remaja supaya lebih mendekati agama. Pada masa sama, kelab itu juga ditubuhkan bagi membolehkan lebih 50,000 peminat program berkenaan yang mengikuti perkembangan mereka melalui fanpage Imam Muda di laman sosial facebook dapat mengikuti pelbagai aktiviti yang bakal dianjurkan secara bersama.

Antara aktiviti yang dirancang termasuk kelab rekreasi, kesenian dan kem motivasi.

Peserta berasal dari Sungai Gelugor, Pulau Pinang yang sedang menyiapkan tesis peringkat Sarjana di Universiti Malaya itu berkata, dia suka mendekatkan diri dengan masyarakat terutama golongan remaja.

“Kami mahu keluar kepada masyarakat dan mahu mendekatkan diri kepada golongan remaja. Saya lebih suka bersikap mesra terhadap mereka sebagai satu cara untuk menggalakkan mereka mendekati Allah dan mengimarahkan masjid,” katanya.
Sementara itu, kemenangan peserta dari Pulau Pinang itu sememangnya sudah dijangka sebaik saja dia dan seorang lagi peserta, Hizbur Rahman Omar Zuhdi, 27, dipilih sebagai peserta peringkat akhir.

Keyakinan diri tinggi serta pandangan luas anak muda itu memberi kelebihan kepadanya mendahului pencabar. Sejak awal siaran peringkat akhir pertandingan yang berlangsung di Dewan Muktamar Kompleks Pusat Islam, markah Asyraf sentiasa mendahului Hizbur.

Kemenangan itu melayakkan Asyraf menerima hadiah tawaran kontrak Imam Ratib di salah sebuah masjid di ibu kota, biasiswa pakej ‘berlian’ pengajian ke Universiti Antarabangsa Al-Madinah, Arab Saudi, pakej menunaikan haji dan umrah, kereta Proton Exora serta wang tunai RM20,000, selain trofi, sijil penyertaan dan kad tauliah.

Hadiah disampaikan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Jamil Khir Baharom.

Kejayaan dijulang sebagai juara memang membanggakan, tetapi menurutnya, ada tanggungjawab besar yang menantinya selepas ini.

Kata anak muda itu lagi, dia juga bimbang seandainya populariti akan membuatkannya jatuh tertiarap.

“Kegembiraan saya bukan disebabkan kejayaan bergelar juara, tetapi saya bangga melihat kejayaan program ini yang berjaya sampai ke telinga masyarakat di seluruh dunia. Sasaran semua peserta Imam Muda bukanlah kepada kejayaan individu, tetapi kami mahu melihat kejayaan masyarakat Islam dan agama itu sendiri.

“Kejayaan program ini memecahkan tradisi sebenarnya turut membuatkan kami berasa bimbang. Kami takut, kami sendiri tidak mampu untuk memecahkan tradisi selepas ini. Siapa tahu mungkin selepas ini kami akan jatuh tertiarap,” katanya.

Format pemarkahan program itu dipecahkan kepada tiga bahagia dengan 50 peratus markah dinilai berdasarkan ujian bertulis yang diadakan di dalam kelas, 20 peratus lagi dinilai ketika mereka melakukan aktiviti di kampung halaman masing-masing manakala 30 peratus lagi dihasilkan pada peringkat akhir yang dinilai oleh mudir (pengetua), Datuk Hassan Mahmood, dibantu dua mursyid (tenaga pengajar) iaitu Ustaz Shahrizan Daud dan Syed Mohd Norhisyam Tuan Padang, bersama-sama dua lagi wakil dari Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi).

Sementara itu, naib juara Imam Muda, Hizbur pula memenangi hadiah wang tunai RM15,000, hadiah pakej ‘emas’ pengajian ke Universiti Antarabangsa Al Madinah, pakej umrah, pakej percutian 4 hari 3 malam ke Bandung dan pakej perabot jati bernilai RM7,000.

Semua peserta layak ke Madinah

PADA malam peringkat akhir itu, Astro Oasis membuat kejutan apabila hosnya Ustaz Dzulkarnain Hamzah, mengumumkan bahawa biasiswa pengajian tidak hanya ditawarkan kepada dua finalis, sebaliknya kesemua lapan peserta Imam Muda yang lain turut menerima biasiswa melanjutkan pelajaran ke Universiti Antarabangsa Al Madinah.

Pengurus Saluran Astro Oasis, Izelan Basar berkata, peserta diberi kebebasan menentukan tarikh pengajian mereka.

Katanya lagi, Asyraf pula hanya akan memulakan tugas sebagai imam selepas pengajiannya di Madinah tamat. Bagaimanapun, masjid yang bakal menerima khidmatnya hanya akan diketahui kemudian setelah perbincangan dengan dengan pihak Jawi diadakan.

Sementara itu, Asyraf pula berkata, dia belum mempunyai tarikh untuk berangkat ke Madinah kerana fokusnya kini adalah untuk menamatkan pengajian di UM terlebih dulu, yang ketika ini masih tertangguh.

“Saya bercadang mahu menghabiskan pengajian di UM terlebih dulu, selepas itu barulah saya akan memikirkan mengenai pengajian di Madinah. Selama berada di dalam Imam Muda, saya tak pernah memikirkan apa yang akan berlaku kepada hidup saya. Bagi saya ganjaran yang diberikan adalah satu bonus,” katanya.

Peserta dari Baling, Kedah, Hizbur juga mahu menamatkan pengajian tahun akhir peringkat Sarjana Muda Syariah di Universiti Al Azhar Mesir terlebih dulu, sebelum memutuskan untuk ke Madinah.

“Saya akan kembali ke Mesir untuk menghabiskan pengajian yang masih berbaki dua subjek. Sebaik saja pengajian di sana tamat, saya akan terus ke Madinah dan insya-Allah sekiranya diizinkan tuhan, saya mahu membawa isteri bersama kerana saya rasa sudah terlalu lama meninggalkannya sepanjang mengikuti program ini,” katanya.

Program realiti yang pertama kali diperkenalkan oleh Astro Oasis itu mendapat liputan pelbagai media antarabangsa. Antara media yang memberikan sokongan ialah BBC World, CNN, Al-Jazeera, Reuters, majalah Der Spiegel dari Jerman dan akhbar International Herald Tribune, New York.

sumber : Berita Harian

Sahabat Blogger @ Kelab Blogger : Hooda

Sahabat Blog @ Kelab Blogger : Hooda

Sedikit mengenai latar belakangnya ..

~nurul huda bt abdul hamid~ ~9 mac 1990~ ~bongsu~ ~simple,cool,relax~ ~black,purple,blue~ ~dip. property management~ ~lurf family,fwenz,myLover~

Simple... tapi cantik ..blognya laaaa... jom usha sat blognya .. Hooda

Jomm Shopping - Chekgu Pinces's

Jom jom ... CHEKGU PINCES'S

Kejam giler kakak neh !

Haih. .sian akak ni.. sarat mengandung...berdiri .. yang akak sorang lagi .. duduk , dok main hp.. wat bodoh jer ! Aku dok je tengok gelagat akak yang duduk ni.. ops.. dua dua ni melayu ..hurmm..

Aku cuba cuba perhatikan akak tu..kot kot dia perasan maksud pandangan aku tu.. haih.. haramm.. Tak lama kemudian.. sorang budak laki yang duduk sebelah dia tu bangun... berbangsa cina.. tadi tu , dia tertido.. bila dia perasan , dia bangun .. baru akak yang mengandung tu bangun .. haih.. teruk teruk.. dia tersengih jeeer...

Nasihat aku buat semua pengguna pengangkutan awam .. kita mungkin penat berdiri ... tapi bagilah yang 'berhak' duduk tu , duduk... kalau takat mengantuk tu , tahan je la ... kalau pening rasa cam nak pengsan tu , dikira 'berhak' la kan ..

Bila naik pengangkutan awam tu , buka buka la mata yer ..

Surat oh surat ..

Salam sahabat ..

Apa khabar saudara di sana ? Saya di sini , alhamdulillah.. sihat sejahtera .. diharap anda dan keluarga pun begitu juga ..

Hehehe.. saja nak mengada .. teringat zaman sekolah dulu .. zaman menulis surat untuk sahabat pena .. Aku pasti korang pon mesti ada sahabat pena kan ?

Aku teringat pada seorang sahabat pena aku yang seingat aku dia bersekolah di sekolah agama sekitar Pahang .. aku tak ingat sekolah mana tah .. Camana aku leh kenal dia ? Hehe... Aku ada antar sati artikal untuk majalah Gelagat kot ..tak pon Gelihati dan artikal tu terpilih untuk bulan tu.. sejak tu aku dapat la surat surat untuk berkenalan dengan aku .. ada la 3-4 orang tu jadi adik angkat .. hahahaha.. lawak kan ?

Zaman surat menyurat membawa seribu kenangan manis buat kita ... zaman ni mana ada dah .. kalau ada pon surat saman atau surat PLKN .. hehe.. Erk.. lupa lak.. kalau korang bagi surat kat bf / gf , korang letak bedak tak ? hahahaha ...

Dasyat lelaki kan .. nak cari isteri , mesti ada dara jer ..

Wahh... best ...berapa ramai lelaki dalam dunia ni , bila nak cari isterinya , mesti nak yang dara jer .. kalau takde dara ? tak nak ?

Adakah penting dara bagi seorang lelaki ? Bagaimana pulak perempuan ? Kalau lelaki nak bakal isterinya tu ada dara , perempuan mesti nak bakal suaminya masih teruna kan ? Betul ? Persoalannya , camana nak tau lelaki tu masih perawan ek ??? hahahaha ...

Yang baik hanya untuk yang baik ... Ya betul .. tapi adakalanya yang baik dapat yang nakal .. Apakah tujuannya ? Agar yang nakal tu , akan jadi baik ... insyaAllah..

Ramai lelaki zaman sekarang ni , ehem.. aku rasa korang tau apa aku nak sampaikan kan .. hehe.. tapi bila nak cari isteri , nak yg baik , beriman ... tapi masa bercouple dulu .. cari yang seksi meksi.. dah dapat madu .. cari bunga lain lak.. haaa.. camana kah itu ???

Acara pelancongan bulan November - Disember : Kementerian Pelancongan Malaysia

NOVEMBER

FABULOUS FOOD 1MALAYSIA
• ASEAN Food Heritage Trail
1 - 30 Nov • Throughout Malaysia
Ministry of Tourism
T: 03-2693 7111 • F: 03-2691 3358
W: www.motour.gov.my
Malaysia’s cultural diversity lends a unique flavour to its
culinary offerings. Its multi-racial landscape means that all
the flavours of Asia can easily be found here. Take your pick
from traditional Malay, Chinese, Indian and other Asean
offerings to indulge in, or tantalise your tastebuds with a
variety of international and fusion delights. This event is a
great way to get acquainted with Malaysia’s rich cultural
heritage.


SULTAN’S CUP TERENGGANU ENDURANCE
CHALLENGE
5 – 7 Nov • International Endurance Park, Lembah
Bidong, Setiu, Terengganu
Terengganu State Office, Ministry of Tourism
T: 09-626 2946 / 4946 / 631 8840 • F: 09-626 1946 /
631 8841
Under the royal patronage of the Sultan of Terengganu, this
event tests the endurance of competing horses in various
categories. Watch excellent horsemanship from
experienced riders and trainers. The event will also
showcase the beauty of Malaysia’s hinterland.


PUTRAJAYA WATER SKI WORLD CUP –
MALAYSIA STOP
5 – 7 Nov • Putrajaya
Putrajaya Corporation
T: 03-8887 7000 • F: 03-8887 5000
W: www.ppj.gov.my
Enjoy the thrill of water sports in this great championship!
This event tests the skills of contestants as they balance
themselves and perform impressive moves, while being
cheered by an enthusiastic crowd!


RAJA MUDA SELANGOR REGATTA
12 – 14 Nov • Selangor
Royal Selangor Yacht Club
T: 03-3168 6964 • F: 03-3168 8650
E: info@rsyc.com.my
W: www.rsyc.com.my
A prestigious event on the sailing fraternity, this regatta is
held under the royal patronage of the Sultan of Selangor. It
has been an annual feature since 1996 and draws
participants from various parts of the world including
Australia, New Zealand, United Kingdom and Singapore.


DEEPAVALI OPEN HOUSE CELEBRATION
13 Nov • Ipoh, Perak
Ministry of Information, Communication and Culture
T: 03-2612 7600 • F: 03-2697 4081
W: www.kpkk.gov.my
Celebrate the Festival of Lights with the locals! Savour an
array of traditional food and be delighted by the cultural
dances and musical performances. It’s going to be a day
filled with joy and merrymaking!


DECEMBER

PUTRAJAYA EXTREME GAMES COMPETITION
18 – 19 Dec • Putrajaya
Putrajaya Corporation
T: 03-8887 7000 • F: 03-8887 5000
W: www.ppj.gov.my
Watch amateurs and pros flaunt their skills with daredevil
stunts and hair-raising moves! The event meets the rising
popularity for extreme games, especially in the cities. This
year’s competition is held at Putrajaya, in a park that was
built especially for this sport. It will be a fantastic display of
wits, guts and ability!


CHRISTMAS OPEN HOUSE CELEBRATION
26 Dec • Kuala Lumpur
Ministry of Information, Communication and Culture
T: 03-2612 7600 • F: 03-2697 4081
W: www.kpkk.gov.my
Celebrate Christmas the Malaysian way with a host of
parties, lunches and dinners. The festive season will be
even more delightful with carols, entertainers and well
wishers.


* Date/venue to be confirmed by the organiser.
For updates on the events, visit
www.tourismmalaysia.gov.my
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI