Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 3 Ogos 2010

Handphone Fasha Sandha dicuri ? Tunggu video panas dia ??

inikah handphone tu ?? gambar dari oh bulan


Yeker ? Handphone milik Fasha Sandha dicuri ? Dengar cerita bilik hotelnya dipecah masuk .. entah atau tidak cerita ni aku pon tak pasti .. try google.. takde lak ... ermm... ada infomer aku bagi tau yg bilik hotelnya dipecah masuk.. sapa pecah tak tau la pulak .. yang bestnya , handphonenyer saja yang dicuri !

Kalaulah benar cerita ni , haih... sakit dia ... dah la semua maklumat dalam tu .. kalau ada gambar atau video dia .. dalam tu ? Harap harap tak de kes Ariel Asto ngan color pensil luna berulang .. Kalaulah ada ... aiseh ... silap silap bf si fasha kali ni datang jemput dia naik kereta kebal laa jawabnya ...

Kalau tak betul , lega la kan ... hehehe.. tu laaa .. ni nasihat aku buat semua pemegang handphone berkamera .. jgn la gatal gatal amik gambar korang tuuu .. kalau buat tak senonoh tu , cukuplah ada 'kamera ' akhirat je yang tengok .. kalau ada kamera dunia tengok , azab la korang tu ... Aku bukan nak suh atau galakkan korang tu tapi kalau nak buat jahat tu , pk la sedikit ! Nak romantik konon.. simpan buat kenangan konon ..tuuuuu yg tersebarrr tuuu .. sapa punya kerjaa ??

Ingat..bila bab gini yang malu perempuan ! Laki ? Gelak guling guling .. kang tak pasal pasal ada yang masuk sekolah wanita mengandung kat jasin melaka tu nanti .. haa..baru ada akai ...

BA :Buat kerja tak nak pk langsung !

Video murid pukul guru ...

Murid pukul guru ? Murid gaduh dengan guru atau murid tumbuk guru ? Sama je smua tu ... Camana boleh berlaku semua ni ek ?

Dalam berita tv3 tadi .. ada paparan YOUTUBE mengenai kes murid pukul guru .. Sila tengok sendiri video ( youtube ) murid pukul guru ni ... > YOUTUBE

Kenapa aku terhidu sesuatu yang kurang enak ??

Bermasalahkah hidung aku ? Atau sekadar bisikan syaitan agar timbul rasa was was terhadap diri aku sendiri ? Hurm ... Astagfirullah ... aku harap ianya bukan seperti apa yang aku sangka ..

Kalau benar , ermm... benarlah kata mereka itu ... sampai bila kita tak ke mana .. bila bangsa lain naik , kita tuduh mereka pilih kasih .. bila bangsa kita sendiri mula berdiri , ada je nak patahkan kaki ..

Sampai bila kita nak berperangai begini ? kita ada org cerdik pandai .. tapi pentingkan diri sendiri .. bila ada yg cuba berkorban , dipasangkan bom jangka pada diri dia .. hanya tunggu masa nak meletup kemudian tersengih ramai ramai .. kemudian .. lihat di hadapan , bangsa lain dok berpeluk sesama sendiri meraikan kejayaan mereka ..

Bersatu ? Bilakah nak jadi kenyataan ? Bila masing masing ada agenda tersendiri maka semua itu ditolak ketepi .. janji tekak masing masing terisi ! Sedangkan yang tua dan bijaksana sendiri dok memaki hamun inikan pulak kita yang kecik anak tapi berlagak bapak gajah ? Haih ... sampai kiamat la kita dok takok ni.. Guna je la Myvi tu ... Telan air liur tengok diorng bawak Ferrari pastu tuduh diorng jual dadah !

Serius... aku takut dengan perempuan ..

Hahaha.. mesti korang tensen .. apahal la mamat ni dok cerita pasal perempuan je ari ni ?? Mudah jer... dah ari ni aku dikelilingi perempuan je .. Erk.. sebenarnya hari hari aku dikelilingi perempuan .. aku satu satunya lelaki yang ada dalam opis ... ada sorang lagi tapi .... no komen .. atau aku malas nak komen.. tu topik lain .. hehe..

Seperti perempuan , lelaki bila putus cinta atau bergelar duda , akan wujud satu perasaan takut pada perempuan .. bukan takut apa tapi takut kecewa atau dipermainkan lagi ... Tak larat nak nanesss (nangis ) wooo ... frust menonggeng weh ..

Aparaaaaa .. putus cinta nak frust??? Cuba ko selak kat FACEBOOK aku tu.. berapa ramai anak dara yang dok mencari cinta abadi ?? Nasib baik aku dah kawin .. kalau takkk .... haaaa... hehe.. guwau jer ... sapa la nak aku kan...

Lelaki terutama yang bergelar duda ... sangat takut untuk bercinta lagi .. sbb apa ek ?? Letih weh nak nikah lagi... diorg dah penah jalani prosuder pernikahan.. penattttt... duit lagi .. masa lagi... semua membazir begitu jer .. Yeerrrr.. aku tauuuu perempuan pon cam tu .. tapi skang ni aku cerita pasal lelaki... Perempuan punya part nanti laa... esok lusa ke .. tak pun tahun depan aku citer .. hehe ..

Bang , nape takut sangat ? Kita ni , hidup sekali jer ... selagi bernafas selagi tu la kita teruskan perjuangan ini .. takkan nak menyerah kalah begitu jer ?? Takde perempuan nak ??? Nak aku tolong carikan ke ? hehe... dok eeh.. guwau .. Ramai sebenarnya perempuan nak kat kita ni bang , cuma kita ni je tak pandai nak cari...

Bila nak cari bakal isteri tu , kena pandai tengok tempat... jgn la ngorat kat disko... atau shopping complex... bukan tak boleh.. boleh.. tapi kalau ngorat tempat tempat gitu , adakah akan dapat apa yang kita nak ? Kalau dapat apa yang kita nak tu , alhamdulillah.. Tapi bagi aku , kalau nak cari tu ... cari tempat yang baik baik ... kalau kat opis , g la rajin solat kat surau ... kalau kat rumah , rajin la g masjid ... kalau sabtu ahad tu .. rajin rajin la g majlis majlis ilmu ... atau tempat tempat sosial yang berfaedah ... insyaAllah .. dapat mesti jumpa yang baeeekk punya ..

Masalah lelaki yang baru frust ni satu .. Diorg akan jadi takut dengan perempuan .. tapi diorg tak takut dengan perempuan ! haaa.. apa kes ? Diorg akan menyimpan dendam .. maka sorang sorang la dipermainkan ... Bang !! Ni tak baekkk .. ni kes dosa ! Ingat.. ari ni kita mainkan orang ..esok esok kalau tak kita , anak dara kita .. saudara mara , cucu cicit kita pulak dipermainkan.. sapa tau kan ?

Kesimpulan ... hidup kita ni sekalii jer .. jadi gunakan dengan sebaiknya ..


Sapa tak nak awek dia cantik kan ?

Cantik... universal .. cantik luaran dan juga cantik dalaman .. Lelaki .. dia cari cantik luaran atau dalaman ? Tipu la kalau kata dalaman ... tak caya? Cuba korang buat FACEBOOK , pastu letak gambar awek yang .. cun tapi kira.. er.. camana nak cakap ek .. kang aku kata tak cun , ada lak marah .. kira letak gambar awek yg tak sedap mata memandang la .. haa.. senang gitu .. pastu , tgk la.. berapa ramai nak add korang tu ? hehehe...

Lelaki .. mula mula dia pandang luaran ... baru dalaman .. mana datang dalaman baru luaran .. dia akan usha yang cun / manis / ayu / jelita .. tapi waspada wahai perempuan , biasanya yg jelita dan ayu ni selalu sangat gagal dlm percintaan .. Nape ek ?

Ramai lelaki kata ... ramai yer..bukan semua ... Perempuan cun / jelita / ayu ni mengada ngada .. dia ingat dia byk cantik .. jadi dia boleh ngada ngada .. boleh mintak apa saja... kalau tak nak ? Sudah .. aku boleh carik lain laaa.. sekali petik , 10 datang tauuu ... sekali yang datang tu tua bangka , buat apa tauuu ...

Ginilah .. aku bagi tips yang cantik jelita tu ... tengok cermin .. kalau rasa diri tu cantik..rupa tu ayu ... jgn tinggalkan agama.. agama adalah segalanya ... bila dah buat gitu.. cuba tengok balik cermin ... wa cakap loooo ... rupa looo serupa bidadari woooo ... bersih .. senyum pon penuh keikhlasan ... tak payah guna SK II dah wehh... lelaki tengok .. 20 kali pusing kepala ...

Kalau tak nak ? guna je la mekap ... ayu wooo.. mmg cantik jelita ... tapi bila buang mekap ??? lelaki telan air liur je weh.. jeragat .. jerawat sana sini ... haaa... masa tu , baru laa pening kepala...
Kira cantik kerana mekap .. tapi tu ok lagi kan ... dari guna ilmu sihir ?? haaa..jgn tak tau.. ada spesis niii... demi kerana mengejar duniawi , agama semua ditolak ketepi ..

Rupa ni , sebenarnya penting... tapi bila dapat pakej sekali dengan jiwa yang suci , keimanan yang tinggi ... Ya Allah betapa ayunya bidadari ini ...

Sapa suruh kau pakai ketat ? Aku cuci mata je la ..

Gambar ini takde kaitan dengan tajuk aku yer.. harap maklum .. saja nak cuci mata ..

Penat nak kata dah .. bila dah nasihat , esok ikut..pastu ? Buat balik .. Boleh tak bagitau kenapa nak kena pakai ketat ketat ? Nak tunjuk badan atau nak tunjuk lemak ? Serius..kalau takat nak tunjuk badan tu , tak yah laa... simpan jer... buat dosa je.. jgn la bagi timbul fitnah .. penat laa..

Kalau nk berketat kat umah , pakai laa.. ni g opis nak berketat wat pe ? Saja nak bagi jantan juling bijik mata ? Kat rumah , kau pakai baju kelawar lak ? awat ?? pakai la ketat kat umah .. kasi laki tu terjojol bijik mata .. ke laki kau dah boring jadi nak tayang kat jantan lain lak ?

Sukahati ?? Mmg la suka hati.. tapi kita hidup bermasyarakat .. ada agama.. ada batasan .. kalau tak nak , g duduk hutan tu ... sana beruk suka tngok perempuan pakai ketat ketat ni ..

Aku cakap sebagai seorang lelaki .. sekali tengok suka la kot.. tapi kalau hari hari ? menyampah siut ! bukan cantik mana pon.. sama je... yang bagi nampak cantik tu ialah syaitan .. dia yang dok bergayut kat mata aku dan membisik kat telinga aku kata " seksinya dia.... kalau dapat .. " haaa... tu pasal jadi kes rogol ...

Aku tau.. rogol ni bukan sebab pakaian.. tapi kena sedar.. punca punca ni semua dari situ la.. bila tak dpt gading , tanduk kerbau pon jadi la... Sbb tu budak kecik jadi mangsa ! Geram kat jiran sebelah , anak sedara jadi mangsa !!!!

Aku pasti , ramadhan ni , semua pakaian ketat simpan dalam kabinet berkunci .. kunci campak jauh jauh..bila masuk raya ... tak pakai lagi... 2 bulan selepas raya baru pakai .. kenapa ? Masa raya , makan banyak.. pastu perut berisi.. start diet.. pastu dah turun skit ..baru kuarkan semula baju ketat... kan kan ? udah udah la tu.... cukup cukup seksa jiwa lelaki... Tgk dapat dosa .. ngumpat dapat dosa... yang punca lagiii la dapat dosa ...

BA : Bosan siut bab pakaian ni ... tak sedar sedar .. nama je melayu...dan beragama ISLAM !

Asyik aku je sedekah kat kau.. apa kata kau plak sedekah kat aku ..


Boleh cam tu ? Ko ni asyik menghulur jer.. aku lak asyik terima jer ... apa kata kau lak terima , aku hulur pulak ? Boleh ?

Aisey bang .. jgn gitu ... kalau nak sedekah .. sedekah je la.. jangan la mengungkit .. tak baik .. Ko sedekah kat sini , mana la tau kot kot duit yang ko bagi tu , aku sedekah pada orang yang lebih memerlukan dari aku ??? sapa dapat pahala ?

Bab gini , susah nak kata ... padahal mudah .. hati mau ikhlas .. niat mau betul... berdiri tegak .. kuatkan hati... cekalkan jiwa ... tak perlu lafazkan niat ketika sedekah .. cukuplah menghulur sambil tersenyum ... dalam hati tu , berdoalah agar si peminta sedekah itu senantiasa dimurahkan rezeki ..

Jangan la bila hulur tu , bibir mengukir senyuman tapi hati mengutuk lak.. tak guna bang ..baik amik duit tu g beli layang layang !

Bekas ADUN dan pembantu peribadi maut dengan kesan tembakan

KUALA LUMPUR 3 Ogos – Bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Permatang, Selangor, Datuk Abd. Aziz Mohd. Noor, 63, dan pembantu peribadinya, Siti Rohana Ihsamat, 43, ditemui mati dengan dua kesan tembakan di kepala dalam sebuah kereta di Kilometer 445, Lebuh Raya Utara Selatan dekat Sungai Buloh hari ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 11 pagi itu, kereta Toyota Caldina dinaiki kedua-dua mereka hilang kawalan sebelum terbabas dan merempuh pembahagi jalan.

Polis menemui sepucuk pistol milik Abd. Aziz dalam kereta tersebut. – Utusan.


BA : Uik... cam citer CSI lak .. dia rempuh dulu , kemudian mati ? atau dia mati dulu baru rempuh ? pasang lagu CSI !

Bila perempuan duduk satu meja ..

Cerita pasal shopping ? Berapa lama sangat laaa nak cerita pasal shopping ... kan kan ? Gossip artis ? Kejap je tu ... dah tu , diorg cerita pasal apa ?

LELAKI ! Tu yang pastinya .. samada cerita pasal suami mahupun kekasih diorng atau mana mana lelaki .. tak kisah , janji LELAKI ..

LELAKI di mata perempuan adalah segalanya namun mereka cukup takut ditipu .. perasaaan was was senantiasa wujud di hati ... tak salah pun bagi aku.. ini disebabkan kesilapan lelaki sendiri . Bila kepercayaan diberi , dihancurkan begitu jer ..

Perempuan .. bab setia ...mereka sendiri kata mereka setia ... Berapa setiakah perempuan nak dibandingkan dengan lelaki ? Lelaki ,dikatakan oleh kaum hawa ini sinonim dengan kecurangan .. Ya ker ? Berapa peratuskah lelaki yang setia ?

Persoalan disini .. sapa sebenarnya penghancur kesetiaan lelaki ? Wanita sendiri kan ? jadi wanitalah sebenarnya gemar merosakkan hubungan orang lain .. Lelaki ? Kalau takde angin .. masakan pokok nak bergoyang kan ? hehehe..

Kalau perempuan tak layan , lelaki tak gatal ... Kalau lelaki tu gatal , perempuan tak layan .. jadikah ? hahaha... Perempuankah bersalah dalam hal ni ? Mudah jer ... Segalanya terletak pada keimanan dan disiplin diri ... Percaya pada Allah dan RasulNya ... Percaya pada hari akhirat ..perempuan tak perlu seksi ... lelaki simpan gatalnya ... Seksi bukan terletak pada pemakaian sahaja tapi dari cara pergaulan dan tindak tanduk... Cuba renungkan ...

Wahai lelaki ... jgn dikejar kenikmatan 5 minit untuk hancurkan kebahagian yg selama ini dinikmati !

PATI - Salah siapa sebenarnya ?

Pendatang asing tanpa izin ... muka sapa korang terbayang dulu ? Shah Rukh Khan ? hehehe.. jgn salahkan dia...

Kenapa ramai PATI dalam negara kita ni ? Apa yang diorg buat ? Bagaimana diorng boleh masuk ? Persoalan begini pastinya jemu dah korang nak jawab... ramai akan tuding jari pada pihak yang bertanggungjawab seperti IMIGRESEN MALAYSIA , PDRM dan badan badan kerajaan yang lain ..

Cuba fikir .. kenapa masalah ni takde kat negara Thailand .. Indonesia atau negara negara rantau yang lain ? Satu jeeee... faktor pekerjaan yang tinggi yang boleh di dapati di negara kita ..

Bila sebut bab peluang pekerjaan ... di mana rakyat kita yang menganggur ni ? Kata banyak kerja tapi kenapa ramai yang menganggur ? Tapi bila pendatang asing datang , diorng ni lak yang ada kerja.. senang senang je diorng leh dapat kerja .. Akan adalah yang kata , PATI ni dibayar gaji murah ... tak bayar gaji la... macam macam alasan lagi la..

Rakyat kita ? Nak cari kerja yang bagus bagus ..setimpal dengan kelayakan .. ermm... rasa rasa korang la.. PATI yang datang tu , sekolah abis tak ? Setau aku , kebanyakkan yang datang ni , ada ilmu... kalau tak , takkan berani diorg merantau ?

Persoalannya ...Kerana apakah diorng ni datang ? Sapakah punca sebenarnya ? Kalau takde permintaan .. takkan ada masalah ni kan ? Patutkah PATI ni dipersalahkan 100% ? atau sebenarnya kita ( rakyat malaysia ) nilah punca kelambakan diorng ni ??

Pantang ada pangkat skit !

Semalam , aku terlihat wajah seseorang yang amat aku kenali dalam Berita Harian .. Hurmm... dulu dia ni anak angkat mak aku la... ala kira masa tu kenal pon melalui program anak angkat untuk sebuah maktab perguruan ..

Perhubungan dengan dia , mmg akrab.. tiap kali raya pasti kami atau dia akan saling bertandang .. Satu hari tu mak aku bagitau yang dia aktif berpolitik .. aku pon tak la kisah sangat ... lantak la kan .. bukan ada kene mengena pon .. aku sendiri pon tak berminat dengan politik Malaysia ni.. penuh kepura puraan ..

Dengar cerita baru baru ni dia dapat pangkat.. DATO .. hurmm.. muda lagi tu.. sumbangan ?? Aku tak tau part tu .. dan malas nak amik tau..

Ada sekali tu.. sewaktu perhimpunan UMNO .. aku terserempak dengan dia kat ruang legar .. aku pon tegor la dia .. huhu... cam terpinga pinga lak dia .. aisey.. takkan aku nak panggil dia , ' Datuk' .. aku panggil je ngan panggilan biasa ..hahaha... Dia ? ." nanti saya call yer " ... hahaha.. aku tersenyum bila dengar dia kata gitu.. Ayat penyelamat.. haram sampai ke sudah .. Aku bukan teringin sangat pon nak dia call tapi sbb dah kenal , maka aku tegur la.. kalau tak ?? huh ..

Sejak bergelar tu .. hehe.. tak de khabar dari dia .. Semalam .. masuk dalam suratkhabar .. aku baca isi kandungan dia .. hehe.. aku tersengih je la... Mmg kata kata ahli politik ! Cakap je lebih ...

Yang aku pelik tu kan .. kenapa 'tangan kanan memberi , tangan kiri pon sibuk nak join sekali ??

Kau mmg tidak berhati perut !

Dulu ... masa sedap .. kau hina secukup rasa .. kau kata aku ini kerbau tanpa tanduk .. Macam macam lagi la kau kata ...

Tapi bila dah sehelai sepinggang , kau merayu nak kembali ? Pergilah kepada syurga dunia yang kau kejar tu .. Kau kata nikmat 5 minit tu mampu memberikan kau sayap untuk terbang ke udara .. Tapi sayangnya ... sayap yang kau dapat tu cumalah sayap yang membawa kau ke neraka kelak !

Aku bukanlah doakan bencana buat kau .. Kau pernah aku sayang satu tika dulu .. tapi pernahkah kau sayangkan aku seperti mana aku sayang kan kau ? Mereka kata anak punca kebahagian rumahtangga .. Mereka kata anak tanda kasih sayang .. Tapi bila Allah memberi amanah itu , apa yang kau buat ?? Kau rela mengejar nafsu semata mata !

Sudahlah .. aku takkan terima kau lagi ... Walaupun masih terdetik cinta ini pada kau tapi yang aku sayang dan aku cinta hanyalah kau yang mula ku kenali dulu .. bukan sekarang !

Kalau bukan kerana segala nikmat Allah tarik , aku tak rasa kau melutut pada aku sekarang .. aku tak rasa kau beria meminta ampun pada aku ! Pergilah .. pergilah ... pergilah kepada kekasih hati yang kau sanjungi sewaktu kau bergelar isteri pada aku ...

Aku maafkan kau ... antara kau denganNya , aku tak nak masuk campur ... samada kau insaf atau tidak .. itu terpulang .. yang pasti .. anak ini aku bawak pergi ... biarlah dia membesar sebagai insan yang mengasihi ayahnya ...

Terompah , Selipar Jepun dan Kaki Ayam ..

Ada blogger tanya aku .. apa maksud semua tu ? Kalau aku kata , takde maksud ... korang percaya ? Percaya je lah.. takkan aku nak membohong lak .. sapa la aku ni nak bohong korang .. apatah lagi setiap kategori tu ada punya maksud tertentu .. kan kan ?

Sebenarnya ada ... ada maksud .. tapi mereka yang berada dalam kategori tu bukan lah tergolong di dalamnya .. cuma yang saja bahagi bahagikan .. ikut suka tekak aku .. aku nak pilih kasih pon , sapa la aku kan ... bukannya blogger yang bijaksana dalam memilih blog blog yang bagus .. blog aku sendiri pon kucar kacir ... apa nak buat .. aku kena terima je lah ..

Terompah , selipar jepun dan kaki ayam ... kalau korang tanya aku .... kategori manakah aku nak masuk ... aku nak kat kaki ayam ... bebas .. walaupun terhad ... aku bebas ... seperti tagline aku .. sekadar bermain di tepi pantai .. nak ke dalam laut , tak reti berenang .. cukuplah di tepian saja .. tu pon kena kacau dek ombak gak .. hehehe ...

Dunia kita ni .. kecil je ... sebijak mana kita , ada lagi bijak... sebagus mana kita , ada lagi yang bagus .. jgn mendabik dada ... jgn bangga diri .. kita tak tau hari akan mendatang .. sapa yang akan tolong kita ... ;)

Meh sini abang ajar kau workout . F.O.C !

Pernah g gym ? Kalau sebut je gym , apakah yang terbayang di dalam kepala korang ? Haa... tak yah cakap.. aku tau ... hehe..

Akan ada pelbagai situasi bila korang g gym .. Yang pertama ... korang geram tengok bdn bdn lelaki yang seksi ... korang ternganga tengok badan ala ala gergasi ... dan juga ada yang berketul ketul cam ayam kfc .. haaaa... tutup mulut tu ..

Kalau korang orang baru ... g gym .. mintak tunjuk ajar... kalau korang tegur bro bro yang ok , mmg akan ajar akan ... malah diorng akan perhatikan korang lak... takut salah ajaran .. mana la tau kan.. nak bagi semangat la katakan ..

Kalau kena yang dah otai .. salah tegur .. dia bagi korang buku manual je .. sila baca dan buat tu .. berlatih hari hari ... tak ke tensen... padahal bukanlah bagus mana sangat pon.. badan tu naik pon sebab cocok jeee.. kalau tak ? Haram....cam Apek senario gak ..

Sori bang.. bukan kutuk bodybuilder tapi kutuk yang berlagak cam bodybuilder tapi habuk pon tarak ...

Ada yang g gym tak seberapa tapi ilmu ada di dada ..tak lokek diturunkan dan di ajar penuh kesabaran .. Ada yang g gym ari ari.. berketul ketul .. tapi kedekut ilmu .. tanya ... kena jeling .. kalau ajar pon , bagi pangkal je.. selebihnya , ko selongkar la sendiri ... atas alasan , aku dulu pon belajar sendiri ! Padahal ??? hurmm...

BA : Ragam begini bukan saja boleh jumpa di gym .. tapi di mana mana saja... tak caya ?? Cuba ingat balik ....

Dunia oh Dunia ..

Kenapa kita , sebagai manusia lebih gemar memandang keburukan dari kebaikkan seseorang ? Masa berbaik , engkaulah ratu hati ku , kaulah sahabat dunia akhirat .. engkaulah segalanya .. tapi bila ada kes skit , kalau ada bom nuklear , sah sah antar 8 bijik kat umah kita ! Betapa bencinya kat kita !

Mantan PM kita , Tun Mahathir .. sekarang ini sering menjadi sasaran kutukan mereka yg rasa lebih bijak berfikir dan pandai berkata kata .. Sekolah tak abis lagi , tapi dah tunjuk bakat pemimpin dunia .. Pimpinlah diri sendiri dulu sebelum nak perintah dunia .. lari topik lak ..

Sebenarnya apa yang aku nak bagitau ni cumalah satu .. kenapa satu satu kebaikan yang cuba dilakukan oleh seseorang yang kita kenali tu , tidak di war warkan tetapi keburukannya pulak di ambik kira ? Adakah keburukkan yang terlihat skit skit itu lebih bagus dihebohkan ? Apakah si tukang heboh tu lebih bagus kerana dia lebih dahulu makan garam ?

Apakah kita sebagai seorang manusia , perlu ikut je arah yang telah ditentukan oleh orang orang terdahulu ? sebagai contoh , bila solat je MESTI pakai kain pelikat ... Jika melibatkan agama ( Al-quran dan Sunnah Nabi Muhammad s.aw ) tu tak pe la.. dah sememangnya kena ikut .. tapi kalaulah setakat protokol dan adat resam ni , tak runtuh pon tamadun kalau tak ikut .. Bukannya buang terus , cuma tak pakai baju melayu je masa raya ... salah ke ? cuma nampak tak sesuai je la kan ..tapi raya tetap raya.. semangat raya tu kena ada ..

Satu lagi contoh la aku bagi ek.. Ali jual pisang digerainya ... datang si Ahmad , dia jual pisang gak.. tapi bukan pisang mentah ... dijualnya ialah pisang goreng .. haaa.. walaupun sama tapi berbeza... dua dua boleh makan.. pembeli ada pilihan ... kan lebih harmoni .. betui ?

Ok.. aku nak mandi... citer panjang pon tak guna .. aku bukan tersepit pon ..

Ada apa aku dengan Mat Gebu ?

Aku pasti ramai kena CMG atau MAT GEBU.. kalau tak kenal , sila rujuk kat feed diatas tu , DAPUR TANPA SEMPADAN .. tu dia punya ... kenapa aku letak dia punya feed url ??

Meh aku cerita latar belakang aku dengan dia ... aku kenal MAT GEBU dari komen pertama yang dia coretkan di blog aku .. aku tak ingat dan entri mana .. tapi yang pasti , aku tak kenal mat gebu waktu tu .. Jadi sapa yang kenal dia ? Wife aku !

Kali pertama mat gebu tinggalkan komen dia , dan wife aku baca , dia terkejut .. dia kata mat gebu ni , blogger masakan yang popular .. hurm.. aku tak hairan pada mulanya.. maksud aku..tak kisah pon sebab aku bukan pon g blog blog masakan .. wife aku rajin la ..

Sejak tu , mat gebu rajin tinggalkan komen pada setiap entri aku.. tu pon kalau menarik minat dia untuk tinggalkan komen.. ada gak yang tak .. hehehe .. tapi aku kisah pon .... hak masing masing kan ..

Kemudian , segmen award ni meletup lak kat blog .. aku pun kasi la kat dia ... selain dia aku kasi gak pada blogger blogger popular yang lain ... yg jawab .. cumalah dia ... blogger blogger baru yang lain ada gak jawab.. seingat aku cam msueroomz .. tapi blogger yang lama , cuma dia je jawab.. tu yang buat aku terharu ..

Sejak dia menjawab award aku , nasib blog aku berubah .. semakin dikenali .. semakin naik .. dan aku mulakan segmen aku ... dari segmen ke satu segmen .. dan segmen GELEDAH DAPUR lah membuatkan aku kenal ramai blogger blogger lama ... lama berkecimpung dalam dunia blogging tapi sayangnya , mereka ini hanyalah 'bermain' dikawasan mereka sendiri ..

Alhamdulillah .. segmen Geledah Dapur aku telah berjaya .. aku kenal blogger seperti kak UMMIZAIHADI , MAMAFAMI , kak YATIE , kak LG ( LEMONGRASS ) , SUE JOSHUA , dan ramai lagi... apa yang bagus tentang mereka ini ialah , mereka tidak sombong langsung !! Mereka ini bukan sekadar berada dalam negeri bahkan ada yang berada di luar negara ..

Terhutang budi dengan Mat Gebu , aku bergabung dengan mereka ... bersama sama beberapa blogger lain yang berminat untuk bekerjasama ... hasilnya ? Seperti yang korang nampak sekarang ...

Ops satu lagi yang menariknya tentang mereka ini ... mereka tiada PHD ! Dlm kepala mereka hanyalah resepi ...resepi ...resepi ... Serius aku katakan ... mereka tak tau langsung tentang trafik..tak amik port langsung sehinggalah mereka dipinggirkan seolah olah blog masakan ini blog 'kelas kedua' ..

Blog masakan ni kalau nak tau ... trafik mereka amat tinggi ... 70% trafik aku datangnya dari blog masakan ... Percaya atau tidak ... terpulang ... huhu.. tak pun , g tanya sendiri diorng .. huhu ..

BA : Kepada MAT GEBU dan geng geng blog masakan , JUTAAN TERIMA KASIH .. tanpa blog masakan , blog aku umpama kayu api jer ...

Geledah Dapur Ramadhan bersama .. Zoe Ana

Tau yang mana satu resepi yg Zoe Ana nak bagi kat kita ni ?? hehehe... semua nampak sedap kan ? hahaha.. aku sendiri pon dah.. telan air liur neh.. laparrrr...

Kalau nak tau mana satu ... jom kita g geledah blognya .. ZOE ANA
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI