Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 10 Ogos 2010

Saman Ekor Di Kaji ... Kaji jeeee....

Ni pendapat aku sebagai seorang rakyat Malaysia dan juga pengguna jalanraya yang lesen penuh dan akan mati pada 2014 .. Lama tu nak mati lagi .. heheh..

Terus terang , aku pon kadang kadang bawak cam pelesit.. Yelah , bayangkan ek.. atas jalan raya , kosong terutama di lebuhraya pada hari biasa .. mana ada kereta sangat .. Bawak ikut had , mata ngantuk .. nak berenti , bukan dekat lagi perhentian .. maka ditekankanlah pedal minyak tu .. maka terlebih skit je had .. Ala , myvi .. nak laju mana sangat ... takat basikal tua pakcik Ali jiran aku tu pon lom tentu aku leh potong kalau dia kayuh ala ala Azizul Hasni tu... huhu..

Aku tak nak usik dari segi undang undang sbb di luar bidang kuasa aku .. Cewah.. poyoss... Gini En. Pengkaji , apa kata dari letak 'kamera dslr' perangkap laju tu dan anggota polis trafik yang tercongok kat situ dok sambil belek no plet kereta yg bawak laju dan terlaju tu , ada baiknya buat je pondok polis trafik dan papan tanda ( POLIS DAN JPJ DIHADAPAN .ELAKKAN DI SAMAN ) ...

Ops.. jgn la semata pondok je ..letak sekali anggota bertugas situ 24 jam .. Ala.. tak cukup anggota? Jgn risau .. ramai lagi rakyat malaysia dok menganggur.. bukak je jawatan tu utk diorng .. tuu mat mat rempit tu.. sah sah diorng berminat ... kasi masuk maktab.. haa.. keluar nanti tu , insaf la..

Pemandu di Malaysia ni , tak takut mati.. tapi takut di saman ..kan ? Aku tak nafi aku diantaranya... Haa.. satu lagi cadangan .. biasanya , di lebuhraya ni mereka pandu kereta laju laju kan ? Apa kata letak je gambar gambar cantik kat tepi tepi jalan tu... sah sah masa drive tu diorng slow sbb nak tengok gambar tu .. hehehe... cadangan bodoh aku jeee...

Kalau boleh la En. Pengkaji , tak yah saman ekor ni.. takut nanti tengok pon ikut ekor mata jer.. wat dosa si ' pentengok' tu .. Terus je saman .. kat situ gak ! Tiada maaf bagi mu .. kan mudah gitu..

Di samping itu , dapat kurangkan kadar kemalangan maut negara ... kan kan ? Haaa... yela.. takat letak kamera , diorng takkan slowkan kereta.. letak polis ? dari jauh dah bawak 20kmj !

Sekian , terima kasih .. En. Pengkaji dh makan ?? Kalau belum , g la makan ... tak pe... saya tak belanja.. rasuah jadinya ..sila bayar sendiri yer ... Salam En. Pengkaji.. Selamat Berpuasa dan Selamat Menyambut Aidilfitri ...

Live @ KLIA .. Aku mmg tak boleh tengok lelaki tua .. sayu jer

Tadi aku ternampak 2 orang lelaki melayu yang agak berumur , cuba melintas jalan .. aku leka je lihat gelagat diorng.. Kereta belakang dah hon aku .. hehe .. Waktu tu aku otw ke Putrajaya untuk ke KLIA ..

Bila lihat lelaki tua , aku teringatkan orang tua aku, ayah aku .. Kesian kat dia .. dah berumur pon masih lagi dok bekerja .. Kerja sendiri .. huhu ... nak suruh berenti , nanti kata tak tau nak buat apa ... Sabtu ahad pon dia mencari kerja nak buat.. takkan duduk diam ...

Satu lagi .. aku tak tau bagaimana aku di usia tua nanti .. Masa depan yang belum pasti .. Yelah , masa muda kita , penuh dengan dosa dosa .. Tak tau la bagaimana hukumanNYA nanti .. Di akhirat tu pasti .. di dunia ni ?

Kadang kadang kita leka .. seronok.. terlupa mana satu dosa .. mana satu pahala.. semua di mata kita waktu muda adalah benar belaka .. Dosa seakan satu 'markah' sahaja .. bila 'bertaubat' , esok lusa buat balik .. semudah itu jer .. itulah yang dirasakan olehkebanyakkan anak muda skang ini..

Waah..esok puasa .. sahur nanti aku nak makan..

Burgers McDonalds... ayam KFC..nak tapau PIZZA ..pastu nak beli ais krim 8 kotak .. lagi lagi.. aa.. aa.. nak beli Kenny Rogers ... aaa..apa lagi ek.. kang esok tengok orang makan , aku meleleh air liur neh.. aaa...haaa.... nak beli air coke.. lagi lagi.. aaaa... spagetti, lasagna..aaa.. apa lagi neh.. aku nak makan banyak banyak ...

Haih..tu semua nafsu semata mata .. bila lapar , semua benda nak telan ... kalau kereta lalu depan mata pon nak ditelannya ... serius neh... Tapi bila dah berbuka , baru satu bijik kuih masuk , dah sendawa kenyang .. Korang rasa sapa selalu cam ni ?? HAAAAAAAAAAA..betul laaaaaaaa .. ORANG PEREMPUAN !! Bab membeli juadah berbuka.. tu diaaaaaaaaaaaa.. abis satu bazaar ramadhan diorng pusing .. penuh dua dua tangan dengan bungkusan makanan ..siap bawak beg sandang lagi.. tapau .. Melampau betul aku buat cerita .. hahaha.. jgn marah aaa...guwau .. nak posa esok..aa tak leh marah marah.. hahaha.. potong pahala.. tinggal 50% nanti !

Hahaha.. macam macam hal bila datangnya Ramadhan .. Tu belum kat surau atau masjid.. penuh , terkeluar keluar orng.. nanti dah hujung hujung .. hehehe.. tatau tatau..

SELAMAT BERPUASA BUAT SEMUA SAHABAT YANG BERAGAMA ISLAM .. AMPUN MAAF DARI SAYA , BEN ASHARI ...

Bila kita dibawah , mereka tertawa.. Bila kita diatas , mereka baling batu ..

Sian artis artis kita kan ... Salem Iklim , Ameng Spring , Apek Senario , Yassin .. dulu mereka semua ni dipuja..di puji.. melambong lambong ... Tapi dek kerana dadah , mereka semua ni dipandang sipi sipi jer ..

Sapa nak kawan dengan penagih dadah ? Dalam kepala kita dah tersemat , diorng ni MAT PET.. kaki kebas barang.. kalau diorng datang kawan ngan kita , sah sah dapat badi .. Tulah pemikiran orang sekarang .. Bila dah macam tu , dengan sapa lagi diorng nak berkawan ? Pasti mencari rakan rakan yang memahami diorng .. Akhirnya ??? Pastu , kita baling ngan batu lak.. dok kutuk .dok perli... haih... sampai bila ? Bila dah mati , baru nak pusing lagu lagu dia? Baru nak buat FANS CLUB ? hurm..

Kebelakangan ni , orang kita dah pandai gunakan FB .. Apa saja tak suka , akan diluahkan dlm tu.. Kalau teruk sangat , wujudlah FANS CLUB .. I HATE .. mcm mcm lagi la .. peliknya .. yang dok HATE , MENGUTUK tu , dah cermin diri ker??

Takde manusia sempurna.. Jgn kutuk lebih lebih.. kalau pulang kat kita , kena kat anak kita.. atau cucu kita .. tak pun sedara mara kita .. maka , bertapis tapislah bila mengutuk tu yer ..

BA : Nak cari cermin makeup ..

Wahai anak dara zaman ini .. Kenapa dan Mengapakah ??

Terlalu sayang atau terlalu cinta atau terlalu $%^&* kah ?? Kalau ye pon , jgn la ikutkan sangat kehendak buah hati awak tuuu ! Fikir fikirlah masa depan diri sendiri ! Ni masing masing dok guna duit mak bapak tapi dah cerita nak buat pelamin tengah tasik ! Apa kes ?? Suh dia kira dulu duit tabung dia .. berapa ribu dia ada nak masuk minang anak dara orang ??

Tu pasal la banyak terjadi kes bayi terbiar.. sbb dah dapat dara , bayi dibuang ! Tu pon dok terhegeh lagi si anak dara yang tak dara tu dok mengikut jantan tu.. ikut je la apa kehendak jantan gitu .. kena sepak terajang pon masih lagi , " I LOVE U DARLING " atau selepas bagi penumbuk Mike Tyson kat muka perempuan tu , " Im so sorry my love " ... Best beb.. dapat RAYBAN percuma.. klasik lagi...

Tolonglah wahai anak dara.. sayang , sayang gak.. cinta cinta gak .. tapi utamakan diri sendiri ..tau mana batasan dan juga mana haram ... Kalau beria nak sangat , tunggu la abis sekolah / belajar.. sama sama dah kerja .. baru la masuk minang dan seterusnya diijabkabulkan .. bukankah itu lebih meriah .. dari dok.. ermm.. malas la nak cerita dlm ni ... penat .. sendiri ada akai .. boleh pakai..

Dah nampak pelbagai cerita dan pengajaran dalam berita , suratkhabar tapi masih jugak butakan mata tu .. Segalanya kerana menurut hawa nafsu .. bukannya sayang ..bukannya cinta .. Tuu.. satu hal lagi .. si jantan mintak dara untuk buktikan ketulenan kasih sayang .. aisey.. Boleh .. cakap kat jantan tu boleh .. takde masalah ... Sblm saya buktikan , awak buktikan terlebih dahulu .. awak g jadi imam solat terawikh kat masjid negara selama sebulan pastu bagi khutbah raya kat situ gak ... ada berani ?? takkan berani dikkk.... kalau dia berani , sah sah dia takkan mintak menda mengarut gitu !!

Dan kes ikut kehendak jantan ni ... ala.. rentikan je la... tak berbaloi... kalau sekali jantan leh naik tangan , jgn mimpilah dia takkan naik dah .. sekali dapat rasa madu , ari ari mintak !!

Satu nasihat dari aku .. renungkan masa depan .. renungkan masa lalu .. renungkan dosa pahala.. renungkan segala azab dari Allah sblum nak buat yang tak elok tu ...

Sahabat Blogger mohon bantuan kita semua ..

Aku ternampak tadi sewaktu blogwalking ... Sahabat blogger kita , Eyriqazz (Great Teacher Onizuka ) ada meminta sumbangan ikhlas ... aku petik entri dari blognya ..



" Semalam saya menerima perkhabaran sedih dari kampung. Semasa saya menelefon ibuku, suara tangisannya kedengaran dengan jelas. Al-Fatihah, adik ipar ibuku (pakcik ku) meninggal dunia petang semalam ketika di tempat kerja terkena serangan sakit jantung.

Cukup sedih hatiku dan terasa begitu bersalah kerana tidak dapat pulang ke kampung atas sebab yang tidak dapat dielakkan. Pagi ini, jenazah Ayah Ngahku akan dikebumikan di kampung (Terengganu). InsyaAllah, jika tiada aral melintang weekend ni aku akan pulang ke kampung.

Di entry ini, saya dengan rasa rendah diri ingin memohon :


Sumbangan Ikhlas Dari Pembaca dan Semua

Serba sedikit pasal keluarga Mak Ngahku (Adik ibuku yang suaminya meninggal dunia semalam). Husbandnya dulu bekerja sebagai tukang rumah dengan gaji lebih kurang RM300-400 dan tidak menentu bergantung kepada permintaan. Mak Ngahku bekerja sebagai "Pump Attendant'' dengan gaji lebih kurang RM400. Mak Ngahku mempunyai 6 orang anak yang kesemuanya masih bersekolah. Yang sulung, kembar kedua-duanya belajar di Politeknik Dungun. Sedih hatiku, setiap hujung minggu mereka akan pulang ke rumah dan bekerja di Kedai Makan yang tidak jauh dari rumah mereka untuk menampung pembelajaran mereka.

Rumah Mak Ngah didirikan berdekatan dengan rumah nenek di atas tapak tanah nenekku. Memang sedih bila melihat keadaan mereka yang serba kekurangan. Pernah sekali saya belanja pasar malam, begitu berselera melihat mereka makan . Ditambah pula sekarang kehilangan tempat bergantung dan sumber rezeki utama. Semakin hari semakin kurus Mak Ngahku dan berkali-kali dia terpaksa memajak barang kemas, dan meminjam untuk keperluan keluarga.

Saya ada menolong serba sedikit dan apa yang termampu. Besok mungkin bermulanya bulan Ramadhan, ketika orang lain sedang mengerjakan ibadat yang mulia ini, mereka terpaksa berpuasa tanpa kehadiran Insan tersayang. Pergi buat Selama-lamanya dan dengan raya sebulan lagi, tentu semakin pening/bercelaru kepala Mak Ngahku untuk mempersiapkan persiapan raya nanti.

Jadi, di kesempatan ini, saya dengan rasa rendah diri ingin memohon Sumbangan Ikhlas dari pembaca . Sekadar yang termampu, walaupun hanyalah RM1. Sikit-sikit serba sedikit membantu juga. Saya bercadang untuk mengumpulkan sumbangan ini dan akan diberikan kepada Keluarga Mak Ngah saya seminggu sebelum raya , dan semoga dengan sumbangan ini akan meringankan beban mereka dan raya dapat disambut dengan lebih gembira. Berat bahu yang memandang, berat lagi bahu yang memikul. "



Jadi pada mereka yang ingin membantu atau menghulurkan derma ... bolehlah berbuat demikian .. Sila baca selanjutnya di blognya .. sila klik
Eyriqazz

BA: Al-fatihah ..

Dr Asri: Pakai jubah - adakah ianya sunnah? - Soal Jawab Puasa



Dr Asri: Pakai jubah - adakah ianya sunnah? - Soal Jawab Puasa

Dr Asri : Bilakah anak mula berpuasa - Soal Jawab Puasa



Dr Asri : Bilakah anak mula berpuasa - Soal Jawab Puasa

Dr. Asri : Batalkah Puasa Bila Sedut Ubat Lelah? - Soal Jawab Puasa



Dr. Asri : Batalkah Puasa Bila Sedut Ubat Lelah? - Soal Jawab Puasa

Dr. Asri : Berhenti makan sahur sebelum subuh? - Soal Jawab Puasa



Dr. Asri : Berhenti makan sahur sebelum subuh? - Soal Jawab Puasa

Dr.Mohd Asri : Batasan suami isteri di bulan Ramadhan .



Dr.Mohd Asri : Batasan suami isteri di bulan Ramadhan

Lelaki gay mahu berubah

SAYA lelaki yang berperwatakan lembut dan mempunyai kekasih gelap. Naluri songsang itu bermula sewaktu berumur 12 tahun.

Abang saudara saya mengajar bagaimana melakukan hubungan sejenis. Pada mulanya saya agak takut tetapi lama kelamaan perbuatan itu saya lakukan hampir setiap hari. Pelbagai cara dan aksi saya lakukan.


Lama kelamaan, saya sedar apa yang dilakukan dan cuba mengelak perhubungan songsang itu tetapi gagal. Tolonglah saya.


Ingin berubah
Petaling Jaya

Pandangan pakar , Dr. Sapora Sidon > Hmetro

Sebelum kita membaca pandangan pakar , apa kata korang cuba bagi pandangan korang sendiri andaikata yg bertanya tu salah seorang teman rapat anda ..


Pastinya Menarik Ramadhan ini bersama .. Ayie

Apa pulak AYIE nak bagitau kali ini ? Nape dia kata kali ni menarik ? Sebelum ni tak menarikah ? Tu kena baca sendiri la yer..

Buat pengetahuan yang mengenali AYIE , dia dah berpindah blog .. guna lori 9 tan..besar wooo... skang blognya lebih kemas dan tersusun ..

Buat AYIE , semoga berbahagia dan berjaya di rumah baru .. hehe.. Ok.. jom g baca apa yang dia nak kongsi dengan kita .. >> AYIE

Jom Shoooppingg - ARDINI'S TREASURE





Gambar diatas tu adalah antara barangan yang dijual dia blog ARDINI'S TREASURE yang mana produknya .. ermm ... ermm... tengok la sendiri ek..

Kenangan Ramadhan Bersama .. Zeta

Salam..Dah nak berpuasa kita kan .. hehe.. Alhamdulillah..syukur kita kepada Allah kerana dipanjangkan umur untuk beribadah kepadaNya ..

Ok.. untuk episode kali ini.. cewah.. hehe... jom kita baca kenangan akak kita ni ..tragedi di bulan Ramadhan.. apakah itu ?? hehehe..

Sedikit sedutan minggu lalu ..

Masa i kecik2 dulu..i ni ramai adik-beradik..termasuk i..ada tujuh org semuanya..
So bila bab makanan2 ni..terutama bulan puasa..juadah berbuka puasa..mmg xpernah beli la..semua my mom yg buat..kalau beli xcukup..nnt kempunan kami adik beradik.. :(

Antara favourite kuih yg my mom suka buat adalah cok gelang, cokodok pisang, cokodok udang, cokodok kuchai, karipap, cok badak dan mcm2 lg..tp yg paling slalu my mom buat adalah kuih gulung.. atau kami org utara pggl Kuih Ketayap..i nak cite psl kuih ketayap ni


Nak tau lagi ? jom ..klik > Zeta

Wanita ‘diikat rahim’ mahu hamil kembali

Soalan :

SAYA berumur 36 tahun dan sudah mengikat rahim ketika saya melahirkan anak ketiga pada umur 30 tahun.

Saya tidak tahu kaedah apa yang digunakan dan juga tidak tercatat di rekod kelahiran.

Saya mempunyai tiga anak dan ketiga-tiganya dilahirkan secara Caesarean.

Saya diberitahu doktor di tempat saya melahirkan anak yang saya masih boleh hamil dan melahirkan anak sehingga anak keenam walaupun sudah tiga kali melakukan Caesarean.

Adakah saya masih boleh membuka ikatan saya dan hamil semula? Sekiranya boleh, bolehkah saya melahirkan anak kembar?

SU
Ipoh, Perak


Jawapan dari Pakar Sakit Puan , Dr. Adilah Ahmat

TIADA istilah mengikat rahim bagi mencegah kehamilan, istilah sebenar adalah mengikat tiub fallopio kanan dan kiri.

Memandangkan doktor yang membedah anda memberitahu anda boleh hamil lagi, berkemungkinan anda sebenarnya tidak menjalani prosedur mengikat tiub fallopio sebelum ini.

Istilah mengikat juga sebenarnya bukan mengikat saja. Sewaktu prosedur ini, sebahagian atau keseluruhan tiub fallopio dibuang sehingga tiada kesinambungan di antara penghujung tiub dan pangkalnya lagi.

Selain itu, memandangkan pangkal yang dipotong itu juga diikat (bagi menghentikan pendarahan), prosedur ini menutup laluan tiub itu sebelum parut terbentuk sewaktu proses penyembuhan.

Anda boleh menjalani ujian HSG secara sinaran-x untuk memastikan sama ada tiub fallopio anda sudah dipotong serta baki panjang yang tinggal. Lebih sesuai lagi, eloklah anda mendapatkan laporan daripada doktor yang menjalankan pembedahan terakhir itu.

Pasangan berhak membuat keputusan sama ada ingin hamil lagi walaupun setelah tiga kali menjalani pembedahan Caesarean. Namun biarlah setelah mendapatkan penerangan doktor mengenai kemungkinan risiko yang akan dialami terhadap ibu dan kandungannya.

Keutuhan parut pada dinding rahim menjadi isu utama kerana jika parut atau belahan ini koyak (ia juga boleh koyak lebih awal walaupun sebelum sakit bersalin), ia boleh mengakibatkan pendarahan dalaman yang serius dalam tempoh sekejap saja serta membahayakan nyawa ibu dan kandungannya.

Kehamilan kembar juga elok dielakkan selepas kelahiran Caesarean kerana dikhuatiri saiz rahim yang membesar ini menimbulkan kesan yang sama terhadap parut dinding rahim itu.

sumber : Hmetro

Dr. Asri : Solat Terawikh , jangan berbalah pendapat .

Kenangan Ramadhan Bersama ... Azie

Ayah pergi mengadap Illahi seminggu sebelum umat islam menyambut Aidilfitri 1999. Hari Isnin. Lebih kurang 6.30 petang. Hanya Mak sempat di sisi membisikkan syahadah ke telinga Ayah. Laa illa ha illallah...Muhamad Rasulullah... Kala mereka yang lain sebok dengan persiapan juadah berbuka puasa. Ayah menghembuskan nafasnya yang terakhir.

Aku takde saat dan tika itu. Aku di sini, jauh daripada kampung, merantau mencari rezeki.

Ayah sememangnya sakit. Seingat aku Ayah asyik sakit since 1990. OnOff dengan hospital. Tapi takde la sampai berkampung di hospital. Masa Ayah ke Mekah, 1994, Ayah berbekalkan ubat dan juga berbekalkan buku laporan kesihatan. Cerita Mak, Ayah dimasukkan ke hospital sana selama seminggu.


sambung di blog >> AZIE

Apakah keuntungannya jika anda ditag dalam FACEBOOK ?

1Aku pasti .. mesti ramai tensen giler bila di tag lebih lebih lagi jika anda tidak ada kene mengene dengan itu cerita .. kan kan ? Kalau anda ada blog , gunakan sebaiknya .. hahaha ...

Nak guna camana Ben ??? Ler ... mudah jer ... kalau diorng dok bz berbalas mesej dalam tu , korang amik peluang dengan promote entri atau blog korang .. haaa.. kalau dia tag ramai , pasti sorang dua akan klik masuk .. kan kan ? hahahha.. jgn sia siakan peluang yang ada depan mata ..

Aku tau ramai pasti hangin bila dok kuar notification kat FB dia ..Jangan la marah sangat.. kalau tak suka , sila untag jer ... tak yah nak maki hamun .. tak baik tau.. niat semua tu nak bergembira je dalam FB tu..

FB ni tempat bersosial .. tempat mencari rakan .. promote bisnis ... kalau nak bergossip tu , aku syorkan buat kelab tertutup ..takkan ada sapa sapa buat spam kat situ .. hehee... Walaupun ada yang mengarut dlm tag tu tapi majoritinya , ada info .. skit je mengarut .. kan kan ?

Jadi , para blogger .. amiklah peluang ni ... bukan susah pon.. paste je entri korang tu .. hehehe...

Password aku ?? Mana boleh bagi tau !


Ahmad : Bagitau aku apa password kau !

Ali : Mana boleh bagitau

Ahmad : Cepat la..aku nak buat kerja ni .. bagi la aku password kau !

Ali : Ek elee... Mana boleh bagitau !

Ahmad : Mmg sengaja cari pasal betul la dia neh ! Kau pekak ke ?

Ali : Kau pekak ke aku pekak ?

Ahmad : Kan aku mintak password admin server ni .. yang kau tak bagi nape ??

Ali : Haih... password dia ialah ... MANABOLEHBAGITAU !

Ahmad : ada sapa sapa boleh tolong bunuh aku tak ????

Wahai Ibu : Apakah yang akan anda lakukan ..

Sekiranya penjaga anak kecik anda membiarkan anak anda itu terabai .. berak kencing dibiarkan je dalam lampin .. kalau selsema tu , hingus dibiarkan meleleh.. dia pulak , dok sibuk berbual .. Dah la gitu , cukup je masa , dia dah standby nak pulangkan anak anda itu .. Bayar ? mahal weh... bukannya full time.. maksudnya , kejap kejap jer.. sebelah pagi... 4 jam.. pastu petang 4 jam jer ..

Serius beb .. selama ni aku dengar jer ... tadi , aku tengok sendiri .. haih.. geram betul aku.. bukan anak aku la.. anak buah aku .. adik aku takde pilihan .. mak cik tu je dekat ngan umah dia .. Mak aku pernah cerita dulu tapi aku suh sabar je atau cari orng lain .. bayangkan la , taik leh keras dalam pampers dia ! Yang dia ? Ya Allah.. sabar je la.. tau dok menjaja cerita orang ke sana sini .. haih...

Aku bukanlah nak burukkan dia .. tak sebut pon sapa tapi ni satu pengajaran buat mana mana bakal parents tu , kalau bolehlah , jgn la bagi adik beradik jaga.. susah... nak tegor pon payah .. biar kalah dari kelak putus saudara !

Tensen siut.. sian anak buah aku tu .. ikutkan hati.. mau je sound kat situ.. huh.. %@@^^%#^#!! .. Marah nehhhh...dia ingat cucuk je , terus kuar anak ke ???
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI