Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 21 Ogos 2010

Bang.. abang ingat abang je ada isteri ke ?

Lepas berbuka tadi , aku ngan wife ke sogo .. nak cari baju n seluar kerja dia bila g outstation .. Mak aih orang ... lama lagi raya tapi orang dah mula mencari keperluan untuk berhari raya .. beli awal selamat kan ? Yeke? Tah .. aku suka beli hujung hujung .. sbbnya , harga murah skit ...

Masa yg tinggal hanyalah 45 minit .. tak lama .. aku suh wife terus mencari barang yang dia nak.. jgn buang masa tengok itu ini .. dia pon okek je laa memandangkan peluang nak ke sogo tu , bukan mudah untuk dia dapat .. hehehe..

Bila dia dah jumpa baju dan seluar , dia pon g la cari bilik persalinan .. nak cuba dulu .. aku cam biasa... 'ditarik tali' je la.. ikottt jeeee... jadi tukang luluskan pakaian tu ... huhu .. dia test seluar dulu .. Sedang dia dok test .. Datang seorang lelaki yang agak berusia tapi bergaya .. berdiri kat sebelah aku ... terus dia panggil ' ayang .. ayang ' .. dengan suara yang agak kuat.. aku tengok je dia .. aku berdiri kat pintu tu.. dia ingat aku guard ke ??? Dengan beg sandang , beg kamera.. terang terang aku dok tunggu seseorang kat situ .. Adeh... aku tgk je dia.. dia wat dek.. pastu dia g jauh skit ..

Tak lama kemudian .. datang seorang wanita yang agak muda .. aku rasa tu mesti isteri dia .. Mmg tadi wife berdiri nak queue masuk ke bilik persalinan tu tapi diberitahu oleh seorang promoter wanita bahawa ada bilik persalinan berhampiran yg kosong lalu dia pon ke sana .. Aku nak je cakap kat bro tu yang dalam bilik tu wife aku tapi memandangkan dia ingat dia bagus sangat .. kira berlagak ala ala lelaki berduit la kononnya.. mana taknya .. dengan baju berkolar dinaikkan , perut yang comel comel ala afdlin sauki ... gelang di tangan .. kira ganas giler laaa... aisey... atau dia ingat aku wartawan hiburan ? huh...

Bila wife dia datang .. dia pon cakap .. ' abang ingat ayang dalam tu .. ' .. huh.. ayang tu apa maksud ehhh ???? Berasal dari perkataan sayang ? Kalau sayang , panggil la sayang .. kira manja la yer panggil Ayang ? Ayang takde maksud okehh ... Kalau Rindu , panggil Indu boleh??
Atau Cinta panggil Inta ..huh... Panggilan berasal dari hati... bagi aku tak boleh dipendekkan ..kalau nak pendek pendek , baik panggil je nama .. pendapat aku ..

Kemudian , bro tu blah gitu je.. Malu la tu... cait... aparaaaa... mcm dia je banyak duit.. dia tak tau ke aku bawak tadi , ada dalam rm20.40 ... huh.. banyak gak apa ???

Projek tertunda ..

Hajat nak ke Jalan TAR , ditunda sementara waktu disebabkan wife agak kurang sihat.. dah dua hari demam .. jangkit dari aku kot .. hehe ..

Esok petang , nak antar dia ke KLIA .. dia nak g sabah ,4 hari..aku ? nganga kat umah .. eheh..balik Cheras la gamaknya .. Jimat duit skit kalau g keje dari Cheras.. jimat rm10 sehari.. bermakna aku jimat , RM40 untuk 4 hari.. banyak kan ? hehe..tau tak pee...

Tadi aku ke bazaar Ramadhan ... teka aku cari apa ??? Ya betul... usha awek.. hahaha.. banyak la.. cari cucur udang .. Ada ... tempat yg sama aku beli ari tu ... tapi buat potong stim betul la.. budak tu main angkat cucur tu dengan tangan dia .. haih.. kang kalau tegur , malu lak dia .. nak tak nak , amik jer la... nak kata apa lagi kan ?



Live @ Hospital Kuala Lumpur

Ziarah mak saudara aku ... Kencing manis dan darah tinggi menjadi punca dia dimasukkan ke dalam wad .. Takat ni kalau tak silap aku 2 ibu jari kakinya dah dipotong .. usianya dah menjangkau 68 tahun .. hurmm .. Anak cucu mak saudara aku pon dah ada dari tadi .. Aku datang dengan keluarga aku .. huhu..pakej..

Bapak aku pon ada darah tinggi dan kencing manis .. tapi alhamdulillah , dia jaga sungguh sampai darah dalam gula pon terlalu rendah .. doktor suruh kasi naik balik .. haha.. macam macam ..

Ada sesuatu yang membuatkan hati aku terharu di sini .. di dpn katil mak saudara aku ni , ada seorg pesakit .. keseorangan .. tiada sapa sapa datang melawat .. dia asik pandang katil sebelah.. Kenapa ? Pesakit katil sebelah dia tu , ramai pelawat .. sian dia... Mengikut nama yang tertera di atas katilnya , seperti nama orang india tetapi dia macam orang cina lak ... hurm.. aku rasa mesti dia anak angkat masa kecil dulu.. aku rasa la ... umur dia baru 48 tahun tapi nampak seperti dah lebih dari tu ... hurmm ...

BA : Jaga jaga la ibu jari kaki korang yer... jgn ingat muda takde kencing manis atau darah tinggi yer..

Duit dan kawan .. mana yang lebih penting ..

Kalau di zaman Rasulullah , aku percaya sangat bahawa sahabat adalah segalanya .. Di zaman ini , jika mereka kata , kawan lebih penting dari duit maka kenyataan itu pasti membuatkan aku tersenyum ...

Duit dulu baru kawan ... mana ada orang nak kawan dengan org tak berduit .. risau nanti duit dia abis .. kan kan ? Segelintir saja yang nak berkawan dengan orang takde duit ni.. jenis ni pon tak besar bilangannya ..

Bila kita nak berkawan dengan sesorang tu pastinya kita akan bertanya latar belakangnya terlebih dahulu .. kalau dia sekadar kerja kerja taraf rendah , sudah pastinya dia hanyalah 'kawan' biasa .. nak ajak dia g shopping , tengok wayang , atau g ke majlis majlis besar maka 'dia' bukanlah kawan yang bakal diajak .. kan ?

Tak perlu nak dinafikan ... realiti dunia sekarang ... ada duit , ada kawan .. bak kata budak tadika , no money no talk ..

Terima kasih PDRM !!

Yaa .. ikhlas aku nak ucapkan terima kasih pada POLIS DIRAJA MALAYSIA kerana telah mengarahkan 4,000 anggotanya bertugas menjaga kawasan kawasan panas kemalangan sehari dan pada raya pertama Aidilfitri nanti ..

Ini adalah lebih baik dari letak kamera perangkap laju ... tau tau jelah kan .. waktu waktu tu ramai pemandu akan bersikap pentingkan diri sendiri .. nak cepat aja.. macam orang lain takde kampung .. nanti tak pasal dia , orang lain lak terlibat ..

Pada anggota anggota polis serta pegawai yang terlibat nanti , jutaan terima kasih dan selamat hari raya ...

BA : Ke kelantan nanti , sah sah 12-16 jam .. huhu ...

Pudding ala Memey ..

Tamo tamo tamo .. bukan nak kutuk .. bukan nak ngumpat .. tamo bicara pasal gossip diorng .. nama pun diorng ni artis .. dah sah sah pandai berlakon kan .. Cuma aku hampa je la .. diorng boleh keluarkan kenyataan kenyaatan 'pelik' seperti ... "kami lebih bahagia sekarang" , " kami takde apa apa hubungan " dan banyak lagi laa... Apakah diorg pk peminat diorng kat Malaysia ni berjalan guna topeng Zorro ke ?? Kira tak nampak diorng tu camana ? Hahaha.. lawak laa ..

Yang sorang ni.. baru tutup abis muka dia ... dia tak rasa bersalah ke ?? Walaupun bekas isteri laki dia tu baru je menikah tapi camana perasaan anak mereka ?? Tak pk panjang tul .. Kalau dah tau laki orang , angkat kaki la.. yang gi layan pahal ? Tu je aku aku luahkan .. nak kata lebih lebih , kang jadi ngumpat lak ... dan lagi ni bukan blog gossip artis ... sowie eh..

BA : Nak g serang Jalan TAR tapi sebelum tu nak ke HKL.. huhu.. ziarah mak saudara .. kencing manis ... hurmm

Pesanan buat wakil-wakil rakyat di Malaysia ..

Aku sebahagian dari rakyat negara ini .. belum pernah mengundi dan bercadang akan mengundi pada PRU akan datang .. cuma .. apa yang aku mintak ialah ,

TOLONG BERKHIDMAT UNTUK RAKYAT DAN NEGARA DENGAN AMANAH , IKHLAS DAN JUJUR ! BUKAN KERANA $$$$$ !!

Jangan pandai tabur janji .. kemudian bila hampir PRU , baru sibuk nak tunaikan ! Sepanjang memegang kuasa , dibiarkan begitu saja tapi bila dah dekat , baru nak tunjuk muka ??

Negara kita yang kononnya kaya raya , pemurah (sanggup keluarkan wang untuk bangunkan negara lain ) tapi dalam negara sendiri , masih ada kawasan kawasan yang daif ... masih ada lagi yang tinggal dalam reban .. masih lagi ada yang mengemis di jalanan .. dan banyak lagi .. kalau tidak , masakan wujud ADUAN RAKYAT di TV3 ??? Dimanakah pasukan pasukan kebajikan parti parti dibawah BN ? Tunggu PRU baru nak gempur ? Baru nak tayang kat dada dada akhbar ? Jangan permainkan rakyat .. Rakyat kini tak buta .. Mereka rela terus derita dari terus ditipu lagi ..

Aku rasa , ramai belia bersedia untuk membuang undi kali ini .. tapi siapakah yang bakal mereka pangkah ?? Mereka kenal muka muka wakil yang bertopeng... Majoriti belia senantiasa mengikuti perkembangan politik di internet .. di suratkhabar , mereka dah tau akan 'pembohongan' yang sengaja diada adakan ...

Berhati hatilah .. ini cuma pandangan aku sebagai seorang rakyat Malaysia yang bakal membuang undi .. insyaAllah ...

24 premis tawar bufet Ramadan tiada sijil halal

24 premis tawar bufet Ramadan tiada sijil halal

Senarai hotel dan restoran

  • One World Hotel First Avenue (Petaling Jaya)
  • Bistro & Theatre Restaurant, Pusat Pelancongan Malaysia (Kuala Lumpur)
  • Impiana KLCC Hotel & Spa (Kuala Lumpur)
  • Hotel Equatorial (M) Sdn Bhd (Kuala Lumpur)
  • Putrajaya Shangri-La
  • Hotel Nikko Kuala Lumpur
  • Shah’s Village Hotel (Petaling Jaya)
  • Prescott Inn Kajang
  • Lagenda Cuisine Sdn Bhd (Prescott Inn Kajang)
  • Oriental Cyrstal Kajang
  • Restoran Tupai-Tupai (Kajang)
  • Eastin Hotel Petaling Jaya
  • Concorde Hotel KL
  • Novotel KL City Center (Concierge-Dept)
  • Bangi Golf Restaurant
  • Cititel Mid Valley (Kuala Lumpur)
  • Kanpei Restaurant (Kuala Lumpur)
  • The Zon All Suites Residences (Kuala Lumpur)
  • The Royale Bintang Kuala Lumpur
  • R & B Services Berjaya Times Square Hotel (KL)
  • The Saujana Kuala Lumpur
  • Hilton Kuala Lumpur
  • Le Meridien (Kuala Lumpur)
  • The Regency Hotel (Kuala Lumpur).


  • sumber : BHARIAN ( sehingga 21 / 8 / 2010 )

    Psst.. sapa nak g shopping hari ni ?? Aku ada cadangan ..


    Apakata ... bagi yang berkemampuan tu ... atau ada duit lebih .. hehehe... beli sehelai baju melayu atau baju kurung kemudian sedekahkannya ? Ada satu kumpulan di FACEBOOK sedang membuat kutipan derma baju melayu dan baju kurung ( baru ) untuk anak anak yatim di rumah kebajikan yang daif ( kurang mendapat perhatian ) .. Amacam ? Sedekah tuuuu .. bayangkan diorng tersenyum bila dapat sehelai baju baru .. kalau anak kita boleh tersenyum gembira sedangkan diorng boleh dapat selalu , inikan pulak anak yatim yang setahun sekali pon belum tentu dapat baju baru .. Walaupun kita selalu buat amal jariah , apa salahnya tambah yang ini ?

    Kita selalu geleng kepala bila lihat anak kecik dibuang merata rata .. dipungut pihak tertentu kemudian diserah ke rumah kebajikan .. selesai tugas mereka .. tapi tugas kita lak ?? Hanya geleng kepala je ke ??? Atau sekadar mengeluarkan air mata kasihan ? Ada duit lebih tu kan .. dari dok beli juadah berbuka puasa berlambak lambak , baik buat saham untuk akhirat ..

    Cuba bayangkan muka budak budak tu tersenyum gembira .. sambil mengusap kain baju baru tu .. Untuk mengetahui dengan lebih lanjut .. sila rujuk BHARIAN dan FACEBOOK ..

    Rakan rakan sekalian , mari kita sebarkan samada di FACEBOOK, TWITTER ,EMAIL mahupun BLOG masing masing .. tak dapat nak sumbang , panjang panjangkan pon dah kira amal kan ?

    Fenomena Aneh di Kuala Lumpur. Matahari terbenam jam 1 tengahari !

    Hehehe .. hanya berlaku di bulan Ramadhan ... pelik tul manusia jenis ni .. tak tahan sangat , suh je la orang rumah masak .. ni tapau untuk anak ke pakcik oiii ... malu la kat bangsa lain ! Bila diorg tak hormat , kita marah .. bila kita sendiri tak hormat ? Bikin maluu..

    Untuk baca berita ni .. > Hmetro

    Kalaulah aku masih remaja dan bujang .


    Terus terang .. aku mmg suka menulis ..dari sekolah sehinggalah sekarang .. Menulis dan membaca adalah kegemaran aku .. selagi ada bahan di tangan aku , aku akan membacanya ..tak kira la manual kereta pon aku baca .. sbb bagi aku , setiap bahan bacaan tu , ada maklumat ..

    Tua dan berumahtangga bukanlah satu penghalang bagi meneruskan minat aku ni .. cuma masa menjadi musuh utama aku .. Jika aku masih remaja dan bujang , perkara yang paling utama akan aku buat ialah banyakkan lagi membaca .. tak kira apa saja ... bila kita ada pengetahuan , maklumat maka setiap entri yang kita buat , pastinya bermutu .. berpuluh kali membacanya , tidak akan jemu .. Bukan apa , jika aku masih bujang dan remaja , setiap saat aku akan aku habiskan dgn membaca dari membuang masa melepak ... Bila dah habis membaca , barulah aku berkongsi dgn rakan rakan di blog ...

    Entri yang bagus ialah entri yang mempunyai info .. sekali pon membebel , berceloteh atau melepaskan geram , jika disertakan dengan info , dalil , fakta maka mereka yang membacanya sukar untuk menafikan kata kata di dalam entri tersebut .. bukan tak boleh , tapi sukar kecuali mereka mempunyai pandangan yang lain namun perlu disertakan dengan fakta yang kukuh ..

    Selain itu , bagi menguatkan entri didalam satu satu blog tu bagi aku perlu wujud elemen komedi .. lawak jenaka .. supaya pembaca tidak bosan membacanya .. Macamana nak dapatkan elemen tu ? Dengan cara membaca ... cari semula tulisan tulisan artikal yang ada di dalam majalah seperti Gila Gila , Gelihati , Gelagat , Ujang , APO dan banyak lagi .. cuba hayati dan kaji bagaimana mereka mampu membuatkan pembaca tersengih di dalam bas .. di dalam kelas mahupun sanggup mengikat perut untuk membeli ke semua majalah tu bila tiba tengah bulan dan juga hujung bulan ..

    Dua elemen ini jika di satukan dalam sesebuah entri , pastinya blog anda akan meletop ! Tak caya ? Cubalah ... secara tidak langsung , pembaca akan datang dan bertambah dari satu masa ke satu masa... KUNCInya ialah MEMBACA ! BACALAH DI MANA SAJA ANDA BERADA ... RUPA BUKANLAH PENENTU KEPOPULARITIAN SESEBUAH BLOG ...

    Sahur di ..


    Wife kejutkan aku .. dia tak sempat nak masak .. tak beberapa sihat .. ajak aku ke kedai mamak ... mula takut tak sempat .. tengok ada lagi sejam .. ok je la.. redah terus ke Precint Diplomatik ..

    Nak makan apa ek ? .... tengok ada nasi .. ayam madu.. ok dah tu bagi aku.. wife .. layan mee goreng jer .. cukup la... Dah tiga hari tak sihat dia ... selsema .. jangkit dari aku kot.. ari tu aku kena jap .. tapi dah makan ubat , alhamdulillah .. ok dah ..

    Lama dah aku tak sahur kat luar .. agak kureng skit sebenarnya nak sahur kat luar .. dulu gemar la .. dah boring kot ..

    Satu lagi .. ermmm... bazaar Ramadhan ... Aku tak gemar sangat nak g .. ada dua sebab .. satu , pesta cuci mata .... dua ... peniaga mengaut keuntungan berlipat kali ganda tapi yg dijual , kurang berkualiti... kuih nampak sedap , tapi ?? ada je kekurangan .. gula dah kurang tapi harga naik ... nak kata tapak mahal , aku rasa tak dah ... jumlah yang benar benar menjual untuk untung dan beramal adalah skit sangat .. majoriti , nak kaut keuntungan yg tinggi ... entah ler .. aku nak kata lebih , korang pon dh sedia maklum .. Yang perempuan lak , penat nak cerita .. korang pn tau kan ... mmg kalau lelaki turun bazaar , 'selamat' pahala semua .. bukan nak sangat tengok tapi kalau dah depan mata tu , puas dah beristighfar ... puas dah kalih tempat lain .. tapi kalau kiri kanan depan dah gitu .. nak pandang mana lagi ?

    Masing masing dah besar... dah tau mana boleh mana tak ... cam kebanyakkan orang kita gak la .. sibuk nak g umrah .. haji.. bukan tak bagus.. bagu.. cum bila balik tak bertudung gak ... aurat masih lagi terbuka .. kata tunggu seru ? kalau dah sampai ke mekah , takkan menutup aurat pon tunggu seru ? Tamo kata lebih .... Ramadhan .. pk pk la sendiri ... aku pon dok pk gak diri aku ni .. byk sangat kelemahan ..

    Nak berkenalan dengan saya ?

    Alahai kak long ... saja nak berkawan yer kak long ? Bukan saya tak sudi .. tapi ... ni haa.. ada cincin di jari ni .. kalau takat bertegur sapa tu .. ok je .. tapi kalau suh bersms tu ... bukan tak leh , tapi nanti dok main kungfu ngan orang rumah ... hahaha ...

    Aku rasa , semua dah sedia maklum bahawa aku ini suami orang .. dalam ertikata lain , aku dah bernikah ... Berkawan tu boleh... sama je laki perempuan berkawan .. takde masalah .. selagi tau mana batasan , insyaAllah ... dunia ni luas kan .. takkan kita nak hidup keseorangan atas dunia ni ??

    Aku rasa muka aku kat banner ngan FB aku tu menyebabkan orang ramai ingat aku ni masih muda belia .. eh ? Ala... aku nak tukar ngan gambar lain tapi aku rasa gambar tu dah jadi logo rasmi BEN ASHAARI BLOG.. tengok je gambar tu tau dah sapa mamat penarik beca neh .. maaf yer..bukan auww yer ..

    Sbb tu aku kata , blogger yang single mingle ni sebenarnya senang la sangat naik terutama perempuan .. kalau yang ada rupa tu , pergh.. senang senang meletup ... best ke tak best ,tu belakang kira .. inilah adalah hakikat .. rakyat malaysia majoritinya memilih fizikal dari bakat.. betul ? Tak caya , sila lah undi sms , taip KELUAR dan hantarkan ke 8289294 .. haaa ..

    Apa pon ,dalam dunia maya ni , anda yang mengenali saya dan juga blog BEN ASHAARI .. anda adalah sahabat saya .. bukan peminat mahupun musuh ... kita hidup sementara .. nikmati sementara boleh ...
    Related Posts with Thumbnails

    Peringatan



    Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

    Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

    Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

    Terima Kasih ..

    BEN ASHAARI