Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 13 September 2010

Aidilfitri 2010 : Raya 4 - Cacing keluar dari mata ..

 

Alhamdulillah .. sempat jugak aku jumpa geng aku sorang neh.. sanggup pinjam kereta kakak dia padahal dekat je.. hahah.. Dia amik aku pastu g lepak jap kat kedai makan .. Best gak tempat tu .. 24 jam .. kedai milik budak lelaki .. murah woo... WIFI 24 jam .. hehe.. bateri je la tak 24 jam kan.. hehe..

Lepas lepak tu ( tak lama pon ) , terus balik ke rumah abang ipar aku .. makan makan .. selepas segalanya .. terus balik ke umah kat Kok Lanas .. Dalam perjalanan tu , wife aku call adik dia yang kebetulan dalam perjalanan ke Kuala Lipis .. Diorg bertolak jam 4 petang tadi .. sehingga tadi , jam 9 malam , diorg masih lagi di area Gua Musang !! Jammed giler babas .. huhuh.. Nasib baik kitorg plan balik ari Rabu pagi ni .. sebaiknya lepas subuh bertolak la .. hehe.. insyaAllah ..

Dalam perjalanan tadi tu aku terdengar la berita kat Sinar FM tu .. pasal seorang budak di India yang g klinik mendapatkan rawatan .. dia kata dia sakit mata ... Sekali .. tu dia .. doktor mengeluarkan cacing yang ada dalam mata dia .. rasanya 15cm kot .. lebih kurang  gitu la.. aku cuba cari rupe cacing tu kat internet.. sbb dalam kepala aku rupa cacing tu cam rupa cacing tanah tu..heheh.. maka aku pon jumpa laa.. Erk.. agaknya ni la cacing resdung eh ??

index

1

Erk...kalau benar inilah cacing resdung tu , maka sesiapa yang ada resdung tu.. cepat cepat laaaaaaa g berubat .. Patutkah aku letakkan lagi gambar cacing resdung yg ada di muka kita ni ?

resdung gambar : resdung

Yummy .... makan tak berpantang .. ginilah jadinya ... semua main belasah jer .. huh.. aku pon nak mula pantang balik la.. tatottttt ...

Aidilfitri 2010 : Raya 4 - Pasir Puteh

P9130795

Huhu.. ke rumah abang ipar aku .. Tok Janggut .. cantik kawasan ni .. aku ingat nak amik gambar tapi dah masuk maghrib.. hehe.. toksah wat pasal .. aku try amik 3-4 keping .. semua tak jadi.. jadi sendri mau hengat la kan .. Mungkin jap lagi aku nak kuar jap ngan member aku , Ady Hazman..

Ini lagi kurang ajar !! Celaka punya ..

Hangin.. hagin satu badan ... Umat Islam tak perlukan lagi Mekah yang baru !! Mereka sesuka hati membunuh dan menyerang orang lain tapi bila mereka kena mereka tau pulak nak mengamuk ?? Bengong tul !

Baca la sendiri ek.. kalau sakit hati , sila beristighfar byk byk .. tunggu je kebangkitan ISLAM ..

Al-Quran dihina depan Rumah Putih


WASHINGTON: Empat kejadian mengoyak dan membakar al-Quran dilaporkan berlaku di New York dan Tennessee, Amerika Syarikat meskipun seorang paderi konservatif di Florida membatalkan rancangan membakar kitab suci itu semata-mata kerana memprotes pembinaan sebuah masjid dekat lokasi serangan 9/11 atau ‘Ground Zero’.

Dalam kejadian di depan Rumah Putih, sekumpulan penganut Kristian Konservatif mengoyak beberapa muka surat satu naskhah al-Quran sempena ulang tahun serangan 9/11.

Sambil mengoyak, mereka menjerit: “Kata-kata palsu bahawa Islam adalah agama keamanan mesti dihentikan.”


Seorang daripada mereka kemudian berkata: “Satu-satunya sebab saya tidak membakarnya dalam kawasan Rumah Putih ialah melakukannya adalah jenayah. Bangunan berkembar (Pusat Dagangan Dunia) musnah kerana al-Quran dan ajarannya.”


Dalam kejadian lain di Lower Manhattan, seorang lelaki yang membantah pembinaan masjid itu mengoyakkan beberapa muka surat daripada senaskhah al-Quran sebelum membakarnya.


Dalam kejadian ketiga, seorang lagi lelaki mengoyakkan dan membuat isyarat lucah dengan kitab suci itu, mengejutkan orang lain yang melihatnya.


Di satu daerah dekat Nashville, Tennessee, paderi Bob Old dan seorang lagi rakannya menggunakan pemetik api untuk membakar sekurang-kurangnya dua naskhah al-Quran dan menggelar Islam ‘agama palsu.’ Tiada tangkapan dibuat.


Kejadian berlaku sehari selepas Terry Jones, paderi gereja Dove World Outreach Center di Gainesville, Florida, membatalkan niatnya membakar al-Quran.


Sementara itu, dalam cubaan mengurangkan ketegangan, Obama memberitahu rakyat Amerika bahawa Islam bukan musuh sempena sambutan tragedi 9/11.


Bercakap di Pentagon, Obama berkata: “Sebagai rakyat Amerika, kita tidak akan dan tidak pernah berperang dengan Islam.
“Ia bukan satu agama yang menyerang kita pada September. Penyerang adalah al-Qaeda dan mereka adalah sekumpulan lelaki yang menyimpang daripada agama itu,” kata Obama.


Tetapi, itu tidak menghalang beribu-ribu orang yang menyokong dan membantah pembinaan masjid daripada melakukan perarakan dekat Ground Zero sambil dikawal anggota polis.


Kumpulan yang menyokong pembinaan masjid, seramai 1,500 orang, berarak ke tapak pembinaannya tidak jauh dari Ground Zero disusuli sekumpulan yang membantahnya, tidak lama selepas itu.


Ahli perundangan Belanda yang anti-Islam, Geert Wilders berucap kepada kumpulan memprotes itu dengan berkata: “Di sinilah tempat kita halang mereka. Jangan benarkannya supaya New York tidak menjadi New Mecca (Makkah Baru).” – Agensi

sumber : Bharian

Duit punya hal .. Cashout lagi la

 

rm

Kali kedua aku cashout untuk bulan ni .. kalau bulan ni cashout , rasanya awal bulan 11 boleh dapat dah kan .. tak kisah la .. kalau dapat pon bukan boleh belanja.. semua kena simpan .. huih..

Yang ari tu aku bank in pon dah dah clear.. smlm cek kat atm KB MALL , dah boleh tersenyum la.. pon sama gak.. balik ni nak kena masukkan dalam ASB .. kenapa aku masukkan kat sana ? Susah nak keluarkan .. aku spesis jenis malas beratur panjang n isi borang .. kalau kat atm tu , mudah je la kan ..

Dijangkakan , minggu depan pon boleh cashout lagi sekiranya buffered yang berbaki tu jadi metered dicampur lagi dengan kutipan mingguan yang masih belum dikira dek nuffnang .. Hurm.. rezeki berblog .. Alhamdulillah ..

Sekurangnya aku dah buktikan pada mereka yang tak percaya blogging ni boleh dapat duit ... Easy money disamping dapat kenalan .. Kan mat kan ? Kan joe kan ? hehe..

Jap lagi nak ke Jerteh , Terengganu .. beraya kat sana lak .. nak amik gambar , tak boleh disebabkan aku yang kena drive .. Sblum tu nak berhenti umah kakak mak mertua aku .. Ada gula ( gulai ? ) .. cam tu la bunyinya.. bermaksud kenduri kawin .. hehe.. betul ke aku tulis ni ? kang ada yang marah lak... maaf la yer.. masih dok blajar.. kalau salah , tolong betulkan ..

Kita bakar je mereka !!!!

Apa kata kita mintak kerajaan menyeksa merek-mereka yang bersalah tu ( kes Susilawati ) selama 100 hari barulah dijatuhi hukuman mati ??? Mula mula , sebat mereka .. kemudian , ikat mereka baringkan diatas jalan raya , kemudian pandu kereta tu selaju 200 kmj ..Masukkan dalam wad... kasi sembuh ... kemudian sebat lagi .. lepas tu , ikat kat pokok yg penuh dengan kerengga , curah dengan madu.. biarlah semalaman .. masukkan balik dalam wad .. kasi sembuh .. Seksa seksa seksa mereka .. termasuk mereka mereka yang bersubahat !! Jangan bakar , tapi panggang je mereka tu !

Tapikan , perlu ke kita bersikap seperti mereka ? Jika begitu , apakah beza kita dengan mereka ? Sama je kan ? Itu membuktikan rakyat di Malaysia ini semua sama saja .. Kejam dan sadis .. Tidak cukup dengan kes Mona Fendi , Altantuya dan skang ..

Mmg sakit hati.. mmg geram .. aku sendiri pon kalau boleh nak je suruh kerajaan benarkan setiap ahli keluarga merejam setiap yang bersalah tu dengan batu bata yang dipanaskan tapi buat apa ?? Kita bukan Tuhan ! Tak layak menjatuhkan hukuman mengikut nafsu .. Biarlah hukuman dunia ini menghukum mereka ... Dan yang pasti akhirat nanti ada hukuman yang pastinya tidak terlepas , kita juga begitu ..

Pendapat korang semua , adakah cerita cerita di tv mengajar bagaimana nak melakukan segala jenayah ini ? Walaupun ada kebaikkan tapi tetap ada keburukkannya .. hurmm .. Dan lagi , kita sendiri tidak terlepas melakukan kesilapan iaitu sering membelikan anak anak laki kita dengan mainan bersifat kejam seperti pistol .. Sama sama kita muhasabah diri ...

Celaka punya manusia !!!

Baca dah berita kes Susilawati tu pagi ni ? Tgk dah muka muka lahanat yang buat aniaya pada mereka berempat tu ? Geram betul aku ... Orang macam ni tak layak kena penjara atau gantung jer .. Nasib baik takde hukuman sula atau rejam sampai mati !

Aku baca kesemua suratkhabar online pagi ni .. Sangat sangat sangat kejam binatang binatang ni .. Diorang pukul , ugut untuk buat pemindahan duit dan kemudian bunuh ..

Si suspek pulak dikatakan pernah melakukan sekurang kurangnya 4 kes yang sama ! huh... kenapa kes ni baru dibuat secara terperinci ?? hurm...

Aku tak tau nak ulas apa dah .. nak maki hamun pun tak guna .. aku bukan hidup di zaman dulu dulu yang mana hukuman dikenakan ke atas penjenayah terlalu sadis dan brutal ... Kalau boleh gantung di khalayak ramai sebagai pengajaran pon bagus gak kan ..

Antara tajuk tajuk berita pagi ni :

BA : tak cukup cukupkah harta yang ada ? Kalau ingin diwariskan pada anak , biarlah ala kadar... jika mahu lebih , biar anak tu cari sendiri.. berikan ilmu dan pelajaran yang secukupnya agar mereka mampu berdikari dan mencari sendiri harta mereka ... haih... nak salahkan sapa jika anak bermewah mewahan sehingga terlupa dunia disbbkan harta mak bapak yang melimpah ruah ?

Alasan bagi mereka yang masih belum mahu mendirikan rumahtangga sekiranya ditanya oleh Makcik CNN ..

Haa.. soalan ni feveret buat mereka yang dah abis belajar .. atau baru jee nak pegang gaji pertama .. huhu.. kira belum sempat nak ulur kat mak bapak , Makcik CNN dah tanya soalan maut ;

" Bila nak menikah nak oi ?? Makcik tengok kamu ni mcm nak lanjut usia dah .. cepat cepat la nikah.. nanti takde orang nak kamu pulak "

  1. Takde orang nak lagi .. ( jawapan standard yang belum dimodified )
  2. Ada orang nak tapi hati tak berkenan ..
  3. Hati berkenan tapi orang tak berkenan ..
  4. Makcik nak tolong bagi duit hantaran ke ?
  5. Ada tu ada makcik tapi bangla ..
  6. Dok kumpul duit .. skang ni baru ada RM2.50.. tadi ada RM5 .. tapi dah beli maggie .. ni je la baki .. gaji lagi 2 minggu ..
  7. Untuk lelaki .. Makcik ada calon ke ? Kalau ada biarlah cam Siti Nurhaliza ke .. tak pun macam Lisa Surihani pon ok la..
  8. Untuk perempuan lak .. Makcik ada calon ke ? Dapat yang duda cam Datuk K pon jadi la.. tak pon laki org yg ada pangkat TAN SRI ..
  9. Baru semalam masuk meminang .. orng tu kata , tunggu lagi 2 tahun , baru dia bagi jawapan ..
  10. Tak nak nikah la makcik .. nanti jadi cam makcik.. mulut kepoh...

Ni satu kes lagi .. Sekolah baru abis , dah tanya soalan maut gini .. Bila nikah awal , dikatanya kita gatal .. Bila nikah lewat , nanti cakap susah nak mengandung .. Camana ni ? Semua serba tak kena ? Mmg suka bertanyakah orang kita ni ??

Alasan alasan bagi mereka yang suka bertanyakan tentang anak pada pasangan yang belum ada anak lagi ..

 

Jika pergi beraya ke rumah sanak saudara , pastinya akan ada soalan soalan maut akan ditanya .. mereka yang akan ditanya adalah laki / perempuan yang belum berkahwin  dan juga pasangan yang dah berkawin tetapi belum ada anak  ..

Maka aku nak sediakan jawapan kepada soalan feveret iaitu

" Bila nak ada anak ? "

  1. Belum ada rezeki ( biasa sangat ni kan )
  2. Tengok la makcik .. esok lusa kalau rasa nak anak , suh je isteri saya ni beranak terus ..
  3. Dok simpan duit ... nanti boleh bersalin kat hospital orang kaya .. makcik nak datang melawat pon senang .. tak kira waktu ..
  4. Bila makcik nak saya ada anak ?
  5. Saya tak puas bersama lagi dengan isteri saya ni.. nanti kalau ada anak , susah dah nak 'bersama' isteri saya ni.. ada jugak terburai kain depan anak nanti  ( ni jawapan kalau dah bengang sangat sekirannya makcik tu kepoh sangat )
  6. atau ; Saya nak berhoneymoon dulu ngan isteri saya .. kang kalau ada anak , susah lak nak berhoneymoon .. sbb tu la ramai laki orang berhoneymoon dengan anak dara  ( ni jawapan mmg dan tensen giler punya )
  7. Makcik nak tolong beranakkan ke ?? ( ni mmg tahap nak kena simbah asid )
  8. Anak tekak atau anak mata ?
  9. Bila bila kiranyaaa diri ku perluuuu .. hari yang muruungg .. terdengarrr , nada yang rianggg ( nyanyi terus lagu zainal sambil berlalu ke dapur )
  10. tengok je muka dia !

Mana ada pasangan yang dah bernikah tak nak anak ? Semua nak anak.. Waris tuu.. Bukan saja saja nak rancang atau nak menolak rezeki dari Allah .. Sesungguhnya jika Allah belum mengurniakan anak pada pasangan tersebut ,tentulah ada sbb tersendiri .. Maka jgn pandai pandailah buat tafsiran sendiri .. Namun pasangan tu perlu juga berusaha dari segi perubatan disamping perbanyakkan berdoa kepadaNya ..

Bagi mereka yang suka bertanya soalan tu , renti rentikan la ... Ada orang rezekinya lain... kita tak nampak .. kan ?

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI