Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 22 September 2010

D-SLR terbaru di pasaran ...

 

image

Seperti yang korang nampak , keratan ni aku amik dari majalah DIGITAL CAMERA WORLD edisi OKTOBER 2010 ( terima kasih pada Syoknya Download ) ..

Jenis yang di buat perbandingan ialah CANON EOS 60D , NIKON D3100 ,SONY ALPHA SLT-A55 dan SONY A580 .. Pada yang nak beli tu , boleh la mengushanya yer .. hehee...

image

image

Klik gambar tu untuk paparan lebih jelas yer..

Er .. apakah ini ??

image

Tak tau tak tau .. nak tau ??? G tengok sendiri yer... sini

' V ' kembali !!

 

Satu siri yang aku minat dulu .. hahaha .. kembali jugak akhirnyaa... V .. Aku ingat lagi satu watak perempuan yang menakutkan aku.. haha.. Tak silap aku nama dia DIANA yang suka makan cicak.. Erk.. Yearkhh .. haha.. Tahun 80'an tuuu .. aku dok sekolah rendah lagi .. hehe..

image

Cerita 'V' ni antara cerita sci-fi yang pertama aku tengok .. Pastu ada STAR TREK , STAR WARS , AUTOMEN , BATTLE START OF GALACTICA dan banyak lagi ..

Berbalik cerita 'V' ni , akan mula ditayangkan di TV3 tak lama lagi .. Kalau kat internet ni , aku pasti banyak dah ada link untuk download..

Nak download ke atau nak tunggu kat tv je ek ??? Hurmm

Semalam jambatan , hari ni bumbung lak ..

 

Adoi .. ni mesti kes nak cepat siap .. pastu mesti ada yang tak kena ni .. haaa .. $$$ .. hehehe .. tak leh cakap lebih.. nanti kerajaan India saman aku ..

Apa pun aku harap kerajaan memandang berat segala yang berlaku ..Jangan dok kalut kejar pingat , nanti ada pulak yang terkorban.. Rasanya keselamatan tempat berlangsungnya Sukan Komenwal tidak dapat dijamin, ada baiknya berfikir semula menghantar kontigen negara ke sana ..

Apa pun aku berharap atlet yang pergi ke sana nanti , berhati hatilah .. bukan sekadar stadium saja , militan pon dok tunggu masa je tu nak buat kacau .. Aku harap takde apa apa la .. kan ?

Semoga berjaya Malaysia !

En. Ben... Erk, En. Ben ni BIN ke BINTI ?

Aku g klinik tadi .. tapi doktor mengesahkan tekanan darah aku normal .. Normal la doktor.. abis semua air rebusan saya minum .. hehe.. tu pon termasuk ubat.. tapi ubat tu semalam.. seminggu sekali je makan ubat .. hehe..

Pastu aku pon keluar ler setelah doktor membebel suruh aku makan ubat .. kalau tak , otak n buah pinggang boleh rosak .. Erk.. Ye doktor, nanti saya makan.. Nanti tu tak tau la bila la kan ? hehe..

Pastu kan..duduk la kat kerusi tu.. Pastu kan .. adeh.. boring tak baca entri gini ??? Jangan buat yer .. hahaha..

Settle ngan doktor, maka tunggu ubat lak.. Tak sempat aku kentut , pembantu klinik panggil aku dah .. Aku pon g je la kan .. dah dia panggil.. takkan orang lain nak g pulak ??

Dia tanya aku.. nak MC tak ? Ada mintak ngan doktor ?? Ek ele.. mesti la nak ..sapa tak nak kan ?? hahahha .. Aku jawab.. Terlupa ... Ala.. segan nak mintak kat doktor.. hahaha .. Boleh ?

Pastu dia tanya aku .. ni EN. XXXXXXX BIN ke BINTI ?? Aisey... aku berdiri depan dia ni .. terang terang bermisai dan berjanggut .. Takkan BINTI kot ??

Er.. BIN .. Kalau nak tulis BINTI pon ok jer... Aiman tak kisah .. takut orang opis je kisah .. hahahaa... Adoii.. camana la leh keje kat situ ?? Kang ada gak salah bagi ubat ...

Harga kat situ .. ok ... murah la gak .. Doktor dia baik walaupun aku dibebel... bebel cara berhemah kata orang .. hehe... Sila la singgah klinik kat Precint xxxxx , Putrajaya tu.. hahaha... promote ni doktor.. lain kali kasi ubat free yer .. hehe..

Sori.. terlebey dos.. hahahaa...

Tuanku Muhammad Faris Petra guna gelaran Sultan Muhammad Ke-V

 

Sultan Kelantan, Tuanku Muhammad Faris Petra berkenan menggunakan gelaran Sultan Muhammad Ke-V berkuat kuasa hari ini.

image

sumber : Bharian 

Hero baru SPIDER-MAN

 

Namanya : Andrew Russell Garfield

Amacam ? Hensem ? Kenal tak dia ???

image

image

Dilahirkan pada 20hb Ogos 1983 .. Muda lagi ni.. Berdarah American - British ..

Antara filem filem lakonan dia ialah

Sumber : wikipedia

 

LOS ANGELES 21 Sept. - Andrew Garfield yang baru-baru ini dipilih untuk memegang watak utama dalam filem francais terbaru Spider-Man 4 berkata, komen-komen di dalam talian terhadapnya masih lagi kasar.

Pelakon Britain berusia 27 tahun ini memutuskan untuk mencari komen-komen di dalam talian berkenaan dirinya melalui Google selepas pengumuman pemilihannya itu.

"Terdapat juga ramai orang yang baik dan memberi komen-komen yang elok tetapi saya mendapati ada seorang yang menyatakan bahawa kening saya kelihatan besar serta perlu dicukur.

"Dia juga menyatakan bahawa saya kelihatan seperti orang Belanda yang pelik. Namun saya tidak akan mencukur kening saya," katanya kepada akhbar USA Today.

Garfield turut mendedahkan dia sangat merindui makanan Britain setelah lama meninggalkan tanah airnya itu.

Dia bagaimanapun telah menemui satu bar burger menarik di Los Angeles bagi mengubat kerinduannya itu.

Garfield dipilih menggantikan Tobey Maguire untuk memegang watak Spider-Man selepas bintang Hollywood itu memutuskan tidak mahu memegang watak itu lagi. - Agensi

Sumber : Utusan

Tuan Hakim , kambing dan lembu tak rogol anaknya ..

 

Yeker ? Lembu rogol ke anak dia ? Kambing pon ke ?? Rogol tu tak la kot.. mungkin suka sama suka .. hehe .. Sori yer Tuan Hakim .. bukan nak menghina .. tapi kadang kadang dipersamakan dengan binatang tu kena tengok gak binatang apa .. bukan semua binatang main sauk anak mereka  ... kena bukak canel National Geographic di ASTRO ni .. hehe.. guwau Tuan Hakim .. jgn marah yer .. penjawat awam kena keterbukaan fikiran , kan kan ? (link)

Tapi saya sokong Tuan Hakim penjarakan si .. hurm.. nak gelar apa ek ?? Tak pe la .. sapa la aku nk gelarkan orang ni macam tu macam ni .. aku sendiri pon bukan baik sangat kan ?? hehe .. maka si perogol tu .. haa..sebab dia merogol kan ?? Penjarakan jeee .. ops..bukan sekadar penjara yer... 20 sebatan .. setahun sekali ke sebat ?? Fuh.. insaf... Pada mereka yang bercadang nak buat perbuatan terkutuk ni , diharap fikir sekali je.. di dunia mungkin terlepas.. Akhirat ??? Hehe.. sanggupkah ? (link)

Secret Garden Collection

 

image Item:  Deep-Nourishing Body Lotion

Scent:  Cocoa Butter

Price:  RM40.00

image

Item:  Ultra-Moisturizing Hand & Body Cream 200 ml

Scent:  Amber Romance Midnight

{Forbidden Nectar & Sensual Musk}

Price:  RM38.00

 

image

Item:  Ultra-Moisturizing Hand & Body Cream 200 ml

Scent:  Pure Seduction Midnight

{Tempting Berry & Sultry Woods}

Price:  RM38.00

 

dan banyak lagi di ... sini

Blogger boleh dapat DATUK tak ?

 

Heheh.. jgn mimpi ? Mana tau ...  ada blogger yang ada title DATUK gak kan ? hahaha .. aku guwau jer ..

Tapikan .. berkaitan dengan satu bakal DATUK muda ni la kan .. aku harap la , kes dia dengan bekas isteri tu , kasi settle cepat la ek.. takkan nak berkira kot ? Anak anak sendiri tuuu .. kata jutawan ?? hehehe.. takat 10 ribu sebulan .. apa la sangat kan ? Darah daging sendiri tuuu ..

Aku malas nak cerita pasal tu .. Tu rezeki dia la kan.. Cuma kat Malaysia ni , makin hari makin pelik .. makin ganas .. makin timbul macam macam isu .. hilang dah 'keanggunan' MALAYSIA  ..

Rakyat makin dok mengeleng kepala .. macam macam isu timbul .. dari atas sampai ke bawah , penuh dengan cerita cerita mengejutkan ..

Persoalannya .. kita ni nak hormat sapa sebenarnya ? Yang patut dihormat tu dok membelit leher .. haih.... Sendiri mau pikiaq la kan ..

5 bergaduh rebut 2 wanita

 

AMPANG: Gara-gara berebut teman wanita, sekumpulan lima lelaki warga Afrika bergaduh menyebabkan polis terpaksa melepaskan tembakan amaran ke udara untuk meleraikan pergaduhan itu di Bandar Baru Ampang, di sini.

Dalam kejadian kira-kira jam 3 pagi semalam, semua lelaki Afrika terbabit tidak mengendahkan amaran polis supaya berhenti bergaduh menyebabkan seorang anggota polis terpaksa melepaskan satu das tembakan bagi menghentikan tindakan itu.

Ketua Polis Ampang Jaya, Asisten Komisioner, Abdul Jalil Hassan berkata, kejadian berlaku ketika semua suspek berada di sebuah restoran.

Menurutnya, kelima-lima mereka yang berasal dari Nigeria dan Cameroon bersahabat baik dan datang ke restoran berkenaan untuk minum bersama dua lagi wanita yang juga berasal dari Afrika.

Beliau berkata, selepas minum dan mabuk, mereka mula bertekak kerana mahu berebut wanita Afrika yang dibawa bersama.

Katanya, keadaan menjadi bertambah tegang apabila mereka mula bertumbuk dan memukul menggunakan kayu dan kerusi dalam restoran berkenaan. “Orang ramai termasuk pemilik restoran tidak berani masuk campur untuk menghentikan pergaduhan terbabit sebaliknya menghubungi polis.

“Polis tiba lima minit kemudian untuk meleraikan pergaduhan semua suspek terbabit,” katanya.

Namun, kehadiran polis tidak dihiraukan, malah mereka terus bergaduh menyebabkan anggota polis melepaskan satu das tembakan amaran ke udara untuk menyuraikan mereka.

“Selepas keadaan reda, polis menahan lima lelaki Afrika terbabit termasuk dua wanita yang menjadi punca pergaduhan untuk siasatan lanjut,” katanya.

Beliau berkata, dua daripada lelaki terbabit dihantar ke hospital untuk mendapatkan rawatan kerana cedera.

Katanya, semua suspek berusia 22 hingga 30 tahun kini ditahan untuk siasatan mengikut Seksyen 148 Kanun Keseksaan kerana kesalahan merusuh.

Abdul Jalil berkata, berikutan itu, polis kini meningkatkan pemantauan dan rondaan di kawasan Bandar Baru Ampang yang dikenal pasti sebagai tempat tumpuan warga Afrika berkumpul.

“Kami memandang serius insiden pergaduhan dan jenayah membabitkan warga Afrika. Kebanyakan mereka mengaku pelajar kolej,” katanya.

sumber : HMETRO

AC MIZAL dapat gelaran DATUK ?

Kalau betul dia dapat .. maka .. Hahaha hahaha hahaha haha.. gelak guling guling .. bangun pastu gelak balik .. Bukan jeles yer ..

Ok .. abis dah gelak .. Aku bukan nak hina .. cuma nak tanya .. Apakah jasanya pada negara mahukan negeri ??? Tolonglah ..

Aku nak je tulis lebih lebih , tapi .. faham faham je la kan .. hehe ..

Pembunuhan kejam Sosilawati: Dua senasib Wati

 

image Shafik Abdullah

Kontraktor, rakan hilang selepas temui suspek utama kes pembunuhan jutawan kosmetik

 

KUALA LUMPUR: Dua lagi individu, Shafik Abdullah, 37, dan sahabat baiknya semalam disahkan hilang selepas menemui suspek utama kes pembunuhan kejam jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya, April lalu.


Shafik seorang kontraktor dari Sungai Petani, Kedah bersama rakannya itu dilaporkan hilang oleh keluarga mereka lima bulan lalu selepas dipercayai menemui peguam berkenaan di satu lokasi di ibu negara atas urusan perniagaan. Sumber memberitahu Berita Harian, buat masa ini, kedua-dua kes diklasifikasikan sebagai orang hilang dan siasatan dijalankan bagi mengenal pasti kaitannya dengan suspek utama kes Sosilawati.


Kehilangan mereka sudah dirujuk kepada Ibu pejabat Polis Daerah (Brickfields) untuk tindakan lanjut.Bagaimanapun, melihat kepada modus operandinya, besar kemungkinan kehilangan mereka ada kaitan dengan suspek utama, katanya.


Sumber berkata, modus operandi kehilangan dua sahabat itu hampir sama dengan kes membabitkan jutawan kosmetik berkenaan sebelum dibunuh bersama pemandunya, Kamaruddin Shansuddin, 44; peguamnya, Ahmad Kamil Abdul Karim, 32, dan perunding kewangannya, Noorhisham Mohammad, 38 di sebuah ladang persendirian milik suspek di Morib, Banting.


Kedua-dua mangsa memberitahu keluarga masing-masing hendak ke ibu negara bertemu seseorang (peguam), dipercayai suspek utama kes Sosilawati atas urusan perniagaan sebelum hilang.


Malah, telefon bimbit juga gagal dihubungi, menyebabkan keluarga masing-masing diselubungi kebimbangan, lebih-lebih lagi selepas kes Sosilawati terbongkar.


Polis menemui kereta jenis Honda Stream milik Shafik di sebuah kondominium di ibu negara Mei lalu selepas keluarga mereka membuat laporan polis.


Polis ketika itu menyiasatnya sebagai kes orang hilang sehinggalah pembunuhan kejam Sosilawati terbongkar kerana kedua-dua mangsa dipercayai menemui peguam yang sama, katanya.


Menurut sumber, kedua-dua individu terbabit bukan saja sahabat baik, malah dipercayai rakan kongsi dalam perniagaan batu permata.
Sementara itu, isteri Shafik, Samson Nahar Mohd Dali berkata, dia dimaklumkan polis, 95 peratus kemungkinan suaminya adalah antara mangsa penjenayah kejam itu dan kini hanya menunggu pengesahan.
Katanya, berita itu dimaklumkan polis ketika berada di Banting, Selangor pada hari raya ketiga, 12 September lalu untuk membantu siasatan.


"Saya sedih bila mendapat tahu keadaan itu namun saya masih berharap agar peluang yang tipis itu akan bertukar menjadi satu keajaiban dan saya dapat bertemu kembali dengan suami," katanya.
Selain Shafik dan rakannya itu, Berita Harian sebelum ini turut melaporkan kehilangan saudagar batu permata, Allal Kathan Muthuraja, 34, dari Chennai, India sejurus tiba di Malaysia untuk meninjau peluang perniagaan, 18 Januari lalu selepas diyakini oleh suspek dan adik lelakinya, juga seorang peguam untuk berbuat demikian.


Allal yang mempunyai perniagaan hartanah, restoran, kewangan dan barang kemas dilaporkan hilang selepas dijemput kedua-dua suspek terbabit sebaik tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), Sepang.


Isterinya, S Usharani, 24, dipetik berkata, kali terakhir suaminya menelefonnya pada 18 Januari sebaik tiba di KLIA dan memaklumkan sudah dijemput oleh kedua-dua beradik berkenaan, seterusnya dibawa ke Banting sebelum hilang serta gagal dikesan hingga ke hari ini.


Sumber berkata, nasib semua individu terbabit masih belum dapat dipastikan, malah usaha mengesan mereka sedang giat dijalankan berdasarkan maklumat diperoleh daripada kedua-dua suspek utama itu, selain enam lagi pekerja ladang persendirian milik mereka yang turut ditahan bagi membantu siasatan.


Usaha juga sedang dijalankan bagi mengenalpasti kes-kes lain seumpamanya yang mempunyai kaitan dengan mereka, katanya.

sumber : Bharian

Cinta membuta hati ,merajakan nafsu ..

 

Haih.. tak kesian kat mak bapak ke sebelum buat kerja bodoh gini ??  Kalau cinta sekali pon , bawa bawa ke jalan Allah .. bukan jalan keretapi ! Bengong namanya .. cari penyakit .. Takat bf baru setahun jagung .. dia sendiri tak lepas makan pakai dia , ada hajat nak bela anak dara orang ??? Haih ... Aku sendiri tak sanggup .. Jangan ingat cinta mampu mengenyangkan perut .. Aku pon cinta gak .. ni yang terdampar atas katil .. ingatkan kenyang makan cinta.. tak pasal pasal makan ubat .. huh !

Ni ha .. kes dua budak kembar yang ilang kat Kampar ari tu .. dah jumpa kat Penang ..  Adoi .. buat susah mak bapak jer .. Zaman skang ni , kalau ilang je .. tau tau mati .. Ni nasib baik idup !

Wahai anak dara n mak dara .. Erk... skang mak dara pon bahaya .. boleh lari dari rumah wooo ..  Sebelum buat kerja tu , ingat ingat la hukum Allah .. Kita hidup sementara je .. nak lazat sangat , doa je agar kita dapat ke syurgaNya .. lagi berkat !!! kan ?

Gadis kembar dan rakan ditemui di Pulau Pinang

GEORGETOWN: Remaja pasangan kembar, Nurul Ain Kamarazmi dan Nurul Ashiqin, 14, bersama teman sebaya, Suhaili Abd Razak yang dilaporkan hilang di Kampar sejak 11 September lalu, ditemui di Pulau Pinang dalam keadaan selamat.


Ketua Balai Polis Air Itam, Cif Insp Mohd Fadzli Napiah, berkata ketiga-tiga remaja perempuan itu ditemui bersama dua rakan lelaki mereka iaitu Mohammad Akmal Hakim Ismail, 19, dan Shahrizan Zakaria, 20, di flet Green Garden, di Paya Terubong kira-kira 8.20 pagi. Katanya, bertindak atas maklumat orang awam, polis menyerbu flet berkenaan dan menahan ketiga-tiga remaja perempuan itu ketika mereka sedang tidur di ruang tamu manakala dua lelaki terbabit ditahan di sebuah bilik tidur. "Semua mereka memberi kerjasama dan mengakui mereka secara rela hati mengikut teman lelaki ke negeri ini pada 14 September iaitu tiga hari selepas mereka dilaporkan hilang," katanya kepada pemberita di sini hari ini.


Mohd Fadzli berkata, pada hari mereka dilaporkan hilang, remaja terbabit sebenarnya berada di sebuah ladang kelapa sawit di Perak dan tidur di sebuah rumah kosong di ladang itu.


Katanya, sebaik tiba di Pulau Pinang mereka telah mendaftar masuk di sebuah hotel murah di Jalan Pintal Tali bersama-sama teman lelaki mereka selama tiga malam di sini.


Teman lelaki mereka dikatakan mendapat pekerjaan sebagai pengawal keselamatan dan kemudiannya membawa mereka tinggal bersama di sebuah rumah sewa mulai 18 September sebelum diberkas hari ini.


Hasil siasatan awal mendapati salah seorang daripada lelaki itu terbabit dalam penyalahgunaan dadah dan masih di bawah pengawasan polis di Kampar, Perak.


Mohd Fadzli berkata, ketiga-tiga remaja perempuan itu telah dihantar ke Hospital Pulau Pinang untuk pemeriksaan.
Katanya, jika terdapat kes membabitkan hubungan seksual, polis akan mengambil tindakan terhadap pasangan masing-masing mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan atas tuduhan merogol gadis bawah umur.


"Kedua-dua lelaki terbabit kini ditahan polis bagi membantu siasatan polis, termasuk ujian air kencing bagi mengenal pasti sama ada mereka mengambil dadah atau sebaliknya," katanya.
Polis telah menghubungi ibu bapa remaja perempuan berkenaan dan kes aduan hilang anak itu dianggap selesai. - BERNAMA

sumber : BHARIAN

 

BA: Jaga jaga anak teruna kita ..

Terdampar ..

 

Adus .. dari tengahari semalam , kepala aku berdenyut denyut .. tak sangka malam tadi makin teruk .. Badan mula panas.. hurm.. mesti tekanan darah aku naik semula .. Apa yang aku salah makan ?? Setahu aku , aku makan keropok sira ( made in kelantan ) tu dengan biskut oats je.. hurmm .. malam mkn yong tau foo ..

Maka dengan ini , terpaksalah aku mc hari ini .. ni dok tersadai atas tilam lagi ni .. jap lagi nak g lawat doktor kat Precint Diplomatik tu .. Adakah dengan tidak bersarapan pagi atau mkn tengahari membuatkan kepala aku sakit ? Orang kata angin dah masuk .. hurmm..

Nasib baik la masa 'menderita'  tu wife ada .. dia tolong urut tangan dan kaki termasuk kepala .. Lega la sikit .. Ni karang pon dia tolong hantar g klinik .. nak aku drive tak leh.. dok sakit kepala lagi .. huhu..

Adakah aku akan cuti rehat dari blogging? huhu...

Siti Kelembai - Hukum Karma

Aku tak pernah tengok drama bersiri Siti Kelembai ni .. Tiba tiba ari ni aku tertengok .. hehe.. Ada sesuatu yang aku tak berkenan.. iaitu HUKUM KARMA .. Berulang kali diorng dok sebut pasal HUKUM KARMA .. Hurm... Aku google dan jumpa jawapannya ..

Hukum Karma adalah sebahagian daripada kepercayaan agama Hindu. Perkataan 'karma' bermakna 'tuhan'. Hukum karma adalah kepercayaan bahawa yang baik dibalas baik, yang jahat dibalas jahat, semasa seseorang itu masih hidup di dunia ini. Cerita Si Tanggang adalah contoh klasik pengaruh Hindu dalam sastera rakyat Melayu pra-Islam.

Ramai orang menyangka Hukum Karma serasi dengan Islam. Malah ramai orang yakin Hukum Karma adalah hukum yang memang wujud dan ia adalah hukum semula jadi ciptaan Allah.

Tema Hukum Karma popular dalam cerita-cerita, baik cerita-cerita yang diterbitkan dalam bentuk buku, bangsawan, drama TV, filem dan lain-lain. Malah, jikalau watak jahat tidak menerima hukuman jahat, ia dianggap tidak cocok dengan ajaran Islam.

Dalam surah Yusuf terdapat banyak watak jahat, namun tidak seorang pun daripada watak-watak jahat itu menerima hukuman atas kejahatan yang mereka lakukan. Malah Nabi Yusuf sendiri sebagai watak yang baik ditimpa banyak penderitaan.

Kisah Nabi Yusuf membayangkan bahawa dalam novel Islami, kejahatan tidak dianjurkan supaya dibayar dengan kejahatan juga. Malah dianjurkan supaya watak utama yang ideal itu harus mengalami pelbagai penderitaan yang berat.

Hukum Karma berbeza daripada ajaran Islam kerana bagi penganut Hindu, Hukum Karma itu hukum yang berlaku di atas dunia ini. Maka setiap musibah yang menimpa seseorang di dunia ini diyakini adalah balasan kepada kejahatan yang telah dilakukannya.

Mengikut fahaman Hindu, musibah adalah hukuman daripada Sang Karma (tuhan) disebabkan seseorang itu melakukan dosa.

Hukum Karma tidak serasi dengan konsep 'dugaan' dalam Islam. Dalam Islam salah satu fungsi musibah adalah sebagai dugaan, makanya orang-orang yang baik, malah nabi-nabi sekalipun ditimpa musibah. Tidak mungkin penderitaan yang dialami oleh nabi-nabi adalah hukuman dari Sang Karma.

sumber : Halaqah

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI