Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 23 September 2010

Orang yang tak bertudung ni tak pandai jaga maruah diri eh ??

Aku cukup tak suka dengan kenyataan satu artikal di Hmetro berkaitan dengan satu artis bertudung ni .. Dia kata , bertudung tapi perangai cam jalang .. Lebih kurang gitu la bunyinya ..

Aku petik sedikit tulisannya yer ..

" Tidak tahu nak kata apa lagi, kepada artis wanita ini bawa-bawalah bertaubat atau tanggal sajalah tudung itu jika tidak pandai menjaga maruah diri serta menjaga imej wanita Islam kerana pemakaian tudung bukan untuk dipersendakan. "

Aku cukup pelik kenapa dikaitkan tudung dengan keperibadian seseorang wanita ?? Zaman sekarang ni , tudung salah satu dari cabang fesyen .. Kecualilah dia bertudung dan menutup aurat atas niat kerana Allah .. kerana agama ISLAM mewajibkan wanita menutup aurat ..

Dia menutup aurat .. dia dapat pahala.. dia buat jahat dia dapat dosa .. Dia buka aurat ..dia dapat dosa .. dia buat jahat , dia dapat jugak dosa.. Mudah bukan ?

Kalau benar seseorang wanita itu mengetahui tentang sebenarnya ajaran ISLAM , maka tidak akan wujud kemungkaran pada dirinya ..

Baca dan nilai sendiri ... ermm ..

MELIHAT penampilan artis wanita bertudung ini, takkan mungkin kita percaya ada sisi 'kejalangan' dalam dirinya. Tapi itulah hakikat sebenar dan SS sendiri tergamam apabila teman-temannya sendiri membuat pendedahan aktiviti kurang sihat artis wanita ini.

SS berikan sedikit bayangan mengenai profil artis wanita ini. Tidak begitu popular namun dikenali kerana dia pernah membintangi sebuah program realiti.

Berbalik pada gosip yang SS dengar, artis berperwatakan Islamik ini sebenarnya tidaklah sebaik mana. Iyalah, kalau dia perempuan baik takkan menyelinap masuk rumah lelaki bujang kot! Pergi malam buta balik siang pulak tu.

Curiga teman-teman dan orang sekeliling berganda, apabila mendapat tahu rumah yang dikunjunginya itu didiami lelaki tulen bukan golongan 'adik-adik'.

Lebih dahsyat, dalam masa sama dia ada pasang skandal lain juga dan sering mengunjungi rumah mereka mengikut kemahuan hatinya. Apa yang berlaku di dalam rumah, wallahualam SS tak pasti kerana tidak nampak. Tapi secara logik apabila pasangan lelaki dan wanita bukan muhrim berdua-duaan takkan syaitan tidak berbisik untuk melakukan perkara terkutuk itu. Tidak mungkinlah bersembahyang tahajud bersama kan? Bagaimanapun, teman-temannya mengesyaki dia sudah melakukan sesuatu kerana selain bentuk badan nampak perubahan macam orang sudah berkahwin, mulutnya memang ringan kalau bercerita pasal seks, siap cerita skil-skil lagi.

Bongok! itu sajalah perkataan yang terlintas di fikiran SS buat masa ini. Tidak tahu nak kata apa lagi, kepada artis wanita ini bawa-bawalah bertaubat atau tanggal sajalah tudung itu jika tidak pandai menjaga maruah diri serta menjaga imej wanita Islam kerana pemakaian tudung bukan untuk dipersendakan.

Bertudung bukan sekadar menutup aurat, pemakaian juga harus dijaga. Bahkan pertuturan dan tingkah laku mestilah seiring dengan imej yang dibawakan barulah orang 'respect' kepada wanita yang berpenampilan sebegini.

Kalau mulut asyik bercakap benda tidak baik, pakai baju pun sendat dan menjolok mata tak payah pakai tudung lagi baik.

Sumber : SS

BA: Pernah dengar alasan seorang gadis tak nak pakai tudung sbb berperangai seperti lelaki .. hurm.. Menutup aurat itu wajib bagi wanita dan juga lelaki ...

Cantik awek ni kan ?

Sbg lelaki , aku terus terang .. mmg tertarik pada wanita cantik .. Sapa tak tertarik kan ? Malah ada perempuan yang tertarik pada wanita cantik.. Cantik tak semestinya seksi dan seksi tak semestinya cantik .. kan ?

Tapi lelaki mmg gitu .. amat mudah tertarik pada kecantikan .. Walau bagaimana pon perempuan kena sedia maklum , bila lelaki suka tu tak semestinya nak .. Lebih pada nak tengok jer .. Sekadar cuci mata .. Tak salah bukan .. Bak kata orang , dari mata sampai ke tengkuk je.. " Wow" ..Cukup.. Jangan sampai ke hati ..

Bila dah sampai ke hati tu selalunya jadi masalah .. Lelaki yang suka cari masalah ni mmg jenis brutal .. Kira berani buat berani tanggung .. Tak kisah apa apa dah , janji kemahuannya tercapai.. Kalau dia dah berkenan dengan perempuan tu , tak kira dia dahberisteri atau pon perempuan tu dah berlaki , segalanya ditolak tepi.. Biar nafsu menjadi raja.. Kelak terduduk baru nak garu kepala. Akhirat ?? Hurm..

Perempuan atau lelaki.. cantik dan kacak .. tak kekal mana pon .. cuba tengok Azhar Sulaiman .. Eizlan Yusof .. ramai lagi hero hero lama .. mana pergi kacak diorg ? Makin gugur rambut lagi ada la.. Sama gak perempuan .. Mana pergi cutting body ala ala supermodel ?? Terpaksa makan itu ini untuk mendapatkan badan seperti dulu tapi sayangnya .. Yang lepas takkan kembali.. Yang boleh muda cuma hati dan nafsu jer .. Badan makin lama makin kembali ke pemilikNYA ..

Entahlah .. kalau kata aku tak tertarik pada perempuan cantik tu , tipu la .. tapi bila dipikir pikir semula .. Untuk apa ??? Sampai bila ?? Aku mati nanti pon , diorng pasti cari lain .. kecik sangat la jumlahnya jika membujang sampai ke tua .. hehe ..

Sama gak perempuan .. cuma kadang kadang ayat lelaki ni boleh buat perempuan tinggal segalanya untuk menurut kata nafsu .. Besar bilangannya .. Lelaki , masalahnya ada 4 kuota .. Bab ni mmg lelaki akan gunakan kelebihan tu.. Samada mampu atau tidak , majoriti lelaki akan menolak ketepi bahagian tu .. asalkan dapat !

Entahlah .. mmg besar dugaan Allah pada lelaki .. Kelemahan lelaki hanyalah wanita .. Bukan $$ ... Kalau $$ pon , adalah semata mata untuk pikat atau puaskan wanita ... haih...

Pi mai pi mai ... ke kubur gak.. samada bernesan atau tidak jer .. Wallahua'lam..

Malam ni malam Jumaat .. hehe ..

 

image

Hehe.. lama tak layan citer Hindustan .. haha.. Asyik layan cerita omputih ngan melayu jer.. korea pon lama dah tak tengok..

Jadi malam ni nak berjimba dengan wife.. layan hindustan lak... Aku pasti aku akan tengok sorang sorang selepas setengah jam cerita ni dipasang ! Dah biasa dah !!!

Confirm !! Aku jatuh cinta lagi !!!

 

Aku tak sangka.. aku ingatkan segalanya dah berakhir.. namun , segalanya berubah.. berubah dengan tiba-tiba..

Aku cuba mengenepikan perasaan aku ini pada dia tapi entah , aku tak mampu... Secara tiba-tiba , dia datang kembali .. kali ini berbaju kurung kuning raja.. Sungguh anggun sekali .. dibawanya cenderahati yang amat amat aku nak ..

Walaupun aku dah ada ..tetapi aku tak boleh mengelakkannya dari memadukannya .. Haih.. kena la terima hakikat .. sesungguhnya aku telah jatuh cinta sekali lagi .. dan berkali kali lagi..

Biarlah mereka nak kata apa pon .. Namun aku tetap sayangkan dikau wahai BUFFERED ... Bawaklah semua rakan rakan kau.. nanti aku belanja aiskim magnolia satu eh ...

Kalau benar ini BE .. terima kasih ye NUFF.. I love u laaahh.. hahahaha

image

Sila tarik nafas panjang panjang yer ..

Bayar PTPTN melalui potongan gaji dijangka bermula 2013

SINTOK: Bayaran balik pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) melalui pemotongan gaji dijangka hanya dapat dilaksanakan pada 2013.

Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata ini kerana pelbagai kajian serta rundingan perlu dilakukan demi kepentingan semua pihak sebelum ia dapat dilaksana.

"Apa yang disiarkan media mengenai pemotongan gaji bermula Jun 2011 adalah salah kerana pada tarikh itu kita jangka rundingan mengenainya baru selesai.

"Selepas rundingan itu selesai pertengahan tahun depan, kita kena bentang pada Kabinet dan pinda undang-undang bertepatan sebelum melaksanakannya," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata walaupun pada dasarnya kerajaan bersetuju dengan kaedah mewajibkan bayaran balik pinjaman itu secara potongan gaji melalui Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN), namun masa yang sebenarnya belum ditetapkan.

sumber : Hmetro

Bunuh dalam lif !

 

SENTUHAN pengarah antarabangsa, M Night Shyamalan terhadap filem genre thriller sering menangkap minat ramai penonton.

Filem lalu seperti The Sixth Sense (1999) dan Unbreakable (2000) antara karya terbaik yang melonjak namanya di pentas Hollywood.

Bagi peminat filem genre sebegini, Shyamalan kembali dengan filem baru, Devil, mengangkat kisah lima individu terperangkap dalam lif. Memberi klimaks, keadaan menjadi panik apabila lampu terpadam hingga antara mereka menjadi mangsa bunuh secara tiba-tiba.

image

Menampilkan gandingan pelakon hebat seperti Geoffrey Arend, Bojana Novakovic, Bokeem Woodbine, Jenny O'Hara dan Logan Marshall-Green, Shyamalan berusaha membawa tarikan baru pada penyampaian plot yang dianggap klise pada genre sama yang pernah ditayangkan sebelum ini.

Jika dilihat pada kritikan yang diterima, filem arahan John Erick Dowdle ini masih mampu memberi kejutan pada penonton. Malah, ketakutan pada penonton dirasai apabila wujudnya pembunuhan dan siasatan mempercayai ada unsur syaitan yang mengganggu.

Melalui filem baru naskhah ke-11 yang ditulis Shyamalan berkata, idea menghasilkan filem ini hadir ketika mencari idea filem yang lalu. Lalu, apabila ada idea berbeza, dia berhasrat mengarah filem baru.

"Idea menghasilkan filem baru secara berkumpulan dan belajar daripada pengalaman orang lain memberikan pengalaman menarik yang dikongsi antara produser filem.

"Ada ketika, tiga idea hadir serentak tetapi ia tidak semestinya diterbitkan dalam versi trilogi. Ia mungkin boleh menjadi kisah bersiri pada masa akan datang.

"Seperti filem ini, ia suatu yang normal dikaitkan dengan elemen luar biasa atau ghaib. Kali ini, saya bekerjasama dengan Dowdle yang memberikan hasil cukup mengagumkan.

"Dalam menghasilkan filem ini, idea saya tidak hanya bergantung pada lif untuk menarik perhatian penonton. Saya tertarik dengan elemen fobia yang berlaku apabila kita berasa takut di sesuatu tempat.

"Menariknya, ketakutan bukan daripada individu itu tetapi tempat yang menjadikan suasana menjadi seram. Ketika penggambaran, memang banyak masa digunakan untuk pelakon berada di dalam lif.

sumber : HMETRO

Nak sama rata tapi ??

 

Aku tak ingat ari apa tapi aku terlupa nak jadikan entri walaupun dah set dalam kepala aku ..

Berlaku dalam LRT sewaktu pulang dari pejabat .. Aku terdengar satu perbualan dalam bahasa Inggeris .. Fasihnya dia ! Dari cara pemakaiannya tak menunjukkan dia seperti boleh bertutur dalam Bahasa Inggeris.. Kagum aku.. Tapi aku rasa mungkin dia bukan orang Malaysia ...

Dia bertanyakan sesuatu pada orang yang berdiri berhampiran dengannya yang kebetulan sebangsa dengannya .. Mereka berbalas dalam bahasa Inggeris .. Yang pastinya si makcik ni nak ke Stsn Sri Petaling namun tak tau nak turun kat mana ..

Maka budak ni pon bagitau bagaimana dan dan di mana .. Hurm.. padahal atas kepala dia ada pelan stesen .. Tak kisah la .. Dia tak perasan la kot ..

Bila sampai satu stesen , budak ni dan geng geng dia turun.. Masuk dua akak ni .. Si makcik ni masih dok kalut macam tu gak.. Seperti tak puas hati  dengan penjelasan budak tadi..

Ditanya lagi soalan yang sama pada dua akak ni dalam bahasa Malaysia ! Tu diaa.. boleh rupanya cakap Bahasa Malaysia yakni bahasa rasmi negara kita .. hehe..

Tapi sayangnya , bahasa Malaysia dia tunggang langgang .. Tak sebagus bahasa Inggeris dia .. Haih ... Camana ni ? Nak sama rata dalam segala segi tapi bila bab negara ?? Hurm..

Maaf la yer .. aku bukan anti sapa sapa .. bukan prejudis .. Bagi aku , tak kira apa jua kaum dan bangsa  di negara ini , selagi mereka memegang MYKAD .. mereka adalah 1MALAYSIA.. Tapi sayang .. bahagian paling asas  sekali , dah gagal ..

Walaupun bukan semua tapi jumlahnya masih tinggi .. tak caya ?? G la borak sendiri .. Gunakan kedua dua bahasa ... English dan Bahasa Malaysia .. Lihatlah perbezaannya ..

Cerita lain ; Masih ada tak hormat bahasa kebangsaan

Benci sungguh diorng kat kita kan ??

 

Asyik tunggu buat silap je kan ? Kalau kawan kawan diorng buat salah kat negara kita ni , tak nak pulak pakat suruh kawan kawan diorang tu balik ? Nape diamkan je ? Tu yang masuk ikut pintu belakang tu , napa tak dilarang aja ?

Kot nak marah pon , jangan dibakar rumah .. Bagi je la orang atasan buat kerja .. Kitorang pon tau gak hangin tapi memandangkan dah berjiran .. takkan nak bergaduh kan ? Masih ingat serumpun dan seagama .. Bergaduh pon nak dapat apa ?? Sapa rugi ? Sapa yang gelak terkekek kekek ???

Kehadiran orang orang kita ke sana pon sebenarnya membantu menjanakan ekonomi di sana .. Kalau tak suka sekali pon , tak perlu nak halau .. Kami di sini pon tak pernah menghalau sapa sapa keluar dari 'rumah' kami ..

Sapa ek yang hulurkan bantuan sekiranya berlaku bencana di sana yer ? Kami di sini masih berhati perut.. Yang tak berhati perut ni terlalu kecil sangat jumlahnya .. Jenis ni mmg ada di mana mana serata dunia .. Jangan babitkan org yang tak bersalah ..

Kalau benar ada 'orang dalam rumah' terlibat dalam huru hara ni , haih... aku tak tau laa... mmg pengkhianat !! Dasar pengkhianat ! Nak tengok rumah sendiri tunggang langgang ker .. pastu nak buat apa ??? Nak jadi ketua rumah ? Bengong ... rumah kata pergi , kubur kata mari ... ingat ingat akhirat ! Kuasa dunia tak jamin kehidupan abadi laa !!

Yeesssssssss .... i likeeee it !!!!!

 

Tahniaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh ... Baru layak dapat DATUK !!! Menjulang nama negara di puncak dunia !! TAHNIAH DATUK NICOL DAVID !!

Nicol David dakap trofi kelima Terbuka Dunia

SHARM EL SHEIKH (Mesir): Pemain skuash utama Malaysia, Datuk Nicol David merangkul kejuaraan skuash Terbuka Dunia untuk kali kelima, sekali gus menyamai rekod pemain Australia, Sarah Fitz-Gerald apabila menundukkan pemain Mesir Omneya Abdel Kawy pada perlawanan final, awal pagi tadi.

image
Nicol mudah menumpaskan pemain tuan rumah, 11-5, 11-8 11-6. Pemain berusia 27 tahun itu hanya mengambil masa setengah jam untuk merakam kejayaan manis itu. Dia akan ke New Delhi, India pula untuk bersaingan pada Sukan Komanwel. - AFP

 

Sekali lagi .. TAHNIAH .. ANDA MMG LAYAK DIGELAR LAGENDA !!

Buktikan kejantanan anda!

 

Tulah dia.. kalau tak kuat ? Tak jantan la yer ? Maka layak la carik lain eh ?? Disebabkan nak jadi kuat n jantan la ramai lelaki mati awal disebabkan penyakit yang bukan bukan .. Nak salahkan sapa ? Lelaki tu gak sebenarnya.. Nak nampak gagah di ranjang .. Takut isterinya cari lain .. Tapi bila dah gagah , tak cukup pulak sorang .. G la makan luar .. Camana tu ?

Maka wujudlah pelbagai jenis ubat ubatan bagi membantu lelaki menjadi 'harimau jadian' di atas katil .. Bab tu nak aja nampak garang .. Bab lain ??? Layu di tasik madu.. Aparaa... Mau seimbang dunia dan akhirat la bang oii ..

Ops.. aku lupa.. bebel tanpa bagi salam.. Ceritanya bermula begini :

DBKL diminta pantau iklan produk seks guna gambar, ayat berbaur lucah

KUALA LUMPUR: Tidak makan saman. Itulah yang berlaku apabila segala jenis ubat kuat dipercayai untuk meningkatkan tenaga batin lelaki ditawarkan menerusi iklan yang ditampal di dinding bangunan, tiang lampu jalan, tiang elektrik, telefon, lampu isyarat dan pondok telefon awam di sekitar bandar raya ini.


Malah, iklan yang ditampal secara haram itu turut menggunakan gambar dan ayat yang mengelirukan seperti ‘gambar pisang besar dengan iklan ubat kuat’, lelaki, I love banana’, ‘gambar harimau ganas dengan iklan krim lelaki’, “spring return, ubat kuat lelaki’, belum cuba belum tahu’, atau ‘ubat kuat lelaki, buktikan kejantanan anda!’. Promosi iklan terbabit yang cuba meyakinkan pengguna dengan mendakwa produk itu mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan, Pusat Racun Negara, Amalan Pengilangan Baik (GMP), Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan dan Halal. Tinjauan Sentral yang meninjau di sekitar bandar ini mendapati pelbagai iklan ubat kuat tenaga batin lelaki terbabit turut berbaur lucah dipercayai bagi menarik perhatian pelanggan.


Wakil Sentral cuba menghubungi nombor telefon yang tertera di ikan terbabit dan mendapati ada nada dering, tetapi talian tidak dijawab.
Bagaimanapun, selepas lima minit menghubungi talian berkenaan, pihak ejen iklan terbabit menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) dipercayai untuk mempromosi produk.


Kandungan SMS terbabit antaranya ialah ‘gel tahan lama, lambatkan pancutan yang ditawarkan dengan harga RM50, krim tambah keras, kasar, tegang (RM80) dan soya kuatkan tenaga batin (RM60).
SMS terbabit turut menyatakan penghantaran bekalan akan dibuat secara percuma terutama di sekitar Lembah Klang, malah hanya boleh didapati di empat farmasi terpilih di Shah Alam, Klang, Subang Jaya dan Petaling Jayar.


Lebih mengejutkan, kunjungan ke farmasi terpilih yang menjual produk terbabit mendapati setiap ubat kuat lelaki yang dipromosi dipamerkan di rak secara terbuka, malah petugas farmasi yang ada tidak segan silu mengajar cara penggunaannya.


Selain kesahihan maklumat kelulusan dari Kementerian Kesihatan, persoalan timbul apabila nama promosi iklan yang meragukan kerana berbeza dengan nama produk yang dijual serta mengapa hanya empat farmasi tertentu saja yang menjualnya.


Kebanyakan orang awam yang ditemui melahirkan rasa kesal dan menyifatkan golongan itu hanya mengaut keuntungan tanpa memikirkan kesan perbuatan mereka terhadap pemikiran golongan muda terutama pelajar sekolah.


Nadhirah Abdul Karim, 23, mendakwa poster yang ditampal tanpa menjaga sensitiviti orang ramai amat memalukan kerana tidak sesuai dengan budaya masyarakat negara ini.


“Ia tidak sesuai dengan ciri orang timur yang tidak membicarakannya secara terbuka, namun jika kanak-kanak mula bertanya apakah maksud ubat kuat lelaki kerana membaca iklan produk ini di tepi jalan, mungkin kita perlu fikirkan soal lambakan ubat perangsang seks lelaki di pasaran.


“Saya tinggal di Sungai Buloh dan bekerja di Damansara... tetapi iklan yang sama masih nampak dipromosi sewenang-wenangnya mahupun di sekitar rumah dan perjalanan menuju ke tempat kerja, masalah ini seperti sudah menjadi perkara biasa untuk ditonton.
“Bukan tiada adik kecil yang bertanya mengenai iklan berbaur lucah terbabit apabila mengaitkan pisang, harimau, spring dengan ubat kuat tenaga batin bagi lelaki... jika difikirkan bagaimana mahu memberikan jawapan mengelakkan impak negatif kepada kanak-kanak bawah umur ini,” katanya.


Pendapat itu disokong penjawat swasta, Shamsul Hazhar Shahidan, 25, berkata seharusnya penguat kuasa pihak berkuasa tempatan (PBT) terutama Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) mengambil tindakan tegas atau mempunyai skuad khas memantau kegiatan penampal iklan haram terbabit bagi mengelakkan masalah berterusan.
“Sukar menjawab mengenai lambakan produk perangsang seks seumpama yang ada ini, saya yakin ada pelanggan yang terpengaruh untuk membelinya kerana ingin mencuba walaupun dikhuatiri memberi kesan sampingan.


“Seharusnya pengguna perlu bijak memilih dengan menyemak senarai ubat kawalan mahupun ubat kuat lelaki seperti ini pada laman web Kementerian Kesihatan bagi membuktikan kesahihan kelulusannya bagi mengelak terperangkap dengan produk palsu yang dipromosi,” katanya.


Sementara itu, jurucakap Kementerian Kesihatan memaklumkan, ubat kuat lelaki seperti krim atau minuman yang tidak didaftarkan dengan kementerian dikhuatiri memberikan kesan sampingan kepada pengguna.


“Orang ramai perlu berhati-hati dengan produk yang diragui ini kerana ada kes pengguna yang menjadi mangsa produk yang bercampur racun berjadual yang boleh memberi kesan berbahaya termasuk kegagalan fungsi pada alat sulit, serangan jantung, angan ahmar, pendarahan otak dan kehilangan daya penglihatan serta pendengaran.

sumber : Bharian

Sosilawati mungkin dirogol ??

 

Huh .. jika benar , aku tak rasa hukuman mati memadai... Tak tau nak bagi hukuman jika benar mereka semua bersalah ! Terlalu kejam !! Spesis Yahudi !!!! Geram betul ...

Polis menyiasat kemungkinan Sosilawati juga dirogol

KUALA LUMPUR: Lapan suspek lelaki yang disyaki terbabit dalam pembunuhan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya dan kes kehilangan ahli perniagaan India, termasuk dua beradik peguam diambil sampel darah dan air mani bagi ujian Asid Deoksiribonukleik (DNA) di Hospital Kuala Lumpur (HKL), semalam.


Difahamkan, sampel air mani diambil bagi menyiasat maklumat baru kemungkinan salah seorang mangsa turut dirogol. Dalam pada itu, Peguam Negara mengembalikan semula kertas siasatan kes pembunuhan berkenaan kepada polis kerana berpendapat siasatan lanjut perlu dijalankan. Ketua Bahagian Pendakwaan Jabatan Peguam Negara, Datuk Tun Abd Majid Tun Hamzah, berkata Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail sudah memberi beberapa arahan baru untuk disiasat polis.


Peguam Negara juga meminta polis menyiasat lanjut kes-kes lain yang mempunyai kaitan dengan suspek yang ditangkap (berhubung pembunuhan Sosilawati dan tiga rakannya).


Polis menyerahkan kertas siasatan mereka kepada Jabatan Peguam Negara pada 21 September lalu, dan Peguam Negara mendapati ada banyak lagi perlu dibuat siasatan lanjut. Kertas siasatan itu dikembalikan kepada polis pada hari sama, katanya dalam kenyataan yang dikeluarkan di Putrajaya, semalam.


Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Bakri Zinin mengesahkan sudah menerima kembali kertas siasatan awal itu daripada Jabatan Peguam Negara dan menyifatkannya sebagai prosedur biasa bagi memperkukuhkan siasatan kes.


Sementara itu, difahamkan pengambilan sampel semua suspek itu adalah yang kedua selepas kali pertama, minggu lalu berikutan ada penemuan beberapa petunjuk baru dalam siasatan kes berkenaan.
Sumber memberitahu Berita Harian, proses itu sebahagian daripada prosedur standard operasi Polis Diraja Malaysia (PDRM), khusus untuk memperlengkapkan kertas siasatan kes berkenaan bagi tujuan pendakwaan di mahkamah.


Polis menemui beberapa bukti dan maklumat baru sepanjang proses siasatan, di mana penemuan itu memerlukan pengambilan sampel darah dan air mani suspek. Ini bertujuan melengkapkan kertas siasatan seperti diarahkan Peguam Negara, katanya.


Kelapan-lapan suspek lelaki terbabit, iaitu enam berkaitan kes pembunuhan Sosilawati dan dua lagi berhubung kehilangan ahli perniagaan India, Muthuraja Allal Kanthan tiba di Jabatan Patologi HKL kira-kira jam 3 petang, menaiki empat kenderaan berasingan dengan kawalan ketat pasukan khas yang mengendalikan kes itu.


Proses ini berlangsung selama dua jam sebelum suspek dihantar semula ke Pusat Tahanan Sementara di Bukit Jalil kira-kira jam 5 petang, katanya.


Sosilawati, 47, yang juga pengasas produk kecantikan, Nouvelle Visages, dibunuh kejam bersama pemandunya, Kamaruddin Shansuddin, 44; peguamnya, Ahmad Kamil Abdul Karim, 32, dan perunding kewangannya, Noorhisham Mohammad, 38, di sebuah ladang persendirian di Morib, Banting pada 30 Ogos lalu.


Semua mangsa dilaporkan diikat, dipukul dan ditikam sampai mati sebelum mayat dibakar serta abu mereka dibuang ke beberapa sungai berhampiran.


Berikutan itu, polis menahan lapan suspek berusia 19 hingga 41 tahun, termasuk dua wanita bagi membantu siasatan kes berkenaan.
Turut ditahan dua suspek lelaki berusia 30 dan 34 tahun berhubung siasatan kes kehilangan saudagar batu permata, Muthuraja, 34, dari Chennai, India pada 18 Januari lalu, yang dipercayai turut mempunyai kaitan dengan kes Sosilawati.

sumber : BHARIAN

Aku kata dah ..

Picture 002

Berpeluh ! Haih... Dalam Erl , ok memula .. bila masuk bahagian LRT lak , haih .. mmg malang nasib ku ini .. Inilah nasib kuuu .. la la la ( ala ala NICO ) ..

Nasib baik kot pilot LRT tu sedar .. tak lama kemudian baru dia pasang aircond .. kalau tak ??? Berbaju melayu hapak aku .. huhuh.. tak leh blah gini ..

Seperti biasa .. tanpa songkok dan sampin .. letak dalam beg.. kang pakai lengkap , orang usha.. tadi pon orang usha.. lebih lebih lagi ..ehem.. tak leh cita lebih .. malam ni malam jumaat , nanti aku kena tidur kat luar lak .. huhuh..

Suasana kat opis ? Hurm .. ari ni ada meeting jawatankuasa bersama agensi agensi terlibat .. lepas baru buat majlis .. dijangka bermula jam 12.30 tghari .. sampai abis makanan.. ok ? Kalau nak datang , datang la.. buat muka tak malu je.. sebab ni Open House berjemput. hehe.. nak wat camana.. bujet ciput... hahaha...

Aku yang cuma mengikut arahan .. lalalala ...

Tak serupa tapi sama ?? Kebetulankah atau ...

Yang sepatutnya ( seperti dibawah )

image

Untuk lebih lanjut ... sila layari di sini

Panduan untuk aku , isteri , ahli keluarga , saudara mara dan juga sahabat sahabat yang aku sayangi ...

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI