Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 5 Oktober 2010

Dah tau haram .. tapi nak jugak ..

 

Lelaki minum arak ? Nampak machokah ? Bestkah ? Sah sah yang minum arak ni , tak solat .. kan ? Dah la tak solat , minum arak .. Lain dari tu ?? Hanya Allah Maha Mengetahui..

Kalau bujang tu , nasib baik la kan .. Kalau dapat suami yang kaki arak ?? Camana ? Haih .. Balik rumah jer mesti nak mabuk .. hurm .. Entahlah .. aku tak de pengalaman dalam bidang ni .. Cuma tau dari rakan rakan yang pernah terjebak dengan air kencing syaitan ni..

Aku budak kota .. Membesar dengan hiruk pikuk kota .. Bohonglah aku jika tak pernah masuk disko / pub .. Tapi serius .. kalau aku masuk pon , berapa lama sangat aku boleh tahan ?

image

Paling lama , 10 minit .. pastu aku pasti pening .. bau arak .. bau asap rokok .. Bayangkan 10 minit tu pon dah boleh melekat bau bau tu kat bau .. pergh.. busuk !!!

Kenapa aku masuk ? Aku ikut member aku .. saja nak tau apa yang membuatkan diorng g sana tiap tiap hujung minggu .. Diorng kata best .. Bila g jer .. hurm ... nyesal ..Tang mana best pon tak tau ..

Dengan lagu yang berdentam dentum .. bingit telinga .. tengok perempuan perempuan yang sebangsa seagama aku dalam pelukan lelaki lelaki yang pastinya bukan muhrimnya membuatkan aku bertambah meluat ! Murahnyaa ... haih ..

image gambar hiasan

Kalau ditanya semula pada aku .. Ben , kalau diulangi masa yang lampau , adakah kau nak masuk disko lagi ?

Maka jawapan aku , yer .. aku akan masuk ... Kalau aku tak masuk , aku tak tau betapa aku ini masih lagi mempunyai kekuatan untuk tidak tergoda dek ajakan syaitan agar terjebak dengan arak mahupun maksiat ...

Adeh .. entahlah ... Kalau tak kuat iman dan juga pengetahuan , sahih boleh tersesat dalam tu... Bagi yang tak pasti dengan diri sendiri , nasihat aku .. jauhi dari tempat tempat ..

Dan bagi mereka yang join dan minum tu .. tolong jangan pengaruhi rakan rakan anda yang lain .. Kesian kat diorng ... 

Tiada lagi cinta di hati ini ..

 

Lagenda Budak Setan ... hurm .. aku cuba mengingati kembali novel ni .. aku pasti aku pernah membacanya sbb aku antara mereka yang minat tulisan Ahadiat ..

Adus... sakit kepala aku ni .. kalau nak suruh aku baca semula novel tu , pasti aku malas .. Bukan malas nak baca tapi tak larat nak ketagih.. Aku dulu giler baca novel.. Siap buat koleksi dan tukar tukar ngan jiran sebelah rumah .. hahaha ..

Em... skang dok tengok balik siri Lagenda Budak Setan .. jangan aku terjebak dah .. Kalau terjebak , haih... kalau perempuan .. jangan diubah langsung siaran tu walaupun iklan !!

image Em... bila dah tengok ... ok gak cerita ni... boleh lawan sinetron dari Indonesia mahupun Korea .. hehe.. bagi aku la..

Hurm.. patah hati sungguh si Shah tu ... Shah kan nama dia ? Hehe.. Masih ada lelaki yang patah hati sampai susah nak terima cinta lain .. huhu.. Bagi aku la.. rugi.. persiakan kehidupan ni dengan melarakan hati .. hehe... hidup sekali je beb.. nikmati selagi boleh.. asalkan tidak melebihi batas agama .. kan kan ?

Safa dan Marwah

 

Huih... lagi sinetron popular di Indonesia , di kaca tv kita .. Menarikkah ? Belum lagi aku tonton.. hehe... kalau aku tengok ,sah sah aku terjebak ..

image

Safa dan Marwah .. tengok trailer dia pon cam best ... Dilakonkan oleh Nikita Willy sebagai Safa , Risty Tagor sebagai Marwah , Rionaldo Stockhorst sebagai Ilham / Rio ,  Christian Sugiono sebagai Farid ,  Citra Kirana sebagai Atikah , Melody Prima sebagai Eva , Riza Shahab sebagai Adil dan ramai lagi ..

Mengisahkan Marwah (Risty Tagor) adalah seorang gadis cantik, agak tomboy tetapi baik hati. Ia tinggal bersama ibunya, Siti (Mieke Amalia), di desa nelayan. Marwah tidak pernah menyadari kalau Siti bukanlah ibu kandungnya. Yang ia tahu adalah Marwah ingin membantu ibunya menemukan adiknya, anak Siti yang selalu dirindukan oleh Siti. (wikipedia )

Sedikit intro je di situ yer .. hehe ..

Nanti ada masa , layan la kot .. hehe ...

Awe .. sedekah .. kita sama sama seagama ni ..

 

Bertembung dengan seorang lelaki tadi di stesen LRT .. muda dan segak lagi .. memegang sticker bertulisan ayat Al-quran serta tasbih ..

Dia nampak je aku terus dia menerpa .. Lalu dikata seperti tajuk tu haa.. Derma ke jual ?  Nak je aku bagi duit syiling yang ada dalam poket aku nih.. tapi kang sah sah dia marah .. kalau dia sediakan tabung derm , lain la ..

Mudahnya .. sticker bertulisan ayat Al-Quran digunakan untuk mengutip derma. . Adakah ayat Al-Quran sesuai digunakan untuk mengutip derma apatah lagi untuk dirii sendiri ? Kalau tisu tu sesuai lagi la ..

Kalau aku derma tapi mengikut keikhlasan aku , aku pasti kena maki  .. yelah paling banyak pon mesti RM1 ... bukan tak pernah kena dulu ... Serba salah kan ? Kalau lebih lebih , aku pon nak .. pacak kat situ je.. orang datang , terus mintak derma .. tak payah susah susah g kerja.. tensen sana sini .. kan ?

Hurm .. entahlah ..banyak sangat jalan mudah nak cari rezeki tapi kalau ye pon jgn laaaa gunakan agama untuk kepentingan peribadi .. Banyak cara lagi ..

Amaran Keras !! Erk ..

 

Jentera pilihan raya jangan masuk Galas - Orang Asli

KOTA BHARU 5 Okt. - Masyarakat Orang Asli di Galas menubuhkan pasukan gerak gempur sendiri dan tidak mahu diganggu oleh mana-mana parti politik semasa kempen pilihan raya kecil di situ tidak lama lagi.

Ketua Masyarakat Orang Asli kawasan itu, Pandak a/l Panjang Ey berkata, jentera pilihan raya parti tidak perlu masuk ke kawasan mereka semasa kempen nanti.

"Kami mempunyai jentera gerak gempur sendiri untuk berkempen dalam pilihan raya kali ini," katanya pada majlis ramah mesra dengan pimpinan Pas Kelantan di kediaman rasmi Menteri Besar di sini hari ini.

Pandak berkata, pemimpin-pemimpin masyarakat Orang Asli juga harus diberi peluang untuk berceramah bagi menyuarakan masalah dan aspirasi masyarakat itu pada pilihan raya kecil itu. - Bernama

- Utusan -

Kata BEN : Tu diaaa... hehehe... Apa kata BN pulak ??

Komplot larikan bekas Sultan Kelantan !!

 

KOTA BHARU 5 Okt. - Istana Mahkota hari ini membuat satu laporan polis berhubung penerimaan khidmat pesanan ringkas (sms) mengatakan bekas Sultan Kelantan, Sultan Ismail Petra akan dibawa lari ke Thailand.

Laporan dibuat Pegawai Tentera Istana Mahkota, Zahari Bakri di Balai Polis Kubang Kerian kira-kira pukul 10.50 pagi tadi.

Zahari yang hadir bersama seorang kakitangan Istana Mahkota ketika ditemui pemberita berkata, beliau menerima satu SMS daripada individu yang tidak dikenali pada pukul 9.21 pagi, 21 September lepas memaklumkan ada pakatan jahat untuk membawa lari Sultan Ismail Petra melalui jalan darat ke Thailand.

Katanya, sms itu berbunyi: "salam, mohon kawalan ketat dan rapi di sempadan

(Kelantan-Thailand) ini kerana maklumat yang diperolehi ada pakatan jahat untuk membawa lari Sultan Ismail Petra melalui jalan darat ke Thailand.

“Minta dikeluarkan serta-merta arahan ini kepada semua yang bertugas di sempadan untuk bersiap sedia untuk menyekat niat jahat ini.

“Marilah kita berdoa semoga Sultan Ismail Petra selamat dari golongan yang zalim. Please take nec action. Apa yang mungkin berlaku mereka ini akan menjadikan kem tentera sebagai tempat untuk

berlindung. Elakkan dari perkara ini berlaku atau dituduh bersubahat."

Selain sms itu, katanya, beliau turut membaca satu laporan di sebuah laman blog 'The Kelantan Insider' pada 4 Oktober lalu yang bertajuk 'Posting 45: Sultan Ismail Petra akan dibawa lari ke Thailand?' - Bernama

sumber : UTUSAN

Kata BEN : Huih... takkan sampai gitu sekali kot ???? Adeh...

Azmin kata pemimpin 'tersungkur' itu Dr. Mahathir

 

Bagi aku.. Azmin sungguh kurang ajar !!! Siapa dia nak kata seorang tokoh negarawan itu sebegitu rupa ?

Belum pernah tabur jasa pada negara ini tapi dah berlagak ! Huh .. kot ye pon hormat la skit .. tak suka sekali pon kena tau mana yang tua mana yang muda ! Macam dia tu takkan tua satu hari nanti .. Rasanya nanti bila tua , ada ke orang nak kenang dia ???? Huh ! Sekurangnya dunia kenal sapa itu MAHATHIR ... MALAYSIA dan MAHATHIR tidak dapat dipisahkan.. sampai bila bila ! JASANYA tetap terpahat di hati kita !!

KUALA LUMPUR 3 Okt. - Calon Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali mengakui pemimpin yang dirujuk sebagai 'tersungkur' di Australia dalam satu ucapannya hari ini ialah bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Malah, beliau dengan angkuhnya menyatakan, perkataan tersungkur itu langsung tidak kasar tetapi sebaliknya amat sesuai dirujuk kepada negarawan itu.

"Itu istilah yang agak lunak untuk kita dengar kerana kedegilan beliau bersekongkol dengan Perkasa (Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia) yang memperjuangkan fahaman perkauman sempit.

"Dr. Mahathir sepatutnya sebagai bekas pemimpin harus mengambil tanggungjawab lebih besar kerana negara ini boleh maju apabila fahaman sempit ini dibuang," katanya.

Beliau ditemui selepas menyampaikan ucapan perasmian mesyuarat agung tahunan PKR Cabang Gombak di sini hari ini.

Terdahulu, dalam ucapannya, beliau berikrar akan melawan habis-habisan Perkasa dan individu berselindung di sebalik pertubuhan itu yang kini 'tersungkur' di Australia.

Sementara itu, ditanya adakah individu yang turut dikritik secara terbuka dalam ucapannya merujuk kepada Datuk Zaid Ibrahim, Azmin mengelak dengan menyatakan bahawa ia sekadar kenyataan umum.

sumber - UTUSAN

 

Kenyataan Azmin tidak cerminkan akhlak yang baik - Muhyiddin

KOTA KINABALU 4 Okt. - Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, tindakan calon Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali yang menggambarkan Tun Dr. Mahathir Mohamad 'tersungkur' sebagai tidak wajar dan tidak mencerminkan nilai akhlak yang baik sebagai seorang pemimpin.

Timbalan Perdana Menteri berkata, kenyataan Azmin terhadap bekas Perdana Menteri itu juga menunjukkan kepimpinan PKR mengetepikan nilai kemanusiaan dan amat bercanggah dengan adab sopan rakyat negara ini.

"Kenyataan itu sebenarnya bercanggah dan tidak seharusnya timbul kerana kita patut menghormati (bekas Perdana Menteri), tak tahulah kalau itulah nilai kepimpinan PKR yang tak mahu beri penghormatan.

"(Tindakan mereka) hanya untuk kepentingan politik sahaja.., kalau dilihat (dari) sudut politik, (mereka) boleh menghalalkan segala-galanya.

"Tetapi kita sebagai manusia, ada nilai, ada akhlak, ada moral dan ada penghormatan serta penilaian sewajarnya diberikan kepada seorang negarawan," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas merasmikan Persidangan Pelancongan Sedunia di sini hari ini.

Turut hadir, Ketua Menteri, Datuk Seri Musa Aman; Menteri Pelancongan, Datuk Seri Dr. Ng Yen Yen; Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar negeri, Datuk Masidi Manjun dan Setiausaha Agung Pertubuhan Pelancongan Sedunia Bangsa-Bangsa Bersatu (UNWTO), Talib Rifai.

Semalam ketika berucap merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan PKR Cabang Gombak, Azmin menyifatkan Dr. Mahathir yang sedang menerima rawatan di Melbourne, Australia sebagai pemimpin yang sedang 'tersungkur' di negara itu.

Beliau yang juga Naib Presiden PKR berkata, beliau memberi sindiran itu kerana kedegilan bekas Perdana Menteri yang bersekongkol dengan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) yang didakwa memperjuangkan agenda perkauman sempit.

Sementara itu, menurut Muhyiddin, sebagai negarawan ulung yang banyak berjasa kepada negara, semua pihak harus menghormati bekas Perdana Menteri itu.

Malah katanya, semua pihak juga seharusnya sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kesihatan Dr. Mahathir.

"Tun Mahathir adalah seorang negarawan ulung yang sudah banyak berjasa kepada negara, apa pun pandangan beliau mengenai pelbagai perkara, kita sebagai rakyat mesti memberi penghormatan.

"Kita seluruh rakyat Malaysia mendoakan supaya beliau cepat sembuh dan dapat balik semula bagi beri khidmat kepada negara dalam kapasitinya sebagai bekas Perdana Menteri," ujarnya

sumber : UTUSAN

Oh tidak .. Agensi perisik BRITISH cari aku pulak !

 

image

Tah hapa hapa tah .. macam la aku nak caya diorng ni ... kot ye pun , buat la ala ala NUFFNANG tu.. kira aku letak iklan la..baru aku caya .. leh jugak sambar BMW VISION tu .. huhu...

Kenal dia tak ?

 

image

PDRM dok cari dia untuk membantu siasatan kes Sosilawati ..

JESYNTHA CLARENE A/P ISREAL
IC NO: 830630-10-6030
ADDRESS: LOT 55, BATU 1/2 JLN JUGRA, BANTING.

Kalau jumpa atau ternampak dia , jgn bagitau aku.. sbb aku takde kad hijau.. hehe.. tolong bagitau : DSP KHOO LENG HUAT @ 0104203791 atau mana mana balai polis berhampiran

Kerjasama kita amatlah diperlukan ... Bagitau polis .. jangan pandai pandai lak amik tindakan sendiri .. kang tak pasal pasal muka terpacak kat dalam suratkhabar !

Menarik neh ..

Tanda-tanda seseorang itu BANYAK toksin
• Kerap sakit kepala.
• Badan akan berasa letih tanpa sebarang sebab.
• Susah bangun tidur.
• Bahagian keliling mata gelap.
• Bahagian-bahagian tertentu di permukaan kulit seperti di bahagian bawah lengan, celah paha dan sebagainya juga akan kelihatan gelap daripada warna asal kulit.
• Banyak angin, alahan, inflamasi pada sendi.
• Sinus.
• Berat badan meningkat.
• Kehadiran selulit.
• Masalah jerawat dan banyak lagi

image

image

image

FUNGSI-FUNGSI FOOT DETOX
* Membuang toksin dlm badan, air berlebihan & cegah bau kaki
* Membuatkan badan menjadi lebih bertenaga
* Mengurangkan allergic, sakit sendi,
* Mengurangkan Sakit kepala, migrain atau tekanan kerja
* Menormalkan tekanan dan aliran darah
* Menguatkan sistem immune badan

* Melegakan sakit tumit & tapak kaki
* mengurangkan sembelit, Kembung perut
* membantu masalah jerawat/resdung
* Mengurangkan Diabetes, Kegemukan
* Mengatasi masalah sukar tidur
* Berpanjangan penggunaan ubat
* Bekerja dengan bahan kimia seperti cat, larutan pembersih dll
* Menyegarkan ketika bangun dari tidur
* Mengurangkan sakit gout, sendi, juga untuk perokok

DETOX FOOT PATCH

clip_image001 clip_image003

Jun Gong Regular Detox Patch
Ramuan herbanya bertindak menyah toksin dari tubuh dan meningkatkan sistem kekebalan, kecergasan dan memulihkan sistem tubuh. Berkesanan menyerap singkir racun toksin dalam tubuh, melegakan kesakitan dan lenguh otot dan sendi, melegakan kesakitan GOUT, perbaiki edaran darah, mengurangkan alahan athma, menyembuh sakit kepala dan migrane, meningkatkan kecergasan, membantu tidur yang lena,mengurangkan tekanan stress, memperbaiki sistem penghadaman, meningkatkan sistem imunisasi,mencegah badan dan kaki berbau, membantu menurunkan berat badan.

Jun Gong Detox Patch - GOLD Series
Ramuan herbanya secara asas bertindak menyah toksin dari tubuh. Pengeluar menyarankan Gold Series adalah efektif untuk penurunan berat badan selain mengatasi masalah keletihan, sakit kepala, penglihatan berlapis,peredaran darah, masalah kulit, stress,dll.. Packing yg kemas dan ekslusif.

PERHATIAN :
#PESAKIT JANTUNG TIDAK DIGALAKKAN MENGGUNAKAN DETOX FOOT PATCH,SILA REFER KPD DOKTOR ANDA DAHULU
# IBU MENGANDUNG ATAU IBU MENYUSUKAN ANAK TIDAK DI GALAKKAN MENGGUNAKANNYA

Berminat??????

Hubungi .... Ainz ( 013-3622261 )

Aku nak jadi paparazzi ari ni... Dah tau sapa yang kena tangkap basah tu.. hehe...

 

Artis dan pengacara yang ditangkap basah tu , telah aku ketahui sapa..  Hehe.. Yang kantoi kat Putrajaya tu dan di Ampang tu .. hehe..

Nak tau ke ?? Meh sini.. dekat sikit telinga tuuuu .. dekat lagi laa.. tak leh nak cakap kuat kuat.. nanti kecoh.. hehe..biar kita kita je tau .. okeh ?

@#$@^@^ dan @%@^@^^&*(  .. ok ? dapat dh ?? Laa... tak dengar ?? Iskh... ok ok .. aku bagi tips ehh ...

Yang kantoi di Putrajaya tu , nama dia ada dua patah perkataan .. bermula dengan M_R_  ( penyanyi lama ) ... dan sorang lagi tu .. yang kantoi di Ampang .. hehe.... pengacara 3B ... hehe... ok tips tu ???

Adeh... tak leh bagi lebih lebih .. bahaya... info ni pon aku dapat dari sumber yg amat dipercayai..  :)

Pengajaran.. jangan buat kerja giler !

Tiger Woods cipta sejarah dunia golf !

 

image

Gambar menunjukkan bola yang dipukulnya tepat mengenai jurukamera ..

Huhu.. nampaknya dia nak cipta permainan baru ni.. Mari serang wartawan.. haha... Tak la.. ni mesti kes tak sengaja.. Namun jurukamera ini amat bertuah kerana berjaya menangkap gambar ini .. Sekali seumur hidup !! hahaha

image

Tengok muka Tiger Woods tu ...hahaa.. dia usha je jurukamera tu.. haha...

Untuk lebih lanjut > Yahoo

Emas pertama.. Tahniah Amirul !

 

image Amirul Hamizan Ibrahim memenangi pingat emas pertama Malaysia pada Sukan Komanwel XIX, di New Delhi, semalam apabila mengungguli acara angkat berat kategori 56 kilogram dengan angkatan 257 kilogram yang juga rekod baru temasya.

selanjutnya > BHARIAN

Yer..aku tewas .. aku mengaku ..

 

Salam .. selamat pagi ..

Aku tewas .... aku terpaksa tukar jadual waktu kerja aku... skang aku masuk kul 8.30 pagi .. tak larat nak berkejar kejaran dengan ERL ..  Dengan ini aku juga akan balik kul 530.. huhu...

Dulu aku masuk kul 8 pagi sbb nak balik awal n g gym .. tapi serius , mmg penat ... non stop pergerakkan aku ... aku cuma dapat rehat , kul 11 malam .. huk huk .. sian kan ? 11 malam pon belum tentu lagi sbb kena siapkan dulu assigment aku ..hehe... bahan untuk blog aku.. setiap malam , ok.. hahaha...giler ?? oh tidak ..

Semalam , ingat nak g gym .. tapi bila sampai umah mak aku... anak buah aku yang berusia hampir 2 tahun dah standby dengan bola ditangan..

" pa ngah , jom jom..ball " .. Erk ... alamak.. camana ni ??

Hurm... ok.. aku ngalah ...

"ngah ... solat dah ? " bunyi dalam pelat budak ...

Dia tunggu aku abis solat dulu .. setia betul ..

Kemudian aku bawak dia g padang .. Erm.. laju gak budak ni lari ... huhu.. mmg aku plan nak ajar dia main bola nanti ... hehe.. InsyaAllah..

Macamana lak ngan petang ni ? Ke aku bawak je dia g gym.. hahaha.. abis huru hara dalam tu nanti.. huhu..

Kul 7 pagi.. baru keluar dari rumah... hahaha... biasa time ni , aku dah kat erl ... Mari tengok , adakah dengan pertukaran jadual ini bakal menjanjikan aku sampai opis tepat pada waktunya ? Tiada lagi merah ???

Cintaku umpama matahari ..

Umpama matahari .. walaupun malam menjelma namun cahaya matahari masih lagi menyinari bumi.. Begitulah cintaku padamu ...

Perghh.. percaya ke ?? InsyaAllah ... Jika sebenarnya cinta kerana Allah , apa jua rintangan yang datang pasti akan diredahi bersama .. Tapi ...nak kata cinta sejati lebih lagi sebelum kawin , benarkah masih ada di zaman FACEBOOK ini ??

Tidak mustahil ada bukan .. tapi , adakah lelaki tu akan melafazkan kata kata seperti diatas atau madah madah yang bisa mencairkan hati wanita ? Perlukah dilafazkan semua itu ? Kenapa perlu dilafazkan ?

Apakah yang dilafazkan oleh lelaki itu sebenarnya datang dari hati atau sekadar penyejuk jiwa temannya ? Jika begitu , ibarat kanak kanak yang menangis lalu di beri gula maka diamlah dia .. Tapi lebih baik begitu dari diberi sepak terajang bukan ? hehehe...

Paling best sekali .. adakah kata kata ini akan kembali diucapkan setelah lama bernikah ? Lebih lagi bila anak dah berderet ! Hehe.. Kalau benar masih ada , sesungguhnya jangan dipersiakan cinta itu .. Jika tiada , tidak semestinya si dia tidak mencintai atau cintanya telah hambar tapi sekadar tidak menunjukkan dengan kata kata tetapi dengan perbuatan .. Buka mata dan buka hati .. Jangan tengok dengan mata kasar ... hehe...

Erk.... boring ???

 

image

image

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI