Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 8 Oktober 2010

Jawatan kosong di Kementerian Pelancongan Malaysia ( Sambilan ) .

Pada yang berminat / tercari cari pekerjaan (sambilan yer ) , sila hantarkan resume anda , segera !!

Kelayakan : Diploma

Waktu kerja : Waktu pejabat ler

Lokasi : Menara Dato' Onn , PWTC .. sudah semestinya di KL

Jika berminat , sila email resume dengan kadar segera ke nursoleha@motour.gov.my

Terima kasih ... psst.. yang dapat nanti , jgn lupa banje eh... hehehe.. roti bakar ngan air kosong je.. hahaha..

Ada blogger baru tak ni ???

Anda blogger baru ? Berminat nak berada dalam bloglist di blog ini ?

Syaratnya .. mudah saja .. Sila buat satu entri .. letak

  1. image header ini ...

  2. TAJUK : BLOG LIST BEN ASHAARI OKTOBER

  3. letakkan url di ruangan komen entri ini ..

Tarikh tutup ?? Hari ini .. sebelum 12 tengah malam (09/10/2010) ..

Yang penting , blog mesti aktif !!! Setiap hari mesti ada entri ... Wajib ada yer..

Blog list akan kekal sehingga hujung tahun ..

Akhirnya .. jelma jugak yer ..

 

Haih... tarik nafas panjang aku ... nak tunggu 'dia' jelma , bermacam macam pengalaman kehidupan perlu aku lalui .. Tapi bila dia sampai , kejap pulak dia tinggalkan aku .. adeh.. nak tunggu lagi , bukannya kejap... lama woo ...

Tapi tak mengapa.. kali ni dia jelma lagi .. aku dah plan nak buat dengan baik .. jangan persiakannya ... aku nak gunakan dengan penuh bijaksana dan bermakna ...

SABTU OH SABTU ... Aku menunggumu setiap minggu ... huk huk..

Raya dulu dulu ..

 

Satu hari di hari raya .. di rumah kawan yang mana makanan yang dia hidang sedap sedap belaka .. hehe

Ali : Tapau pon sodap ni  !

Abu : Kau nak ke ? Aku cakap kat makcik tu eh ?

Ali : Kau jgn bagi malu aku .. aku memain je ni..

Abu : Ler .. ingat tadi nak sangat ..

Ali : Giler ke apa .. ingat leh main tapau tapau ke ?? Aadehh ..

Abu : Hehe.. mana la tau .. kot nak bagi kat jiran sebelah .. hehe

Tiba tiba tuan rumah datang menyapa diorng .. berborak la kejap .. Dalam dok rancak berborak , Abu potong perbualan tu ..

Abu : Encik Ahmad .. Si Ali ni nak tapau satay ni skit .. boleh ?

Ahmad : Eh .. boleh .. sekejap yer .. saya cari plastik ..

Ali : Erkk.... (dalam hati ... balik ni siap kau !!! )

 

BA : Hehe.. bila g open house .. mulut kena jaga .. kawan kawan leh buat dajal wooo ... malu kita dengan tuan rumah .. hahaa...

Secret Garden Collection

image Item: Deep-Nourishing Body Lotion

Scent: Cocoa Butter

Price: RM40.00

image

Item: Ultra-Moisturizing Hand & Body Cream 200 ml

Scent: Amber Romance Midnight

{Forbidden Nectar & Sensual Musk}

Price: RM38.00

image

Item: Ultra-Moisturizing Hand & Body Cream 200 ml

Scent: Pure Seduction Midnight

{Tempting Berry & Sultry Woods}

Price: RM38.00

dan banyak lagi di ... sini

Mati perut dirobek kerana cemburu ?

 

KOTA KINABALU: Seorang gadis berusia 14 tahun ditemui mati dengan sekurang-kurangnya lima kesan tikaman menggunakan tiga senjata tajam berbeza dalam kejadian pembunuhan kejam di Kampung Biah, Keningau, kelmarin.

Selain kesan tikaman, terdapat satu kesan luka besar pada perut mangsa yang ditemui terbaring berlumuran darah di rumahnya dipercayai dirobek dengan senjata tajam oleh penyerangnya dalam kejadian kira-kira jam 12.30 tengah hari itu.


Difahamkan, mangsa, Nassirah Jasto yang tidak bersekolah dan tinggal bersendirian di rumahnya ketika kejadian kerana ibunya keluar mengambil adiknya di sekolah kira-kira jam 12 tengah hari, manakala bapanya bekerja di sebuah kilang papan di Keningau.

Bagaimanapun, sekembalinya ibu mangsa yang berusia 30-an ke rumah kira-kira setengah jam kemudian dia mendapati anak gadisnya itu terlentang di dapur dengan keadaan berlumuran darah.

Wanita berkenaan kemudian berlari keluar rumah dalam keadaan panik untuk meminta tolong daripada jirannya supaya memaklumkan kejadian berkenaan kepada suaminya sebelum menghubungi polis.

Ketua Polis Daerah Keningau, Deputi Superintendan Zahari Mohamad berkata, sebaik menerima laporan berhubung kejadian, sepasukan anggota polis dikejarkan ke rumah mangsa untuk siasatan lanjut.

Katanya, sebaik tiba di lokasi, polis menemui remaja perempuan itu terlentang dengan satu kesan tikaman besar menggunakan senjata tajam dipercayai parang di perut mangsa, manakala beberapa kesan tikaman lain di badan dipercayai menggunakan gunting dan pisau.

“Mangsa ditemui lengkap memakai seluar serta kemeja dan sepasukan anggota unit forensik turut dikejarkan ke tempat kejadian bagi membantu siasatan,” katanya ketika dihubungi di sini.

Zahari berkata, hasil siasatan awal pihaknya menemui beberapa senjata yang digunakan suspek iaitu sebilah parang, pisau dan gunting di tepi mayat mangsa.

“Selepas beberapa jam menjalankan siasatan, kami menahan seorang lelaki berusia 37 tahun pada kira-kira jam 5 petang pada hari sama dipercayai dapat membantu siasatan lanjut.

“Suspek yang juga jiran mangsa ditahan kira-kira 50 meter dari tempat kejadian dan polis sudah mendapat perintah reman untuk menahannya bagi membantu siasatan,” katanya.

Katanya, berdasarkan siasatan awal, polis menolak kemungkinan mangsa dirompak kerana keadaan rumahnya menunjukkan tiada kesan diusik dan semua dalam keadaan baik.

“Hasil siasatan awal juga pihak polis percayai pembunuhan itu bermotifkan dendam atau cemburu. Bagaimanapun kami masih menjalankan siasatan,” katanya.

Zahari berkata, orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu diminta menghubungi polis Keningau di talian 087-332222 bagi membantu siasatan.

sumber : Hmetro

Kenapa sukar dapat kerja eh ??

 

Argh... tensen .. nak kata aku bodoh ..tak jugak ... ada gak kelayakkan... tapi nape susah sangat nak dapat kerja ?? Takde rezeki lagi ? Mungkin la kan atau aku belum ada pengalaman ?

Pengalaman ? Camana nak ada pengalaman sedangkan nak dapat kerja pon susah ! Haih ... Jiran aku yang takat SPM pon dah kerja lama .. tu pon bapak dia tolong ...

Bapak dia tolong ? Erk... ini bermakna , kena ada kabel la lak kalau kerja ni ? Adoi.. bapak aku bukan kenal sapa sapa pon .. dia sendiri pon sekadar bisnis sendiri.. Camana tu ?

Gunakan kuasa orang besar ? Patut ke ?? Nanti orang yang lebih layak dari aku , tak dapat .. kira aku dah 'amik' bahagian dia lak .. Kesian kat dia ..

Abis tu camana ? Guna kabel pon susah .. tak guna pon susah .. Harapkan isi melalui online ? Hurm... entah la...

Belum rezeki la tu kan ? Atau .. gunakan ilmu yang ada tu , buat perniagaan sendiri.. sekarang ni , $$ depan mata je.. jgn dok harap kerja ngan orang je .. kan ? Lebih best.. sendiri bos sendiri kuli... Tak buat kerja , sendiri rugi.. hehehe...

Projek Khas Cikgu Pincess ??

image

Erk... Projek khas apa ni ? G la tanya sendiri yer .. CIKGU PINCESS

Aku je ke yang perasan atau korang pon sama macam aku ?

 

Dah macam satu kebiasaan di Malaysia ni kan .. asal kacak / cantik je mesti popular ... tak kira apa jua profesion dia ...

Cuba perhatikan betul betul .. berapa ramai yang berbakat tapi takde la cun / hensem sangat .. apa jadi dengan mereka ? Walaupun mereka lebih layak dari yang cun / kacak tu tapi 'kita' tetap memilih yang kacak / cun .. kan ?

Kenapa ini terjadi ? Cuba imbas kembali .. yg mana mereka yang lebih berbakat ini , tidak kemana mana .. Tenggelam disebalik mereka yang kacak / cun tapi .... hehe..

Kan ?

Yer.. hari ni hari Jumaat.. semua orang tahu ..

 

Wat a day .. permulaan hari yang lembab bagi aku .. tiada mood walaupun hari ni ada dua open house .. Waahh... pada yang berminat nak makan free tu , meh la ke PWTC .. PEMUDA N WANITA UMNO ada buat rumah terbuka... save duit .. hehehe..

Satu lagi di Putrajaya.. hurm.. ni yang aku rasa macam malas je nak g... sbb aku nak balik cheras.. kalau dah ke putrajaya , nanti nak patah balik ke cheras..buang masa jer ..

Malas nak bercerita tentang dunia .. aku dan dunia sama jer ..takde beza .. bezanya .. aku tak nak masuk dalam muka depan suratkhabar .. hehe.. faham faham je la ..

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI