Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 9 Oktober 2010

Yesss.. Yesss .. oh yeessssss .. Yearghhhh...

image

Dah ... cukup dah ... hahahaha ... aku tunggu 3333 cukup punya lama woooo ... Berapa lama ?? Erk ... Setahun sebulan je la kot .. hehe .. Skang nak kena tunggu 4444 lak .. waahh ...

Ops .. Buat Ajim Green yang dapat no ke 3333 ni.. hehe.. kira lucky nombor la untuk dia .. Erk .. blog dia ? Takde dalam profile dia lak .. Tak kisah la.. Jutaan terima kasih buat mereka yang telah melengkapkan bilangan rakan rakan di blog ini .. pasni nak menuju ke 10 ribu lak ... tahun depan ek.. hehehe... entah capai ke tak , tak tau la kan .. maklumlah , blog picisan jer ..

Ops .. baru jumpa blog Ajim Green ... http://ajimgreen.blogspot.com/

Anda ada 60 saat !!

 

Terbaru .. akan datang di ASTRO ... skang baru nak buat pemilihan ... Berminat ? Dapat duit weh.. sehingga RM500 ribu !!!

"Anda Ada 60 Saat" merupakan rancangan permainan waktu puncak yang boleh menjadikan hidup anda bertukar menjadi duit! Dalam rancangan selama sejam 26 episod ini, peserta warga Malaysia akan berdepan dengan 10 cabaran yang semakin lama semakin sukar tatkala jumlah wang yang ditawarkan semakin tinggi.

Dengan menggunakan barang seharian, permainan ini menuntut kelajuan dan tangan yang tegap kerana jika cabaran gagal disempurnakan dalam masa 60 saat, peserta akan disingkirkan. Peserta akan diberikan 10 cabaran untuk diselesaikan dan jawapan kepada 10 cabaran itu.

Apa yang peserta perlu lakukan ialah menyelesaikan cabaran itu dalam masa 60 saat dan mereka adalah pemenangnya. Di waktu-waktu tertentu sepanjang permainan ini, peserta boleh membawa pulang sejumlah wang yang telah dimenangi tapi mereka mestilah berhati cekal untuk cuba meraih hadiah utama berjumlah RM 500,000.00.

Para peserta yang terdiri daripada pelbagai latar belakang akan dipertontonkan dengan 50 permainan sebelum hari rakaman dan mereka digalakkan untuk berlatih cabaran ini di rumah.

Tapi mampukah mereka berjaya di bawah keadaan yang tertekan dan menjadi perhatian semua? Peserta tiada rakan sepermainan, tidak boleh teragak-agak mahupun membatalkan niat mereka meneruskan permainan kerana mereka hanya ada masa seminit untuk menang!

Apa yang yang perlu dibuat oleh peserta ?

image

Kepala Rock

Pedometer direka untuk menghantar pergerakan badan serta mengira langkah ketika berjalan atau berlari. Namun dalam cabaran ini, ia akan digunakan untuk mengira anggukan kepala. Dengan pedometer terlekat pada dahi peserta, mereka harus mengumpulkan 125 klik. Jika gagal dilaksanakan dalam tempoh 60 saat, peserta boleh disingkirkan. (Contoh)

image

Muka dan Biskut

Wajah manusia mengandungi banyak otot, dengan dua bahagian otot utama boleh menjadikan muka kita tersenyum atau berkerut. Dalam cabaran ini, peserta perlu menggerakkan dua keping biskut dari dahi ke mulut dengan hanya menggunakan otot muka sahaja. Jika biskut itu jatuh, peserta boleh meletakkan semula biskut lain pada dahi dan cuba sekali lagi. Jika gagal dilaksanakan dalam tempoh 60 saat, peserta boleh disingkirkan. ( Contoh )

image

Menara Bola Golf

Bola golf biasanya mempunyai 350 lekuk. Dengan sentuhan yang sempurna, bola golf dapat disusun. Dalam cabaran ini, peserta harus menyusun 3 biji bola golf secara menegak dan mestilah berdiri kekal selama 3 saat. Jika gagal dilaksanakan dalam tempoh 60 saat, peserta boleh disingkirkan. ( Contoh )

 

image

Gantung Paku

Dalam cabaran ini, peserta harus meletakkan 6 batang paku berkepala rata berukuran 3 setengah inci pada tali yang tergantung. Pergerakan yang teliti diperlukan. Satu kesilapan akan menjatuhkan ke semua paku dan memaksa peserta memulakannya sekali lagi. Jika gagal dilaksanakan dalam tempoh 60 saat, peserta boleh disingkirkan. ( Contoh )

image

Imbangan Tin

Dalam cabaran ini, peserta diberi tiga tin air minuman kosong di satu tangan dan tiga tin penuh berisi air di satu lagi tangan. Dalam ujian keseimbangan dan ketangkasan, peserta harus menggantikan susunan tin di tangan kiri ke susunan tin di tangan kanan dan sebaliknya. Ini mesti diselesaikan tanpa menggunakan bantuan badan sebagai tuil atau meletakkan mana-mana tin di bawah dalam proses itu. Jika gagal dilaksanakan dalam tempoh 60 saat, peserta boleh disingkirkan.(Contoh )

image

Tangan Pantas

Sekotak tisu bersaiz biasa mengandungi 160 helai tisu. Keluarkan isinya sehelai demi sehelai. Dengan mengeluarkan sehelai tisu, ia akan menempatkan sehelai lagi di tempatnya, dan seterusnya. Dalam cabaran ini, dengan menggunakan sebelah tangan, peserta perlu mengosongkan sekotak tisu. Jika gagal dilaksanakan dalam tempoh 60 saat, peserta boleh disingkirkan. ( contoh )

image

Lantunan Guli

Sarung jari logam direka untuk melindungi hujung jari manusia daripada objek yang tajam. Ia juga boleh digunakan untuk melantunkan guli. Dalam cabaran ini, peserta mesti memasukkan 6 biji guli ke dalam 6 sarung jari logam yang bersaiz 15 milimeter setiap satunya. Jika gagal dilaksanakan dalam tempoh 60 saat, peserta boleh disingkirkan. ( Contoh )

image

Menara Epal

Bahagian paling luas pada sebiji epal merah serta yang paling lazat dimakan adalah di antara bahagian atas dan lima bonggol yang jelas di bahagian bawah, dan setiap satu epal mempunyai bentuk yang berbeza. Dalam cabaran ini, peserta perlu menyusun lima biji epal, satu demi satu di atas satu sama lain, dan membentuk menara epal yang berdiri sendiri. Jika menara itu jatuh, ia boleh disusun semula. Jika gagal dilaksanakan dalam tempoh 60 saat, peserta boleh disingkirkan. ( Contoh )

image

Mumia Pening

Kurang daripada 1 paun kuasa diperlukan untuk mengoyak sehelai tisu tandas. Dalam cabaran ini, peserta harus membungkus seluruh badan menggunakan segulung tisu tandas dengan memusingkan 360 darjah tubuh badan. Jika pada bila-bila masa sahaja tisu itu terkoyak, permainan akan tamat. Jika gagal dilaksanakan dalam tempoh 60 saat, peserta boleh disingkirkan. ( Contoh )

image

Susunan Impak

Dalam cabaran ini, peserta perlu menggunakan 36 buah cawan plastik untuk mendirikan struktur berbentuk piramid. Setelah dibina, peserta harus meruntuhkannya dengan menggelongsorkan cawan-cawan tersebut ke bawah secara serong dan menghasilkan satu timbunan tinggi. Jika gagal dilaksanakan dalam tempoh 60 saat, peserta boleh disingkirkan. ( Contoh )

 

Amacam ? Berminat ??? Heheh.. pe lagi .. Meh hadiri ujibakat

Tarikh: 16hb & 17hb Oktober 2010
Lokasi: Dewan Sri Putra, Bukit Jalil
Masa: 9 pagi – 6 petang
Masa Pendaftaran: 9 pagi - 12 petang

Sila muat turun borang pendaftaran di sini.

Masa Uji Bakat: 9 pagi - 6 petang (sehingga peserta terakhir)


Terma dan syarat.

* Terbuka untuk semua rakyat Malaysia (Melayu, Cina, India dan lain-lain)

sumber : ASTRO

Respek giler filem Hindustan !

 

Dok layan MANN .. hehe.. tak ingat dah jalan cerita ni .. Yang aku ingat BOBBY , JOHN JOHNNY JANATHAN (betul ke ) dan KABHI KUSHI KABHI GHAM ..

2 hero yang aku minat dari dulu sampai skang .. Amitabh Bhachan dan Shah Rukh Khan .. Amir Khan pon aku suka gak .. Hehe.. OK la.. tiga tiga tu aku suka .. hehe ...

Kenapa aku kata aku respek diorng ni ? Tengok la lakonan diorng .. Dalam dok bergaduh .. boleh menyanyi.. dalam dok menyanyi .. boleh menari .. dalam dok menari .. boleh main alat muzik .. dalam dok main alat muzik , boleh menangis ... dasatkan ?

Jangan kutuk ...hehe.. lakonan mantap diorg ni susah nak dapat .. Cuba la korang buat .. pasang lagu.. pastu berlakon .. sambil kuar air mata .. miming sekali .. tengok muka heroin yang cun .. aku rasa kalau aku ... tak sempat aku miming , aku pengsan dah .. malu.. hahaha...

Tadi ada tengok promosi PILIH KASIH .. Nak buat kat KL SENTRAL .. hahaha.. aku nak masuk boleh ??? Hahahaha... aku naik je pentas .. pasti ambulan terus diperlukan !!

Nak pikat pemuda pemudi masuk UMNO ??

 

Datang seorang jurujual.. nak bual barang la kan .. takkan nak jual diri lak ? kan kan ? hehe.. adeh.. Masa datang tu kan .. manisss je mulut dia .. senyum tak lekang dibibir dia .. Hamboi.. mentang mentang la nak meniaga .. maniss jeee ...

Setelah diterangkan segalanya .. maka , tak berminat laaa pulak .. buat abis air liur jer cerita .. Marah ? Tak .. geram tu ada .. tapi apa kes lak dia nak geram kan ? takkan nak paksa lak ? Kata tadi suruh dengar dulu... Maka dengar je la.. bila dah tau produk tak best , takkan nak beli kan ? kan kan ? haaa... Mungkin produk tu bagus tapi penerangan tu tak lengkap .. salah sapa ???

Begitulah dengan UMNO .. setakat yang aku jumpa la.. susah giler nak senyum .. cam sombong pon ada gak .. Maaf la ye.. aku cerita yang aku nampak ni .. yang tak nampak , aku nak cerita camana kan ? 

Berminat dengan UMNO ? Serius .. aku belum jadi ahli mana mana parti lagi .. Nak join tu mmg la nak join .. Antara UMNO dan PAS .. Dua dua parti perjuangkan bangsa  melayu dan agama ISLAM .. Tapi bila tengok kedua duanya membuatkan aku pk jutaan kali ..

Kenapa ? Aku pasti ramai dengar rumors tentang kedua dua parti ni .. Percaya atau tidak ?? Kalau takde angin masakan pokok bergoyang kan ? Habis tu camana ??

Aku tak nak la negara ni jatuh ke tangan yang tak sepatutnya .. Tapi apa bezanya dengan yang sekarang ? Bezanya tetap ada ..yang sekarang ni tetap perjuangkan nasib rakyat .. Apa yang diorang buat salah tu , pandai pandai la jawab di akhirat .. walaupun satu sen disalahgunakan , tetap akan dapat balasan ... kan kan ?

Cadangan nak pikat pemuda dan pemudi ? Mudah jer ... Jentera UMNO ni , jangan hipokrit ... Depan baik punya berlakon .. macam mereka yang tengok tu tak tau ... Eloooo .. skang ni rakyat malaysia leh belajar berlakon secara percuma tau .. Tuuu .. dalam AKADEMI FANTASIA dan PILIH KASIH tu ada ajar tu.. Jadi boleh la nampak mereka mereka yang ni kaki berlakon ..

Toksahlah ...Kalau nak pikat , pikat dengan kejujuran .. Kalau nak pikat dengan $$ , sampai bila ??? Korang tabur , diorng kutip.. tapi bila masa suh pangkah ? Pangkah sapa ??

Jangan buang masa .. Hampiri rakyat dengan bijaksana.. Jangan tabur janji.. Buat je terus .. Paling penting , tangan kanan memberi , tangan kiri tak tau ... Biar mulut yang bagitau.. dari mulut ke mulut lebih berbisa dari pena , skang ini ... Tak caya ke ?? Cuba laa... hehehe...

Sekadar pendapat aku yang tak tau apa apa pasal politik tapi tak buta mata lagi ..

Muktamad !! Keputusan UPSR dan PMR ..Kekal atau ??

 

Sydney : Peperiksaan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) dikekalkan tetapi diberi penambahbaikan, manakala Penilaian Menengah Rendah (PMR) dimansuhkan dan diganti dengan penilaian sekolah mulai 2016, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Timbalan Perdana Menteri yang juga Menteri Pelajaran berkata, ia hasil persetujuan rundingan meja bulat terakhir mengenai cadangan pemansuhan UPSR dan PMR.

"Antara perubahan yang dicadang dalam proses penambahbaikan UPSR, termasuk mengambil kira bidang utama saja dengan 60 peratus penggredan berasaskan akademik terpilih dan baki 40 peratus berteraskan kokurikulum atau sivik.

"Bagi UPSR, walaupun kemungkinan besar UPSR dikekalkan, bentuk dan formatnya agak berbeza dengan penambahbaikan yang kita akan lakukan.
"Mengenai PMR, meja bulat bersetuju dengan cadangan mengubah bentuk (pelaksanaannya) kepada penilaian berasaskan sekolah. Tapi, Lembaga Peperiksaan perlu menyelaras ujian itu supaya tidak dilihat berat sebelah," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita pada hari terakhir lawatannya di bandar raya ini, hari ini.

Muhyiddin berkata, beliau akan membentangkan kepada Kabinet mengenai hasil rundingan meja bulat ketiga itu yang menerima cadangan penambahbaikan dan perubahan dalam UPSR dan PMR yang disyorkan kementeriannya.

sumber : Bharian

Anak aku hilang !!

 

Puas aku cari... adeh.. naya ni... camana ni ?? Erk... mesti ada yang tertanya ... sempat pulak aku berblog dikala anak aku ilang .. dan buat yang tau , pasti tertanya ..bila pulak wife aku bersalin padahal mengandung pon belum lagi ??

Aisey... anak kunci ilang ... aku nak bukak pintu pagar ni.. nak bergayut gunakan bahagian atas grill pagar tu..hahahah... dah takde tempat nak bergayut... cadang nak berworkout .. tapi macam malas lak bila aku mencari tak jumpa .. camana tu ? adeh...

image anak kunci yang itak jumpa tu rupe gini la

Last last .. tarik laptop ni.. update je la blog .. huhu... dari dok tensen cari tak jumpa baik layan blogwalking .. kan ? hehe..

Dah tau nak makan apa setiap pagi mulai sekarang .. hehe..

Dulu aku selalu amalkan makan menda ni .. mmg menjadi !! Jadi apa ??? Satu .. keperutan keboroian boleh dikempeskan .. Dua .. penjagaan kesihatan dan yang ketiga ... Jimat !! Hahaaha... Kos rendah jer ..

Nak buat ? Nak tau apakah ? ala.. aku pasti semua orang tau ... hehe..

image

Tadaaaaa... Makan pagi pagi n makan malam ... Makan red beans ni dengan telur .. panaskan sekali ( beans dan telur ) ... Tambahkan dengan black pepper .. Waallahh... jgn minum dengan air susu ... muak... minum ngan jus oren ... agar rasa muak tu bertukar dengan rasa masam lak ...

Cuba la buat .. pasti ada perubahan ... Erk.. jangan la sehari jer nak nampak ... aku buat dulu 2-3 minggu gak .. ni skang aku nak mula balik ... hehehe...

Sapa cepat .. dia dapat ... lalala ..

 

image image

image image

Nak tgk lagi ??  jom > EQ

Tak suka ??? Sila BLAH !!

image

Serius .. aku naik menyampah dah dengan isu tak sedar diri ni ! Kalau rasa rasa tak suka , sila tengok kat sehelai kertas mahal harganya tu .. Dia tulis apa kat situ ???

Haaa.. tau ponn .. Kalau tak suka duduk kat rumah ni , g balik umah asal ! Senang cerita .. Ni tak sedar dek untung .. Dah la duduk dalam rumah ni , nasib terbela ! Cuba g balik umah asal tu haaa... silap silap nak dapat air suam pon susah ! Caittt ..

Skang ni ... dah bagi kongsi satu rumah ... banyak bunyi pulakk ... nak mintak share jugak ..Piirraahhh... Apa yang korang sumbang ?? Baru bagi duit berapa sen dah bunyi konon dirikan tiang rumah ! Huh .. sedar la woiii ... Aku yang sealiran dengan tuan rumah pon tak de hak nak tuntut apatah lagi korang tu ha..

Boleh tak duduk diam diam .. G kerja .. balik kerja.. cukup masa .. raya .. Makan cukup .. pakai cukup .. hidup pun aman .. Ok ??? Boring siut jenis tak sedar diri ... G bukak balik buku sejarah tu haa... kaji dalam dalam dan bersyukur .. ada gak tempat berlindung yang aman dan damai .. Mau bikin huru hara , sila balik kampung !!!! Bukan di sini yer ...

Saya sayang Nicol .. Kami juga ...

 

Cayalah Datuk Nicol !! Hehehe .. Sayang dia bukan sebab apa .. sbb dia harumkan nama negara di puncak dunia .. Dia habiskan usia muda dia dengan bidang yang dia sukai ..

Entah akan ada lagi NICOL selepas ini atau tidak , kita tak pasti .. Yang kita pasti , susah nak jumpa atlit yang benar benar komited dan konsisten macam dia ni ..

Tengok la fizikal dia .. mantap.. lelaki pon kalah woo... 

image

Tahniah Datuk Nicol kerana berjaya menjadikan mimpi satu kenyataan .. EMAS pertama sukan Komanwel dan ini seolah olah melengkapkan GRAND SLAM dalam dunia Skuasy..

Maka dengan ini ... taraaaa ... dia akan dapat RM80 ribu dari kerajaan menerusi skim insentif atlet kebangsaan .. Layak !!! hahahhah... ( BHARIAN )

Ni baru patut terpahat dalam muzium JASAMU DIKENANG .. Tak sia sia ada title DATUK di usia muda ..

Teruskan usahamu ... Latihlah anak bangsa yang berminat dalam bidang ini agar legasi Malaysia di puncak dunia diteruskan !

Al-Fatihah buat mereka ...

 

Kesiannya ... tak tau nak cakap apa .. berkerut dahi terkelu lidah bila aku membacanya .

image

BACHOK: “Saya melihat anak sulung dan bongsu kami sedang terkapai-kapai seolah-olah sedang lemas menyebabkan suami terus berlari ke dalam air untuk menyelamatkan mereka.

“Bagaimanapun, tiba-tiba ombak besar datang dan menghanyutkan mereka,” kata Zainab Awang, 37, mengenai kejadian suaminya, Noordad Mohd Noor, 51, dan dua anak mereka, Fadilah Aisyah, 11, Mohd Nor Haziq Aiman, 6, hilang ditelan ombak ketika berkelah di Pantai Kemasin di sini, petang semalam.

Zainab berkata, ketika kejadian, anak keduanya, Noradawiyah, 8, sedang berenang di tepi pantai menyebabkan dia terus menarik anaknya itu untuk mengelak perkara buruk berlaku.

“Saya berjaya menariknya kerana dia dekat dengan pantai. Saya hanya mampu melihat kedua-dua anak yang terkapai-kapai itu dari jauh sebelum mereka dan suami hilang sekelip mata,” katanya.

Ketika kejadian kira-kira jam 4.30 petang, dia dan suami berada di tepi pantai sambil mengawasi anak mereka, sedang mandi di pantai berkenaan.

Tidak lama kemudian, mereka melihat Fadilah Aisyah dan Mohd Nor Haziq terkapai-kapai meminta tolong di laut sebelum anak bongsunya hilang daripada penglihatan.

Menurut Zainab, suaminya yang panik terus meluru ke arah Fadilah Aisyah yang berada agak jauh dari tepi pantai.

Katanya, sebaik Nordad tiba di tempat anaknya, dia melihat arus deras datang secara tiba-tiba lalu menghanyutkan dua ahli keluarganya itu.

“Kami sekeluarga ke pantai ini untuk berkelah bersama ahli keluarga lain dan sampai kira-kira jam 2 petang.

“Semua anak saya bersama tiga lagi saudara mereka terus ke pantai untuk mandi sebelum menjamah makanan. Kemudian, sekali lagi mereka ke pantai untuk mandi sebelum berlakunya kejadian ini,” katanya.

Sementara itu, Pegawai Operasi Bomba dan Penyelamat Negeri Kelantan, Yuzaini Ahmad Kamil berkata, pihaknya menerima panggilan daripada orang ramai kira-kira jam 4.37 petang dan tiba ke tempat kejadian 10 minit kemudian.

Katanya, enam anggota Balai Bomba dan Penyelamat Bachok bergegas ke tempat kejadian bersama enam anggota skuad skuba Balai Bomba dan Penyelamat Kota Bharu.

“Pada jam 5.52 petang, pasukan penyelamat hanya berjaya menemui seorang mangsa, iaitu seorang kanak-kanak perempuan yang dikenali sebagai Fadilah Aisyah,” katanya.

Bagaimanapun, katanya, sehingga jam 7 malam semalam, dua lagi mangsa masih gagal ditemui dan operasi mencari akan diteruskan hari ini.

 

sumber : Hmetro

Layan cerita memalam ni ..

 

Memalam gini , layan cerita jiwang ...boring .. huhu.. cerita hantu ?? hehe... susah dah nak dapat cerita antu yang benar benar boleh meremangkan bulu roma ...

Skang aku dok layan cerita PULSE 2 .. aku tak pernah tengok cerita ni .. kalau ada 2 mesti ada 1 kan ?  Camana cerita ni ? Nampak mengarut tapi boleh la gak meremangkan bulu roma aku nih .. Kira kalau nak g toilet tu , kena tunggu esok gak la .. huhu ..

Nape aku tak tidur lagi eh ? Hurm.. tu la..aku pon dok pk kenala tak tidur je ... hahaha .. tah .. malas lagi ..esok kan cuti maka aku nak 'enjoy' dengan menghabiskan malam aku ni mencari idea idea untuk blog esok ...

Hehe.. insyaAllah ... kerja keras diperlukan dan kena kreatif.. kan ? hehehe...

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI