Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 10 Oktober 2010

Bila kawan makan kawan ..

 

Hurm .. kawan makan kawan .. Punca ?

  • Kuasa
  • Duit
  • Lelaki
  • Perempuan

Sanggup buang kawan demi semua itu ? Sanggup ke ? Hurm.. ada yang sanggup .. Kawan boleh dicari ... Tapi duit pon leh cari jugak kan ?

Hurm... Itu duit .. bagaimana pulak jika puncanya kerana perempuan atau lelaki pula ? Kes cinta la ni .. kan ? Hurm... bila bab cinta ni , susah ... pasti buta hati terus .. yang penting ialah kegembiraan diri sendiri.. payah nak berkorban untuk orang lain .. mana mungkin kan ?

Persoalannya .. mampukah kita maafkan dia sekiranya dia datang untuk memohon maaf ? Jika tidak , sampai bila nak kita simpan bara api itu di dalam hati ? Perlukah kita membiarkan dendam itu menghantui kita siang dan malam ? Hurm.. payah bukan ?

Selesaikan ... insyaAllah..

Sunnah Kenduri Kahwin

 

Kenduri kahwin bermaksud mengadakan jamuan untuk meraikan sesuatu perkahwinan. Kenduri untuk pernikahan sepasang pengantin ini adalah anjuran dan sunnah Rasullullah S.A.W. Hukumnya adalah sunat muakkad (sangat dituntut). Hal ini adalah sebagaimana yang diriwayatkan oleh Anas r.a. katanya: "ketika tiba waktu pagi hari setelah Nabi S.A.W. menjadi seorang pengantin dengan Zainab, baginda mengundang orang ramai, lalu mereka dijamu dengan makanan dan setelah itu mereka pun bersurai." (Riwayat al-Bukhari)
Dari Anas bin Malik r.a menyebut bahawa Rasullullah SAW telah melihat di kepala Abdul Rahman Bin Auf kesan kuningb,lalu baginda bertanya: "Kesan apakah itu? Abdul Rahman menjawab,: "Wahai Rasullullah aku telah berkahwin dengan seorang perempuan bermaskawinkan satu nawah iaitu timbangan sebanyak lima dirham emas. Sabda Rasulullah: "Buatlah kenduri walaupun dengan seekor kambing."(Muttafaqun Alaih)

Di negara kita waktu cuti sekolah kebiasaannya dipenuhi dengan pelbagai sambutan dan pastinya kenduri kahwin. Kebiasaannya satu hari ade dua atau tiga jemputan. Waktu inin dipilih kerana inilah masanya yang sesuai untuk semua sanak saudara dan ahli keluarga berkumpul berbanding hari-hari biasa.


Hikmah diadakan Kenduri

Antara hikmah diadakan kenduri kahwin ialah:

  • Melahirkan rasa kessyukuran kepada Allah kerana dapat mendirikan rumah tangga
  • Melahirkan rasa gembira kerana atas ikatan perkahwwinan
  • Tanda tahniah dan selamat kepada pasangan pengantin
  • Mengisytiharkan kepada orang ramain bahawa pasangan pengantin telah menjadi suami isteri yang sah
  • Memberi peluang kepada para tetamu bersuai kenal di samping merapatkan silaturrahim

Sunnah Dalam Mengadakan Kenduri Kahwin

  • Diadakan secara sederhana iaitu dilakukan persediaan yang tidak perlu hingga membawa kepada pembaziran sehingga berhutang
  • Kenduri dilakukan secara sederhana tanpa riak dan bangga diri
  • Tidak mengandungi unsur-unsur kurafat seperti acara menolak bala atau mengamalkan adat-adat yang membawa kepada syirik
  • Tidak menghidangkan makanan yang mengandungi syubhah (tidak jelas kehalalannya)
  • Tidak mengandungi perkara maksiat seperti jamuan khamar (arak) sebagaimana yang disebut dalam hadis yang diriwayatkan dari Umar al Khathtab r.a bahawa Rasulullah SAW bersabda: "sesiapa beriman kepada Allah dan hari Akhir, maka janganlah duduk di meja makan yang dihidangkan minuman keras (khamar)." (hadis Riwayat Ahmad dan at-tirmidzi)
  • Tidak mengkhususkan jemputan kepada orang kaya sahaja
  • Digalakkan mengundang orang-orang yang soleh
  • Disunatkan menghulurkan bantuan dan pertolongan kepada tuan rumah bagi mengurangkan beban tuan rumah yang sebenarnya menyuburkan semangat gotong-royong di kalangan masyarakat.

Hukum Menghadiri Undangan Walimah

Hukum menghadiri undangan walimah adalah wajib. Ini adalah sebagaimana hadis:

Diriwayatkan dari Ibnu 'Umar r.a katanya rasulullah SAW bersabda: "Apabila seseorang di antara kamu diundang ke majlis walimah, hendaklah dia menghadirinya." Riwayat al-Bukhari)
Daripada Abu Hurairah ra Rasulullah SAW juga bersabda "Dan sesiapa yang meninggalkan undangan, maka dia telah melakukan maksiat kepada Allah dan RasulNya." Riwayat al-Bukhari)

Laksanakanlah walimah sekadar mampu. Apa yang penting ia dilakukan dengan niat yang ikhlas selain memanjatkan kesyukuran tanpa mengharapkan apa-apa balasan. Bukan kerana menunjuk-nunjuk dan bermegah-megah. Mudah-mudahan majlis yang diadakan dilimpahi berkat dan keredhaan daripada Allah SWT. Firman Allah dalam surah Al-Israa' ayat 27 maksudnya: "Sesungguhnya orang-orang yang membazir itu adalah saudara Syaitan, sedang syaitan itu itu adalah makhluk yang sangat kufur kepada TuhanNya."

sumber : SINARMUSLIM

Re- post : Yahudi - Menurut Al-Quran , Taurat dan Injil : 2

Di dalam bab ini , penulis buku tersebut membawa pembaca melihat beberapa perangai buruk bangsa Yahudi antaranya penakut , keras hati , kafir , fitnah memfitnah dan lain lain lagi..

Lihatlah bagaimana Al-Quran yg telah diturunkan begitu lama , menjangkau 14 kurun yg lalu , telah menceritakan perbuatan Yahudi ini.Cuba bayangkan Allah sendiri membongkar sifat keji mereka di dalam Kitab Suci Al-Quran.Bahkan , merekalah bangsa manusia yang paling keji di atas muka bumi Allah.Apa tidaknya , tidak terdapat satu bangsa pun yg dibicarakan oleh Allah di dalam Kitab Suci-NYA kecuali 2 bangsa ...iaitu bangsa yang dimurkai ( Yahudi ) dan bangsa yang tersesat ( Kristian ) .

PENAKUT

Aku ringkas kan ekkk...

Penakut adalah sifat semulajadi yg terdapat dalam diri org org Yahudi. .Di dalam Surah al-Maidah :21 , Allah memerintahkan Musa bersama sama kaum Bani Israel , berperang menentang kaum yang berada di Palestin.Namun mereka takut dan enggan.Seterusnya mereka hanya mengharapkan Musa dan dua orang pengikut setianya bersama TUHANnya saja pergi berperang.Sedangkan mereka hanya duduk berpeluk tubuh.

Firman ALLAH S.W.T :

Maksudnya : " Musa berkata : Wahai kaumku , masuklah ke Tanah Suci ( Palestin ) seperti yang telah diperintahkan oleh ALLAH kepada kamu.Janganlah kamu berundur ke belakang.Jika kamu berundur , pasti kamu kelak menjadi orang orang yang rugi di dunia dan akhirat " - Surah al-Maidah : 21

Mereka menjawab: Wahai Musa, di dalam negeri itu ada kaum yang gagah perkasa .Oleh itu kami tidak akan memasukinya sehinggalah mereka keluar.Jika mereka keluar daripadanya , kami pasti akan masuk ke negeri itu.

Di sebabkan mereka enggan berperang , ALLAH telah menyesatkan mereka selama 40 tahun di padang Tehh ( Saina' )

Setelah 40 tahun , barulah mereka dapat memasuki Palestin.Tetapi mereka hanya tinggal sebagai pelarian yang menumpang di tanah itu.Mereka masuk ke bumi Palestin di bawah pimpinan Yusaak bin Nun.Beliau ketika itu merupakan khalifah yang dilantik selepas kewafatan Musa dan Harun a.s. Setelah hampir 400 tahun mereka hidup sebagai pelarian di Palestin , mereka memohon utk kali kedua kepada ALLAH supaya disyariatkan semula kepada mereka perintah berjihad mendapatkan bumi Palestin . Namun ALLAH menolak permintaan itu.

Begitulah gambaran Al-Quran mengenai sifat semulajadi bangsa Yahudi,. Hakikatnya ketakutkan itu sentiasa wujud dalam diri mereka.Lihatlah apa yg berlaku semenjak Rasullullah s.a.w dan para sahabatnya , pelbagai tipu helah dan tipu daya diatur oleh mereka yang terlalu bimbang dengan kekuatan Islam.Sekarang ini , mereka sanggup membunuh golongan yang beriman dengan mengunakan alatan yang canggih .

Adeh..panjang...ok...sampai situ aku baca ...Tajuk seterusnya KERAS HATI , DERHAKA dan PENJENAYAH ..tu nanti nanti la pulak ek..huh

Begitulah secara ringkas aku taipkan kat sini ...panjang woo..aku cadangkan korang cari n beli buku ni.Berbaloi baloi..

Repost - Yahudi - Menurut Al-Quran , Hadis , Taurat dan Injil

Buku ini lama dah ada dalam koleksi aku ..Cuma selama ni tak berkesempatan nak membacanya..Pagi tadi , aku tergerak hati nak membaca semasa dalam perjalanan ke tempat kerja..Yelah kan , dari membuang masa tengok sana sini ada baiknya aku membaca ..Dapat gak ilmu skit kan..

Sepanjang perjalanan , aku tengok ada dua tiga orang pelik gak tengok aku baca buku ni..hehehe..agaknya tengok tajuk dia yang skit punya besar tulis YAHUDI ...heheh...Camana aku leh tergerak hati nak membaca buku ni setelah sekian lama ada depan mata aku tapi aku tak pk pun nak membacanya..Sebenarnya aku tengok BULETIN TV3 semalam yang mana berita mengenai MASJID AL-AQSA yang ditawan dek Yahudi sialan itu...huhu ..



Buku ni ditulis oleh Wan Mohamad Ridzuan Wan Mokhtar dan diterbitkan oleh Alaf 21 Sdn.Bhd...Mesti ada yang tertanya ..sapa dia ni ?? Lulusan mana ? Main kutip je si ben ni lalu baca pastu cerita kat orang ..huhu..

Wan Mohamad Ridzuan bin Wan Mokhtar (lahir pada 18 Februari 1973) merupakan anak bongsu daripada empat orang adik-beradik. Beliau dilahirkan di Pokok Sena, Kedah ini pernah menuntut di Sekolah Kebangsaan Telaga Mas sebelum menyambung pengajiannya di Sekolah Menengah Agama Raudhatul Ulum, Langgar, Kedah. Kemudian, Sekolah Pondok Pasir Tumbuh, Kelantan menjadi tempat pengajiannya yang seterusnya selama setahun sebelum ditawarkan belajar di Universiti Al-Azhar, Mesir pada tahun 1995. Beliau telah mengikut Kuliah Usuluddin dalam pengkhususan bidang Akidah dan Falsafah. Sewaktu buku ini dilancarkan, beliau sedang mengikuti Program Master, tahun ketiga di American Open University, Kaherah, Mesir.

Puehati ? hehe..Ada banyak tajuk ...aku sendiri pun baru abis bab 1...ye la kan ..camana nak baca dengan lancar...asik tersengguk sengguk dalam ERL dan LRT tu...Tapi biarlah aku cerita skit dulu..mana yang aku sempat tangkap...saja nak berkongsi...ni asik cerita hantu jeee..hehe...

Ni antara kandungan isi yang aku nak kongsi ngan korang ...

- ISRAEL adalah gabungan dua patah iaitu IS bermaksud hamba dan RAEL bermakna TUHAN.Nama ini diberikan kepada Nabi Ya'kob a.s , iaitu nenek moyang Bani Israel.

-Buat pengetahuan korang , Yahudi ni pun ada mazhab gak..hehehe..ada 6 mazhab..Manakala kitab suci Yahudi ni ialah Taurat ..Bukan Taurat sekarang ni tau ..Yang ada skang ni abis semua dah diubah...Selain Taurat , kitab mereka juga adalah Old Statement ( Perjanjian Lama ) ..

- Kedua dua kitab ni abis diubah oleh pendeta Yahudi..Antara penyelewengan yang dibuat oleh pendeta pendeta Yahudi ini ialah mereka menyifatkan ALLAH dengan sifat yang dimiliki oleh makhluknya seperti lemah , jahil , menyesal , marah ,berjalan , makan , minum dan sebagainya. .Bukan tu je , mereka juga sanggup menghina para rasul.Mereka menuduh Nabi Lut berzina dengan anak perempuannya sendiri , Nabi Musa telah mencuri , Harun menyembah berhala , Nabi Daud dan Sulaiman adalah kaki perempuan dan banyak lagi ..Ini antara penyelewangan yang dilakukan oleh orang Yahudi terhadap Kitab Taurat..

- Terdapat satu lagi Kitab Yahudi iaitu Kitab Talmud..Yahudi pecaya bahawa Kitab Talmud juga adalah wahyu Allah seperti Kitab Taurat.Mereka yakin isi kandunganya adalah tulen.Antara -antara kata kata pendeta Yahudi di dalam Talmud ialah :

" Sesungguhnya ta'lim (pengajaran ) pendeta Yahudi tidak mungkin terdapat sebarang kekurangan dan keraguan.Tiada siapa pun yang mampu mengubahnya walaupun ALLAH.Ini kerana , pada suatu ketika telah berlaku perdebatan hebat antara pendeta dengan ALLAH mengenai satu masalah.Keadaan itu berakhir apabila ALLAH mengiktiraf kekalahan-NYA dan mengaku segala kesalahan-NYA terhadap pendeta itu " .

" Takutlah kamu kepada pendeta Yahudi seperti kamu takut kepada ALLAH "

" Sesiapa yang meragui dan membantah ajaran pendeta , dia telah bersalah dan berdosa.Ini kerana , membantah dengan pendeta seolah-olah dia juga membantah dengan ALLAH.Walaupun apa yang disampaikan oleh pendeta bertepatan atau bertentangan , seseorang itu hendaklah menerimanya kerana kata-kata pendeta adalah Kalamullah "

Ada riwayat yang terdapat di dalam Talmud , iaitu :

" Siang hari terbahagi kepada dua belas jam . Tiga jam pertama , ALLAH duduk dan mengkaji mengenai syariat.Pada tiga jam yang kedua , dia mengeluarkan hukum.Manakala pada tiga jam berikutnya , dia memberi rezeki kepada seluruh alam.Kemudian , pada 3 jam terakhir , dia duduk bersama ikan paus, iaitu raja segala ikan.Ikan ini terlalu besar sehingga tidak dapat dibayangkan saiznya.Panjangnya melebihi 300 batu btidak termasuk lebarnya . Pada malam hari ALLAH , akan bangun untuk belajar Tahmud bersama sama dengan malaikat dan juga Raja Syaitan yang bernama Asmudiyyah di sebuah sekolah yang terletak di langit.Tetapi Haikal Bani Israel musnah , mereka terpaksa hidup merempat, ALLAH berasa sedih dan menangis lalu ALLAH mengubah jadualnya. ALLAH tidak lagi bermain dengan ikan paus atau terbang di angkasa.Dia jugak tidak menghiaskan diri dengan memakai pakaian yang cantik. Seterusnya dia membotakkan kepalanya.Apabila berlalu satu per empat malam , dia pun mengaum seperti singa sambil berkata : Celakalah aku kerana menyebabkan rumahKU musnah , Haikal Bani Israel terbakar dan anak anak ku hidup merempat. Selepas itu dua titis air mata ALLAH gugur ke lautan lalu bergegarlah seluruh pelusuk alam semenjak dunia dicipta sehingga ia berakhir.Setiap kali air mata ALLAH gugur , pasti lautan bergelora dengan ganas , bumi akan bergegar setiap waktu. Begitulah terjadinya gempa bumi. "

Terlalu banyak cerita dongeng , khurafat dan celaan Yahudi terhadap Tuhan yang dinyatakan dalam kitab yang dianggap suci di sisi mereka itu.

Kenapa Yahudi merasakan mereka lebih tinggi darjatnya berbanding bangsa lain di dunia ???

  • Kitab Talmud Yahudi beranggapan bahawa kejadian mereka berbeza daripada manusia seluruhnya.Tanah yang diciptakan oleh ALLAH , untuk menciptakan bangsa Yahudi adalah berlainan daripada tanah kejadian manusia seluruhnya.
  • Roh Yahudi lebih mulia berbanding seluruh manusia kerana roh Yahudi adalah sebahagian daripada Allah seperti mana anak adalah sebahagian daripada bapanya.
  • Manakala roh selain daripada Yahudi adalah sebahagian daripada roh syaitan seperti roh binatang.

Oleh itu , Yahudi merasakan martabat mereka lebih tinggi di sisi ALLAH melebihi para malaikat .Sesiapa saja yang menyakiti bangsa Yahudi seolah olah dia menyakiti kemuliaan ALLAH.

Ok..ni sebahagian apa yang aku faham lak kenapa bangsa sialan ini merasakan setiap perbuatan mereka ini betul ...

MENCURI

Yahudi menganggap bahawa mencuri adalah haram jika melibatkan harta sesama sendiri.Tetapi , mereka menghalalkan amalan itu jika kecurian melibatkan harta benda bangsa lain !

Pendeta Yahudi berkata ;
"Allah telah menghalalkan Yahudi untuk mencuri dan membunuh umat selain mereka.Ini kerana , Musa tidak pernah mewasiatkan begitu.Oleh itu , mencuri harta bangsa lain tidak bertentangan dengan wasiat ini "

MEMBUNUH

Keadilan akan berlaku jika Yahudi membunuh seluruh umat manusia kerana ia sebesar besar korban yang patut dilakukan untuk mendekatkan diri mereka kepada Tuhan.Sebagai balasan , mereka akan kekal di dalam syurga .Tetapi sesiapa yang membunuh seorang Yahudi , seolah olah dia telah membunuh manusia seluruh alam "

ZINA

Menurut kepercayaan Yahudi , zina atau memperkosa wanita selain daripada bangsa mereka , dibolehkan dan tidak berdosa !! Pendeta Yahudi mentafsirkan bahawa tidak boleh berzina dengan ahli terdekat ( bangsa Yahudi ) sahaja. Menurut mereka , perkahwinan antara bangsa Yahudi dan bangsa lain adalah fasik ( berdosa ) .Tanggapan mereka lagi , golongan wanita yang bukan daripada kalangan Bani Israel adalah seperti binatang ternakan.Tidah sah berkahwin dengan mereka.

Sekarang ini , Yahudi bukan saja telah mencabar seluruh manusia bahkan telah mencabar ALLAH.Oleh itu , tidak hairanlah mengapa mereka dilaknat dan dimurkai ALLAH .Hanya segelintir saja yang sedar dan mahu kembali ke pangkal jalan.........................

Begitulah antara petikan yang terpaksa aku menaip semula untuk korang baca..adehh..penat siut..aku tak g gym semata mata nak taip menda ni kat korang..kalau tak baca jugak aku tak tau laaa...

Skang baru aku terpk , kenapa laaaaaaaaaaaaaaaaaa Amerika ni takut benar ngan Israel...Tak kisah apa pun si lahanat tu buat kat Palestin ...diorng tetap diamkan diri ..Rupanya rupanya takuttttttt....ayoyoyo.....

Buku ni tak abis lagi ni..baru bab 1..hahahaha...kalau korang nak , g la cari kat kedai...Berlambak jual..dari beli majalah mangga tu , sekurang kurangnya korang tau gak kenapa bangsa ni di laknat ALLAH .....

ni aku baca bab ke dua....berapa muka surat je sebab perjalanan terasa cepat lak sampainya...Kena lak tu aku terlupa nak bawak kad id kerja...hehehe...Biasa la kan..'kadang- kadang aku terlupa " .. Di dalam bab ini , penulis buku tersebut membawa pembaca melihat beberapa perangai buruk bangsa Yahudi antaranya penakut , keras hati , kafir , fitnah memfitnah dan lain lain lagi..

Lihatlah bagaimana Al-Quran yg telah diturunkan begitu lama , menjangkau 14 kurun yg lalu , telah menceritakan perbuatan Yahudi ini.Cuba bayangkan Allah sendiri membongkar sifat keji mereka di dalam Kitab Suci Al-Quran.Bahkan , merekalah bangsa manusia yang paling keji di atas muka bumi Allah.Apa tidaknya , tidak terdapat satu bangsa pun yg dibicarakan oleh Allah di dalam Kitab Suci-NYA kecuali 2 bangsa ...iaitu bangsa yang dimurkai ( Yahudi ) dan bangsa yang tersesat ( Kristian ) .

PENAKUT

Aku ringkas kan ekkk...

Penakut adalah sifat semulajadi yg terdapat dalam diri org org Yahudi. .Di dalam Surah al-Maidah :21 , Allah memerintahkan Musa bersama sama kaum Bani Israel , berperang menentang kaum yang berada di Palestin.Namun mereka takut dan enggan.Seterusnya mereka hanya mengharapkan Musa dan dua orang pengikut setianya bersama TUHANnya saja pergi berperang.Sedangkan mereka hanya duduk berpeluk tubuh.

Firman ALLAH S.W.T :

Maksudnya : " Musa berkata : Wahai kaumku , masuklah ke Tanah Suci ( Palestin ) seperti yang telah diperintahkan oleh ALLAH kepada kamu.Janganlah kamu berundur ke belakang.Jika kamu berundur , pasti kamu kelak menjadi orang orang yang rugi di dunia dan akhirat " - Surah al-Maidah : 21

Mereka menjawab: Wahai Musa, di dalam negeri itu ada kaum yang gagah perkasa .Oleh itu kami tidak akan memasukinya sehinggalah mereka keluar.Jika mereka keluar daripadanya , kami pasti akan masuk ke negeri itu.

Di sebabkan mereka enggan berperang , ALLAH telah menyesatkan mereka selama 40 tahun di padang Tehh ( Saina' )

Setelah 40 tahun , barulah mereka dapat memasuki Palestin.Tetapi mereka hanya tinggal sebagai pelarian yang menumpan g di tanah itu.Mereka masuk ke bumi Palestin di bawah pimpinan Yusaak bin Nun.Beliau ketika itu merupakan khalifah yang dilantik selepas kewafatan Musa dan Harun a.s. Setelah hampir 400 tahun mereka hidup sebagai pelarian di Palestin , mereka memohon utk kali kedua kepada ALLAH supaya disyariatkan semula kepada mereka perintah berjihad mendapatkan bumi Palestin . Namun ALLAH menolak permintaan itu.

Begitulah gambaran Al-Quran mengenai sifat semulajadi bangsa Yahudi,. Hakikatnya ketakutkan itu sentiasa wujud dalam diri mereka.Lihatlah apa yg berlaku semenjak Rasullullah s.a.w dan para sahabatnya , pelbagai tipu helah dan tipu daya diatur oleh mereka yang terlalu bimbang dengan kekuatan Islam.Sekarang ini , mereka sanggup membunuh golongan yang beriman dengan mengunakan alatan yang canggih .

Adeh..panjang...ok...sampai situ aku baca ...Tajuk seterusnya KERAS HATI , DERHAKA dan PENJENAYAH ..tu nanti nanti la pulak ek..huh

Begitulah secara ringkas aku taipkan kat sini ...panjang woo..aku cadangkan korang cari n beli buku ni.Berbaloi baloi..

Permintaan aneh Lady Gaga

 

LOS ANGELES: Meskinpun ramai yang mengaku Lady Gaga memiliki suara yang baik, penyanyi itu sering menjadi tajuk akhbar kerana pakaiannya yang aneh.

Menurut laporan, Gaga seringkali meminta tong oksigen ditempatkan di dalam bilik persalinannya, madu disimpan di kawasan belakang pentas, makanan yang dihidangkannya tidak berulang dan makanan berbeza disajikan setiap hari sepanjang seminggu.

Penyanyi itu berkata, baik oksigen mahupun madu perlu sentiasa disediakan ketika dia mengadakan persembahan konsert.

Gaga mengarahkan setiap penganjur menyajikan makan malamnya pada jam 5 petang.

Kegagalan berbuat demikian akan menyebabkan penganjur didakwa melanggar kontrak.

Mengenai jenis makanan, Gaga dikatakan memilih berbeku untuk malam Ahad, masakan Asia atau Mexico pada Selasa dan Rabu.

Pada Khamis pula, penyanyi itu mahukan masakan asli Amerika dan daging dikhususkan pada Jumaat.

Gaga memilih pasta dan ayam belanda panggang untuk Sabtu. Dia juga mengarahkan penganjur menyajikan minuman tanpa ais setengah jam sebelum membuat persembahan.

Untuk memuaskan kehendak hatinya, Gaga turut memengarahkan penganjur berhenti menyajikan ais sama sekali pada waktu itu. - Agensi

sumber : HMETRO

 

BA : Aku tak pernah kenal siapa ini LADY GAGA .. tapi lagu dia selalu aku dengar.. camana tu ? hahahaha...

SEBALIK TABIR PRE-WED DATO' SHEIKH MUSZAPHAR SHUKOR

Gambar-gambar ni menarik minat aku ... cantik cantik .. aku mmg suka tengok gambar cantik .. hehe.. maklumlah .. kaki kamera .. walaupun masih tahap kanak kanak ..

SEBALIK TABIR PRE-WED DATO' SHEIKH MUSZAPHAR SHUKOR

image

image image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image image

image

Ada banyak lagi la..tak larat nak copy paste .. kalau nak tengok sendiri .. g la kat sini .. > KUKUBESI

Cantik cantik gambar dia amik.. huhu ... bila la nak teror gini eh.. hahaha...

Adam Lambert : Main dengan gay ?

 

image

Kali pertama aku dengar nama dia ni kat blog JOE dengan entri panasnya .. Dari situ la aku baru kenal mamat neh.. Gay rupanya ??

Kemudian aku google.. check kat wikipedia ... maka jumpalah maklumat ini ..

Lambert, who is Jewish , has performed in Hebrew at Jewish events, singing songs such as "Shir LaShalom" at a 2005 tribute concert to assassinated Israeli Prime Minister Yitzhak Rabin. Lambert attended Temple of the Arts in San Diego and has performed at the Kol Nidre service on the Jewish holiday of Yom Kippur.Lambert also performed in Jewish-themed The Ten Commandments: The Musical as Joshua, performing the song "Is Anybody Listening? ( wikipedia ) ..

Ok... skang kita nak benarkan orang macam ni masuk ? Gay yang berbangsa yahudi masuk ke malaysia dan kemudiannya secara halus merosakkan umat Islam di Malaysia ini .. Walaah.. bagus betul .. kan ?

Belum pun makhluk asing ni masuk ke Malaysia , dalam blog aku semalam , ada satu keyword baik punya yang pasti mengujakan ..

" MAIN DENGAN GAY "

Haih ... apakah tidak cukup dengan pengajaran yang tertulis dalam Al-Quran kisah kaum Nabi Luth yang dihancurkan oleh Allah diatas kemungkaran yang mereka buat .. ( wikipedia )

Tak cukupkah itu ? Ke saja butakan mata hati.. Bawak bawak la bertaubat ... Dunia ni semakin hancur .. Bersyukurlah kerana masih ada yang beriman kepada Allah ... disebabkan mereka mereka inilah , kita semua masih lagi diberi peluang untuk bertaubat ...

Wallahua'alam ..

Susah jadi selebriti ni kan ?

 

Dah jadi trend .. kalau kawin , wajib buat besar besar .. kalau buat kecik kecik , kena kutuk .. kata kedekut la.. tapi bila buat besar pon jadi gitu gak ... berlagak pulak.. kira nak tayang laa... Buat sederhana ? Sederhana macamana ? zaman skang ni antara kecik ngan besar je..sederhana tu tak tau camana rupenya .. kan ?

Bila dah bergitu punya perkahwinan ... maka pasti ada yang mulut celupar akan berkata .." Kawin gah gah , bercerai pon nanti gah gah gak "

Adeh .. perlu ke doa gitu ?  Kadang kadang ni , kita nampak dunia glemer mereka je .. padahal kita tak tau dalam hati diorng .. Diorg nak gak buat ala kadar ..tapi tau tau je la.. yang datang nanti tu , wartawan , peminat ... belah belah mertua .. sah sah akan ada banyak mulut .. Bukan kemahuan mereka ..

Entahlah ... bila dah buat sebegitu gah .. ada segelintir manusia pulak menunggu je masa untuk diorg berpisah .. tersenyum je nanti .. Jadi hot story mory lak ... hurm..

Kesian sebenarnya kat selebriti ni .. Nampak je bergaya .. tapi terpaksa bergaya .. untuk coverline .. jaga imej.. nanti orang kata apa pulak kan ?

Nak kawin pon susah ... bercerai apatah lagi kan ? Maklumlah , kononya hak orang ramai .. Yeke ??? Jadi mereka ni tak perlu ada kehidupan peribadikah ??? Wartawan ni kena peka sedikit .. kalau kena kat batang hidung sendiri .. camana ? Jangan semua nak suruh diorng bukak cerita !! Sampaikan tak ada menda dah nak dirahsiakan .. Kena la tau .. ada batasan gak .. diorng ni pon manusia .. kan ?

Ok tak g beraya dengan berpakaian gini ??

 

image SARAH bersama Ammar pada majlis Aidilfitri di Bora Ombak.

 

Hehe .. Artis oh artis .. anda dikenali .. g mana mana , ada je mata memandang .. Anda ibarat idola kecil bagi mereka yang meminati anda .. Kena la jaga segala tindak tanduk.. Tak kira tua atau muda , seseorang artis itu kena bijak tanpa mengira tempat dan masa ..

Seperti di atas , walaupun dia nak kata dia muda .. tapi dia kena ingat ..dia tu orang melayu beragama ISLAM .. itukah yang dipakai seseorang wanita melayu beragama ISLAM untuk ke majlis AIDILFITRI ??

Aku tak nak la kata lebih .. sapa sebenarnya yang merosakkan imej artis itu kalau bukan artis sendiri ? Bila ada artis berkata , artis tidak layak dijadikan ikon atau idola , tau pulak puak puak artis ..

Wujudnya persatuan artis ni , patut dibuat kelas fesyen dan kelas agama .. Bermula dari artis , diikuti oleh masyarakat .. Kena ingat , anak remaja skang menjadikan artis itu sebahagian dari hidup mereka .. Tak caya? Asal ada cerita artis di akhbar , maka berderetlah orang masuk membacanya ...

Berkaitan dengan cerita bergambar diatas tu , bolehlah baca disini ... malas nak cerita pasal diorg ni .. belum popular lagi.. hahaha ..> sini

Syaitan dapat ditangkap

Abu Darda r.a menerangkan bahawa Rasulullah s.a.w bangun untuk bersolat , lalu ketika sedang bersolat , baginda berkata :

" Aku berlindung kepada Allah dari engkau ! " . Kemudian baginda berkata :

" Aku melaknat engkau dengan laknat Allah ! " sebanyak tiga kali sambil menghulukan tangan seolah olah ingin menangkap sesuatu. Apabila baginda selesai solat , kami bertanya :

" Wahai Rasulullah ! Kami mendengar kamu berkata dalam solat sesuatu yang tidak pernah kami dengar kamu memperkatakannya ( ketika sedang solat ) dan kami melihat kamu menghulurkan tangan. "

Rasulullah s.a.w menjawab :

Sesungguhnya musuh Allah , yakni iblis , datang dengan membawa api untuk dilemparkan ke muka aku, Maka aku mengucap : Aku berlindung kepada Allah dari engkau ! " tiga kali kemudian aku mengucap : " Aku melaknat engkau dengan laknat Allah !" akan tetapi dia tidak mengundur diri. Demi Allah ! Jika bukanlah kerana doa saudara kami , Sulaiman nescaya ia akan terikat sehingga pagi dan dijadikan mainan ana anak warga Madinah. - hadis riwayat Muslim dalam sahihnya , hadis no 542 (kitab al Masajid .. Bab boleh melaknat syaitan ketika sedang bersolat )


Berdasarkan hadis di atas , syaitan adalah satu makhluk yang boleh ditangkap , dikurung dan diikat. Hanya dari sudut syari'at tindakan menangkap , mengurung dan mengikat makhluk jin dan syaitan tidak dibenarkan disebabkan oleh doa Nabi Sulaiman a.s.yang telah dikemukakan sebelum ini .

" ( Sulaiman berdoa ) : Wahai Tuhanku ! Ampunkanlah kesilapanku dan kurniakanlah kepadaku sebuah kerajaan yang tidak akan ada pada sesiapapun kemudian daripadaku : sesungguhnya Engkaulah yang sentiasa Melimpah kurnia-Nya " - shad 38:35

Berdasarkan doa ini , Rasulullah s.a.w tidak menangkap iblis sekali pun baginda mampu melakukannya. Ini kerana tindakan tersebut hanya dibolehkan kepada Nabi Sulaiman dan di larang kepada selainnya termasuk Rasulullah dan umat baginda.

Bagi Rasulullah dan umat baginda , Allah akan mengikat iblis sekali setahun , iaitu sepanjang bulan Ramadhan. Rasulullah s.a.w bersabda :

Apabila masuk bulan Ramadhan , pintu pintu syurga dibuka , pintu pintu neraka ditutup dan syaitan diikat. - Sahih oleh al-Bukhari

Berdasarkan hadis di atas juga dapat kita bezakan bahawa orang orang yang memelihara atau mengunakan khidmat jin dan syaitan , mereka sebenarnya tidak mengikuti ajaran al-Quran dan al-Sunnah. Jin dan syaitan sengaja membiarkan diri mereka diikat dan dijadikan khadam oleh tuannya agar dengan itu mereka dapat menjerumuskan tuan mereka ke dalam kesesatan.

- dari buku 7 Tipu daya Syaitan ke atas umat Islam . Oleh Hafiz Firdaus .

Cerita si gadis ghaib itu ...

 

image image

Gambar 1 : NAJIB Abdullah Ghani berusaha mengubat Siti Balqis.

Gambar 2 : SITI Balqis menujukkan siling tempatnya pernah disembunyikan.

image

Gambar 3 : ANTARA SMS yang sempat dihantar kepada ibunya ketika dia dibawa makhluk halus.

NASIB gadis, Siti Balqis Mohd Nor, 22, dari Terengganu, yang melalui peristiwa seram memasuki alam ghaib, sememangnya mencuri tumpuan ramai. Namun, seperti misterinya kejadian itu, begitu jugalah sukarnya kaedah bagi merungkai nasib dirinya yang tidak lagi dapat melalui kehidupan tenang apabila terus berdepan kejadian pelik berkenaan.

Apa yang pasti, seperti diakui Siti Balqis yang selesa dipanggil Siti, setiap kali hilang dari rumah, dia yang sudah melalui beberapa pengembaraan ke alam ghaib sejak dua bulan lalu, dibawa suatu lembaga besar dan tinggi berwajah anjing dan berbulu tebal seperti beruang. Ada kalanya, makhluk itu menyerupai babi yang sentiasa ada di sekelilingnya.

Makhluk itu yang menggendong di bahu 'berjalan' merentas apa saja hinggakan mereka sampai ke destinasi dengan begitu cepat sebaik diambil makhluk itu dari rumahnya dan sampai ke destinasi yang pernah sejauh 10 kilometer dari rumahnya.

“Saya berada di alam yang sukar digambarkan insan lain. Kadang-kadang rasa seperti bermimpi, tetapi anehnya, saya dapat mengamati kejadian yang berlaku seperti orang menangis, meraung meminta tolong dan mengaji al-Quran di kubur,” katanya yang menetap bersama keluarga di Kampung Gong Nangka, Apal di Jertih.
Dalam nada keletihan, Siti Balqis berkata, anehnya, dia pasrah dengan nasib dirinya yang pelik itu dan yakin pasti ada penyelesaian terhadap masalahnya itu.

“Pada mulanya, memanglah takut. Tetapi apabila sudah hampir setiap hari dapat melihat makhluk ini, saya seakan sudah biasa. Kebanyakannya ia muncul dalam bentuk makhluk besar berwajah anjing dan berbulu tebal seperti beruang.

“Pada masa lain pula, ia berupa babi. Ia juga ada di mana-mana baik di dalam mahu pun di luar rumah. Saya tidak dapat mengelaknya kerana ia sentiasa berada di sekeliling. Mungkin disebabkan itu saya tidak berasa takut biarpun bimbang apa yang akan dilakukan kepada diri ini,” katanya.

Malah, wartawan Berita Minggu turut sama menyelami sendiri kehidupan keluarga berkenaan yang terpaksa berjaga malam mengawal pergerakan Siti pada malam Selasa lalu tetapi dia tidak ghaib pada malam itu. Ibunya, Norizan Said, 47, berkata, anaknya tidak ghaib jika berada dalam kesakitan.

Namun, penulis dan jurugambar, Aswadi Alias, sempat merasai pengalaman seram apabila mendengar dentuman seperti suatu objek berat terhempas di lantai.

Namun, selepas diperiksa, tiada apa terjadi. Tidak lama kemudian, objek yang berbalut kain putih melayang dalam rumah.
Logam sepanjang kira-kira 12 sentimeter itu kemudian terhempas di penjuru ruang tamu, cukup untuk menegakkan bulu roma sesiapa saja, termasuk Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jabi, Ramlan Ali bersama isterinya yang turut hadir.

Bercerita lanjut, Siti Balqis berkata, berbanding pengalaman orang lain yang hilang dibawa makhluk halus, dia sebaliknya tidak berasa seperti berada di taman indah atau dihidangkan untuk menikmati makanan yang sedap. Malah dia berasa seperti berada di suatu tempat dan dapat melihat orang ramai mundar mandir mencarinya. Pernah sekali, ketika ghaib ke dalam sebuah rumah tinggal di kampung itu, dia menyentuh tangan bapa saudaranya beberapa kali tetapi mereka tidak berasakan kehadirannya.

Dalam tempoh dua bulan lalu, termasuk Ramadan, Siti Balqis sudah berada di lima lokasi luar rumahnya selain ghaib hampir setiap malam antara enam hingga tujuh jam sebelum ditemui semula selepas keluarga membuat solat hajat, membaca al-Quran dan melaungkan azan di tempat dia dipercayai berada.

Setakat ini, Siti sudah dibawa makhluk itu ke sebuah rumah tinggal, atas pokok, atas siling rumahnya, dalam mesin pembancuh simen dan paling jauh 'perjalanan' ke dua tanah perkuburan pada malam tujuh likur Ramadan. Perjalanan lebih 10 kilometer ke tanah perkuburan berkenaan memang mengambil masa. Justeru, Siti yang dibawa semula bersama penulis ke kawasan perkuburan itu, berasa hairan kerana dia ke sana dengan pantas merentas laluan yang sangat berbeza.

“Ini bukan laluan saya pergi ke kubur tetapi ada jalan pintas meredah hutan dan belukar untuk sampai ke sana ketika saya dibawa lembaga menyerupai anjing yang lebat bulunya,” kata Siti, yang kelihatan agak letih selepas keadaan yang menimpanya, mengenai perjalannnya ke Perkuburan Islam Kampung Gong, Gucil, Jertih, Terengganu.

Katanya, pada malam itu, dia berasa seperti berada dalam sebuah keranda selepas dibawa makhluk berkenaan. Selepas di alam ghaib itu, dia tersedar dan berada di atas tanah kubur. Ketika itulah dia yang masih menggenggam telefon bimbitnya, menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada ibu meminta tolong kerana takut. Tetapi tidak lama kemudian, dia kembali ke alam ghaib apabila diambil lembaga itu dan dibawa ke tanah perkuburan lain di Kampung Gong Rengas, yang lebih jauh dari kampungnya.

Norizan mengakui menerima SMS itu kira-kira jam 3 pagi bergegas bersama tiga anak lain dengan sebuah kereta yang dipandu jiran, tetapi gagal menemui Siti. Mereka kemudian ke balai polis bagi membuat laporan kehilangannya. Akan tetapi sebaik masuk ke rumah kira-kira jam 6 pagi, mereka terhidu sesuatu yang sukar digambarkan dan tiba-tiba Siti muncul di depan rumah. Seluruh tubuhnya dibasahi air dan bajunya kotor berlumuran tanah liat merah.

Ibarat berat mata memandang, berat lagi bahu memikul, kehidupan Siti sekeluarga, khususnya Norizan, dipenuhi pelbagai usaha bagi memulihkan anak kesayangannya termasuk solat hajat, membaca al-Quran, membaca surah Yasin dan kaedah lain menurut ajaran Islam tetapi belum berhasil.

Keluarga itu turut menggunakan lebih 100 bomoh dari Kelantan, Terengganu dan Pahang selain empat guni beras, satu guni garam, lima kilogram pulut hitam dan dua kilogram lada hitam yang menjadi sebahagian ikhtiar, tetapi keadaan tidak berubah.

“Sudah banyak wang dibelanjakan untuk upah bomoh dan sekarang kami sudah tidak mampu lagi kerana tiada sumber kewangan yang cukup,” katanya yang mengharapkan rezeki sebagai tukang jahit.
Sementara itu, Timbalan Pesuruhjaya Hal Ehwal Agama Negeri (Operasi), Omar Musa, berkata apa yang dialami Siti mungkin ada kaitan dengan gangguan makhluk halus.

Katanya, keluarga mangsa hendaklah bersabar dan mencari perubatan alternatif secara perubatan Islam bagi membolehkan mangsa tidak lagi diganggu makhluk halus.

"Tetapi, perlu diingatkan jangan sekali-kali beranggapan apa yang terjadi terhadap Siti Balqis itu ada kaitan dengan keramat kerana ada makhluk jin yang mahu merosakkan dan menyesatkan pemikiran dan akidah kita (orang Islam)," katanya.

Pengerusi Jawatankuasa Agama dan Penerangan negeri, Khazan Che Mat, berkata kerajaan negeri simpati dengan masalah Siti Balqis dan tidak menolak kejadian menimpanya ada kaitan dengan gangguan makhluk halus dan hendaklah dirawat menggunakan kaedah Islam.


INFO
Kehilangan misteri global pernah dilaporkan

  • Di Indonesia, pada 2009, seorang gadis, Aslina yang menetap di Bengkalis, koma selama 48 jam. Sebaik sedar, dia mendakwa melihat pelbagai kejadian aneh berkaitan amal dan perbuatan manusia di dunia. Malah ketika sidang media di sebuah stesen televisyen di daerah itu, kejadian aneh seperti bekalan elektrik terputus dan kelibat wanita berpakaian putih dan berambut panjang, mengejutkan wakil media.
  • Kehilangan misteri penulis terkenal England, Agatha Christie selama 11 hari pada 3 Disember 1926, yang mencetuskan pelbagai spekulasi termasuk masalah tekanan dan masalah lupa ingatan atau amnesia serta unsur mistik.
  • Diplomat Britain, Benjamin Bathurst, baru kembali dari Hamburg dengan seorang rakannya selepas hadir di mahkamah Austria pada 1809. Dalam perjalanan, mereka berhenti makan malam di bandar Perelberg. Sebaik habis makan, mereka kembali ke kereta kuda yang menunggu. Rakan Bathurst melihat diplomat itu menaiki koc depan kereta kuda itu untuk memeriksa kuda dan dia terus hilang tanpa dapat dikesan.
  • Tiga anggota tentera New Zealand yang mendakwa melihat sendiri kehilangan misteri satu batalion pada 1915. Tiga anggota tentera New Zealand berkata mereka nampak dengan jelas batalionRejimen Diraja Norfolk berkawad menaiki bukit di Teluk Suvla, Turki. Bukit itu dikelilingi awan dan tentera Inggeris itu berkawad memasuki awan dengan mudah. Mereka dapat dikesan lagi selepas kejadian itu.
  •  

    sumber: BHARIAN

    Gadis ghaib tidak lagi ghaib ..

     

    Alhamdulillah .. dah selesai semua .. Setelah di ubati oleh dua orang pemuda dan mendakwa telah menangkap 9 ekor makhluk halus yang menganggu gadis tersebut ..

    image ORANG ramai mengambil gambar jin dan makhluk halus didakwa dimasukkan ke dalam tabung khas sebelum dihanyutkan ke laut oleh bomoh, malam tadi.

     

     

    JERTIH: Rumah gadis yang mengalami gangguan misteri yang menyebabkannya sering ghaib di Kampung Gong Nangka, Apal, dekat sini, diserbu ratusan penduduk selepas dua lelaki datang menawarkan diri merawat gadis itu mendakwa berjaya menangkap sembilan makhluk halus malam kelmarin.

    Dalam kaedah rawatan tradisional jam 7.30 malam itu, dua lelaki menggunakan kaedah masing-masing bagi merawat Siti Balqis Mohd Nor, 22, yang ghaib ‘dilarikan’ makhluk ketika senja dan dinihari, sejak dua bulan lalu.

    Dua lelaki itu yang menawarkan khidmat percuma selepas membaca kisah itu di akhbar sejak Selasa lalu, berpecah dua ketika sesi rawatan dengan seorang daripadanya berada di dalam rumah mengerjakan solat dan seorang lagi di luar rumah menggunakan jampi.

    Kira-kira 15 minit selepas rawatan, seorang lelaki yang berada di luar rumah mendakwa melihat satu lembaga yang didakwanya dapat ditangkap.

    Dia mendakwa dapat menangkap sembilan jin atau makhluk halus yang menyebabkan beratus-ratus penduduk menyerbu rumah gadis itu.

    Selepas menangkap sembilan makhluk itu, bomoh itu memasukkannya ke dalam bekas khas bertutup bagi mengelak makhluk berkenaan terlepas.

    Orang ramai yang menyaksikannya tidak melepaskan peluang untuk mengambil gambar dan video, kebanyakannya menggunakan telefon bimbit untuk dijadikan kenangan dan bahan bukti kejayaan bomoh berkenaan.

    Usaha Berita Minggu mendapatkan komen dan mengambil gambar dua bomoh itu gagal kerana mereka tidak mahu menonjolkan diri sebaliknya memberitahu makhluk halus yang ditangkap, dihanyutkan ke laut.

    Siti Balqis pula mengakui kini berasa lebih tenteram kerana dalam tempoh 48 jam lalu, beliau sudah tidak lagi ghaib.

    “Saya harap usaha murni semua pihak yang menghulurkan bantuan akan membuahkan hasil dan membolehkan saya kembali menjalani kehidupan seperti biasa,” katanya.

    Hadir sama, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jabi, Ramlan Ali.
    Ibunya, Norizan Said, 47, berkata, sejak kisah anaknya disiarkan, 17 bomoh menawarkan diri merawat Siti Balqis secara percuma tetapi kejadian malam tadi adalah kemuncaknya apabila bomoh berkenaan dapat menangkap makhluk yang sebelum ini didakwa menjadi punca anaknya ghaib.

    Katanya, sejak kisah anaknya disiarkan media, keluarganya juga berasa lega kerana tidak perlu lagi menanggung perbelanjaan besar untuk mengupah bomoh sama ada berasaskan rawatan Islam atau kaedah tradisional kerana semuanya kini menawarkan khidmat merawat anaknya secara percuma.

    sumber : Bharian

    Wah .. 10.10.10 membawa erti juga pada aku ..

    Serius.. aku tak perasaan .. aku cuma perasaan pada angka kat tuuuu.. hehehe

    image

    3333 pada 10.10.10 .. waaalaahh... menarik menarik .. hahaha.. Bukan sbb ramai follower yer .. kalau 222 pon menarik bagi aku .. janji nombor tu cantik.. hahahaha...

    Maaf yer.. entri yang lebih kurang cam tadi cuma aku tak perasan je tadi .. hehehe... i loikee... ahaks.. jutaan terima kasih yer ..

    Apa lagi yang perempuan tak puashati ni ??

     

    image gambar hiasan

    Lelaki romantik hanya sblm kawin .. Lepas kawin ? Apa jadi ??  Majoriti akan kata , yer ..betul .. ramai lelaki tak romantik dah lepas kawin .. Kenapa yer ??

    Apa kata pagi di 10.10.10 ni , kita sama sama fikir yer ... LELAKI , pada masa bercinta , dia romantik giler .. kan ? Kenapa yer .. Marik kita pecahkan kepada bentuk soalan.. Cewah.. cam nak buat tesi lak .. hehe ..

    1. Seminggu , berapa kali jumpa ? Dua kali ? Tiga kali ? Hari hari ? 
    2. Bila jumpa , berapa jam masa dihabiskan bersama ? Berapa jam akan digunakan untuk berbual ..
    3. Berapa kali seharikah anda dan pasangan anda berhubungan melalui telefon , online chatting dsbnya ?
    4. Berapa kerapkah anda dapat hadiah darinya ?
    5. Berapa kalikah anda bergaduh dengannya ?
    6. Kalau boleh diukur tahap suaranya ketika berbual dengan anda , berapa tinggikah suaranya ? Sila ukur dengan ketinggian KLCC ..
    7. Berapa kerap anda dipandang olehnya ketika berdating ..

    Ok .. banyak lagi tapi cukuplah buat masa skang .. nanti jawapannya akan merangkumi semua persoalan tu ..

    LELAKI ,tanggungjawab sewaktu bujang hanyalah pada dirinya dan juga keluarganya sendiri .. kan ? Dalam kepalanya hanyalah itu saja .. Maka , dia boleh romantik sbb takde apa sangat nak pk ... bila keluar dating tu , bolehlah dia bagi all out .. Romantik , manja , caring dan macam macam lagi .. hehehe .. kan ?

    Jadi apa dah jadi bila dah kawin ? Hurm..tanggungjawab lelaki makin bertambah .. segalanya dalam kepala dia .. Yer.. tauu ... perempuan pun ada tanggungjawab .. tapi ingat , lelaki adalah kepala keluarga .. dia kena fikir segalanya ..

    Bukan tak nak romantik tapi sebenarnya si lelaki (suami) tu dah beri yang lebih dari romantik .. cuma si isteri tu je tak perasan .. Orang perempuan ni , tak nampak perkara yang besar yang lelaki buat .. yang remeh temeh ni gak laaa diorng nak lelaki amik berat ..

    Aku bagi contoh yer .. Perempuan bila mengandung , karenah perempuan berubah .. ada yang jadi hangin je memanjang .. moody jer .. haa.. rasanya sapa yang mengadap semua tu yer ?? Hari hari tu .. Yer , mmg .. bukan senang mengandung .. tapi kena ingat , lelaki pon kena bersabar sangat sangat dan adakalanya sampai tahap batasannya tapi bila mengenangkan yang bagi masalah itu adalah isterinya yang tercinta maka ditolak tepi semua itu .. demi cinta , isteri dan anaknya .. Bukankah itu satu pengorbanan dan juga romantik secara tidak langsung ???  hehehe..

    Sebenarnya kan .. aku rasa la .. kita ni terpengaruh sangat dengan filem filem cinta barat tu .. Hadiah , bunga , pegang tangan .. segala tu dari sana .. Diorg tak kisah la.. Seumur hidup bercinta pon ok je ..tak payah kawin .. kita ??

    Maka , janganlah peningkan kepala suami suami dengan perkara yang remeh temeh .. Sama sama la hadapi susah senang .. Tak romantik tak semestinya tiada lagi kasih sayang ..

    Cuba baca kisah ni .. harap harap dapat membantu lagi pemahaman dunia kasih sayang yang dihalalkan oleh Allah ... > sini

    Bf tak kisah eh ? Tapi ibu bapa korang ??

     

    Aku bukan nak tegur apatah lagi nak mengajar .. sapa la aku kan ?? Isu aku yang ni yg terang terang aku nampak sendiri di Alamanda tadi .. Hurm.. Apakah ?

    Ni isu basi  yang mana ramai orang muak dah nak baca .. tapi tak kisahlah .. nak baca atau tidak , hak masing masing ..cuma aku nak mereka yang sudi membaca ni , jika terkena kat batang hidung sendiri maka aku nak mereka berfikir .. untuk kebaikan bersama ..

    Pakaian anak dara sekarang ini .. Ramai tau fesyen skang ni fesyen ketat ketat .. Salah ke ?? Tak boleh ke ?? Aku rasa , yang pakai tu sendiri dh sedia maklum .. aku bukan nak persoalkan tu dah .. masing masing dah besar panjang ..dah tau hukum hakam.. dah tau wujud syurga neraka ... dah tau balasan di akhirat nanti .. Cuma aku nak tanya 'bala' yang mereka undang di dunia ini ..

    image gambar hiasan - mediahangat

    Tengok gambar pon dah tau kan ?? Bayangkan korang (perempuan) pakai gini ke hulu ke hilir .. Adoiii... free je ni dok tayang kat lelaki tanpa kira bangsa dan umur ..

    Soalan aku ialah ... pakwe korang tak kisah ke ?? Kalau diorng tak kisah , meh aku bagitau .. korang jadi 'bahan' cuci mata diorng jer .. Nak wat bini ?? Diorng pasti akan pk balik .. Kalau diorng amik jadi isteri , korang patut bersyukur sangat .. Kalau tak ??? Camana ? Tak kisah ? Kalau tak kisah , ok la kan .. aku nak kata apa.. dah diri sendiri tak kisah .. takkan aku lak nak amik kisah kan ? hehe.. sapa la aku .. Aku ingatkan jer...

    Kedua , ibu bapa korang tak kisah ke ? Atau dah puas diorng cakap tapi korang tak nak dengar ? Erm... tak kesian ke ? Korang anak dara dia .. Ke hulu ke hilir yang korang bawak tu ialah maruah diorng .. Jangan lupa , nama korang tu masih berBINTIkan diorng .. Tak kisah gak ? Heheh.. ok la .. aku nak kata apa.. semua korang tak kisah ..kan kan ? Jangan sampai korang .. hurmm.. kena 'guna' dek jantan yang menjanjikan syurga dunia , dah la yer ..

    Aku segan je skang ni .. nak pandang kiri kanan pon susah dah .. sana sini ketat .. haih ... Nak tengok perempuan ayu , cuma sehari .. erk.. dua hari setahun jer ... iaitu , pada HARI RAYA AIDILFITRI dan AIDILADHA jer .. tu jer ... lain ??? Sendiri tengok cermin je la yer ..

    Akhir kata .. pada 10.10.10 ni , apa kata kita sama sama tengok cermin ... sedarkan diri kita sendiri .. harap harap , ada perubahan .. kita ni makin hari makin tua .. makin hampir dengan kematian .. kalau sempat tua la.. kalau tak ??

    Old Town White Coffee vs Secret Recipe

    IMAG0009  image

    Kalau aku ada duit lebih , aku ngan wife pasti akan g makan kat Secret Recipe di Precint Diplomatik atau Alamanda ..

    Kenapa situ ? Aku suka makan Japanese Soba kat situ .. hehe.. sedap.. simple jer .. Pastu layanan dia , mmg bagus... senyum aja ... Cepat dan pantas .. tu paling penting .. kan kan ?

    Tadi aku ngan wife try lak makan kat Old Town White Coffee ... Sekadar minum coffee n makan roti bakar ... Adeh .. Bosan siut !! Takde senyum langsung .. Dah la tu .. yang kerja tu lak nak cakap omputih pon macam kenal huruf ngan gambar jer .. Nak cakap melayu , jauh sekali la reti .. Tu bangsa asing tu... Yang local ? Haih .. lagi laa... Kira aku insaf dah nak g makan situ .. Tiada lagi !! Tamo tamo tamooooo ... tak sukaa...  huh !

    IMAG0048

    Muka boring

    Related Posts with Thumbnails

    Peringatan



    Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

    Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

    Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

    Terima Kasih ..

    BEN ASHAARI