Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 18 Oktober 2010

Apa kata kita bina jambatan kayu ..

 

image

Ahmad : Nampaknya ada kampung baru di sebelah kampung kita kan , Tuk Ketua ..

Ketua Kampung : Begitulah nampaknya.Makin meriah kawasan kita ini . Sudah pasti kita perlukan jalan penghubung bagi kedua kampung ini.Tapi kalau nak mohon kat kerajaan negeri , entah bila baru boleh dapat .

Ali : Ala.. biar je la diorng tu .. kalau diorg nak ke kampung kita ni , guna je la sampan tu ha.. Dulu kita boleh , takkan la diorang tak boleh kan ?

Ahmad : Eh , mana boleh gitu .. walaupun kita pernah susah dulu tapi kita jangan la bagi orang lain merasa kepayahan kita .. Kita dah tau betapa peritnya nak ke pekan dengan perahu tu , kita jgn bagi jiran kita merasainya.. kan Tuk Ketua ?

Ketua Kampung : Benar tu Ahmad .. Ali , cukuplah apa yang kita rasa dulu .. Skang kita kena ikhtiarkan sesuatu..

Ahmad : Apa kata kita bergotong royong membina jambatan , Tuk Ketua ?

Ali : Apa ? Jambatan ?? hahhaha.. tak payah laa... kang tak sampai sejam , dah runtuh !  Hahaha..

Ketua Kampung : Ali , kamu ni berfikiran negatif betul la.. Kita bina pon belum tapi dah fikir yang bukan bukan .. Kita mintaklah pertolongan dari pihak kerajaan negeri untuk menyediakan pakar bagi membina jambatan sementara menunggu jalanraya bagi menghubungkan kedua kampung ini nanti .

Ahmad : Benar tu tuk ketua.. Saya setuju sangat la tu .. hurm.. tak lama lagi , kita pasti mempunyai ramai lagi kawan baru . Disamping itu kita pasti dapat meluaskan lagi perniagaan kita . Waah... biar susah dahulu kan Tuk Ketua ?

Ketua Kampung : Benar tu .. Yang penting adalah kerjasama . Kita perlukan pendapat dan juga cadangan bagi memajukan lagi kampung ini . Bukan kejian atau kritikan . Jika kritikan disusuli dengan idea atau pendapat lain , tak pe la juga tapi ni tidak .. Pandai je mengkritik tapi tak bagi buah fikiran .. Camana la orang kita nak maju ..

Ali : .....

Ahmad : Sokong tuk Ketua... Mmg patut kerajaan naikkan elaun ketua kampung ! hahahah...

Tengku Muhammad Fa-iz Petra pewaris Kesultanan Kelantan

 

KOTA BHARU: Tengku Muhammad Fa-iz Petra ibni Sultan Ismail Petra, adinda kepada Sultan Kelantan, Sultan Muhammad ke-V, dilantik sebagai Tengku Mahkota Kelantan dan pewaris takhta Kesultanan Kelantan, berkutkuasa serta merta.

Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan, Datuk Mohd Aiseri Alias, berkata keputusan itu dibuat oleh Majlis Perajaan Negeri (MPN) yang bermesyuarat hari ini dengan dipengerusikan oleh Yang Dipertuanya, Tengku Abdul Halim Al-Haj Ibni Almarhum Sultan Ibrahim.

Istiadat penyerahan watikah pelantikan gelaran Tengku Mahkota Kelantan berlangsung di Istana Negeri di Kubang Kerian pada 2 petang tadi.

Mohd Aiseri memberitahu satu sidang akhbar bahawa mesyuarat MPN itu dihadiri oleh 14 daripada 15 anggotanya kecuali Tengku Razaleigh Hamzah yang tergugur secara automatik sebagai anggota kerana tidak hadir mesyuarat sebelum ini tanpa keizinan majlis itu.

Tengku Muhammad Fa-iz, 36, adalah anakanda kedua Sultan Ismail Petra daripada empat beradik. Dua lagi ialah Tengku Muhammad Fakhry Petra dan Tengku Amalin A-Ishah Putri.

Tengku Muhammad Fa-iz yang diputerakan di Istana Kota Lama pada 20 Januari 1974, dilantik sebagai Tengku Bendahara Kelantan pada 30 Mac 1989 dan menjadi Yang Dipertua Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) sejak 21 Jun 2009.

Mohd Aiseri berkata, mengikut Perlembagaan dan Undang-Undang Tubuh Kerajaan Kelantan, Tengku Muhammad Fa-iz bakal menjadi raja atau pemangku raja apabila baginda Sultan Kelantan berangkat ke luar negara melebihi 12 bulan atau tidak boleh menjalankan tugas sebagai Sultan dalam tempoh berkenaan.

Beliau juga berkata, mesyuarat MPN itu tidak membincangkan mengenai pelantikan Tengku Temenggong kerana mesyuarat hari ini adalah untuk menentukan pewaris yang bakal menjadi raja.
"Pelantikan Tengku Temenggong hanya sebagai pelengkap sahaja dan tidak membabitkan pewaris yang bakal mewarisi takhta kesultanan Kelantan," katanya.

Gelaran Tengku Temenggong sebelum ini adalah milik Tengku Muhammad Fakhry Petra namun ia ditarik balik oleh Sultan Muhammad ke-V baru-baru ini. - BERNAMA

Kalau semua kat atas , sapa nak duduk bawah ??

 

Betul jugak yer.. Kalau semua blogger dah top , sapa nak jadi yang tak top eh ??

FORMULA 1 GP .. Semua kereta laju laju belaka..  pelumba berkemahiran tinggi .. kereta canggih manggih .. macam macam warna.. sponsor .. huih .. tapi kenapa masih ada yang dapat no 2 , 3 dan ada juga yang tercicir ???

Tujuan utama perlumbaan itu adalah untuk menjual jenama penaja dan juga kereta itu sendiri di samping menaikkan nama negara penganjur .. kan ? Soal menang atau tidak , berdiri atas podium atau tidak , itu belakang kira .. yang penting , dunia mengenali mereka !

Sama juga konsep sama sama naikkan blogger yang lain .. Kena ingat , bila dah ada yang atas , akan wujud yang bawah .. akan beranak pinaklah .. kan ? Maksud aku sama sama naik ialah , yang diatas itu , hulurkanlah tangan ... tariklah rakan blogger yang kat bawah yang masih dok terkial kial mencari tempat berpaut ..

Cuma , janganlah semua nk pegang pada satu tangan jer ... kalau 10 orang nak berpaut pada 1 tangan tu , abis semua tergolek ke bumi la jawabnya... lainlah empunya tangan tu jenis tangan Incredible Hulk... kuat ..sangat tinggi pengaruhnya .. lain la ceritanya kan ?

Bersatukah blogger di Malaysia ini ?

 

Hehe.. tak mungkin boleh bersatu .. kan ? Masing masing ada 'agenda'nya sendiri .. Akan wujud politik blogger.. hehehe..

Tapi takkan tak boleh bersatu kot ? Bukan susah pon nak bersatu ? Hurm .. Blogger ni terdiri dari orang cerdik pandai .. Tak kira la dari blog mana pon dia , sah sah dia pandai .. Pandai dan peka ! Jadi , sudah tentu banyak 'kepala' ..

Bagaimana nak satukan blogger dibawah satu bumbung ? Hehe... satu usaha yang amat payah jika ingin menjadikannya satu realiti walaupun sekadar fantasi ..

Tak susah .. segalanya terletak pada blogger itu sendiri .. Kerjasama amat diperlukan disini .. Kesilapan blogger sekarang ini ialah , mengejar populariti .. Bila popular dirasakan $$ akan masuk , kan ? Tapi sebenarnya , tak guna popular jika blog tak memberi manfaat pada orang lain terutama pembaca blog ..

Kebanyakkan blogger , nak naik dengan cepat .. Teringin jadi 'artis popular' ... Buangkan niat itu ... Lagi cepat kita naik , lagi cepat orang lupakan kita .. Apa kata , masa 'naik' tu , taburkan 'benih kekacang' di kiri kanan kita .. Satu hari nanti , benih itu akan berguna buat mereka yang ingin mendaki di laluan yang sama .. Sudah pastinya benih itu boleh dijadikan sumber bagi mereka ,kan ?

Bagaimana nak mewujudkan blogger yang bekerjasama antara satu sama lain tanpa ada rasa perbezaan peringkat ? Aku ada idea tapi sudah pastinya mereka tidak ingin sama turut menjayakannya..

Kepada blogger blogger baru , jangan mengejar populariti .. Biarlah dia datang sendiri .. Jangan risau .. jika anda rajin , anda akan berada diatas ... jika malas , jangan risau .. anda akan berada di takuk itu sahaja..  ;)

Bagi aku , lebih ramai blogger , lagi best ! Rezeki yang ada di dunia internet ni terlalu banyak untuk diagih agihkan ... Jangan tamak dan haloba.. takkan abis kita makan seorang ..

Biar mereka bercerita tentang blog .. dan pastinya akan menarik minat mereka untuk memiliki satu.. Tunggu apa lagi ? Bantulah mreka.. bantulah agar mereka berada di kemuncak bersama sama kita..

Apa dah jadi dengan GENGBLOGGER ?

 

Hurm .. lama dah aku tak g sana ( GENGBLOGGER.COM) .. Apa dah jadi ? Buat yang tak tau , aku adalah admin di sana tapi bukanlah pemilik GENGBLOGGER .. Pemiliknya adalah KON ..

Tadi aku jumpa dia dan berbincang  macam macam isu termasuk kes GENGBLOGGER .. Terpancar wajah yang tidak puashati berkenaan GENGBLOGGER .. Hurm.. pasal apa ? Aku rasa ramai dah tau .. Pasal malware satu hal .. ada hal lain .. haih..

Sebenarnya , lama dah aku dapat rasakan perkara ni akan terjadi dan ianya benar benar terjadi . GENGBLOGGER dulu , adalah satu laman web ping yang terkenal.. Ramai jadi popular kerana GENGBLOGGER ... tapi berapa ramai yang mengenang jasanya ?

Maka telah aku cadangkan pada KON untuk mewujudkan satu lagi web ping .. Namanya telah aku cadangkan dan berkemungkinan besar jika persetujuan dicapai , aku sendiri akan jaga web tu ..

Tujuannya kali ini adalah untuk menyatukan semua blog blog yang ada di luar dan dalam malaysia atas satu nama , satu ranking dan satu semangat ! Tidak akan wujud otai ,newbies , picisan , masakan atau macam macam lagi .. Semua dibawah satu bendera !

InsyaAllah .. segalanya bergantung pada kerajinan KON .. Apakah keistimewaannya ?? Tunggu je nanti ...  ;)

Lelong ! lelong ! lela ! eh.. lelong !

 

image

image

Rasanya mesti korang tau kat mana kan ? hehe .. jom g tengok > SHAWLSAYUCINTA

Kena fikir orang lain jugak !

 

image Gambar Hiasan

Semalam sewaktu aku di Terengganu semalam , sedang aku memandu dalam kelajuan biasa tiba tiba lalu sekumpulan kenderaan pengiring VVVIP  .. aku tak pasti sapa punya tapi banyangkan mereka lalu dengan dengan lalu dan 'makan' setengah jalan kereta bertentangan.. Er, kiranya laluan aku tu diorng masuk laa... tapi setengah jer .. Yang tak menariknya , yang mengetuai kat depan tu menyuruh semua kereta yang berada di laluan aku tu , ketepi !!

Yang tak patutnya ialah , kenapa diorng pandu laju sangat ! Aku sendiri tak perasan diorng tu masuk ke laluan aku !! Bayangkan jika bertembung ??? Aku bawak Myvi jer.. diorng tu pacuan 4 roda .. sapa teruk ????? Cukupkah sekadar membayar pampapasan walaupun aku kehilangan nyawa ??? atau nak buat apa duit kalau aku dah cacat ??? 

Sepatutnya perkara perkara begini pihak berkenaan kenalah amik berat .. jgn korbankan nyawa orang lain demi 'URUSAN RASMI' VVVIP tu !!

Perkara ni bukan saja berlaku di situ tapi mana mana tempat yang melibatkan VVVIP bila lalu !

SILA BERI LALUAN .. SILA BERI LALUAN .. Yang memandu kat depan ni jadi kelam kabut.. terkejut beruk bila kena 'halau' gitu.. Kalau pemandu tu baru memandu sehari dua , camana ??

Sebaiknya cari alternatif yang lain. Jgn sampai ada nyawa terkorban dan baru la " SIASATAN AKAN DIBUAT " ... Tak guna beb !

BA : Darah sama sama merah yer ...

Ada masalah ?

image

KOREA OEM ORIGINAL JUN GONG SLIMMING PATCH (KS-M PARIS), WHITE DETOX (TAKARA), JUNGONG GOLD SLIMMING PATCH

image

FIGURE UP ... Roselle Detox and Shape Up Drink ...Tak Perlu Kawal Makan

image

MY GIRL ..First Class 5000mg Collagen

image

COCOA COLLAGEN POWER PLUS

image

CHOCO LIGHT .. Lagi Pelansingan RNZ

image

HI GOAT

Aku dicabar dan pasti menyahut cabaran itu !

 

image

image

Ooo... ada member mencabar aku yer... nak tengok badan sapa paling mantap eh.. apa dia ingat aku dah kawin dan dah tua , tak reti nak jaga badan ?

Senang jer.. bukan susah nak buat balik .. lagi pon skang mmg aku dah start buat balik .. heheh..

Boroi ? Ops.. maaf .. tiada dalam kamus hidup aku .. Tak pe.. hujung tahun ni , pasti kembali cun seperti dulu.. Tapi lebih cun laa.. hahaha.. mau buat ala Vin Diesel atau Will Smith dalam I AM LEGEND !

Baik ko tarik balik cabaran ko tu !! aku pasti menang .. hahahahha

Tangan kanan memberi .. biar mulut memuji ..

image

KHAIRY Jamaluddin melekatkan papan tanda rumah Norziana Harun sambil di perhatikan oleh Meriyam Abd Majid (kanan) selepas Pelancaran Jelajah One Malaysia (JOM) peringkat negeri Selangor Pemuda Barisan Nasional bersama Giatmara di Taman Keramat Kuala Lumpur, 16 Okt. 2010. - Utusan/ISMAIL KAMADIN

Hurm... nak kata pe dah kan ??? Mata memandang .. hati meradang ? Huhu.. pk la sendiri yer ..

Perlu ke aku bersikap kejam ?

 

Kadang kadang aku terfikir .. aku ni 'lembik' sangat ke ? Atau aku malas nak panjangkan masalah .. atau sememangnya aku ni mmg mudah ditipu ?

Bukan apa.. kadang kadang sikap aku sendiri membuatkan orang mudah amik kesempatan .. Bila semua dijawabnya ' tak pe ' atau ' ok jer' maka mereka memandang remeh terhadap aku ?

Perlu ke aku bersikap kejam ? Kejam disini bemakna ,  " NO NO NO !!! " .. Tapi kalau buat begitu , mereka mengata lain pulak sedangkan mereka sendiri tak sedar apakah yang menyebabkan perkataan NO NO NO tu keluar dari mulut seseorang tu ! Yang mereka tau , mereka je baik .. Orang lain ? Hina saja !!!

Hurm .. beri peluang ? Sehingga bila ? Penat la gini .. kita jaga hati orang .. tapi ada ke orang nak jaga hati kita ? Jangan la sampai kita bertindak mengikut maklumat atau bertindak mengikut keadaaan .. Kelak , susah nanti semua pihak yang terlibat !

Peluang buat duit neh ..

image

Welcome to Kids Secret Wholesale! We have collections such as Guess, Hackett, Baby Gap, Carter's, Old Navy, Burbery, Netx and many more. To qualify for wholesale price, a minimum order quantity (MOQ) must be meet .. Pls click > KSW

Pujian buat Datuk Lee Chong Wei

 

Beringat semasa di atas .. Itulah kata kata dari pemain badminton no 1 dunia ... Hari ini hari mereka. Mana tahu nanti dia pula , kan ?

Mmg aku kagum dan terharu bila atlit membantu atlit yang lain.. Yelah kan , sementara berkemampuan .. apa salahnya memberi pertolongan ..

image

JAGUH badminton negara, Datuk Lee Chong Wei mungkin sudah bergelar pemain nombor satu dunia tetapi status itu tidak membuatkannya lupa diri sebaliknya tampil membantu be­­­­kas atlit yang pernah mengha­­rum­­kan nama negara.

Malah Chong Wei, yang digelar atlit contoh oleh Pengerusi Eksekutif Yayasan Kebajikan Atlit Kebangsaan (YAKEB), Datuk Paduka Dr Mumtaz Jaafar, setakat hari ini sudah pun menyumbang lebih RM300,000 kepada yayasan itu.

Kita tidak boleh me­­lupakan bekas atlit dan apa yang boleh kita bantu, kita bantu. Mana tahu bila saya bersara nanti, ada orang akan tolong saya balik,” kata Chong Wei yang ditemui pada majlis sambutan pera­­yaan atlit 1 Malaysia di Stadium Nasional, Bukit Jalil, semalam.

Sumbangan Chong Wei terhasil hasil usaha bersama syarikat swasta, Iris Corporation Berhad, penaja, yang mampu menaikkan lagi semangat dirinya melakukan yang terbaik dalam setiap kejohanan.
“Iris akan memberikan saya tambahan 50 peratus daripada wang kemenangan yang saya perolehi dalam setiap kejohanan disertai,” kata pemain nombor satu dunia itu.

“Contohnya jika saya menang RM80,000 pada satu pertandingan Iris akan memberikan saya RM40,000 lagi sebagai in­­sentif dan saya pula akan terus menyalurkan ke­­semua wang yang diperoleh kepada YAKEB,” kata Chong Wei pemenang pingat emas perseorangan lelaki di Sukan Komanwel, New Delhi, baru-baru ini.

 

BA : Ni baru dikatakan JUARA DUNIA !!

Sepatah dua buat Perhimpunan UMNO 2010 - PWTC

image

Mulai 19 - 23hb ni , PWTC akan dipenuhi dengan ramai ahli ahli UMNO dan juga pemerhati politik.

Aku , antara mereka yang senantiasa berulang alik dari PWTC - Putrajaya , pasti akan tersenyum simpul .. Kenapa ? Macam macam gelagat yang akan dapat aku 'nikmati' .. Serius ..

Tersenyum sudah pasti .. Geleng kepala pon , dah mmg iyer .. Kesian pon ada .. Menangis ? Dalam hati jer la .. Nak sertai mereka ? Erk ... belum masanya dan tak tau bila nak sertai ..

Kenapa ? Entahlah.. aku boleh nampak muka muka hipokrit yang mengatakan mereka itu pejuang bangsa .. Yeker ????? Kalaulah kita boleh selami niat mereka semua itu sudah pastinya ada antara mereka-mereka yang hadir itu , ke wad ICU ..

Maaf .. aku bukan anti UMNO .. Aku bukan ahli pembangkang .. Cuma aku antara mereka yang berdiri di tengah tengah .. Nak terjun ke arah mana satu .. Yang di sana sama jer yang sebelah sini .. Kenapa aku kata begini , sebabnya aku tak nampak mereka ini benar benar berjuang untuk bangsa dan agama .. Beria bila ada media .. Terjerit jerit bila ada 'kamera' .. Belakang kalu ???

Kepada semua perwakilan UMNO yang akan hadir.. ikhlaskanlah ucapan anda itu .. Jangan sekadar mengharapkan sorakan ahli tapi kosong semata .. Cuba buka mata ... berapa ramaikah anak muda yang akan hadir kerana ingin hadir kerana INGIN HADIR dan bukan kerana sebaliknya..

Gerai gerai jualan di situ ... cubalah tanya berapa harga satu tapak ??? Heheh.. masuk akal ke harga itu ? Pelik .. sampai bila melayu nak maju gini kalau asyik melayu tipu melayu ?

Maaflah yer.. inilah hakikat sebenar mengapa ramai anak muda masih belum menurunkan tandatangan di atas borang keahlian UMNO .. Mereka masih belum nampak 'perjuangan' UMNO .. Dari puck pimpinan sehinggalah ke wakil bahagian .. Semua ada agenda tersendiri..

Salah siapakah ? Anak muda yang celik mata atau orang atasan ? Hurm.. Aku teringin nak berjuang ... tapi masih belum mampu kerana aku takut kecundang sebelum bertarung .. Terlalu kuat dugaan dan bisikan syaitan tika ini. Ikut atau sila undur ! Huh.. di manakah bangsa dan agama yang menjadi tonggak kekuatan semangat yang dilaungkan oleh kita ? Atau ... berkuasa demi untuk ?

Walaupun bukan semua tapi jumlah yang berkhidmat demi bangsa ini , boleh dibilang jari .. Dan jumlah yang kecil ini tidak mampu mengubah keadaan .. Tapi siapa tahu ? Allah Maha Berkuasa.. Apa saja boleh berlaku ..

UMNO perlu lakukan sesuatu untuk pilihanraya akan datang agar tidak tumbang terus ..

Wahai perwakilan , SENYUMLAH.. SENYUMLAH ... SENYUMLAH DARI HATI ! ANDA CUMA WAKIL BAHAGIAN .. Tanpa ahli , ANDA TIDAK BERMAKNA !

BA : UMNO .. perjuanganmu dulu , aku sanjungi .. tapi sekarang ? Umpama menonton drama di tv1 ..

Kita dalam keadaan tidak selamat ??

Kecewa .. itulah perasaan aku setiap kali bila baca suratkhabar .. Wanita sering menjadi mangsa tanpa mengira umur dan bangsa .. Dirogol , dibunuh atau diculik . Bagaimana semua ini boleh berlaku ? Nak salahkan siapa ??

Terbaru , seorang gadis yang bakal mendirikan rumahtangga , pula diculik ! Bukannya budak lagi.. dah umur 20 tahun pon .. Kalau budak tu mungkin la sbb dia kecik dan takde kederat nak melawat ..

Kelmarin , di Teluk Intan pula seorang budak dirogol dan dibunuh .. Apa ni ???? Dah hilang sifat keperimanusiaan ke ??? Kalau tak tahan sangat , g la cari pelacur .. Yang dijadikan budak tak berdosa tu sbg mangsa kenapa ???

Apakah terlalu ramai orang gila atau semakin ramai manusia hilang kewarasan dek kerana ketamadunan manusia sudah sampai ke penghujungnya ???

BA : Sendiri tengah kecewa ..

Gadis kena culik

 

image

SMS tunang diekori dua lelaki ketika beli-belah kelengkapan majlis kahwin

BANDAR CHENEH BARU: Seorang gadis yang bakal melangsungkan perkahwinannya pada 12 November ini dilaporkan hilang dipercayai diculik ketika membeli-belah di bandar Kuantan, Pahang, Rabu lalu.

Mangsa, Rozaliya Mat Lazim, 20, dikatakan keluar dari rumah keluarganya di bandar ini, bersama tunangnya untuk membeli kelengkapan majlis perkahwinan mereka kira-kira jam 11 pagi.

Ibunya, Sabariah Mansor, 42, berkata pada hari itu anak gadisnya yang berpakaian blaus warna hitam dan seluar jeans gelap menaiki kereta tunangnya bernama Mohd Helmi Mohd Nor, 24, untuk ke bandar Kuantan.

Dia berkata, selepas membeli-belah di sebuah kedai peralatan pengantin berhampiran Pasar Kuantan, Helmi pulang ke pejabatnya di Bandar Baru Cheneh seketika kerana ada urusan penting untuk diselesaikan.

Sabariah berkata, Helmi memberitahunya dia meminta Rozaliya menunggunya di depan Pasar Raya Besar Mydin berhampiran lokasi mereka membeli-belah dan berjanji bertemu semula kira-kira jam 3 petang.

“Sebelum itu mereka berdua sering berhubung melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) dan Helmi memberitahu Rozaliya ada menghantar dua SMS berbunyi ‘ada dua lelaki sedang mengekorinya’ dan ‘abang datang cepat, saya takut. Berdasarkan SMS ini, kami mengesyaki Rozaliya diculik,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.
Sabariah berkata, selepas itu Rozaliya terus tidak dapat dihubungi dan bakal menantunya berusaha mencari anaknya itu di beberapa kedai berhampiran termasuk pasar raya tempat mereka membeli-belah sehingga jam 6 petang, bagaimanapun gagal menemui Rozaliya.
“Helmi menghubungi kami memaklumkan kehilangan Rozaliya dan kami sekeluarga terus bergegas ke bandar Kuantan untuk mencari anak saya itu, tetapi sehingga jam 11 malam dia masih gagal ditemui,” katanya.

Sabariah berkata, setelah menemui jalan buntu, mereka mengambil keputusan membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuantan kira-kira jam 12 tengah malam hari sama.

Sehubungan itu, Sabariah merayu orang ramai yang mengenali atau mengetahui di mana Rozaliya berada supaya segera menghubunginya di talian 019-9418016 atau mana-mana balai polis berhampiran.

Di KUANTAN: Pegawai penyiasat di IPD ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan mengenai kehilangan Rozaliya dan meminta orang ramai yang mengetahui kejadian itu supaya menghubungi IPD di talian 09-5132222

 

sumber : Bharian

Bilik maut !! Cadangan buat Kementerian Kesihatan ..

 

image

Aku pasti ramai tau dah kegunaan bilik berkaca tu .. BILIK MAUT untuk PEROKOK .. Amacam ?? Nak masuk ? Cuba laa..

Aku cadangkan perbanyakkan lagi bilik begini ditempat tempat awam .. Bagi mereka yang nak masuk , sila bayar RM1 .. Kalau tak jaga kebersihan , denda RM 1000 ..  Pastu bagi mereka yang merokok di tempat terbuka , denda RM10,000 atau 10 tahun kerja keras ... haaa

Pasni mesti ramai tension punya .. termasuk menteri menteri mahupun rakyat jelata .. lama lama , insyaAllah  ramai akan berenti sbb takde duit jer ...kan kan ?

Nak pelacur ? Meh sini ..

 

image Haa.. ni semua vandalisme yang aku jumpa dalam tandas yang dah cukup bersih tapi dikotorkan oleh mereka yang takde kesedaran sivik ! Takde sivik atau takde akal ??

Ni anak gadis sapa laa yang jadi mangsa malaun neh ?? Mesti kes naya !! Haih... sian sian.. dah takde keje la orang skang ni eh ...

Sampai dah ke ?? Oh tidak...

 

1107 km !!!! Tu diaa... tu lah dia kiraan pergerakkan kami dari Putrajaya - Kelantan - Terengganu - Putrajaya yang mana akhirnya tiba ke sarang kami tepat jam 1 pagi .. huhu ... cukup 12 jam perjalanan pulang ! Mabeles !!

Punya la jauh perjalanan , xcident hampir berlaku di Tol Gombak bila mana kereta ni dengan angkuhnya memotong queue tanpa memberi signal !!! Aku honkan ajaa !! Huh !!

image Kenal ??? Tak tau la sapa tuan punya kereta ni .. harap lebih bersopan lain kali yer ..

Singgah di Cheras , bagi bahagian mak dan ayah aku pastu terus pulang ke Putrajaya .. Amacam , penat tak  ??? Giler laaa... aku nak demam dah ni.. kalau suruh aku drive lagi tadi , mmg aku muntah darah punya arrr...

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI