Ku terpaksa .. mungkin mereka terpaksa jua ..

by - Jumaat, Januari 14, 2011

 

Ah.. lewat ari ni .. segalanya kerana LRT itu ..hanya mampu melihat LRT itu berlalu pergi tadi kerana tidak mahu bersesak .. tak sanggup hari ini untuk bertolak-tolakkan

Hurm.. mengeluh lagi .. Melihat jam di tangan kiri ku , aku redha .. merah ke biru ke putih ke .. dah tak de makna bagi aku sekarang ini .. Aku dah tak tau sebenarnya.. pada siapa aku patut berkhidmat..  Bermatian tapi hasilnya ? Sekadar untuk lepas makan sebulan ? Sedangkan mereka itu ? 10 keturunan belum tentu abis.. Hurm.. seronok hidup begitu kan ? Teringin je aku sertai mereka.. tapi mengenangkan segala dosa yang bakal aku pungut , aku tak sanggup.. Cukuplah dengan dosa yang ada dan bakal ada nanti ..Pastinya amanah itu cukup besar tanggungjawabnya ..

Jejak kaki di dalam bangunan ini .. Di dalam restoran itu .. ku lihat sekumpulan manusia yang amat aku kenali .. Ku lihat jam.. Apa bezanya mereka dengan aku ? Sampai awal tapi menghabiskan pagi mereka di restoran sambil berbual sedangkan waktu kerja dah pon masuk dan aku sampai lewat ..

Entahlah .. kalau boleh , nak je aku hidup seperti George of The Jungle tu .. Senang... makan je pisang .. tegap gak badan kan ? Haha.. sekadar satu drama ciptaan manusia..

Mau atau tidak , inilah kehidupanku dan itulah kehidupan mereka .. Masing masing ada bahu .. di kiri ada malaikat dan kanan ada malaikat.. kedua duanya mencatitkan segala perbuatan dan amalan kita yang akan dihitung di 'sana' nanti ..

Wallahualam ...

You May Also Like

19 comments

  1. erk.! gorge the jungle selalu lompat2 kot..sebab tu still tegap.

    BalasPadam
  2. Bro..just be yourself..x yah sertai mereka2 yang tak bertamadun tuh..tapi kalau dpt markah rendah masa appraisal tau lak marah..kata majikan x guna la apa la..padahal sendiri yang buat..

    BalasPadam
  3. Inilah namanya kehidupan. Lain padang lain belalang, lain orang lain pulak caranya. Ader yang sedar akan kelewatannya..., ader pulak yang leka bergurau senda tanpa hiraukan waktu. Ader yang sedar akan kesilapan..., ader juga yang terus alpa dalam khilafnya. Wallahualam.

    BalasPadam
  4. betul tue ben

    perkeliling baru dah keluar di tempat aku koje la nie...

    isu pasal breakfast je.. aduhai

    klik link nie untuk ke
    BroFramestone Blog

    BalasPadam
  5. huhu..saba abg ben..setiap yg berlaku ada hikmahnya..kita hanya manusia biasa..yang sempurna ciptaannya..tetapi yang paling banyak buat kesilapan..kita hanya boleh usaha ke arah yang lebih baik..membenci perkara yang membawa kepada dosa..

    BalasPadam
  6. BA
    betulla.. itu fenomena biasa kan..
    ALL IN ONE

    BalasPadam
  7. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  8. entri yg menarik...suasana 2 berlaku kat byk tmtp....

    BalasPadam
  9. xpe..teruskan kehidupan yg lebih bermakna abg ben. biarkan mereka dlm khdpn mereka...

    BalasPadam
  10. samalah kita en. ben
    hanya blog menjadi luahan rasa..

    BalasPadam
  11. salam, catatan En Ben yg mengesankan jiwa yg mahu insaf.....

    BalasPadam
  12. yang penting..kite tak terlepas tanggungjawab kite~

    BalasPadam
  13. itu sudah menjadi fenomena masyarakat yg biasa..yg penting halal ker gaji setiap bulan yg dapat jika time kerja duduk lepak dekat kedai kopi :)

    BalasPadam
  14. whoa..1 entry yg mmberi makna yg amat mendalam..

    BalasPadam
  15. hurmmm... tau tak pe... yang sederhana nie selalu dikondem golongan yang ingat dierang bagus sangat,, padahal lagi terok dari kite...

    BalasPadam
  16. betol abg ben..bek kite bersederhane..slalu gak nmpak dorg2 yg slalu mengopi time kejer..tu lom masuk lagi "duit kopi" dorg..haihh

    BalasPadam