Apa yang best sangat dok promosi blog neh ???

by - Rabu, Februari 09, 2011

 

Aku terbaca komen dia memula .. Wah .. Apa yang best sangat pasal GEGAR 1,000 BLOG ni ?? Bayangkan yer ..andaikata berlaku kes kes begini ( link ) , pada salah seorang rakan blogger kita ( mintak dijauhkan .. ini sebagai contoh saja ) ... Pelbagai sumber akan digunakan untuk mendapatkan bantuan .. Dan kita sebagai blogger sendiri yang mana senantiasa bersatupadu , pastinya akan turut sama membantunya dalam bentuk menyebarkan maklumat maklumat begini bagi mendapatkan bantuan kebajikan samada dalam bentuk kewangan dan sebagainya .. Berguna atau tidak ? Kita sama sama saling bekerjsama ..

Kita boleh bertindak sendirian .. Kita boleh bergerak sebagai blogger indvidu.. Mungkin kita bangga dengan penulisan kita yang kononnya mampu mengkritik orang lain , tapi sedar atau tidak , kita juga memerlukan orang lain untuk berjalan atas muka bumi ini .. Kita tak boleh sendirian ..

Amik contoh lain ... Lahir saja ke bumi .. Terus ke berlari ? Sapa yang ajarkan kita berjalan ? Sapa yang ajarkan kita membaca?  Sapa yang ajarkan kita makan ? Janganlah sombong dan bongkak ! Kalau baru pandai membaca dan berlagak punyai title profesor , maka jengok jengok la ke tanah .. ada lubang tu .. 

Nasib baik la blogger tu masih bersekolah .. bagi aku dia masih belum cukup matang untuk mengenali kehidupan sebenar.. Yelah , duit belanja pon mak bapak masih bagi kan .. Nak kata apa .. Nanti satu hari nanti , dia tau erti kehidupan sebenar , baru dia tau pentingnya promosi blog ini ..

PROMOSI BLOG ini umpama satu cara untuk kita masuk ke dalam masyarakat blogger yang ada sekarang .. Walaupun tak meluas , sekurangnya dpt duduk dalam satu 'puak' pun dah mencukupi..

Ibarat kita masuk ke sekolah baru.. Kena memperkenalkan diri.. Berdiri depan kelas.. kemudian perkenalkan diri.. Yang lama , akan menyapa yang baru.. berkenalan dan bersahabat .. Itulah konsep promosi blog ...

Bila blog dah popular , macam macam keuntungan boleh dapat disamping menambahkan pendapatan .. Tu soal lain.. Rezeki masing masing ..

Ada perkara yang kita tau , kita bicarakan.. Jika tidak tau , kita diam dan buat kajian .. Jangan suarakan sbb nanti kita nampak bodoh.. Mmg kalau tak bertanya lagi bodoh tapi pastikan buat kajian agar soalan yang nak ditanya itu tidak nampak bodoh ...

You May Also Like

21 comments

  1. ye betul..
    kita hidup ni bergantung pada orang lain jugak..

    friends help friends. =)

    BalasPadam
  2. boleh tak setuju dengan pendapat abang ben nih ??
    hihihi

    BalasPadam
  3. WAAA...betul3..tak boleh brsndirian..kene ade prtolongan..

    anwyay..mekaseh abg ben..
    rmi yg kmen entri gegar blog tu dan follower pon naik la skit..hehe

    BalasPadam
  4. senyum...tak perlu kata apa2..


    gud luck bro..

    BalasPadam
  5. bukan mudah..nak wat sesutu sowg2..;d

    BalasPadam
  6. salam bro

    saya sokong 100%

    kita mesti bersatu padu

    saling tolong menolong, saling perlu memerlu antara satu sama lain

    kita hidup bukannya menongkat langit, tak kemana nya kita

    BalasPadam
  7. betul kata abg. ben tu... promosi blog penting tapi kenala ada cara yang betul kan.. barulah di panggil blogger smart... entri pun kena mantap.. sekali sekala santai ok jugak.. :)

    BalasPadam
  8. sokong pendapat ini... mia selalu ke blog ben ni... silent reader... suka baca entri2... ni baru sempat komen...

    BalasPadam
  9. salam bro ben.. saya harap bro dapat mengikuti kempen di blog saya sempena Maulidur Rasul.. Terima Kasih..

    BalasPadam
  10. erm,banyak tersurat dan tersirat kata2 pakcik ne..=) sy suka.ok tekan LIKE!!

    BalasPadam
  11. Hidup ini dalam apa-apa pun punya kesinambungan..Kita tetap saling bergantungan..x boleh nak hidup & layan bersendirian..Bentul apa yg encik ben ckp tue..Hidup kita saling bergantungan..Kita memerlukan sahabat-sahabat yang juga memerlukan kita..

    BalasPadam
  12. keep it up bro ben..biar je dia nk kate ape kan..budak2 lagi..hem, segmen2 ni sebenarnya salah satu cara yg membuatkan dunia blog ni tidak membosankan..so..juz truskan k..kitorg still back up bro ben..haha

    BalasPadam
  13. ouhhhhh ... ha'ahh kan .betul sangat tuh .

    BalasPadam