Memang belog 'aku' tapi kena fikir gak ..

by - Sabtu, Februari 12, 2011

 

Jemu nak menegur ? Erm... tak la... Bukan takde pilihan .. ada ... tapi perlu gak bagitau .. Aku bukan nak menegur .. Bukan nak mengajar.. Tapi sekadar nak bagaitau jer.. Samada nak ikut atau tidak , terpulang .. Okeh ?

Ada banyak blogger mintak aku tolong bagi pendapat mengenai blog mereka .. Ok.. fine.. aku masuk .. dan tengok.. tapi tiap kali aku masuk dan tengok , menda yang sama je nak ditegur ...

Beginilah.. aku taknak bagitau apa yang tak kena atau apa yang kurang ... Cara paling mudah dan memberi pengalaman secara tidak langsung kepada blogger itu sendiri iaitu .... buat sendiri !

Apa yang nak kena buat ? Cuba cari blog blog yang mana dah lama di dunia blog ini .. Maksud aku blogger lama la.. blogger lama yang aktif.. Haa.. jgn cari yang setahun sekali update .. tamo gitu.. cari yang aktif.. Aku bukan salah seorang dari mereka.. hehehe.. tak layak di bandingkan ..

Apa yang patut korang buat ialah , tengok blog mereka.. apa yang mereka letak di blog mereka.. Dan bandingkan dengan blog korang sendiri.. Jika korang buat blog untuk kepuasan diri sendiri , maka biarkan jer.. Tapi jika buat blog untuk masyarakat umum ... sila kaji !

Blog adalah untuk dibaca... Jangan lupa .. blog mencerminkan blogger tu sendiri ..

You May Also Like

19 comments

  1. bagus bagus bagus... hehehe

    bro ben masuk dalam senarai blog rujukan jugak lahh.. ehhe

    BalasPadam
  2. yeah, hebatnyer abg ben ni pandai berinteraksi melalui penulisan, tak semua blogger mampu buat macam abg ben ni.! great.!

    BalasPadam
  3. ben. nanti komen la blog saya jugak . saya budak baru belajar

    BalasPadam
  4. da tgk bnyk jenis blog.. blogger lama atau baru.. dari yang gadget berlambak sampailah blog tade gadjet tambahan (cuma basic).. dari blog yg ramai follower sampai blog tade follower.. semua dah tgk. nak ikut?? haha~ tak kot.. sye buat apa yang saya suka.. jadi blog sya tu ikut diri sye sendiri. rasanya kalau abg ben usha blog sye tu pun.. mesty cmmntnya sama koT? haha~ papepown.. thx utk nasihat tuh!

    BalasPadam
  5. yeah betul mencerminkan diri kita.
    sama-samalah kita perbaiki diri sendiri.^^

    *wish me luck .hehex

    BalasPadam
  6. erk!!! tiba2 terasa...hehee.... setuju ngan pndapat bro tuh... huhu

    BalasPadam
  7. thanx atas nasihat bro ben...sangat2 berguna... :)

    BalasPadam
  8. adakah aku termasuk lam sennarai tuh..adehhh..

    BalasPadam
  9. Bagi aku, blog adalah tempat untuk berkongsi pengalaman, pendapat dan pengetahuan dengan bloggers lain tentang apa yang aku suka, tahu dan faham. Tapi memang tak dinafikan aku masih bayak kelemahan. Yang penting tingkatkan prestasi, kurangkan kontroversi kerana "blog mencerminkan blogger itu sendiri".

    BalasPadam
  10. yelah, saya pun tetiba tersedak jer baca entry nih...
    anw, msg very well noted. TQ

    BalasPadam