SEGMEN adalah SESSI SUAI KENAL BLOGGER

by - Sabtu, Februari 05, 2011

 

Tempohari , Miss Yaty ada tanya aku sewaktu di gathering Terengganu tu .. Kenapa SEGMEN dan camana aku leh dapat idea untuk SEGMEN ?

Aku terfikir... setiap hari , ada je blogger baru muncul.. bila muncul , pasti dengan perangai dan ragam yang boleh dijangkakan .. Mmg dah boleh baca 90% sama ... Malas nak tulis kat sini.. korang pon tau la kan ..

SEGMEN yang aku buat adalah bertujuan untuk mengabungkan blogger yang sedia ada dengan yang baru.. Setiap segmen aku beri soalan menguji minda dan kebijaksanaan dalam memberi pendapat.. Setiap jawapan adalah mencerminkan blogger itu sendiri ..

Bayangkan , ada pembaca dari blog aku membaca jawapan dari segmen mereka .. Dengan jawapan yang logik , lucu . tidakkah mereka akan tertarik dengan blog baru itu ?

Ada yang fikir , aku cuba mencuri pembaca atau trafik mereka .. Jika begitulah pemikiran mereka , maka tiada paksaan .. Bagi aku  , ramai blogger yang dah join segmen  yang pernah aku buat dan mereka telah pon berdikari sendiri setelah menemui rentak mereka sendiri .. Dari mengarut tak tentu hala.. membuang masa dok meninggalkan jejak , ada baiknya tunjukkan kekreatifan anda sebagai blogger ..

PIKAT MEREKA ! Itu tujuan utama aku.. PIKAT PEMBACA PEMBACA yang telah aku kumpulkan di blog ini .. Bawak mereka lari ke blog korang dengan daya kreativiti korang sebagai blogger ! Itu yang sepatutnya berlaki ..

Bukannya .. ala.. malas la... Atau .. ala .. Ben takde idea dah.. hehehe.. kalau gitu  la kan , selamat malam ..

You May Also Like

6 comments

  1. selamat malam gk abg BEN!
    aahahaha!XD

    BalasPadam
  2. sangat TERPIKAT.haha.
    tp dengan segmen abg ben nie lar =D

    BalasPadam
  3. As salam...mmg pembakar semangat utk terus blogging kalo dok bace entry abg Ben nie...hu3. Macam dah Pakar Motivasi...Dr. Ben Ashaari

    BalasPadam
  4. owh..tapi ssah gak nak cari rentak berblogging ni kan...mula2 je semangat..pasti lama2 dah start lari..tol x abg ben?

    BalasPadam
  5. Agreed.. and da beautiful part is..segmen pun boleh jadi entry of da day..kan senang..cz de org tu baik ati tlg bg idea..:P

    BalasPadam
  6. salam abg ben,,

    satu hari nanti ...jika ada masa yg sesuai..saya akan join...'

    BalasPadam