Soalan dari .. Hairul @ Kay

by - Ahad, Februari 13, 2011

 

"APA LONG TERM GOAL ABG BEN DALAM DUNIA BLOGGING NI "

Soalan dari Hairul @ Kay ..

Hurm... Sebenarnya aku tak harapkan apa apa dari dunia blog.. Popular ? Atau dikenali ramai ? Bukanlah matlamat utama aku.. Pada mulanya aku berblog adalah untuk membuktikan pada wife aku  yang mana aku juga mampu jadi seperti 'dia' itu ... Dan aku berjaya buktikannya sehingga mampu buatkan si 'dia' itu bengang dengan aku  .. Bukan cemburu atau iriihati tapi terlalu 'sombong' dia itu !

Jika mereka yang mengenali aku dari dekat , mereka akan ingat bahawa aku ini 'biasa' jer.. Mmg la aku biasa tapi sebenarnya aku punya wawasan terhadap kehidupan ini .. Jadi aku perlu buka mata mereka bahawa sesiapa mampu berjaya jika benar mereka ingin berjaya !

Sebenarnya blog ini bukan saja tentang $$ atau mengejar populariti tapi sebenarnya blog ini adalah jambatan kepada perpaduan yang paling mudah untuk dicapai .. Dengan keikhlasan dan penyampaian yang bijaksana , mereka yang membacanya pasti akan tersenyum ..

Blog ada macam macam jenis... Aku berminat terhadap semua jenis blog .. Politik , mereka baca .. mereka komen.. mereka kritik .. mereka memuji .. mereka mengeji.. Pastinya disitu ada persefahaman antara satu sama lain .. Dan yang pastinya mereka saling memberi pendapat .. Kecuali yang 'kurang berakal' .. Yang ni lumrah.. di mana mana mmg wujud ..

Apa yang aku inginkan dalam dunia blog ini dah tercapai ! Aku dah buktikan aku boleh berjaya jika aku inginkan tetapi dengan syarat USAHA , RAJIN , SABAR , KREATIF dan BERKEYAKINAN !!

Dan 'dia' ... dah pon kenal aku ... I LIKEEEEEEEEEEEEEEEEE !!!

You May Also Like

10 comments

  1. 'dia' mesti tengah gerun skrg....

    berblog pun kena ada 'goal' sendiri eh...emmm...... ok ok

    BalasPadam
  2. OMG... Abg Ben Macho menjawab soklan saya! terima kasih bebanyak! PENGSAN!

    BalasPadam
  3. AKU PUN MCM BEN JUGA, TAKDE GOAL PUN.. AQ JUST NK POPULAR JE

    BalasPadam
  4. saya buat blog sebab saye suke bace blog orang.. lepas2 berangan jd cam blogger tersebut.... tp malangnyer aku nie xreti nak buat story... kalau bosan2 xde ape nak wat... baru la wat entri... 2 pon kalu rajin r... hihihih

    BalasPadam
  5. ABG BEN WAT SEGMEN NIE MMG BEST LAA.. boleh menjadikan sumber inspirasi berblogging laaa(eh2,,betol kerr ayt nie.harap2 betol laa) :)

    BalasPadam
  6. Betul..kena ada matlamat..yang penting kena rajin..dan SABARRRRR

    BalasPadam