Tuan Pengarah ! Pilih Kasih Eh !! : 4

by - Khamis, Februari 24, 2011

 

“Oii Padli cepatlah sikit feri dah sampai ni”..kedengaran suara ujang yang agak serak memanggil sahabatnya..lamunan padli yang baru sahaja hendak mengimbau kembali detik-detik manis nya bersama keluarga  di langkawi  bagaikan terputus dihiris oleh suara yang biasa di dengarinya itu…matanya yang merenung tajam ke arah burung helang sebagai mercu tanda langkawi mulai berkaca mungkin terkenangkan orang tersayang, lantas lamuanannya terhenti disitu jua…padli melangkah kaki dengan lesu menuju kearah feri yang setia menunggu penumpangnya.

Kini setahun sudah padli bersendirian tanpa keluarga tersayang, setelah peristiwa 6 Julai 2009 yang telah meragut 4 orang ahli keluarganya dalam kemalangan ngeri yang berlaku di Kota Bharu…ingatan itu masih segar bermain di benak fikirannya. Ayah, ibu dan kedua abangnya telah pergi mengadap Ilahi..kini hanya tinggal padli seorang yang bakal meneruskan waris keluarga Pak ben.

sambungan > SINI

You May Also Like

10 comments

  1. Ni lagi sorg buat aku pembunuh..derm..!!!

    BalasPadam
  2. derm....dah tu..setiap cerita aku tgk kalau x ko aku jadi penjahat...adoi...

    BalasPadam
  3. tu jer watak yg sesuai untuk ujang...

    BalasPadam
  4. muahahaha...tetap utk ujang shj..hahaha

    BalasPadam
  5. setiap cerita mesti ada nama ujang.
    apa rahsianya ?. haha

    BalasPadam
  6. ujang ujang ujang

    takde promote blogger len ke??

    tapi ujang memang sesuai as penjahat

    hahhah

    BalasPadam
  7. assalamualaikum...auni nk minta ben ashaari terjah blog auni..ade org kt sgt berat itu blog. ni link auni.. http://auni2992.blogspot.com
    hehe

    BalasPadam