Aku sendiri pon akan berfikiran sepertinya ..

by - Sabtu, Mac 19, 2011

 

Satu mail yang aku terima di FACEBOOK ...

" tnks sgt2,,sy igat abg dh xaccepted sy as a member,,,tp sy salah,,sory sgt2,,,nape pmikiran sy kolot sgt er,,,sy asyik pikir yg bloger fames n ramai folower dh xnmpak kmi yg bru nk brblog,,means xfolow balik,,tp sy salah,,sory sgt2,,,hrap abg trus brblog,,,siyes sy kolot sgt,,ermm,,nk brblog pun psl nk duit je,,tp still smpai skrg xde pndapatan,,huuuu9(jhat kn),,,sbb tue kot Tuhan xbg rezeki sbb niat sy brblog xbaik,,ok la,,thnks sgt2,,cayuk2,,"

 

Aku tak salahkan dia.. aku ada pengalaman sepertinya.. Bila add blogger popular , pastu kena tendang.. Mentang mentang la aku blogger baru.. pergh.. Best part , skang ni siap tanya " SIAPA BEN ASHAARI ?? " tapi boleh pulak kutuk aku kaw kaw punya.. hahahha..

OK.. lupakan yang itu.. kita ke isu sebenar .. Sebenarnya aku perasan lama dah .. tapi tak leh nak salahkan sapa sapa.. Ini isu peribadi pon ye gak.. Tapi sepatutnya blogger yang dah popular ni , kena la bijak.. Kalau perlukan satu akaun peribadi , buat satu.. yang terbuka , buat la gak.. sapa sapa leh join kan ?

Apa yang aku perasan , sekiranya aku follow mereka kembali seperti di TWITTER atau aku add mereka di FACEBOOK , mereka amat teruja ... Seperti mereka tidak percaya ianya berlaku ! Ini membuktikan bahawa mereka memandang seseorang yang popular itu mempunyai satu level yang berbeza dengan mereka !!! Ini tidak sepatutnya berlaku ....

Mereka yang rasa diri mereka popular sepatutnya merendahkan diri... Apa salahnya follow kembali atau add peminat mereka tanpa perlu tunggu peminat add mereka .. Kita boleh tau sapa minat kita atau tidak .. kalau tau pk la !

Apa pon , kita jangan lupa ... kita ini manusia biasa.. Jangan sombong atau riak .. Tak de maknanya ok !

You May Also Like

29 comments

  1. tawu xpe hehehe...

    gudmorning bro!;)

    BalasPadam
  2. betol tu abg ben, niat saya beblog pulak untuk mengisi masa lapang. Tak tepk apa - apa pon, sebelom berblog saya suka sangat jadi silent reader. Kemudian baru start beblog. Apa2 pon all da best ya abg ben!

    BalasPadam
  3. ni sebabnye dayana salute sama bro! haha :P

    BalasPadam
  4. betul3...tak salah tum menambah kenalan...
    morning abang Ben

    BalasPadam
  5. deqdeq mmg teruja sgt bila abg ben jd follower blog dan twitter juga friend kat facebook...

    sikap abg ben yg tak pernah lupa di mana abg ben bermula membuatkan hati kami semua ni rasa selalu dekat dgn abg ben....wlupun x penah bersua..

    BalasPadam
  6. bagus la abg ben pandai letakkan diri abg kat tempat die... means abg ben xla mcm blogger2 lain yang popular+sombong,,,, hope abg ben bole bagi dan share something dgn kami blogger yang blm di kenali ni... =)

    BalasPadam
  7. cayalah Bro Ben Ashaari..walaupun dah femes tapi x sombong

    BalasPadam
  8. as salam..

    niat saya berblog, memang saya tak menyatakannya, nak faham tengok semua jenis entri yang saya buat.

    =)

    secara jelasnya, ada dalam satu segmen yang encik ben anjurkan.
    apa2 pn, berblog juga untuk beramal

    =)

    BalasPadam
  9. entah kenapa apa yang budak tu cakap betul...bila seseorang yang femes komen kita punya belog, add kita kat fb or follow kita twitter, masa tu nak mnejerit kuat2 sampai emak marah pun takpe..haha..sebab rasa happy macam menang oscar..baru nak buat entry pasal segmen.. belum tutup lagi kan? hehe..

    BalasPadam
  10. mcm tu juga bile blogger tersohor abg ben..EQ folo..wahh mau pengsan rasanye..

    sebab?
    itu suntikan semangat..
    bukan isu u folo i folo u back..
    tp ini la hakikat..
    newbie mcm kami akan rasa teruja..
    siap buat entry khas..

    itu la suntkan smngat..tp bile?
    akan ku tunggu ahahaha

    BalasPadam
  11. kagum..sebab jarang org popular follower cecah ribuan sudi terjah & tinggal jejak kat blog kita balik:(

    BalasPadam
  12. hehe . btu2 . una pun blogger bru .
    like la blog nyh :)

    BalasPadam
  13. dah nama p0n manusia Abg Ben...
    bile dah kat atas, dah tak pandang yg kat bawah nie...
    sedangkan yg kat bawah nielah yg banyak supp0rt...

    BalasPadam
  14. setuju sgt2 lah pasal mende2 nih...tanpa org sekeliling,cane nk femes kan...ehehe...

    BalasPadam
  15. trust me,susah nk jumpa org mcm abg ben..
    sebab tu rzki abg ben murah.. yg pnting nawaitu.. :)

    BalasPadam
  16. suara dia sgt best saya suka..

    ni nak kongsi dia mencipta lagu sndiri.. sgt berbakata!! :)

    http://www.youtube.com/watch?v=EU7zGj763mU

    BalasPadam
  17. saya terharu sbb abe ben sudi folo sy..hehe..hope abe ben trus bg smgt kat bloger2 bru yg bru nk berjinak2 dlm dunia belog nih..mekasih!

    BalasPadam
  18. membuatkan saya makin jatuh cinta dengan encik ben.. eh eh eh slah ha ha ha ha/// jatuh cinta dengan blog encik ben// been a week.. stil stuck here.. keep it up en ben... chaiyok..chaiyok..

    BalasPadam
  19. betul tu abg ... jgn ada sifat takabbur walau pun seberat debu ,xkan ada syurga baginya... lari topik tapi kdg2 blogger populer ade yg xpndang .. n mcm yg abg ckp tu ..yg blogger semua bawah tapak kaki beliau ..ceh .

    BalasPadam
  20. suka dengan blogger yang popular tapi tak segan silu nak follow dan komen blog orang yang baru nak kenal dgn dunia blog ni.

    BalasPadam
  21. hurm kalo saya mmg teruja lar sbb saya menghormati dan menghargai mereka bukan kerana mereka popular yerp tp kerana keperibadian mereka yang baik dan tidak sombonggg..jadi saya rasa teruja sbb mereka akan kembali membantu saya yang biasa2 sahaja ni...bukan kerana femes bagai ke apa kan..xde maknay kalo femes bagai tp sombong menongkat langitt...hehehe!!


    hi fwenz!! keep it up blogging ya!! Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

    BalasPadam
  22. Hari ini kita berada di atas, esok lusa kita akan berada di bawah semula. Itulah kitaran dunia.

    Pangkat dan darjat setiap orang itu tidak membawa erti apa-apapun. Tetapi apa yang aku mampu katakan, hormat menghormati tidak kiralah siapa tua atau muda, itulah yang penting.

    Kadang-kala kita memikirkan bahawa diri kita ini telah terkenal. Tetapi sebenarnya kita masih berada di tahap yang lama juga (dibawah)

    Apabila berjalan, jangan selalu mendongak ke langit.

    Kita mestilah ingat orang bawah juga kerana orang bawah itulah yang mendorong kita naik ke atas.

    Wallahualam

    BalasPadam
  23. @Ujang9897 Hehehehe...sabo2..rilek2..aku pun ske jgk ayat abg ben tu..eh jp, abg Ben jom follow2 sini plak...Hehehehe :D http://decadeworld.blogspot.com (ceiiit~ sempat ag tu)

    BalasPadam