Sedih ...

by - Khamis, Mac 24, 2011

 

Melihat perkembangan di negara Libya membuatkan aku rasa sangat sedih ... Berlaku pemberontakkan dalam negara kerana inginkan pembaharuan dan pemimpin pulak arahkan tentera dia menembak pemberontak yang mana aku rasa mereka ini sama agama iaitu ISLAM ..

Sedih sangat ... dah la gitu , orang awam yang tak bersalah pon turut terkorban .. haih... Bila jadi begini , di mana negara negara ISLAM yang kaya raya tu ?? Berpeluk tubuh dan mengutuk je.. tu je pandai ??

Sapa amik kesempatan di atas huru haranya negara Islam ini ? Si yahudi tu jugak !! Maka seranglah tentera NATO ke atas negara LIBYA itu yang kononnya nak bantu pemberontak .. haih.. yang mati ramai , orang awak gak .. hurm... orang Islam kan ?

Bukankah patutnya negara negara Islam hantar pasukan tenteranya bagi membantu meredakan huru hara di Libya ? Semua dok pakat senyum jer dan pura pura dok kutuk .. dok tunggu je peluang bisnis .. hurm.. entah la..

ni cuma pendapat aku je.. takde unsur politik pon ..

You May Also Like

11 comments

  1. yang datang 'bantu' pun sebab nak bisnes minyak jer.....

    BalasPadam
  2. biase r tuh..dah dekat sangt dgn kiamat~

    BalasPadam
  3. biase r tuh..dah dekat sangt dgn kiamat~

    BalasPadam
  4. Diorang tak leh membantu sebab diorang pon kurang lebih 5x2. Diorang tak nak revolusi/kekacauan merebak ke negara diorang, so they'd better stay out of it.

    BalasPadam
  5. salam, team yg diketui Amerika ambil kesempatan dari krisis dalaman negara Libya.

    BalasPadam
  6. http://farisadli.via.my/2011/03/24/kisah-di-sebalik-demonstrasi/

    BalasPadam
  7. saya turut sedih.. =(
    mari la berdoa...

    BalasPadam
  8. kita kene doa...... macam iraq afghanistan tu pon same ... kalu kita nak tolong orang jauh x dapat, x salah kalu kita bole tolong jugak orang2 malaysia yang susah....... insyaAllah semoga kita menjadikan perkara yang berlaku di dunia ni sebagai pengajaran untuk menambah keredhaan Allah.. amin

    BalasPadam
  9. tp kalo membantu pun sbb nak nama dan nawaitu tak baik lebih baik tak payah bantu...

    sian kan... yg jd mangsa org awam, org tua, kanak2...huhu sedey

    BalasPadam
  10. lepas mesir... libya plak sambung.... tp libya ni lagi teruk rasanya... siap perang2 lagi...

    BalasPadam
  11. assalamualaikum...
    saya sedih melihat keadaan seorang pesakit yang di rawat di wad mental ppukm yg berasal dari libya,beliau berkelulusan PHD,dan mengalami tekanan kesan daripada konflik di libya,keluarga beliau telah terkorban.kini beliau mengalami masalah mental yg serius....moga beliau cepat sembuh!

    BalasPadam