Bagaimana boleh wujudnya selebriti blogger ?

by - Selasa, April 19, 2011

 

Kalaulah ada rezeki , jika aku tersua dengan Dr. Mohd Asri Zainal Abidin ( MAZA )  , aku nak bergambar kenangan dengan dia dan tanya dia mengenai apa saja soalan yang bersarang dalam kepala aku ni..

Apakah itu menunjukkan aku taksub atau memuja dia ? Kenapa aku suka pada dia ? Sebenarnya bukan suka pada dia tetapi aku amat kagumi kebijaksanaan dia dalam penulisan artikal dan juga kuliah agama yang aku beli dan tonton .. Simple tetapi berisi .. sangat sangat berisi ... Sebab itulah aku meminati dia yabg sebenarnya aku minat pada pada penulisan dia.. Berbezakan ?

Wujudnya selebriti blogger ni disebabkan banyak perkara... Kerana rupa , penulisan kebijksanaan atau kekreatifan mereka.. Sbb sbb lain pun  ada gak tapi inilah antara penyebab utama ..

Kebelakangan ini ramai nak jadi selebriti blogger .. kenapa gitu ? Ada yang menyangkakan dengan jadi selebriti blogger ini , akan jadi masyur gitu ... kan ? G mana mana ada je orang kenal ... seronok gitu ?

Bagi aku .. sebenarnya tak langsung seronok ... Biar orang minat kita kerana penulisan kita bukannya sebab kita.. Itu bagi blog .. kalau bab lain , tu cara masing masing ..

Zaman sekarang ni ada dua .. Realiti dan maya .. Jadi untuk jadi popular , paling mudah di internet .. Tonjolkan bakat , insyaAllah meletup.. tapi atas niat apa ? Tu mereka saja yang tahu ..

You May Also Like

33 comments

  1. bagus tu ade juge inspirasi,. sambil tinggal jejak kat sini

    BalasPadam
  2. like !


    jgn mengejar ke'pemosan' , huhu , biar ke'pemosan' yg kejar kite melalui bakat terpendam, kehkehkeh!

    BalasPadam
  3. ben ashaari..best hape jadi selebriti..story sikit pengalaman..

    ~new update~

    lelaki menangis??aduhhhh!!

    BalasPadam
  4. kadang - kadang penulisan mencerminkan keperibadian..jadi lebih baik kita nilai sebuah penulisan daripada aspek lain dalam dunia berblog ni..

    BalasPadam
  5. stuju dengan ben~ biarlah org kenal kta dr karya kita bukanya diri kita~terbaik!!!

    BalasPadam
  6. Impian semua blogger pastinya...

    BalasPadam
  7. sy ada minat satu blog ni..tp sy silent reader sj..dia bkn selebriti blogger..malah dlm satu entri dia marah kalau org panggil dia begitu..sy minat sgt penulisan dia walaupun blognya cuma psl kisah peribadi dia sj..tiap hari sy ternanti dia hupdate..sy harap satu hari nnt blog sy pun akan ada peminat mcm tu juga..x sabar menanti sy hupdate

    BalasPadam
  8. sukakan nya , gandakan nya .
    hihi ^^

    itu lah realiti diri yang sebenar .
    :)

    BalasPadam
  9. blog adalah hasil karya sendiri so...kene jadi diri sendiri baru popular:)

    BalasPadam
  10. sy ta mo popular . . sy cme mau menulis je . . heee ;)

    BalasPadam
  11. wah dah ade selebriti blogger plak ka..x sabo gak nak tggu sapekah yang popular sgt2 tu..

    BalasPadam
  12. betul tu...;D semua nak kejar popular...tak kira dalam realiti atau pun maya...hanya org tue je tau...apa tujuna dia...;D

    BalasPadam
  13. Popular kat internet? Hmm... mungkin bagus jugak ni...

    BalasPadam
  14. ape plak pendapat abg ben kalau blogger tuh memang best dri segi penulisan, tapi yang x bestnye, identity is hidden,... huhuh..

    BalasPadam
  15. as a non-malay muslim born,dr maza is one really a good reference, i ever emailed him & he replied me directly....right now, i had his book "mengemudi bahtera perubahan minda". worth reading it!

    BalasPadam
  16. Berblog untuk menghilangkan bosan. Takpelah ade orang baca ke tak..kdg2 lebih seronok kalau org tak kenal. Lebih bebas.

    Kalau baca semula 10 tahun akan dtg, ia akn jd kenangan peribadi.

    BalasPadam
  17. Blog ramai pembaca, penulisan best, tapi x ramai follower lg bagus drpd jadi artis blogger yg fofular atas sebb yg ntah pape :)

    BalasPadam
  18. Salam hormat brother BEN,... dah makan ? (hahaha ... apalah soalan bodoh aku tanya ni ...) bila brother BEN sebut je pasal selebriti ... terlintas pula dikepala ... "...kalaulah ada satu badan NGO yang monitor semua blogger di malaysia maka, akan muncul selebriti blogger yang diiktiraf ..." dan anugerah ABC-'Anugerah Blogger Celebrity' setiap tahun di malaysia. Dan jika malaysia yang start dulu ... Blogger dimalaysialah antara yang terhebat di muka bumi,... mungkin terhebat di dalam sistem suria ... hahahaha (idea melampau2 nak mampos b3njy ni)

    brother BEN, terimalah kenyataan bahawa brother BEN adalah seorang Blogger celebrity dan menjadi inpirasi b3njy ... tahniah dan salam hormat.

    BalasPadam
  19. agak2 bile la nak jadi popular ... sehari x smpai 50 ore masok blog

    BalasPadam
  20. betul3..!
    tu la..
    nampaknya, sesape yg dah terpesong niat tu (termasuk diri ini, mungkin..) kena betulkan niat kita balik la ye...
    tamau kejar sgt fofulariti tu sgt..
    kena check balik apa tujuan sebenar kitaber'blogging' ni.. huu..~~

    :: Alfi's Blog ::

    BalasPadam
  21. makan masa untuk popularkan blog kan....mcm cara Mr Ej pk untuk glomourkan blog....

    BalasPadam
  22. gaya penulisan kat blog memainkan peranan yg sngt penting...agak2 bila lah aku ble jd mcm abg ben..bnyak idea2 baru..

    BalasPadam
  23. mai la kampung saya kt mengkuang,b.mertajam..insyAllah dia ada..selalu sya jumpak dan x larat nak jumpak dah..huhu..pakngah asri rumah dier blakang rumah opah sya jer.. :)

    http://merentasiman.blogspot.com/2011/04/kucing-dan-tikus-dah-berjabat-tangan.html

    BalasPadam
  24. Populariti bergantung pada niat...kalau nak popular kerana ilmu...maka ilmu la yang diutamakan....kalau kerana rupa...maka rupa la orang lain kejarkan... :)

    BalasPadam
  25. assalam..

    Benar tu saudara Ben Ashaari .. Dr Asri menggunakan bahasa yang mudah dalam membicarakan pelbagai isu .. seronok bila bacanya. Ada sesuatu yang segar dari idea bicaranya. Saya suka kerana penulisannya agak tinggi nilainya. Isinya .. hujahnya berfakta. Bukan omong-omongan kosong je. Oleh itu kita dapat kongsi dan merenungi kembali apa yang biasa tapi menjadi ‘luar biasa’ dengan sentuhan pena dan pemikiran Dr Asri ..

    Ikhlas .. sayapun pernah ada terlintas gitu. Nak bergambar dengan Dr Asri bila berpeluang jumpanya .. kerna tabik ngan bicara ilmiahnya.

    BalasPadam
  26. @waN Mohd Salim

    Aku ada tip nak cepat popular ... esok gi bangunan DBKL dan bakar bangunan tu .... sah jam 8 malam keluar muka depan tv buliten utama ... berjuta rakyat malaysia nengok ... sah tak sampai 24 jam dah popular ... ada berani ?

    BalasPadam
  27. nak popular senang kan... macam macam care ade kat internet ni... boleh jadi raja youtube... ratu facebook... macam-macam caralah... pilih je la... tapi jangan salah langkah... bile salah langkah, kene resist la pade caci maki orang yang melihat, mendengar mahupun membaca...

    nak jadi selebriti? alahai... ramainye orang nak popular zaman skang ni.... en ben? memang dah femes since aku mule berjinak2 ngn blog ni...

    BalasPadam
  28. setiap orang kan ada identitinya yang tersendiri dan dengan cara tu diorang luahkan dengan blog...
    kadang tu dapat baca seseorang dengan cara penulisan dia..
    tapi tak semua macam tu...
    (n_n)

    BalasPadam
  29. kbnyakannya nak popular je, tapi kualiti takde

    BalasPadam