Blogger , jangan cepat melatah ..

by - Sabtu, April 23, 2011

 

Aku tanyakan soalan ini pada HELIZA hari tu di dalam segmen SEMBANG SEMBANG BERSAMA BEN ASHAARI .. Patutnya video tu dah up mlm ni tapi mungkin ada masalah teknikal kot.. tak kisah la.. tunggu je nanti eh..

Soalan menjurus kepada artis popular tak layan peminat lalu dikatakan sombong ! Haaa... sama gak terjadi pada blogger yang dah ada nama tapi dikatakan berlagak ..

Heliza memberikan pandangan dia .. dan sememangnya itu dalam kepala aku dah .. Manakala pendapat aku pulak ? Berkaitan apa ni ? Berkaitan blogger popular jarang balas komen terutamanya dia FACEBOOK atau blog ..

Ok.. aku tak tau orang lain.. tapi aku , YA.. aku spesis jarang balas komen di FACEBOOK dan blog .. Kenapa ya ? Pengalaman menyebabkan aku jadi gitu .. Pengalaman yang menyebabkan aku perlu berhati hati ..

Hingga sekarang pon aku masih dapat lihat kepura-puraan dalam dunia FB dan blog ini .. Maka sebaiknya aku berdiam diri dari tersalah langkah .. Mungin aku dikatakan sombong atau berlagak tapi itu lebih baik dari aku 'tercelupar' dan makan iri sendiri ..

Ini bukan alasan tapi hakikat dunia maya yang perlu kita terima sesungguhnya tiada beza dengan dunia realiti .. Hurm...

You May Also Like

17 comments

  1. dunia blog sekarang sudah berubah..x kena sikit nak melatah dan tuduh yg bukan2..

    BalasPadam
  2. zaman dah berubah..dunia makin maju

    BalasPadam
  3. smua orang ada pendapat dia yang tersendiri.. inche ben.. isk2.. pasal yang mimpi tu, kenapa tanya ada kakak ke tak? tak paham.. ingat lagi? ke tak ingat?

    BalasPadam
  4. tapi ben x pe...dah buat segmen melambangkan ben support blogger baru mcm ewanrani nie..thank ben..teringin nak direview oleh ben..hehe...tengah2 malam still update blog ek ben..terbaikla....

    http://ewanrani.blogspot.com/

    BalasPadam
  5. that's right. saya sokong abang ben dari belakang :)

    BalasPadam
  6. yang tu memang terpulang la nak reply komen atau x. tapi kalau orang bg komen yang menarik, apa salahnya membalas kan ?

    BalasPadam
  7. ha'ahlah...saya pernah jugak kena tuduh, kena maki mcm2...susah betol masuk alam maya ni kan...pape pon...jgn patahkan semangat dgn menarik diri dari dunia blogger...sabor je lah...hihi

    BalasPadam
  8. yaaaa kita sebagai blogger perlu menjadi diri sendiri.

    BalasPadam
  9. sbb tu bila pok beng balas komen walaupun tqqq or erkkk, ati rasa kombang semangkuk ahahaha

    BalasPadam
  10. peringatan yang ringkas tapi bermakna :)

    BalasPadam
  11. perhubungan di alam maya mmg buat kite cpat melatah. cepat tuduh2. tp cuba kalau secara realiti. belum tentu kite berani nak buka mulut.

    skrg ni bukan sbb mulut je bleh binasa. sbb keyboard pun bleh binasa. huhu ape ntah saye merapu ke keyboard plak ni ^^

    BalasPadam
  12. betul tu..baik diam dari melatah... fb tu kdg2 dah jd tempat nk beremosional..sy pun tak suka sangat komen2 kat fb

    BalasPadam
  13. tak baik laah macam tu...tuduh menuduh ni kan tak baik...kita hidup dlm dunia yang kecik je....tak kemananya..apa-apapun semangat diri perlu ada...

    BalasPadam
  14. tp kalo dla, komen2la yg menambahkan semangat tuk update sebenarnya..kalau takde org komen rs mcm down gitu..so, bg dla komen tu penting dan kebanyakkan dari komen2lah dla dpt upgrade mutu blog dla..

    BalasPadam
  15. zaman dah berubah.. dalam hati ada taman.. dalam taman ade syaitan... hehe :)

    BalasPadam
  16. YANG KOMEN TU PON SATU.JANGAN SENANG2 NAK JUDGE ORANG SOMBONG. ^^

    BalasPadam
  17. tak kenal maka tak cinta .. org yang suka judge2 org adalah org yang tidak pandai gunakan akal utk berfikir.. bersangka baiklah tu yg terbaek

    BalasPadam