Blogger oh Blogger .. Jangan jadi batu api !

 

Nak aku ulang ? Hahaha.. ok ok .. aku dah berblog lebih setahun .. hahaha.. tau dah kan ? Asal aku ulang je , mesti inilah intronya.. hahaha.. Semua orang dah tau .. tapi tak semua kannnn .. aku bukan JUSTIN BIBIR .. 

Ya , macam macam perangai blogger ada .. kan ? Yang bagus.. yang baik.. yang cerdik.. yang bijak.. yang suka kentot .. yang nakal.. yang cun ... yang hensem cam .. ehem.. bukan aku yer .. macam macm la senang cakap .. Sat.. ni perangai ke ??? hahahha.. lantak ler..

Ok .. tapi ada satu perangai yang aku paling tak suka !! BATU API ! Spesis ni , umpama duri dalam lipatan.. yeke duri ? Ke gunting ? Ok.. silap.. umpama gunting dalam lipatan ! Haaa.. dia masuk blog sana , dia puji.. pastu dalam pada masa sama , dia kutuk blog satu lagi.. Pastu yan bestnya , dia masuk blog yang dia kutuk ni , dia buat baik .. Apa kehenya ni ???

Ni bukan satu alasan bagi aku tapi inilah alasan aku.. Sebab tu la aku malas nak mengomen dan membalas komen ! Sbb dah tau sangat perangai blogger .. Mana yang aku rasa sememangnya dia punya komen perlu dibalas , aku balas berdasarkan pertanyaan pada soalannya itu ..

Oleh itu blogger , jangan laaa  hipokrit yer..  Nak naik sekali pon , gunakan tangga .. jangan melompat atas bahu rakan rakan.. tak elok gitu... tau ?

56 ulasan:

  1. yer xbaik la kutuk mengutuk..jd batu api...mmg X OKE... (eh abg ben mlm td ayu mimpi abg lagi,,pe kehenya?? hahaah)

    BalasPadam
  2. fuyooooo yang mcm tu pun ada ke.....ni kan alam maya....tu pun nk kutuk2 ke...pelik......

    BalasPadam
  3. sakitnye bahu kalau ade org panjat kat belakang~
    cool bro..jgn nyampah2..hati sendri yang sakit kan..
    cool2~ BA kan cool.

    BalasPadam
  4. mentaliti rakyat M"sia sekarang....hampehhh

    BalasPadam
  5. hurm pndapat kite same! haha

    BalasPadam
  6. setuju dengan abg ben..
    jangan nak naik dengan taktik kotor

    :)

    BalasPadam
  7. hahahahha.... ni mesti ada kes br ni... 1week cti blog... bkak2.. dh mcm2 hal.. :DD

    BalasPadam
  8. PCB, tambah2....

    LEBIH BAIK JADI BADAK AIR DARI JADI BATU API.....HAHAHAAHAHA..

    BalasPadam
  9. bukan melompat atas bahu dah..tp pijak kpale..huhu..mmg tak patut....

    BalasPadam
  10. jgn la ckp blogger hensem..terasa ai..=)

    ada dah kenal sorg dua mcm tu..=)

    BalasPadam
  11. biasalah...dunia, dunia...dunia blog ye..

    BalasPadam
  12. Batu Api ni tersangat la bahaya.... Aku mungkin dah kene kot..... tah la.. malas nak pikir... huhuhu. Bro... undi saya..hahahha...

    BalasPadam
  13. ujang perasan hensem!!>.ahhahaha

    BalasPadam
  14. yang suka kentot tu yang tak boleh tahan tu kekekeke

    BalasPadam
  15. as salam..
    wah! spesis bahaya. melaga-lagakan orang.baik lagi..

    sorang perompak dari seorang pengemis. adei..

    BalasPadam
  16. saya lebih suka komen secara telus melalui entri atau pun komen pd entri blogger lain.. tak kisah org nak ckp talam 2 muka ke apa ker yg pasti kalau sy komen tu berpandukan entri yg dorang tulis tak selalunya sokong & tak juga selalu bangkang. apa yg sy setuju.. sy iyakan.. sy rasa tak setuju sy tolak. dlm entri sy pun mcm tu.. guna konsep tiada kawan atau lawan. bukan utk bermusuh tp sekadar memberi pandangan. kalau tersilap kat mana2 sy terima semua teguran

    BalasPadam
  17. @khunsuriyatit

    rakyat Malaysia itu siapa?? bukan tuan tukang komen gak ke??

    tolong bagitau siapa rakyat malaysia sekarang tu..nak tahu ni...

    BalasPadam
  18. betol! sy pn xsuka. agak2 la kan. talam dua muka..

    BalasPadam
  19. MCM2 PERANGAI BLOGGER NI KAN...AISHHH..

    AKU BARU SEMINGGU JADI BLOGGER...
    BENDE2 MCM NI YG SERAM...ADESSSS

    HOPE XDE PAPE

    BalasPadam
  20. hurm..btul2...ni dinmakan..talam dua muka...agknya la kot...hehehe

    BalasPadam
  21. dunia tanpa sempadan or dunia tanpa sampan..

    macam2 jenis blogger ada sekarang..huhu

    BalasPadam
  22. "berani kau jebat!!dasar talam dua muka"

    org macam ni patut dilempor jer ke sungei....

    BalasPadam
  23. cek's : tu bukan talam dua muka lagi da..tapi bermuka2! betul apa yang abang ben cakap tu...tapi kan,memang ada je manusia macam tu..tak paham napa perlu jatuhkan orang..

    BalasPadam
  24. Batu api di sebut juge sebagai Batu Ronsen..

    BalasPadam
  25. ada juga blogger macam tu ek (",)

    BalasPadam
  26. haih, mcm2..
    tapi perasan tak wujud apabila entry blogger tu(*terutama yg femes)mcm hampeh tp org komen dok puji sokong melangit?? yo yo oorr jer...

    BalasPadam
  27. aper kess.. dpt aper jadi batu api.. isshh

    BalasPadam
  28. biasa la . manusia sekrang nie . .

    BalasPadam
  29. x pernah tau pun pasal kewujudan sikap blogger camni

    BalasPadam
  30. tak ! tak ! tak !.. tu bukan saya..
    :))

    BalasPadam
  31. abg ben, kite nak tambah skit
    batu api a.k.a lalang..hehehe

    BalasPadam
  32. im to0 kind to be evil,
    heheh.., :D

    nyit2^^

    BalasPadam
  33. kesian abang ben kan..tp nak buat macam mana kan..org yg mcm ni lah kita terpaksa hadapi..kuatkan semangat ehh abang ben

    BalasPadam
  34. melalui komen2 ni pon kita boleh tgk mcm2 ragam blogger kita

    BalasPadam
  35. sape blogger mngkuk tu ? dia kutuk blog lia x ? hehehe

    BalasPadam
  36. batu api cuma membakar diri,,,

    BalasPadam
  37. batu api?

    ehmm,sifat iri hati manusia selalu ada.

    bukan saja di dunia blog,dunia realiti pun ada orang macam ni.

    Tapi orang yang abg Ben cakap tu ada dua sifat,munafik dan batu api.

    Juga talam dua muka.

    BalasPadam
  38. huhu..biasa la manusi..sentisa tak puas hati kan abg ben...

    bg ben, nah..entry khas..heehe...

    http://cikduyung.blogspot.com/2011/04/otai-blog-sudah-mari.html

    BalasPadam
  39. abang ben,orang talam dua muka ni susah kan?keje nak mengapi apikan dgn melaga laga kan orang je.ape die dapat pun kite tak tahu.nak kata puas?ai puas ke melagakan orang?kalau manusia biasa,yg betul betul ade sikap beperkemanusiaan komfem komfem ade rasa bersalah walaupun 0.0001%,kan kan?

    BalasPadam
  40. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  41. Fire stone..Kite bako jee.. Hehe

    BalasPadam
  42. @Pendekar Berkuda tak tuju kat sape2 pun...cuma sape yang makan cili dialah terasa pedas....:)
    Rakyat M'sia kan ramai yang mcm gini..batu api!!!..saya dah muak menghadapi spesis batu api ni...sekarang ni..kalau sy berhadapan ngan situasi begini..bolayan jer..pengalaman lah yang mematangkan kita...saya hidup pun dah lama,mcm2 orng sy jumpe...

    BalasPadam
  43. mungkin dia tak dapat perhatian tu pasal dia buat mcm tu,.
    kate orang benci tu tanda nye sayang,.
    di mulut kata benci dihati bersulam rasa sayang,.
    rasa sayang eh rasa sayang sayang eh,. ehh lihat nyonya balik rasa sayang sayang eh,.

    BalasPadam
  44. as salam ben, ngeri baca n3 ben ni...kak rasa blogger yg popular jer kut yg akan ada blogger yg dengki kalau blogger2 yg suam2 kuku cam kak ni tak ada masalah takder saper nak dengki...pendapat kak jer ni.

    BalasPadam
  45. naik dengan cara kotor bakal turun pon dengan cara kotor...cara kotor takkan kekal lama...kalau dah kotor susah nak bersihkan..huhuhu

    BalasPadam
  46. org dengki saggup wat ape saje utk perbodohkn dan menjatuhkn reputasi kita...tapi igtlah "what goes around come around" bak kata Justin Timberlake :)

    http://violencexx.blogspot.com/

    BalasPadam
  47. peeergh.. ade gak ke perangai mcm nih dlm alam maya.. x pernah jupe lg.. law jupe.. kite bakor aje belog die!! aik.. camne nk bakor belog eik?

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.