Dunia maya yang menakutkan ..

by - Ahad, April 10, 2011

 

MENAKUTKAN.. tu yang aku berani katakan .. Dalam dunia maya lebih lagi FACEBOOK atau BLOG , mereka yang 'kecil' di dunia nyata pastinya akan 'gagah' di dunia maya .. Mereka berani memprovoke sapa sapa saja sebab takde sapa mampu buat apa apa pada mereka .. betul tak ?

Tak betul ? Sekati korang ler .. hahaha .. tapi yang aku tau dan apa yang aku nampak , spesis ini mmg spesis bacul .. bersuara lebih dalam dunia maya tapi kat luar ibarat charlie chaplin ! Gagah dengan kata kata saja ... padahal hampeh ..

Orang orang begini aku leh katakan , punya masalah mental... Mereka gemar provoke pengguna internet yang lain agar marah dan emo dengan mereka.. Bila ini terjadi , mereka ketawa terbahak bahak.. Gembira.. sambil bertepuk tampar dengan kawan baik mereka yakni syaitan .. Kira geng la tu kan ?

Pelik bukan .. Orang yang ada akal dan tau berfikir , mereka gunakan internet ni ke jalan yang betul .. bertukar tukar infomasi.. cerita .. dan sebagainya tetapi segelintir manusia pulak mencari mangsa untuk diganggu .. Ini kira macam barbarian la.. dok merayau cari mangsa .. Tapi barbarian ni gagah .. spesis barbarian internet ni lembik ..

Kuasa di hujung jari kita .. Nasihat aku , jika kita nampak la sesuatu yang malas kita masuk campur , jangan masuk campur .. biarkan anak anak skunk tu bermain sesama mereka ... mudah bukan ?

You May Also Like

14 comments

  1. uuuu..memang trekena sgt dengan situasi melur sekarang ni abg ben..budak ni MENCURI dekat kolej..n dia pegi hebah2 dekat orang lain yang orang tuduh dia mencuri..mule2 memang malas nak layan..tibe2 jumpa satu entry kakak akngkat dia ni kutuk2 kitorang..dah la mencuri lepastu buat cerita bohong as if kitorang pulak yang jahat..geram betol..

    *sorry terbebel dekat sini.. :P

    BalasPadam
  2. haha lagi kita mrh2...lg dorang suka tue...

    BalasPadam
  3. wah itu die...nasihat dari blogger..kalo berani katakan berani...x best la cakap belakang2 nie...

    http://ewanrani.blogspot.com/

    BalasPadam
  4. sabar bro..jangan terikut-ikut dengan provokasi depa tu...

    BalasPadam
  5. baeklah ..xmo masuk campur biarkan mereka dengan labu2nya .. yg baik kita amek yg buruk kita tutup mata pekakkan telinga

    BalasPadam
  6. ye ar bang beng.. tak phm apa motif diaorang buat gitu sebenarnya.

    BalasPadam
  7. bagus selalu luahankan perasaan x sakit jiwa !! i like abe ben huhuhu

    BalasPadam
  8. relax~ kalau ada orang tak suka abg Ben. kami tetap suka abg Ben. hidup ni bnyk pro and cont dia...

    BalasPadam
  9. Tima kasih abg Ben... x sia-sia r, follow blog ang Ben setiap hari...

    BalasPadam
  10. masa baru2 berblog...saya jumpa org mcm ni.mereka mmg suka bangkitkan kemarahan org lain.pastu mereka siap dtg blog dan ckp...terima kasih krn menceriakan hari aku..kah3.

    psttt benci lak dgn perangai org mcm ni..huhu

    BalasPadam
  11. sbb kat lua xbleh nak tonjolkan diri, then blog/fb will be d medium ;) pity them.

    BalasPadam
  12. memang sgt tak suke orang yang suke gune tenet ni untuk provoke..

    dah pernah terjadi pada kawan dan memang susah nak bersihkan nama baik kita lepas tu...semuanya disebabkan seekor anonymous....

    oleh itu..

    'saya benci anonymous (yang provoke jela)'

    BalasPadam