"Kau blogger ke ? "

by - Sabtu, Jun 18, 2011

 

Kalau orang tanya aku la kan ... " Ben , kau blogger ke ? " ... Aku segan nak mengaku yang aku ni seorang blogger .. bukan segan sbb jadi blogger tapi tak layak nak mengaku aku seorang blogger ..

Dari pandangan aku la kan , blogger ni sangat besar peranan dia dalam dunia maya .. Menyampaikan maklumat dan infomasi walaupun sekadar bercerita tentang kehidupan sendiri adalah sangat sangat memerlukan satu keberanian kerana bagi aku blogger PERLU BERKATA BENAR !

Setiap perkataan di dalam blog akan dibaca oleh pengguna internet .. Bayangkan jika kita salah menyampaikan maklumat seperti yang aku tersilap buat ari tu berkaitan gerhana bulan yang mana ianya dah berlaku sehari sebelum tetapi ada maklumat dalam intenet mengatakan akan berlaku malam hari berikutnya.. Satu maklumat yang salah telah aku sampaikan dan aku perlu membetulkan dengan segera ..

Itu satu contoh .. Kemudian , amik contoh blogger blogger yang punya blog yang biasa tapi maklumat dan infomasinya yang disampaikan amat berfaedah sekali kepada pembaca lain ..

Bila dibandingkan dengan blog aku , mmg jauh beza .. Sebab tu aku segan nak mengatakan aku ini blogger tapi aku ada  blog .. Yang tu aku tak segan la.. tak salah kan mempunyai blog .. dan aku sedang berusaha menjadi seorang blogger yang memberi manafaat kepada pembaca blog aku ! InsyaAllah ...

You May Also Like

42 comments

  1. x aku bkn blogger tp aku pencerita...

    BalasPadam
  2. Blog dapat menaikkan kredilibiti, segala-galanya yang anda diingini menjadi seorang blogger. .Tidak kira sapa2, cikgu, pelajar, tukang masak dan sebagainya. Ia untuk memberikan lebih pengetahuan, bimbingan, panduan dan tips-tips apa jua yang berkaitan.

    BalasPadam
  3. blogger = manusia

    sama ja..heheh..at least budaya membaca dapat diterapkan..(^^!

    go abg ben! hehhe

    BalasPadam
  4. Tapi, ada blog yang isi kandungannya berinformatif sepi saja tanpa pengunjung.

    BalasPadam
  5. Alahai Ben ni, merendah diri ler pula. To me, you are a blogger. Manusia mana yang tidak pernah buat silap kan. Dan sebagai manusia juga, kita akan sering di uji. Utk menghadapi ujian itulah kita perlu pertimbangakan byk perkara agar kita tidak terbuat keputusan yg salah.

    Hatta kat TV pun buat silap. It's a normal thing.

    Setuju ngan komen Awan Biru tu, ada sesetgh blog yg berinfo sepi tanpa pengunjung, erk..mcm blog saya ler tu...tak meriah cam blog Ben.

    BalasPadam
  6. sy pn bukan blogger tpi sy ada blog

    BalasPadam
  7. keakdang blog yg mmpunyai info agama yg sebetul2 nye,hnya 1pelawat dlm 1 masa. kekadang bla sy post entri berkaitan agama,xde yg komen tpi bla tjuk yg sy wt ntah pape,bnyak lak hehe

    BalasPadam
  8. betul tu bro ben...
    saya pun ada blog tapi bukan seorang blogger...
    heheheee...

    BalasPadam
  9. Saya pun bukan blogger.. Sekadar di pinggiran blog.

    http://lautkasih.blogspot.com/2011/06/make-love-not-war-biar-betoi.html

    BalasPadam
  10. apa2 pun bro ben blogger yg terbaeekk la!hehe..psstt...sy tlg promote bro kt blog..hehe :p

    BalasPadam
  11. Selamat pagi abg Ben.Saya baru saja form two.Saya suka baca entry blog abg Ben.SAya pun ada blog tapi tapi x macam abg BEn.

    BalasPadam
  12. semua penting...isi kandungan yg berinformasi...dan strategi promosi...

    -Yok mampir diluk = pasang niat untuk berblogging...

    BalasPadam
  13. sunuk jadi manusia yg punya blog.. boleh katakan apa sahaja.. n mestilah yg benar2 punya cerita sbb semua dari hati dan minda...

    BalasPadam
  14. semua penting...isi kandungan yg berinformasi...dan strategi promosi...

    -Yok mampir diluk = pasang niat untuk berblogging...

    BalasPadam
  15. ko bukan blogger tapi ko begger.. menggunakan blogger2 baru untuk popularkan diri.. padahal entri level tahi anjing

    LOL!

    ko mesti tak berani publish komen ni.. sbb takde buah pelir

    BalasPadam
  16. Suka baca blog abg ben.menarik belaka

    BalasPadam
  17. ok latue blog bro ben dah cukup informasi dan daya penarik untuk blogger2 terutama blogger mc hijau mcm wa menaikkan trafik. tak yah la nak kisah informasi bagai.. hahha pedas2...

    BalasPadam
  18. bangga menjadi seorang blogger.bukan semua mampu menulis dan mempunyai confident diri seperti kita(blogger)

    BalasPadam
  19. aku penulis blog.. ceh. ada beza tak?

    BalasPadam
  20. Kebetulan saya pun sedang memikirkan perkara yang sama iaitu adakah saya seorang blogger.Adakah secara automatik seseorang itu mendapat gelaran blogger dengan hanya memiliki blog tetapi blog yang dimiliki jauh daripada yang dikehendaki.Adakah hanya dengan 'mempublish' gambar2 periadi tanpa kupasan atau ulasan berkaitan, cukup untuk melayakkan seseorang yang memiliki blog itu dinamakan blogger.Jika semua yang memiliki blog digelar blogger, hatta anak hingusan yang menulis entah apa2 di blog sekalipun dikira blogger, maka tiadalah istimewanya gelaran blogger tersebut.Maka tiadalah nilai ekslusif dalam gelaran blogger.

    p.s:saya pun masih malu nak mengaku sebagai seoang blogger kerana blog saya masih lagi blog anchovy yang masih belum mampu memberi impak yang besar pada audien yang membaca.

    BalasPadam
  21. betul! kadang2 dengan tak sengaja kita sebarkan fitnah kalau asyik cakap pasal orang. padahal kita tak kenal org tuh in details pun. emosi ja lebih yaw. so hidup mesti chill =)

    BalasPadam
  22. Baru nak mula .. dah rasa malu pulak! Seb baik alam maya, jalan jugak ler.

    BalasPadam
  23. SAYA PENULIS BLOG PERBADI ! TEEHEE :D

    BalasPadam
  24. SAYA PENULIS BLOG PERBADI ! TEEHEE :D

    BalasPadam
  25. susah jadi blogger ni..ingat senang ke..

    BalasPadam
  26. MOge bang ben terus maju dan jadi blogger y lebih berjaya! Amin..

    BalasPadam
  27. Blog abg ben penuh sangt santai tuh dibaca.boleh hilangkan stress..

    BalasPadam
  28. yep..blogger mmg besar tjawab..tapi ak lak skadar si tukang karot..melalot ..kadang2 ad jgak jadik tukang penyampai..sambil2 tolong mnyedar an sume readers ak..x kira la member fb or blog.. sbab ak tahu they all slalu terjah n bace entry kiter.. pndapat masg2 abg ben..

    BalasPadam
  29. incik beng kemana menghilang harini huhu

    BalasPadam
  30. as salam..

    <---
    suka blog yang versatile tapi bertempat. seronok baca. tapi kalau terlalu banyak mengarut dengan bahasa tunggang langgang tu tada suka laa.

    rosak nanti bahasa minda.hehe
    apa2 pun, kalau sekadar sepotong ayat yang memberi pun,
    dah kira cukup

    =)

    BalasPadam
  31. Blog saya agak merepek dari realiti sebenarnya tapi apa yang saya harapkan pembaca terhibur santai dengan penulisan kita. Walaupun kita masih bukan seorang blogger yang baik tapi kita boleh cuba menjadi satu. =)

    BalasPadam
  32. bkn senang nk jdi blogger yg berdedikasi cm ben ash.!azu pn ngh2 cuba2 n klo boleh nk beri yg tbaik 4 readers..

    BalasPadam
  33. salam..ada blog,aktif..bloggerler tu...blogger ada banyak blogger kaya ,blogger miskin,blogger miang,blogger baik,blogger taksub,blogger cari makan,blogger suka2 dll....apa nak pening..cakap saja "aku ada blog"...so apa yang aku faham..blog mestilah selalu update barulah ayak jadi blogger...huhu

    BalasPadam
  34. blog entry yg sangat menarik dan berinformasi....besh je bile bace blog Ben Ashari ni....
    Kalo de mase Abg Ben Ashari..follow lah blog saye ye....hehehehehe

    BalasPadam