Bukan cara ku !!

 

MAAF .. Semangat aku seperti yo-yo.. kejap atas kejap bawah .. kejap ok.. kejap tak .. segalanya bergantung pada faktor sekeliling dan juga kekuatan mental aku ..

Aku diajar dari dulu , jangan mudah mengalah .. jangan mudah putus asa .. berjuang sehingga wisel penamat ! Jika itulah yang ditakdirkan setelah wisel berbunyi , ya .. aku terima dengan hati yang terbuka ..

Sebab itulah , aku sekarang berada di depan dan ingin terus berada di depan walaupun ada yang cuma mematahkan perjalananku ini .. namun MAAF ! AKU takkan berhenti dan berpaling ke belakang !

OVER ? POYO ? Katakan apa saja .. sekurangnya aku dah buktikan di sini ... aku berada di tempat yang mana aku nak berkat usaha aku serta sokongan rakan rakan .. jika aku bergerak hanya menggukan sebelah kaki dan sebelah kaki lagi cuma mengesot , aku akan gunakan tangan aku sehingga aku mencapai matlamat aku ..

Jangan mudah mengalah ! Jangan mudah putus asa.. Apa beza aku dengan mereka ? Mereka berusaha sedangkan aku hanya berserah pada takdir ?? Oh tidak .. jika mereka boleh , aku pon boleh ..

Strategi memainkan peranan penting .. Walaupun REAL MADRID ada ramai bintang , walaupun MANCHESTER UNITED juara liga , strategi menyebabkan BARCELONA JUARA SEGALA JUARA !

FAHAM ? BUKAN CARA KU .. JIKA ALLAH MENGKEHENDAKI AKU TEWAS SESUNGGUHNYA AKU REDHA KERANA DIA LEBIH MENGETAHUI APA YANG AKU TIDAK TAU .. itu baru aku terima ... tetapi sebelum berjuang , aku  dah angkat bendera , Allah tidak sukakan hambaNYA mudah patah semangat ! Bukan ciri ciri ISLAM yang sebenar ...

Walaupun ini sekadar contest tapi ini juga menunjukkan USAHA TANGGA KEJAYAAN .. kecil tapi besar .. besar walaupun kecil ! Kejayaan aku bukan milik aku ...tapi milik rakan rakan aku yang menyokong dari mula hingga ke penamat .. Kalah atau menang bukan segalanya tapi yang penting SEMANGAT dan SOKONGAN ..

Ini yang aku terapkan dalam dunia blogging dan kehidupan semasa aku... Biar miskin dan hina tapi jangan sampai mengemis ! Jangan sampai meminta ! Aku berblog dengan menggunakan kreativiti dan semangat .. Ramai mengutuk dan ramai menghargainya .. Perlu aku amik berat pada mereka  yang mengutuk ? Lagi mereka kutuk , lagi kuat aku buat ! Sampai mereka bosan , aku senyum sendirian ..

Pergh.. Adun piliharanraya akan datang neh !! 

18 ulasan:

  1. ni entri marah ke entri geram encik beng?hehe :)

    BalasPadam
  2. jadik ADUN make sure pilih area Selayang ekkk..pastu sila bagi wifi free kat kitaorg....hehehhe!
    eh mana tau satu hari nanti betul² jadik kannn..

    BalasPadam
  3. tak yah pikir apa orang kata....susah nak maju kalu duk pikir mulut orang nie.....kalu kita rasa masih positif apa yg kita buat nie teruskan...:)

    BalasPadam
  4. kalau abg ben jadi "tok wakil" konpem sy pilih punye.. :)

    bagus.. semangat, jl sy slalu ckp msa ajar kawad.. klau nk naikkan semangat kena wat geram2 sikit..

    BalasPadam
  5. Teruskan Usaha Abang Ben...!!!!!!

    http://jayjamilul.blogspot.com/2011/06/ktm-monorail-lrtamoi.html

    BalasPadam
  6. Perghhh!! semangat tak luntur ..
    go go go !

    BalasPadam
  7. http://www.my-shopping2u.com/2011/06/gempar-perintis-ben-ashaari-ditemui.html

    isk..cuba tgk ni

    BalasPadam
  8. yaa yaa,,saya sokong kata P3, susah nak maju kalo dok pikir mulot org..haha lantakkan saja depa tu..masih ramai lagi yg menyokong abg ben ! :)

    BalasPadam
  9. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  10. " Biar miskin dan hina tapi jangan sampai mengemis ! Jangan sampai meminta ! Aku berblog dengan menggunakan kreativiti dan semangat .. Ramai mengutuk dan ramai menghargainya .. Perlu aku amik berat pada mereka yang mengutuk ? Lagi mereka kutuk , lagi kuat aku buat ! Sampai mereka bosan , aku senyum sendirian .. "

    -- suke part yg ni -- :)

    BalasPadam
  11. takpe banyak yg menyokong dr tak sokong!!!
    gudluck!!! dun give up! jgn mengalah sebelum kalah!

    BalasPadam
  12. never give up..that is life...
    lgpon, nak berjaya attitude yg penting...Attitude is a little thing that makes a big difference..kan??have a blast bro..:))

    BalasPadam
  13. lagi mereka kutuk,lg kuat semangat aku..saya cuba pegang kata2 tu utk bakar semangat saya.tq ben..moga blog ini terus maju

    BalasPadam
  14. setuju sem sangat....biase mulut orang mane bleh tutup...jnji kite tau ape niat kite....orang nie kalau buat baik pown ngumpat...kalau jaat lg r kn...sebakul di makinyer....sabar jewk r

    BalasPadam
  15. dia org tu ada PHD mcm tu la...abaikan je

    BalasPadam
  16. Usaha tangga kejayaan!! huHu

    BalasPadam
  17. serah pada takdir je takbleh gak...kena ada usaha yang lebih lagi dalam berkempen...baru mantap..pengundi ni slalu tengok orang2 yang bersemangat berjuang dalam kempen baru dia undi..kalau stakat calonkan diri tapi tak aktif berkempen ,pengundi pon ingat dia ni tak siyes...and tak nak undi----tips mengundi adun kampung pisang muaheee..:P

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI