" Kenapa blog ini senantiasa berpenghuni ? "

by - Selasa, Jun 21, 2011

 

" Tertanya tanya dan tercari cari .. apakah keistimewaan blog ini " ..

Alhamdulillah... selamat sampai di Putrajaya dengan perut cam gajah mengandung 28 bulan .. Terima kasih pada yang mendoakan keselamatan aku dan keluarga aku .. Dan DIGI WWWOW pon dah tiba ke kemuncaknya.. Sapa terpilih , aku pon tak tau .. Letih nak pk.. ada rezeki , ada la...

Ok.. tajuk... Persoalan tu tadi dikemukakan oleh seorang pengomen di blog aku tadi.. aku cari balik , tak tau dah kat mana .. Yela, komen yang ada pun bukan skit .. Ada 132 ribu kesemuanya ..hurm.. tu tak termasuk Cik Anon yang aku delete tu .. huhu ..

Jawapan...

Blog aku ni sama je cam blog blog peribadi yang lain ... Aku tak pastilah kat mana keistimewaannya .. Dan aku tak terpikir pon nak cari kat mana .. Cuma , apa yang aku tau .. aku berusaha untuk menarik pembaca pembaca pelbagai peringkat usia dan juga bangsa .. Aku percaya ada pembaca aku bukan saja dari bangsa Melayu kan ?

Usaha yang aku maksudkan adalah , dengan memikat pembaca menggunakan entri entri yang pelbagai isu .. tidak hanya mengenai dunia blog .. dunia persekitaran aku malah isu isu semasa jugak aku turut kongsikan bersama sama dengan pembaca di blog ini ..

Apa yang aku sampai di dalam blog ini bukanlah satu penulisan tetapi satu bual bicara di kedai kopi dalam keadaan yang sangat rileks sambil bermain dam ... SANTAI ... Sebab tu ada yang cuba berbalah atau menyampaikan kritikan dan aku membalasnya semula .. Kata berborak .. kan ? Takkan nak telan gitu jer .. hehee ..

Hurm... macam aku berikan tips sebelum ini .. Sewaktu aku buat blog , aku fikirkan .. mana satu aku patut utamakan .. PROMOSI atau ENTRI ? Maka aku utamakan PROMOSI terlebih dahulu selama setahun .. Ada kesan buruk gak .. Ramai kata aku gila glamer sedangkan mereka tak perasan impaknya pada masa jangka panjang ..

Aku tak buat blog untuk maju di keesokkan harinya .. Aku sasarkan 2 tahun kemudian untuk berada satu tahap yang aku inginkan .. Dan hari ni saja blog aku dah berada di ranking ke 178 di dalam Malaysia.. bersama sama dengan web web popular yang lain seperti FACEBOOK dan GOOGLE.COM .. Satu pencapaian aku yang tak dijangkakan langsung tetapi aku inginkan ..

Tak kisahlah nak kata aku apa pon .. Aku buat blog , aku ada sasaran .. Aku bukan saja suka suka atau hobi .. Aku nak buktikan bahawa bukan selebriti pon mampu berada di satu tahap yang mana mereka pon boleh kenal kita , sebagai seorang blogger ... Berjaya atau tidak , wallahualam .. janji membanggakan !

BLOGGER PILIHAN ...

image

http://andrik-mcvean.blogspot.com/

You May Also Like

15 comments

  1. bukan mudah nak naik..kena ade strategi..

    BalasPadam
  2. thanx abang ben..saya belajar benda baru lagi. benda ni ada depan mata tapi saya tak nampak. abang ben dah buka mata saya. apa yang saya maksudkan, matlamat atau sasaran. matlamat ni boleh janji daya tolak saya untuk ke tahap abang ben. saya jumpa abang ben nnt. hehe... (cabar diri sendiri ni..)

    MOHD NASER.com

    BalasPadam
  3. huhuhuhu die bru follow ps .. die koment gune bahase omputeh hahaha x faham do

    BalasPadam
  4. pergh panjang hu3..terbaik la..gua terjah dulu :)

    BalasPadam
  5. @waN Mohd Salim
    btul PS ckp, dia ni slalu melawat ke blog2 & komen lam bahasa omputeh hehehe.. congrate buat insan yg terpilih :)

    BalasPadam
  6. ben kuat semangat dan rajin.tahniah tahap yg dicapai setimpal dgn penat lelah memperkanal kan blog dan menambat hati pembaca.

    siapa blogger ni ye?jap lg LM terjah .dia ada dtg ke blog LM follow td.lum sempat terjah lg,tgk2 ben dah pomot blog dia.

    BalasPadam
  7. Wow..thank you brother Ben for selecting me as your blogger pilihan tonight. i would really appreciate it and feel so privileged. TQ so much ..cheers!!

    BalasPadam
  8. TANIAh abg ben duk rank yg semakin meningkat...hurmm.. memang susah lah lau nak naik...tapi bila ada kt ats pon susah gak kn nak pertahankn..

    BalasPadam
  9. Tahniah atas pencapaian yang sangat baik....

    BalasPadam
  10. as salam..
    yup. sasaran. semakin kita menuju ke sasaran, semakin kuat halangannya. mampu tak mampu je nak redah halangan.

    yang penting, blog versatile yang bertempat. ok jer. kalau banyak merapu macam entri kelucahan melampau tu, susah sikit la. mata dengan memori otak kena jaga. haha. nanti dipersoalkan kenapa tengok?

    haa..dah menggelabah.

    tapi pernah jumpa beberapa blog.
    entrinya takde kena mengena ngan dunia blog eg. tips2 blogging, politik, gosip artis,hiburan, etc. blog jenis takde 'interaksi' dengan pembaca.

    tapi pengomennya, pergh!! ramai. tak tahu berapa ramai yang follow blog beliau.

    menariknya, isu utama, review sesuatu dalam bentuk cerita kehidupan. contohnya pasal ipad.cerita pro dan kon kalau guna dalam kehidupan. sukaa~

    tengok elemen sebegitu, memang menarik untuk direnungkan. kalau digunakan untuk entri tazkirah. wallahu'alam..benda baik.. hehe..

    BalasPadam
  11. kene gigih untuk naik..mari sama2 berusaha! =)

    BalasPadam
  12. biarlah deme nak kata gila glamer pun... asal kita tak buat benda jahat.

    BalasPadam