Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 30 Jun 2011

Lepas BERSIH , apa pulak ?

Tak campur politik ,tak leh gak ..aku pon nak bersuara gak ..tapi kena ati ati laaa... Hehe ..

Saja layan berita td .. aku nampak mcm nak jd negara Thai dah.. baju kuning vs baju merah gitu ..

Pasni, apa saja tuntutan kalu tidak dilayan pasti akan guna jalan terakhir iaitu perhimpunan di jalan raya.. kalu bertukar pucuk pimpinan pon sama gak.. sampai bila bila tkkn abis...kan ?

Hurm...niat mmg bagus .. tp kesannya ? Bygkn jika ada pihak amik kesempatan... Nk suruh gubal akta.. cm byk kes baru baru ni.. mls nk sebut...tp sure korg tau punya..

Bg aku terlampau byk buruk dr baik... Nk sangat serah memo, pos jelah..haih...
Published with Blogger-droid v1.7.2

27 komen :

EDtv berkata... [Reply to comment]

daripada BERSIH di jalanan, baik kita pakat ramai2 membersihkan sungai2 yg tercemar di Malaysia. Kebersihan tanggungjawab bersama!

EDtv berkata... [Reply to comment]

daripada BERSIH di jalanan, baik kita pakat ramai2 membersihkan sungai2 yg tercemar di Malaysia. Kebersihan tanggungjawab bersama!

d_tieah berkata... [Reply to comment]

Kan.. Banyak buruk dari baik.. Bukan orang tak sokong BERSIH tapi cara dorang tu tak betul.. Hantar 2,3 orang ke pejabat SPR atau ke Istana untuk serah memorandum.. Senang cerita..

Lelaki Ini berkata... [Reply to comment]

malas nk komen apa2!
karang takut plak kne ISA..
hahaha!

sudeh berkata... [Reply to comment]

hukk memacamm ler sekarangg neyhh >.<

niena shopping2u berkata... [Reply to comment]

erm.. sbb bnda ni, cuti dibekukan =.=',baru je nk kelik kmpung mggu ni kna stndby..
nk kemana pn xleh..tpi xpe.. dh tugas nk wt cmne.kang org kata xde keja lak hehe..

http://www.my-shopping2u.com/2011/06/bila-blogsp-bermasalah-wndow-live.html

SiS NaD berkata... [Reply to comment]

Salam Abg Ben...

Setuju ngan Abg Ben... Kadang2 tak faham dengan segelintir rakyat Malaysia... (-_-")

khairul akmal azman berkata... [Reply to comment]

gi bersih kat lorong jahi taib lagi bagusla!!

http://khairulakmalazman.blogspot.com/2011/06/udah2-la-perasaan-hasad-dengki-phd.html

bersama kak Es berkata... [Reply to comment]

kalau pos ... boleh campak je masuk tong tak sape tahu.

Shuk_ArChie berkata... [Reply to comment]

Aduh... tak boleh ke buat cara "bertamadun"? kawasan kejiranan saya byk kotoq ni... kalau nak bersih mai sini tolong kami... hehehehehehehhe
Klik Sini untuk ke blog saya

slumberdek berkata... [Reply to comment]

itu la menakut kan jer.....masing2 ada agenda masing2 baik buruk tuhan jer yang tau.

My Name is Mar berkata... [Reply to comment]

Lepas BERSIH... KOTOR pula lah..
Ha-ha-ha:D

Mrs.Yie berkata... [Reply to comment]

sebelum ada niat nak bersihkan negara kononnya..adalah lebih baik bersihkan hati kita dulu..hati kita ni betul2 bersih ke x?fikirlah benda2 yg asas dulu..barulah fikir perkara yg besar2..ini tidak..kat rumah pun tunggang langgang anak2 remaja sendiri pun asyik keluar ngan jantan je..itupun si bapaknya ada hati nak pegi perhimpunan bersih negara kononnya..pigi dah kau..hampeh tahap sratos..!! huhu

LUNA LANUN berkata... [Reply to comment]

lepas perhimpunan tu, leh la tolong bersihkan bandaraya KL pulak okeh!

Entri terbaru:
1. Serius Cute Giler Video si Selena Gomez Terkejut Jumpa Shia LaBoeuf
2. Budaya "I FOLLOW U, U FOLLOW ME BACK"

missteeha the babling girl berkata... [Reply to comment]

tapi ramai jer yg sokong bende alah nie ,,,, agak2 knp ? tepuk dada tanya iman ... :)

.:AiN iKeUchi:. berkata... [Reply to comment]

kalau betul nak tunjukkan ketidakpuasan hati..bukan dengan cara macam ni..kita bukan mcm negara Mesir..if perhimpunan BERSIH dilaksanakan...akan betul2 memperbaiki keadaan? kita semua sepatutnya lebih banyak membaca sejarah lalu..dan tak semudah membuat perhimpunan untuk membuat perubahan..sebenarnya tentang perubahan mental bukan cuma fizikal jer..

Shahrul Izwan berkata... [Reply to comment]

setuju dgn pendapat abg ben! nak serah memo kat YDPA perlu ke berhimpun? htr terus directly xleh ke? hurmm.. saya xminat sgt politik2 ni.. tp xsuka dgn apa yg blaku skrg ni.. :)

CikGu NuRuL berkata... [Reply to comment]

em..sdey tgk rakyat Malaysia..xtahu bersyukur..jadi mcm negara luar baru tau..xtaula pe nak jadi..sume ade kepentingan masing2..hrp2 Malaysia still terkawal lah..huhu

tina berkata... [Reply to comment]

ermmmm..apa lah salahnye kalau rakyat malaysia menunjukkan rase yg tidak puas hati terhadap kerajaan. Cube tengok! harga semua naik melambung.. kalau n tahu,di Malaysia,harga kereta disini lah yg paling mahal didunia! errrr... saya sokong Bersih! :) (ckp dgn cara yg baik,dan hanya memberi pendapat)

Ashraf Jalil berkata... [Reply to comment]

tuntutan2 yg diorg mintak mcm akan byk yg ditolak je.. -_-

HAI in HD berkata... [Reply to comment]

sejarah menunjukkan demo akan membuatkan sesuatu bangsa lebih maju.

contoh, iran, perancis, dan mesir sendiri.

saya duduk di mesir. ramai penduduk ckp, mesir sekrang lebih aman dari dulu.
sejarah tak akan menipu :)

Benrauf berkata... [Reply to comment]

hak bersuara, hak mereka. sama je dgn perarakan lain. biarkanlah. bukan mereka merusuh. yang merusuh tu polis.

HanisahKamarul berkata... [Reply to comment]

for me,kalau memang berhimpun secara bersih apa salahnya. itu juga menunjukkan perpaduan rakyat. dan itu juga dpt memastikan tuntutan yg dibuat diberi lebih perhatian. itu kan hak bersuara rakyat. sampai bila hanya perlu mengikut dan tidak berani bersuara. saya hanya pemerhati. menyokong apa yg saya rasa betul dan perlu, dan sama sekali tidak akan bersetuju dan menyokong apa yang saya rasakan tidak betul dan tidak wajar. peace. just my opinion.

diana berkata... [Reply to comment]

kalau nak tau ini lah cara terakhir..
kita kata perhimpunan seperti mesir adalah "bodoh".
tapi cuba lihat negara mesir sekarang??lebih elok dari dulu okey...
kalau guna pos dalam tong sampah le jawab nya..:)

cuma berkumpul dan berarak..
kalau polis tak bertindak ganas insyaallah tak de yang buruk akan berlaku..

Zainal berkata... [Reply to comment]

salam...

hahaha..betui tuh...pos ja memo tuh
bagi posmen banyak keje skit...hahahaha...

Srikandi Bonda berkata... [Reply to comment]

Bersih? Yang lain.. dah cukup Bersih kah? Fikir sejenak.

saiazuan berkata... [Reply to comment]

harap rmi sedar -ve bnda ni

sape suka race??? http://eleventx.blogspot.com/2011/06/lets-race.html

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI