Penyakit bila dah tua ...

by - Selasa, Jun 21, 2011

 

Hurm.. akhirnya , landing ke bilik hotel.. Katil ada dua .. penghuni ada tiga .. nak mintak katil tambahan  ? Kena tambah $$ .. malasss... membazirrr... huhuh.. aku rela tidur kat bawah jer.. kasi adik n ayah aku je tidur atas katil... bagus aku kan ? hehehe..

Sewaktu di Balik Pulau dan Tanjung Tokong tadi , cerita yang aku dengar dari kedua dua belah pihak ada dua .. Satu , bab penyakit .. dua bab $$ .. Politik , tak yah amik kira laa .. tu mmg sah wajib punya  ..

Bab penyakit .. hurm.. aku risau gak sebenarnya ... Yelah , bila dah cecah umur begini , dengan aku mula kurang bersenam ... maka penyakit mudah hinggap ..

Antara yg menakutkan ialah kencing manis .. Tapi sebenarnya ramai terlupa , yang merbahaya adalah jantung ... Kurangnya prihatin mengenai penjagaan makanan menyebabkan  kolestrol mula 'bertapak' dalam saluran darah kita dan akhirnya , serangan jantung berlaku ...

Lihat kejadian yang akhir akhir ini berlaku .. Mmg ajal .. itu kita tau ..  tak boleh nak nafikan semua itu .. tapi kalau kita tak jaga , maka muda muda lagi kita akan 'derita' dengan rutin makan ubat !

Fikir fikirkan ...

You May Also Like

9 comments

  1. amalkan mkn oat tiap pagi insyallah kolestrol berkurangan..

    BalasPadam
  2. risau kencing manis.. keturunan saya., huh

    BalasPadam
  3. betul tu...saya ni jenis yg xpandai makan ubat terutamanya dalam bentuk pil...kalau sakit, saya kunyah je pil tu wlupon pahit..hehehe

    kuasa cecair yang bernama liquid

    BalasPadam
  4. as salam..
    yup. beringat sebelum kena.
    takdir menentukan kalau tak berusaha untuk mencegah, kompem kena. wallauhu'alam..
    tapi ia boleh diubah dengan niat, usaha, tawakkal dan redha. insya'Allah..

    =)

    BalasPadam
  5. aduh...sentiasa terpukul bila ben sebut psl sakit jantung dan senaman.bkn sekali dua peringatan tu.susah juga nak latih diri sentiasa amalkan senaman utk kesihatan diri.

    jika kita perhatikan org tua2 selalu kena kencing manis,org muda2 pula mati muda sbb tiba sakit jantung...

    BalasPadam
  6. kencing manis ..darah tinggi ,sakit jantung sume penyakit berbahaya abg .. abg tu jaga makan .. jgn ikut makan je huh hihi

    BalasPadam