Perlu ke sequel KL GANGSTER ?

by - Isnin, Jun 20, 2011

Pelik ..walaupun ianya satu hiburan , tapi cubalah didik penonton kita skg ni ..

Allah dah bagi keuntungan berlipat kali ganda untuk KL GANGTER .. Apa salahnya cuba terbitkan filem corak keagamaan 100% ??

Sapa kata takde sambutan? Program IMAM MUDA dan Akademi Al-Quran dpt sambutan kan ? Pastu film Nur Kasih yg ada unsur keagamaan pon dpt sambutan kan .. Gabungkanlah ...
Masyarakat kita skg ni makin terlena ... Bila Allah beri nikmatNya skit , kita gunakan kearah DIA .. Ni asik dok kejar duniawi kan ?

Mintak pandangan cerdik pandai ..untuk idea yg lebih best .... Biar film benar benar Islam.... Baru puashati. . Berdakwah dlm film ..

Ni tak abis abis ... Sepak terajang .. cinta ...rogol skit skit ... Pastu ujung ujung skit ada pengajaran ... Pengajaran la sangat !

You May Also Like

16 comments

  1. saya tak suka filem KL Gangster tu!

    BalasPadam
  2. Kalau nak cari pelakon wanita untuk filem islamic ni, saya cadangkan Heliza Helmi sebab perwatakan dia di dunia nyata dan filem sama jer. Penonton yg melihat pun respek.
    Bukan cam sesetengah pelakon wanita, dalam filem dan drama islamic habis, aurat tertutup, d bibir ucap zikir tapi when come to realiti kehidupannya, mengalahkan pelakon Hollywood. Buat orang menyampah jer dan malas nak tonton filem Melayu kerna tiada terkesan di jiwa. Woha...

    BalasPadam
  3. abg ben, saya sokong cadangan abg. Bagi le pengajaran yang berguna pada anak bangsa kita yg semakin ramai yg rosak ni...

    BalasPadam
  4. menarik jugak utk gangster² je.....hehehe

    BalasPadam
  5. aku bukan nak sokong sangat industri perfileman org barat tu.. tapi cerita diorg jauh lebih baik dari kita..cerita bercorak kekeluargaan yang positif pun diorg tak boleh nak tunjuk..

    balik2 cerita rosak akhlak..mana lah budak2 muda sekarang ni nak membina..

    BalasPadam
  6. Pengajarannya nya sedikit sangat berbanding dengan pelajaran baru yang mereka ajar adik kecik saya untuk mencarut, cakap kasar san bertindak ganas,,, wuwuwuwu....

    BalasPadam
  7. betul betul betul..setuju sangat tu..emmm fully islamic..entah bilala..aishhhh

    BalasPadam
  8. saya setuju dgn abg ben....skg nie isu keruntuhan akhlak dah semakin menjadi2...ditmbh plak filem2 kita yg xder mengambarkan adab org melayu..n org islam...kenapalah kan...pikir duit jer...xpikir ke pasal tgjwb sosial sama....

    BalasPadam
  9. hahaha..setuju2..nur kasih, iman muda, semua dpt tarik perhatian ramai..

    BalasPadam
  10. sokong dengan bang ben. budak2 zaman skunk memg tak kan nampk ape yg pengarah kate sbg "pengajaran".

    BalasPadam
  11. apa kata en ben kita ni buat filem islamic...kompem gempaq..:P
    ~~~~~

    BalasPadam
  12. yup nur kasih mmg byk sambutan , akdemi al-guran .. semua best .. dari situ boleh jugak timbul kesedaran di hati manusia di dunia akhir zaman ni ..hurmm

    BalasPadam
  13. sebenarnya ada je film yg berunsur keagamaan 100%. & film ni box-office & mencetuskan fenomena tp sygnya filem tu disekat tyngnnya di mlysia. filem tu ketika cinta bertasbih.. klu ramai yg tngok ni confirm nangis bkn sbab sedih tapi insaf pd babak hero menerangkan knapa dia tolak hadiah french kiss.

    pelakon dia pun mmg baik di dlm film & luar film..

    BalasPadam
  14. imam muda best! sekarang ada Ustazah pilihan plak. excited gak nk tengok sbb nak tengok apa concept untuk ustzah pilihan plak. mesti banyak beza gak dgn imam muda sbb perempuan.

    BalasPadam
  15. abang ben kena paham, kalau kita nak dakwah orang yang tidak mengetahui kita kena ikut orang dia. kalau kita dok dakwah orang yang dah ada kesedaran dalam diri buat apa. contoh, kita dok bagi ceramah agama dalam masjid, org yang datang masjid tu dah dikira bagus. tapi ada ke orang yang dok dlm masjid tu mat rempit, gangster, perogol, minum arak? so, kalau kita nak dakwah diorang kita kena dakwah dgan style yang diorang boleh terima.

    sekadar pandangan. :)

    BalasPadam
  16. x perlu jual nama Islam utk hasilkan filem dakwah yg hebat!

    BalasPadam