"Kan aku kata dah .. jgn gila glamer ! "

by - Sabtu, Julai 16, 2011

Bila gila glamer , maka glamer je la lebih ! Apa pon tak boleh ... Heheh... Akhirnya , blog bungkus pastu kutuk orang .. Apa cer ???? Takde cer laa...

Memula dulu aku buat blog , aku teruja nak dikenali ramai .. Kot la leh jadi retis dalam dunia maya ni .. Tapi lama kelamaan , aku sedar ... Apa jadahnya aku kejar glemer ni ? Habuk pon tarak ! Kononnya bila g mana mana , orang kenal la.. KONON laaaa .. Caittt ..

Nasib baik tersedar awal skit .. Kemudian aku nasihatkan pada rakan rakan blogger yang baru aku kenali .. Alhamdulillah .. ada yang ikut , dan ada yang buat kepala sendiri .. Tak kisah la kan .. janji kita bagitau dah .. Kang lelebih , diorng kata kita jeles lak ... kita gak kena ..

Apa yang aku nasihatkan mereka ?? Jangan gila glamer .. Glamerkan blog je... Kalau blog glamer , blogger secara automatik glamer .. Yang glamer itu nanti adalah NAMA bukan RUPA ! Beza tu tau !!

Apa yang berlaku skang adalah RUPA yang glamer tapi NAMA tak glamer langsung ! Apa buktinya ? Cer tanya orang yang bukan dalam dunia blog ni.. Tau tak blog sekian sekian ni .. Dan tanya pada blogger yang baru naik.. Kenal tak blog sekian sekian ini .. Dua pengguna internet tapi berlainan kategori .. Mesti ada jawapan yang berbeza ..

Bila NAMA blogger popular , maka akan adalah rezeki masuk ... Percayalah.. ini baru terjadi pada seorang rakan blogger yang baru ceritakan yang dia ditawarkan satu job oleh sebuah syarikat besar .. ;) alhamdulillah ... Dulu dia tercari cari rentak. ... Dah akhirnya dia tau apa yang nak kena buat ..

Itu yang sepatutnya kita sebagai blogger kena buat .. Tapi yang jadi , lain pulak .. hehehe.. tak kisah la.. nanti tersedar la sendiri.. Orang dah ke bulan , kita dok terpusing pusing kat awan ..

You May Also Like

23 comments

  1. tak mau kejor glamour... ben seorang mentor yang baik...

    BalasPadam
  2. fuh nak glamerkan blog?
    saya masih berusaha.hehe
    thanx en ben

    btw,thanx smlm ya.sakan gakla ktrg tgk bunga.hehe

    BalasPadam
  3. Tapi masalahnya nak glamourkan blog mcm Ben punya tu yang susah!Apatah lagi nak glamourkan diri sendiri sebagai blogger!

    p.s:Glamour sebagai teacher je dahlah.

    BalasPadam
  4. Ben xda cerita seram yg syok ka? Jom la kongsi!! :D

    http://mibas.blogspot.com/2011/07/jom-share-kisah-seram-misteri-anda.html

    BalasPadam
  5. Takmo glemer..Tak dapat apa pon bila glemer..Hati jadi sakit lagi dengan macam macam cerita ada la,semangat pon boleh down..cuma nak buat sesuatu yang boleh memuaskan hati jer.. :)

    BalasPadam
  6. usaha nk glemerkan blog.. tp tkt lak bila dh glemer nt..

    BalasPadam
  7. haha. kasihan ben. hidup tak tenteram. tak drop comment pun jadi hal. macam2.

    em, yang penting dalam dunia blog..jgn cepat riak. kalau org puji2 buat entry pasal kita pun..chillex cool je. bila dah riak, itu yg rasa arrogant tu.

    macam orang puji kita cantik...pastu kita rasa kita lah paling lawa dalam dunia ni. then rasa bagus. haha.

    ada je blog yg ben dah promote dulu..skang ni dah bangga diri. :) entry nak maki orang je. entry perasan lawa banyak.

    BalasPadam
  8. masih dalam usaha...doakan kami berjaya... :)

    BalasPadam
  9. tu namanya glamer TERlebih suda..last2 'apa pun tak boleh!' hehe

    BalasPadam
  10. betol ..
    bkn nk glamer sngt pn ..
    biar blog saja yg femes ..
    lbh dri arts pn takpe ..
    HAHA .. ^_^

    BalasPadam
  11. setuju..setuju !!
    klau setakat nak tayang muka je,lama2 pon jemu kot nengok.penulisan yg paling penting.baru best nak baca :)

    BalasPadam
  12. susah kalau giler glamer...biasa2 sudah..hehehe

    BalasPadam
  13. pakcik buat blog bukan nk glamour~~
    pakcik kalau nk glamour gi audition jadi artis ke....
    pelakon ke....
    blog ni pakcik suke share bende yg pakcik suke je :)

    BalasPadam
  14. glamer sesama manusia bagus kerana kita mengeratkan tali persaudaraan...tp yang penting kita perlu glamer dengan tuhan....bila kita sentiasa ingat allah ...allah akan ingat kita.....kalau sebaliknya...glamer mcm mana sekalipun kita dikalangan manusia...takder faedahnya pun...mungkin di dunia kita dapat lihst hasilnya..kerana allah maha pengasih dan penyayang..tetapi di sana kita belum tahu.

    BalasPadam
  15. hehehe.... bro..

    Thanx kembangkan idea....:)

    BalasPadam
  16. den bukan nak glamer wat blog..bukan jugak nak carik wit... tp sebab kekadang rasa tensen ngan keje..so, nk express perasaan...nk therapy diri...nak kenal ramai kawan..itu jek..huhu....

    BalasPadam
  17. Keglameran bukan yg dikejar, masa terlalu banyak terbuang..isi dgn blogging lah,sapa kah yg gila glamer itu? nak terjah juga nak sedekah trafik..hoho..

    BalasPadam
  18. tak nak glemer pon memang dah glemer .. jd 'public figure'.. ye ke.. ceewaahh.. memang susah, tak terkenal kat blog terkenal kat luo.. eh c***u... hai c***u..macam dah tepek kat dahi plak.. cam tuw agaknya abg ben yg amat (23 ribu kali) terkenal nieh

    BalasPadam
  19. x penah de niat nak glamerkan blog. just nk kongsi suka duka kehidupan d dunia nie jer..setiap insan de cerita hitam putih masing2 kan...kan..kan

    BalasPadam
  20. macam2 peel blogger ada kan?....
    http://akakdisebalikpintu.blogspot.com/2011/07/kisah-benar-ini-buat-aku-menangis.html

    BalasPadam