"Sukanyaaaa aku .. "

by - Rabu, Julai 06, 2011

 

Alhamdulillah .. suka aku ... baru aku faham betapa seronoknya melihat wajah orang yang kita sayang gembira ... Maafkan aku.. aku bukan nak riak atau tunjuk bagus yang aku beli itu ini .. Apa yang aku beli tu murah jer ... Sapa sapa mampu beli .. kan ?

Apa yang aku cuba sampaikan ialah , ada antara anak anak zaman sekarang ni , bila dah bergaji besar .. mereka terlupa terus asal usul mereka .. terlupa terus mak bapak mereka yang membela mereka dari kecil.. tapi apa yang mereka lebihkan adalah pasangan mereka !! Cinta mereka lebih penting sampai sanggup ketepikan ibu bapa mereka ..

Sambung.. Bila melihat ayah aku yang mula pegang kamera dan menyatakan betapa sukanya dengan kamera tu , aku jadi lega sangat.. Risau kot dia pening dengan function kat kamera tu ...

Sebenarnya ayah aku ni , mamat kamera di zaman muda dia dulu .. Ada aku ceritakan dulu dalam blog ni.. Sat aku cari eh .. Ok.. jumpa... Boleh baca kat SINI ( kisah dia dan kamera dia ) dan ini antara kisah kenapa aku sayang sangat pada ayah aku .. huhuh.. nak nangis sat ... huwaaaaaa.... Meh klik SINI ..

Aku bersyukur sangat sangat pada Allah kerana memberi peluang pada aku untuk memberi secebis kasih sayang untuknya .. Aku tak mampu membalas segala jasanya tapi aku berusaha untuk memberi ketenangan jiwa pada dengan menyatakan bahawa anak ini masih lagi mengingatinya walaupun sudah cukup dewasa untuk membawa diri ...

Semoga Allah mengampuni dosa kedua dua ibu bapa kita ... Amin ...

You May Also Like

17 comments

  1. betul tu abg ben. semoga Allah juga memberikan keredhaan terhadap ibu bapa kita. amin.

    BalasPadam
  2. alhamdulillah.... abg ben memang anak yang baik..... beruntung mak ayah abg ben dpt anak mcm abg ben... moge anak abg ben akan mengikuti jejak ayahnye yang sentiase membahagiakan kedua orang tua....... insyaallah amin.....

    BalasPadam
  3. alhamdulillah... seronok kan dapat buat mereka tersenyum gembira... :)

    BalasPadam
  4. baiknye beben :)

    belikan ayah kamera^^

    belikan r tuk sy jugak satu .. haha :D

    BalasPadam
  5. ops lupe nk bagitau.. sy tag abg ben tawu kt latest entri sy .. haha :D

    BalasPadam
  6. Teringat masa aku nak belikan hp utk abah aku,tengok abah aku senyum mase tgk hp tu pun,aku da rase happy sangat2...x payah ucapkan terima kasih pun x pe,sebab perngorbanan dia lagi bernilai :)

    BalasPadam
  7. dya pon paling sygkan ayah dya.and paling manja dengan die.dya takle hidup tanpa die!

    BalasPadam
  8. tesentuh baca post abg ben nie.tibe2 rindu nak jumpe ayah sye...rindu sgt2 nak dngar lawak ayah.gelak tawa ayah:(

    BalasPadam
  9. alhamdulilah.......

    http://akutetapaku85.blogspot.com/

    BalasPadam
  10. keihklasan untuk mengembirakan hati ibu bapa itu yang penting :)



    Saya pakai domain baru dan nak buat bloglist jom join
    Segmen Mudah-Jom Join Bloglist Nizam Ijam

    BalasPadam
  11. kdg2 seorg ayah berkata "takpelah nak,ayah tak perlukan apa2.cukuplah kalau kamu ingat kami di kampung ni..telefon bertanya khabar pun kami hargai"itu kata dibibir tuanya.

    tapi hatinya pula berkata "bestnya kalau anak aku ada rezeki lebih,dpt belikan aku kamera ni"(sambil membelek iklan di suratkhabar/majalah).

    p/s:tak kira mahal ataupun murah hadiah bro dan juga kwn2 kepada ayah....Allah beri beribu-ribu pahala kerana ikhlas menggembirakan hati seorang ayah.

    BalasPadam
  12. berbaktilah sebelum terlambat...kerana hidup ni terlalu sepi tanpa mereka bro....;)

    BalasPadam
  13. lately ni bila baca cerita tentang ayah, automatik hati ni sebak... x tau kenapa... kalau boleh nak je balas jasa ayah cepat2... sebab kadang2 terfikir, sempat ke tidak yana nak balas balik segala apa yang dia dah bagi selama 20 tahun ni...

    (T_T)

    BalasPadam
  14. alhamdulillah...
    gembirakanlah hati mereka selagi mereka masih ada!

    BalasPadam
  15. tersentuh hati bila cakap pasal ibu bapa..we love them....

    BalasPadam