Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 31 Julai 2011

" Bila budak kecik tau malu !! "

 

" Alamak... ada orang datang .. "

Zaassss ... laju dia berlari mendapatkan tudungnya .. terus dia pakai .. Baju lengan pendeknya tadi , di sarungkan dengan jaket yang kebetulan ada berhampiran dengannya ... Malu kata dia kalau ada lelaki tengok ..

Tergamam aku ..

Baru darjah 6 tapi dia dah tau malu ... Semoga dia terus malu sehingga dia dikebumikan nanti ...

19 komen :

Clara berkata... [Reply to comment]

dah diajar sjak kecik lg tuh..
moga2 dia kekal bgtu..

*Harap2 mse bsar tak terkena kejutan budaya*

syakirah samat berkata... [Reply to comment]

Alhamdulillah .. semoga dye macam tu sampai bebile .

Chempaka Sari berkata... [Reply to comment]

Alahamdulillah... Ben saya ni jaga aurat bila berada di luar rumah, tapi masalah timbul jugak, bukan pada saya tapi juga adik perempuan saya. Sebab adik lelaki yg suka ajak kawan le[ak rumah ni. Bukan tak bagi tapi... tulah. Kita pun tak sedar. Kan bagus kalau dia inform dulu pada semua orang.

Harap jadi iktibar pada kaum adam yang lain bila nak bawak kawan datamg rumah.

aiENn cHAm berkata... [Reply to comment]

;)

AzatLazat berkata... [Reply to comment]

gua lagi malu der, orang datang gua teros kunci pintu rumah.kah kah kah
pemalu tak gua?

:)

aiman berkata... [Reply to comment]

Alhamdulillah..

~NajiLaA~ berkata... [Reply to comment]

wow!mmg respect kt budak tu.even wanita yg dah matang pn payah nk buat cmtu.haih~

ieda berkata... [Reply to comment]

alhamdulillah :)

tyka berkata... [Reply to comment]

budak kecik dapat didikan yang betul..
alhamdulillah ..

CT berkata... [Reply to comment]

Bagus budak tu....

fiq. berkata... [Reply to comment]

pergh! respect!

Engku Sofea berkata... [Reply to comment]

bagus ! bertudung dengan hati, bukan terpaksa :)

mr.dinie berkata... [Reply to comment]

waa..bgus la kalo cam2..

Cik Eka berkata... [Reply to comment]

Alhamdulilah....bagusnya budak tu kecik2 dah diajar.....

kita yang dah bangka ni amek iktibar....

✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ berkata... [Reply to comment]

alhamdulillah... sejuk perut mak die... moga2 berterusan sampai akhir hayat... patut jadi contoh pd org lain ^^

bersama kak Es berkata... [Reply to comment]

anak2 yang terdidik menjadi contoh TERBAEKKK!!!
orang tua patut koreksi diri lebih2 lagi....sebab kita makin dekat dengan kubur,kan?

Haris Kaito berkata... [Reply to comment]

wahhh...bagusnyer~ :D

lavenderlover berkata... [Reply to comment]

alhamdulillah..she should be happy coz she got a good religion value from her parents..

Namee Roslan berkata... [Reply to comment]

macam adik saya yang kelima...umur 13 tahun dah dihantar masuk sekolah agama untuk jadi tahfiz. hafal quran . sejak tu, bab2 aurat ni mmg peka gila. sampai tidur pun pakai jubah n tudung sbb abang ipar ada. beza benar dgn saya. semoga saya belajar sesuatu dr adik saya.

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI