Kau rasa kau dah cukup derita ke ?

Akhirnya , unit dan kementerian aku dah berpindah ... Dan aku sebelah menyebelah ngan kementerian dimana wife aku keje .. JIMAT hampir 700 -800 sebulan ..

Aku , pastinya tidak lagi mengeluh selepas ini . Dulu asyik kata penat la .. peluh la .. lambat la.. skg ni , depan mata jer .. hehe..

Tapi tadi aku mendengar keluhan dari rakan pejabat aku .. dia tinggal nun di Tanjung Malim tu !!!

Hari hari dia ulang alik cam tu jer.. Kos sehari , hampir gak la 100 .. itu Tanjung Malim- KL- Tanjung Malim .. Dan skg , Putrajaya lak !! Dan kosnya dah lebih 150 sehari !! Dia cuma pemandu kementerian je yer ! Dan dah nak bersara pon ... Hurm..

Sian kan ? Kita ni dok ingat kita susah padahal ramai lagi yg susah , kita tak sedar pon semua tu .. yg kita amik tau cuma tekak kita jer.. hurm .. tu yg beli cincin sampai abis korek tabung simpanan dari kecik tu kan ?
Published with Blogger-droid v1.7.2

40 ulasan:

  1. zmn sekarang zmn pentingkan diri sendiri...bukan kata kat abg ben tp kate kt diri sendiri....tp tulah....sikap tu tak bgus..tp cmne lah nk buang...asyik mengeluh je...tak baek btol la...:(

    BalasPadam
  2. sian mmber abg BEN tu..ermm..

    masing2 rezki masing2..

    saba kunci segalanya..

    BalasPadam
  3. betol!
    heheh..so..kene selalu beringat.,
    kalo kite susah..ade owang lain lagi ssh dr kite..
    kalo kite sedih..ade owg lagi sedih smp nak bunuh diri..
    huhuhu..~ so..ape2pon bersyukur dgn ape yg kite dpt..=)


    waaaa...

    BalasPadam
  4. yang korek tabung beli cincin tu sape? :)

    BalasPadam
  5. btul tu..adelagi yg susah rupanya..memang kebanyakan amik tau tekak sendiri ..

    BalasPadam
  6. mak aihh jauh nye!kesian pakcik tu.

    BalasPadam
  7. Bila kita susah,pandangla orang yg di bwh kita supaya kita akan rs lbh brsyukur.sedih cf dgn pkcik tu.duit gaji abis kt myk keta je.pnt xyah ckp..cf ni kl-klang pn kdg2 ngadu kata pnt...pengajaran dan peringatan tuk kita

    BalasPadam
  8. hehehe....saya tambah ayat last.. tu yang buat pesyen busana muslimah dedah abis suma tu..ekekekeke

    BalasPadam
  9. mmm ...begitu lah hidup ...ada org dapat mkn nasik 3 kali sari ...ada org mampu sekali sari je ...lebih sedih masih ada yang langsung xdapat mkn walau sebutir nasik sari ...huhu


    bersyukur lah dgn apa yang kita dapat ...


    excellence .

    BalasPadam
  10. mmm ...begitu lah hidup ...ada org dapat mkn nasik 3 kali sari ...ada org mampu sekali sari je ...lebih sedih masih ada yang langsung xdapat mkn walau sebutir nasik sari ...huhu


    bersyukur lah dgn apa yang kita dapat ...


    excellence .

    BalasPadam
  11. tulah...kalau kita susah kena ingat ada orang yang lagi susah dari kita

    BalasPadam
  12. pergh..penat tu..tanjung malim - putrajaya..tanggungjawab tak mengenal erti penat

    BalasPadam
  13. kesiannya pemandu tue..gaji dah la tak seberpa..memang abih duit kot jalan saja...


    Mai la lawat blog saya:
    http://depalma-sp.blogspot.com/

    BalasPadam
  14. memang derita!!, nsib kami ank beranak pon sama...suami di kelantan, sy n ank2 di bentong...dah 5 tahun dh..msih x dapat2 pindah ke sana...terpaksa jadi weekend hubbby n wife...ank2 kecik lg..tp dh faham pengorbanan kami suami isteri :-(

    BalasPadam
  15. betol....kita selalu pikir diri sendiri je kan...macam sue...da degree, tapi still xdapat keje yang sesuai lg...sekarang keje biasa2 aje...bila muhasabah balik...syukur la kan...ada jugak kerja...orang lain da lagi byk masalah yang lebih berat dari kita...yang penting sekarang, jangan lupa minta daripada ALLAH yang esa...

    BalasPadam
  16. kdg2 kita kna tgk org yg ssah dri kta spya kta lbih asa b'syukur. kita asa kita pling ssah, tp bla kita usha sekeliling kta, rupanya byk lg org yg jauh lbih drita n ssah dri kita. :)

    BalasPadam
  17. Sarcasm akhir tu yang tak tahan..

    Jika kita rasa kita ni sentiasa susah, sememangnya masih ramai lagi yang lbih teruk dari kita. Kita saja yang tak sedar. Cuba lihat video ni : Video : La Tahzan ( لا تحزن ) !

    BalasPadam
  18. senyum2 kembang hidung....meh le baca entry terbaru nih...

    http://azwansprincess.blogspot.com/2011/07/cer-tengok-cer-tengoksapa-follow-me.html

    BalasPadam
  19. haha.. bab beli cincin tu, aku rasa, aku tahu sapa... haha..pedih r ayat tu.. huhu

    BalasPadam
  20. Bolehlah hari2 Ben lunch dengan laling.

    BalasPadam
  21. TQVM,, :)

    http://cayanggirangmuahxmuahx.blogspot.com/2011/07/tqvm-cik-anak-denesor-n-abg-ben.html

    BalasPadam
  22. salam en ben
    tu diaaaa...
    mak aiii, tanjong Malim-putrajaya.
    Jauh tu.lepas tu RM 150 tuk tambang je
    saya yang ulang alik Temerloh-Jengka suatu masa dulu pun terasa lenguh satu badan...:)
    walaupun penat, kepuasan itu menghapskan letih.

    BalasPadam
  23. rilekla kawan...aku berulang lebih 400km tiap minggu..betapa peritnye jadi weekend husb! uhhhhh...manjaaa,....huhu...
    Scaniaz Post ---->>Wang Tunai Untuk Dimenangi!!! Peraduan Erti RAMADHAN Di Blog ScaniaZ

    BalasPadam
  24. derita oh derita

    kalo kita fikir kita lebih susah

    fikirlah ade lagi yang lebih susah dari kita

    :)

    BalasPadam
  25. perghh~ mahal 2 kos..150 sehari lak tuh....

    BalasPadam
  26. part cincin tu aku suka... pedih tu..he3

    BalasPadam
  27. untglh abg ben...srnk gile ofis berseblhn je...tp t dugaan t ok...so bnyk bersbr ye,jgn kuat jeles nnt plak...hahhaa

    BalasPadam
  28. sentiasa ingat ada lg yg lebih teruk drpd kita,kalau bukan wang ringgit hulurkanlah simpati..belanja dia sarapan pagi ke hahaha

    BalasPadam
  29. Uhhh.. jauh tu..berulang alik dr tampoi pegi tebrau hari2 pun dah terasa penat, ngeluh n mcm2 lg. ni lagi jauh..bersyukurlah qila...

    BalasPadam
  30. Wakakaaka ... Nak beli cincin sampai sanggup perabis duit tabung yang tuuutt banyaknya .. Logik kah ?? Huhhuhuhu ...

    Manusia ni slalunya mmg akan pk diri sndiri dulu bro .... hehehe

    BalasPadam
  31. huhuhhh ape nk buat kann. kita memang sentiasa pk kita susah walhal org lain lagi susah dr kita.

    BalasPadam
  32. Bese la manusia, xpnah nk amik tau hal ssh owg, yg tau nk jg tepi kain owg pas2 jaja cite x elok. ingatan tuk dr sdri gk ni. kna salu brsyukur

    BalasPadam
  33. betulkan, kita tahu susah kita je...

    tapi kakak tak korek tabung tahu sendiri tahu, korek tabung suami hihi

    BalasPadam
  34. Kreadit pada Abg Ben atas Entry yg membuka minda..

    Saya ade wat link dari blog saya ke entry ini..!!

    Thanks Bro!!

    BalasPadam
  35. beli cincin?ke kilang cincin..
    KAHKAHKAH

    BalasPadam
  36. ops!! lupe nk kasi link sy yg meminjam idea bro..

    terima kasih sekali lagi & jgn marah yee..

    http://darisyurga.blogspot.com/2011/07/menyimpan-semua-derita-ini.html

    BalasPadam
  37. Bro ... gua mimpi jumpa lu la bro ..hahahaha.. adehhh ..

    BalasPadam
  38. abg ben, maaf klu silap,
    tapi rasanya xbaik sebut lg pasal isu "beli sendiri guna duit menabung dari kecil" tu...takot menjadi fitnah kalau xbenar..
    sebab apa yg saya tahu, surat khabar utusan yang keluarkan berita tu hanyalah 'super-imposed' dan kisah cincin ni xbenar,
    dan ini link untuk cerita lebih lanjut pasal cincin tu Trailing the diamond ring..in n out

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009