Kempen pantau pasangan anda !

by - Khamis, Julai 21, 2011

 

Ni bukan kelab isteri setia atau kelab suami curang .. hehee.. tapi sekadar nak peringat la kan .. kot kot ada yang terbabas atau sengaja membabaskan diri .. hehehe ..

Zaman ni kan , zaman penuh pancaroba .. Yang lelaki , makin tua makin gatal .. Aku masih pertengahan .. antara muda dan tua  .. jadi gatal tu lom terserlah sangat la ( aku tau nanti ada yang tanya punya ) .. masa muda ok la .. skit skit  gatal.. hahaha ..

Lelaki yang berumur , beranak pinak gatal nak menikah lagi... haa.. tu pantang tengok anak dara yang mana umur perempuan tu sama je ngan umur anak dia .. Eh , cam Datuk *teeettt * tu jer .. hehehe .. Tak kisah la.. Kalau mampu , sila sapu bersih.. Sila rujuk pada pandangan agama kita bila bab mampu ni ye .. Kalau tak mampu tu , sedar sedar diri la skit yer ..

Haa.. tu part gatal.. part curang lak camana ? Perghh.. part ni kan , laki perempuan pon sama je handalnya .. Chong Wei pon kalah punyar laaa... Tak caya ? Hahaha.. cer try tengok muka pasangan masing masing .. Muka suci ke muka cuci ?? hahahahha ...

Aku nak kata lelebih kang , Allah bagi dugaan kat aku , mau tersungkur aku nanti..Nauzubillah.. tamo tamo .. Tips nak kenali pasangan curang tu aku rasa korang pon tau kan .. Tak yah habaq pon korang teror punya .. Cuma korang sendiri nafikan semua tu kerana CINTA .. kan kan ?

Kita atas dunia ni , satu jalan je ada .. Menghala ke depan .. Kalau silap pilih jalan , kita terpusing pusing kesesatan .. nak pulang ke pangkal jalan , hanya Allah saja boleh menentukan .. Kalau berkesempatan , kita selamat .. kalau tak ? antara syurga atau neraka saja jawapannya.. Tu belum lagi exam kat kubur tu nanti .. masak wooo ..

Cer pk balik .. best ke curang tu ? huhu.. best la kot. .. tu ramai buat .. best ke kena seksa kat kubur nanti ? tah .. kita tak tau pon kan sedangkan segalanya dah diceritakan dalam blog Allah yakni kitab suci Al-Quran .. ada sapa g baca hari hari ?? Dah jadi pon follower kan ? Baca je tak kan ? Kalau baca pon tak ingat kan ? heheh..

Cakap orang lebih.. hehehe..

You May Also Like

37 comments

  1. Kalau dah selalu curang ngan pasangan xpayah la nak pantau2 lg... sebab orang yang suka urang hanya untuk orang yang suka curang gak :)

    BalasPadam
  2. Dalam kehidupan tak terlepas daripada melepasi tembok tembok usang dalam alam percintaan..Ecehh ~

    Tapi kankankan,selalunya bila sekali dah di duga,cinta tu berputik dan bersatu semula jadi lebih utuh dan bahagia taw... Hikhik ^^

    BalasPadam
  3. kena peringat diri nieh..

    setialah pada yang satu..hehe ;)

    BalasPadam
  4. saye nak pantau dia dari setiap saat!

    BalasPadam
  5. kesedaran diri kene ade...ingat tuhan lah sape2 yng curang tuh....

    BalasPadam
  6. saya single lagi..haha..tak tau nak pantau sape..

    Jemput singgah blog saya.

    MOHD NASER.com

    BalasPadam
  7. maner ade 1st daaa heheh..

    ni Kak Engku bilang ari-ari.. "bertindak atas maklumat.."

    haaa.. yg rasa berani tahap gaban kerr.. cipan kerr.. test power laaa..
    tanyalah pada diri.. ada akal waras fikirlah.. memasing ada alasan sendiri..

    tapi jangan lupa.. kalau diri tu 'lelaki'.. ingatkanlah diri.. Bapa kita lelaki.. abang kita lelaki.. anak kita lelaki..
    dan kalau yg 'perempuan'.. Emak kita perempuan.. kakak kita perempuan.. anak kita perempuan..

    jadi andai berhajat 'mencurangkan diri'.. kalau masih diberi kesempatan pantau pasangan.. lakukanlah..

    baik.. renung2kan.. dan selamat beramal.. :)

    *Me?!! masa pantau tidak diperlukan lagi.. kwanggg!.. kwanggg!.. kwanggg!.. peace

    BalasPadam
  8. wah !!
    takmo curang2..kena setia pada yg satu (n_n)

    BalasPadam
  9. sebab tulah kena kuatkan dalaman dengan selalu mengingati Dia tapi tulah manusia cepat lupa, nauzubillah semoga kita berada dalm lindungan-Nya..

    BalasPadam
  10. salam ziarah abg ben... itulah penangan nafsu, perkara yang tak baik, itulah yg kita nak buat...kalau perkara baik, agak berat bila nak melakukannya. Ya Allah, bimbinglah kami...

    BalasPadam
  11. setuju sangat... kadang kadang kena jugak buat "spotcheck".. hehe

    BalasPadam
  12. kna pantau sampai ke lubang cacing skali? haha

    liku liku hdup prcintaan mmg hebat dan mnis bla dkenang brsama..
    bila dah curang n gatal. akn jadi lg hebat tapi rsa masam, masin dan pahit.

    BalasPadam
  13. perkara curang ni dah berleluasa rasanya.. apa pun kekadang curang tu timbul kerana Allah ingin menguji kekuatan yang telah dicurangi.. kekadang ingin menguji yang mencurangi sama ada dia ni bersyukur ke tak besyukur dengan pemberian Allah iaitu pasangannye yg setia.. sama2la kite beringat dan kalo dah berniat nak curang tu cubala eh bukan cuba tapi mesti lihat wajah pasangan dalam2 tika tidurnya.. berapa banyak pengorbanan yang telah dilakukan tika susah bersama. takkan dah senang nak abaikan kan.. pantau tak pantau terpulang pada individu yang penting kesedaran diri harus ada..renung2kan dan muhasabah bersama ^_^

    BalasPadam
  14. tak curang pun .. hehe kdg2 noty je tapi setia pada yang setia .. sakit bila di curangi , so tak perlu kita pula sakitkan org untuk curang kan . insyaAllah ..
    bab2 pantau tu jauh susah lah nak pantau , mintak abg jd spy leh haha ,... apa2pun atas dia lah nak curang ke tak biar dia sendiri pk .. papepun redha sebab dah letih berdepan dengan luka !!!!!!!!!!

    BalasPadam
  15. aBG. bEN KITA TAKUT NAK BERCAKAP TENTANG NIE, SEBAB TAKUT TERKENA KAT DIRI DAN KELUARGA.... KITA PERNAH NAMPAK PERKARA NIE BERLAKU DIDEPAN AMTA DAN PERSEKITARAN TEMPAT KERJA SAYA.. nAUZUBILLAH...

    BalasPadam
  16. kali pertama kene soal selidik dah kantoi depan mata..bila dah jadi camni confirm kepercayaan kat dia dah hilang..set dalam minda 'dia pernah tipu aku'.

    senang citer, kalau jujur dan ikhlas insyaAllah akan berpanjangan hubungan tu.. :)

    BalasPadam
  17. nak kena pantau ke???huk3..rasanya masing2 de hotak nak fikir kan..if rasional la pale hotak tu..tak mungkinla kot nak curang-curang bagai..bg jue, yg punya hotak tak bape nak rasional jeak yg snggup curang-curang nie..belum kawin kira okla cikit kan..klu da pegang title laki bini tu pe cer lak??aishhhh dunia-dunia...sunguh berbagai2 macam ragamnyer...


    *if da pasangan tu..belajarla untuk setia..klu curang-curang nie..ce tanye hati tu...ade rasa bahgia ke????fikir2kanla yea..huk3

    BalasPadam
  18. wat nad seram jer..coz dyer muda dari nad..:(

    BalasPadam
  19. kena ambik pedoman utk orang sngle macam aku ni.haha

    BalasPadam
  20. semoga hati kami berdua kuat utk sama2 mbina masjid tak lama lagi....aminnnn =)

    BalasPadam
  21. die slalu pndang kite seorg yg xserious,kite serious r..kang curang btol2 kang bru tau huhuhu..

    BalasPadam
  22. niat or hti tu penting...kalo pantau lebih2 pown xguna jgk kalo dh x makan saman..lagi mnyakitkn hati...

    BalasPadam
  23. prmpuan yg baik adalah utk laki yg baik
    pmpn yg kurang baik adalah utk laki yg kurang baik
    tue janji ALLAH

    BalasPadam
  24. Ben, nasihat yang baik kpd semo terutama dekat2 nak menghadapi bulan yg penuh barakah nie. Kite kena ada element check n balance.
    Thanks krn mengingatkan seblm terlupo........

    BalasPadam
  25. sekarang KES CURANG dan PERPECAHAN rumahtangga sedikit sebanyak ade berkaitan dengan SOCIAL networking(facebook. twitter. blog dan etc).

    Terlampau TAKSUB mengunakan medium tersebut sebagai tempat luahan perasan kepada umum, dan bila ade masalah dengan hubby ke isteri ke, taip menjelaaa~ dibuatnye kalau pemilik social networking tu comey/hensem/cantik ke, orang lain of course amek kesempatan atas masalah kita, macam try nak gorat-gorat lah, ayat-ayat la. dem~

    Aku cakap sebab pengalaman orang2 sekeliling mesti korang ade gak kan kawan-kawan curang sebab benda ni.

    Sigh, tak pernah komen panjang-panjang macam ni, nak ambik kesempatan atas ke"famous"an Ben untuk bercakap. hekhekhek.

    BalasPadam
  26. kalau dah suami mampu tuk kawin lebih tu apa salahnya. tapi kalau pompuan tu jgn nak gatal2 curang lak. tak de kouta yg kata pompuan boleh kawin lebih.

    BalasPadam
  27. Saya percaya yang bab jodoh nie semuanya terletak ditangan Tuhan.. Apa yang saya titik beratkan adalah kesetiaan dari saya untuk pasangan saya dengan harapan Allah akan memberi kekuatan yang serupa buat pasanagan saya.. Alhamdulillah ... saya bahagia..

    BalasPadam
  28. tu la pasal.. kalao dh kwin nak cr lagi satu, tambah2 pulak mampu takpe juge. ini ngah bcinta pun nak curg2... dah la muka si lelaki tak hot..tlg la sdar diri...;) mungkin manusia setia dh pupus kot kat dunia ni..

    BalasPadam
  29. sedang mencari calon untuk dipantau..hehe.. :)

    BalasPadam
  30. masing masing sila pantau diri sendiri... InsyaAllah...

    BalasPadam
  31. Sebenarnya bab atau kes curang ni memang susah betul nak cite tapi sebenarnya itu semua terpulang pada hati dan perasaan terhadap pasangan masing2...kalau rasa dan dah ada niat untuk mencari yang lain mestilah lain jadinya kn...apa-apa pun pada mama percaya pada pasangan kita adalah satu cara yang boleh buat kita memahami perasaan pasangan kita,anggaplah pasangan kita itu sentiasa berada di dalam hati walau kemana-mana sekali pun kita berada...sentiasalah berdoa kepadaNya supaya jodoh kita dan pasangan akan kekal hingga hujung nyawa kita dan Allah akan sentiasa memberikan yang terbaik pada org2 yg beriman padanya...semoga kesetiaaan yang kita sematkan dihati masing2 membawa pada kebahagiaan selama-lamanya...InsyaAllah...:)

    BalasPadam
  32. sekali sekala kena pantau juga pasangan hidup kita nih.

    BalasPadam
  33. curang..ape yang boleh diperkatakan ialah akan melukakan satu-satu pihak. selalu si curang takkan tahan lama dengan pasangan barunye tu. nanti mulalah terkedek-kedek cari yang lama. sukar nak ditrima balik tapi ada yang bernasib baik, bila terima balik, pasangan semakin rapat. baru tahu menghargai si pasangan. manusia melakukan kesilapan. ni pendapat saya yg baru bercinta. kalau dalam hubungan perkahwinan tak tahulah nak comment. dan semestinya lagi perit. sebab kalau dah kahwin mesti lah nak pertahankan.

    BalasPadam
  34. adeh..takutla..walaupun suami baik je skrg ni..tp takut jgk kalau2 Allah nak uji hubungan ni satu hari nanti..perlu bersedia supaya bila jatuh nanti kita boleh melompat lebih tinggi...

    BalasPadam
  35. salam
    ada x yg mungkin ada niat nk surat layangkan suami?cuba bagi nie http://fizarose.blogspot.com/2011/07/warkah-buat-suamiversi-20.html

    BalasPadam