Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 31 Julai 2011

" Mati ? Ala.. nanti nanti je la aku mati.. boleh eh ? Lom sampai seru lagi ni ! "

image" Rileks dulu .. "

" Muda lagi nak mati .. kan ? Nanti nanti dah tua , baru la mati ek .. lom terasa nak taubat lagi ni .. ok ? "

"Loh .. pasal lak kata cam tu ? "

" Erk... kalau nak tutup aurat pon , tunggu seru.. nak solat pon tunggu seru .. mati pon leh tunggu seru gak kan ? "

" Hurm ... "

Masa menunggu kitakah ? Kita ni sapa eh sebenarnya ? Hamba duniakah ? Atau .. hamba Allah ?

22 komen :

Atiqah Farhana Safian berkata... [Reply to comment]

Ada satu lagi!
"Wei, jangan cakap macam tu.. Kang aku betul-betul mati kang.."

kisah cik paro berkata... [Reply to comment]

semua di tgn tuhan..tuhan yg menentukan..

+_Miss.Jannah_+ berkata... [Reply to comment]

seram tengok batu nisan tu.. macam terbayang bayang nama sendiri terukir kat situ.. thanks abang beben untuk entry peringatan ni.. :)

*sangat sangat kagum tengok abang beben.. idea manjang ada.. sampai nak komen pon, tak tau nak taip apa.. keep it up! :D

Saiful Bakhtiar berkata... [Reply to comment]

nak buat sesuatu semuanya bermula dgn niat.Rasa2nya seru ni takde penjelasannya,cuma org kita ni mudah terikut2 apa yg org lain cakap n buat

aimie amalina berkata... [Reply to comment]

huuuuu
semoga x jadi cam ni~
mati itu tidak akan berkurang sedetik..takkan terlebih sedetik~

aiman berkata... [Reply to comment]

jangan dok tunggu seru.. gi cari seruan tu..

saiazuan berkata... [Reply to comment]

masaalah umat akhir zaman..

eila berkata... [Reply to comment]

sama2 kita menambahkan amal ibadat dibulan puasa ni,selamat berpuasa abg ben!!!!

KertasWarnaMerah berkata... [Reply to comment]

selalu la melawat kubo..^^

”cepat datang komen blog saya pulak!!!”

miss dynda berkata... [Reply to comment]

hidop mati bukan kt tgn kita

maszull berkata... [Reply to comment]

slm...hidup mati itu ditangan Allah maha penciptaNya...mati itu tidak mengenal tua ke,muda ke ,budak ke yg pasti jika ajal sudah menjemput semua itu tidak boleh dilengahkan...semoga amalan kita mencukupi utk kita menemui Allah yg menciptakn manusia di dunia ini...hanya amalan yang soleh dpt membantu kita bila disana nanti...Amin...:)

~NajiLaA~ berkata... [Reply to comment]

for sure we are His servants.but the world keep on telling us to just walk away from all the task we are supposed to do for being His servant. kena istiqamah byk2 bnda ni.sampai seru is completely ridiculous i think.huhu

Luqeem™ berkata... [Reply to comment]

kita lalai dengan perkara dunia..penyakit al-wahan.

TeAqArH berkata... [Reply to comment]

duk tunggu hidayah dtg kat kite susah la.lau kite sendiri x usaha nak cari...jenuh la nak tunggu org suap je..sampai bile??

.........cP~ berkata... [Reply to comment]

sebab ramai kita cuma takut mati dari takut tuhan..-Allah

Cik Asma BLuppy berkata... [Reply to comment]

sama2 la kite memperbykkan amal ibadah dibulan mulia ni=)

zEri sAfEerA berkata... [Reply to comment]

haisy,,, mcm2. ade jugak yg cakap x dpt hidayah lagi la. sedangkan hidayah 2 perlu dicari :)

Afuan Shah berkata... [Reply to comment]

wuuu~~
semua nak kena berseru..seruan azan di masjid pon tadak sapa nak hirau..sembang!!
huhu..

moga2 ramadhan kali ini dihayati sehingga ke hujung nyawa ;)

Selamat berpuasa abg ben

Jerul berkata... [Reply to comment]

insaff jap .. :))

Adzriel @ Liza AB berkata... [Reply to comment]

alfatihah buat ayahanda tercinta.
http://adzriel.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-bicara-kasih-ayah.html

Namee Roslan berkata... [Reply to comment]

:')

Azwa Azee berkata... [Reply to comment]

Janji Allah itu pasti. Kematian langsung tak menunggu walau sesaat.

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI