"Sabarlah wahai sahabat .. "

by - Isnin, Julai 04, 2011

 

" Ben tak pe la.. dah mantap .. post je ramai masuk baca.. kan ? "

Itulah yang aku dengar bila berbicara pasal blog dengan rakan lain ..  Luahan mereka seolah olah mengatakan bahawa blog aku ni lahir lahir terus duduk di singgahsana ..

Pergh.. Meh aku habaq korang .. Ni cerita benar ni .. Memula aku buat blog , aku selalu tidur 3-4 pagi .. Kul 6 pagi bangun g kerja .. Dalam kepala aku 24 jam hanya dok pk apa entri yang best untuk aku update .. Senantiasa .. aku hanya fikirkan bagaimana nak bawak blog aku ke depan .. Bagaimana aku buat 'mereka' ingat blog aku.. Hafal url blog aku tanpa perlu google atau tunggu aku promosi .. Aku mau mereka bangun pagi dan masuk baca blog aku sebelum baca online akhbar ..

Tarik muka ? Hehe.. puas dah wife aku tarik muka dek 'kegilaan' aku tu.. Hehe.. jgn kata wife , mak aku pon siap kata kat aku ... " Tak risau ke  wife merajuk ke apa ke ? "...

Aku mampu senyum jer .. Aku yakin apa yang aku buat .. Yakin sangat sbb aku punya perancangan yg teliti.. Apa yang aku perlu adalah masa .. Hanya masa saja.. Mana ada jalan ringkas nak berjaya kan ?

Bila diorng buka mata ? Kalu pertama aku dapat cek dari NUFFNANG yang mana jumlahnya mmg berbaloi .. Baru diorng sedar yang usaha aku selama ini bukanlah sia sia belaka ..

Bila lagi ?

image

Bila terpapar muka aku dan nama BEN ASHAARI besar besar kat majalah Rapi .. Sapa sangka kan ? Serius aku pon tak jangka aku mampu pergi lebih jauh ...

Dan minggu depan aku akan berada di DIGI WWWOW .. aku antara finalist yang akan hadir di sana ... (SINI) ... Dan sapa sangka , setiap hari aku terima email pelawaan serta rezeki yang tak kunjung putus ..

Semuanya berkat kesabaran serta usaha gigih aku selama bertahun lamanya .. Aku sememangnya percaya rezeki aku di dunia internet ni sejak aku mula kenal internet .. cuma aku tak tau bila dan bagaimana ..

Alhamdulillah .. walaupun belum cukup membanggakan namun aku tetap bersyukur sebab aku buktikan yang aku boleh berjaya sungguhpun aku ini bukan seorang blogger yang bagus ..

Tak semestinya bagus saja layak untuk berjaya bukan ? Korang jangan cepat putus asa .. Kejayaan dalam dunia blog bukan diukur oleh wang ringgit tapi sebaliknya penyampaian kita dalam setiap penulisan kita..

You May Also Like

19 comments

  1. tahniah abang Ben...kesusahan pada hari lalu membawa kebahagiaan pada hari ini...selagi kita percaya bahawa apa yang kita buat itu betul...tentu kita akan menerima ganjaran yang kita sendiri tidak sangka....tahniah lagi

    BalasPadam
  2. itulah rahsia kejayaan abg ben.. dan memang sedia maklumlah.. abg ben merupakan antara idola atau contoh kepada blogger2 baru macam saya... hurm... keyakinan dan kesungguhan... memang bisa menjaminkan kejayaan... macam abg ben... abg ben naik memang kerana penulisan abg ben sangat santai dan bleh gari hati org la.. cayalah abg ben.. tahniah :)

    BalasPadam
  3. Bestnya kalau ada semangat besar macam Bro Ben ni. Semangat gila-gila blogging. Nak semangat tu jugak. Bila lah boleh jumpa Bro Ben ni nak menuntut ilmu sikit.

    BalasPadam
  4. Allah memberikan kita hujan, kita sedih dan meminta supaya Allah terbitkan sang mentari. tapi rupa-rupanya di sebalik hujan itu, Allah telah memberi kita pelangi yang indah sekali.

    BalasPadam
  5. abang ben.. typo tu... "Alhmadulillah .."

    BalasPadam
  6. tahniah la buat encek beng..x tau la saya ni dah ucap berapa ratos kali tahniah dah..haha..bermula dari bawah dengan kejayaan yg di capai sangat memuaskan hati.. :)

    BalasPadam
  7. usaha dan sabar itu tangga kejayaan :D

    BalasPadam
  8. Usaha tangga kejayaan ye dak!! Kita berusaha menjadi lebih sedikit daripada orang lain ... itu sudah menunjukkan kita hebat!!

    BalasPadam
  9. sumber inspirasi (=

    BalasPadam
  10. sgt setuju.setiap sesuatu perlukan usaha dan kesabaran.kalau berblog sebab kejar nama atau nawaitu tak betul,maka tak beul la jadinya.sabarrrr...I do believe that...a lot!

    BalasPadam
  11. tahniah abg ben!! :) cp pon mcm blogger2 lain gak..:) support abg ben...dimana ada kemahuan, disitu ada jalan.. errr.. oke..:) gud luck tuk wwwow award! :D

    BalasPadam
  12. tahniah ben..skrg ben dah kecapi hasilnya.

    BalasPadam
  13. hu~ terasa semangatnye bile bace entri nih...
    leh wat The Successfull Story for the Best Blogger of the Year:)
    goodluck bro.. keep it up!

    BalasPadam
  14. sokong2. blog2 bukan terus jadi hebat je. sume kena mula dari bawah. kejayaan takkan datang bergolek kalau kita sendiri tak usaha.

    BalasPadam
  15. xsemua perkara yang kita buat akan dapat terus perkembalian hasil nya...semua nya bermula dengan usaha,usaha dan usaha...jika hanya bercakap kosong tnpa ada2 apa pengisiaan xboleyh juga..lepas tu bila xda hasil mula la bercerita tentang ketidak puasan pada si polan dan si polan....

    apa2 pun tahniah abg ben sbb bkn senang nk capai ke tahap mcm ni :)

    BalasPadam
  16. as salam..
    huhu..nak berjaya meluaskan empayar..
    adeh..saya gagal bab promosi.
    sungguh mencabar. takpe2 perlahan2.
    tips2 enche ben yang dulu2 pun, masih berguna. dah dapat perencahnya. cuma nak kena maintain promosi. argh.. pening juga kadang2

    apa2 pun, tahniah. berkat usaha,
    pulangannya insya'Allah berbaloi2

    ;)

    BalasPadam
  17. setuju! penyampaian kita dalam penulisan kita. keep it up, bro ben

    BalasPadam