Wajah riang anak cucu kita ...

by - Sabtu, Julai 09, 2011

2 

Apakah ini yang dikatakan pengorbanan demi anak cucu kita ?

image

Aku dah puas berfikir .. Dan jawapan aku ialah , pilihanraya nanti.. Aku buat kali pertamanya akan menunaikan tanggungjawab aku sebagai rakyat Malaysia ..

Telus atau tidak , mereka yang memikul amanah itulah yang akan menjawabnya di akhirat kelak .. Aku dah lalui semua ini dulu dan ianya berulang lagi ..

Dan ianya membuang masa saja .. Gunakan cara bijak iaitu di masa pilihanraya nanti .. KELANTAN , PULAU PINANG , KEDAH dan SELANGOR adalah bukti bahawa rakyat bersuara dalam diam ..

You May Also Like

27 comments

  1. bising bising tu mcm tin kosong.

    BalasPadam
  2. apa nak jadi dengan dorang ni?

    jemput join segmen simple terbaru saya..

    SEGMEN SIMPLE : AYAT PERTAMA TERFIKIR BILA ...

    BalasPadam
  3. ape pula mcm tin kosong...hehehe Mr Ben kene tau perkara sebenar.. kita kene tau hal sebenar. Bukan kah pelik kat sarawak dulu dok tengah kira undi tibe2 black out. Sekejap je then okay balik. Bila kira semula undi, eh terlebih sikit la hahaha...

    BalasPadam
  4. @Chempaka Saritau..byk lagi saya tau... tp leh settle ke dgn cara ni?

    BalasPadam
  5. bila jadi pkara cam ni??? mmg xkan settle..melainkan skrg ni mereka settle dgn cara kemarahan? merosakkan negara..anak bangsa..! spatutnya..bnda ni xterjadi.. stiap thun smbut merdeka.. tiap dekad btukar pimpinan.. tp??? serius..sedih dgn apa yg terjadi.

    BalasPadam
  6. yup cara terbaik adalah melalui PRU bukannyer perhimpunan macam nie....meh tengok LIVE STREAMING BERSIH 2.0 & PATRIOT kat sini
    http://dezamancottage.blogspot.com/

    BalasPadam
  7. xpaham la dengan diorang nih...roadblock sane sini...

    aq hampir mati lemas

    BalasPadam
  8. kadang org2 atas tanak dgr.. then depa buat care ni kot

    BalasPadam
  9. Dah diorang xambil peduli dengan tuntutan yg diberikan, berdemo la mereka2 ini...

    BalasPadam
  10. cara menyelesaikan isu politik bukanlah dijalanan. tapi dimeja perbincangan. kesian orang awam.

    BalasPadam
  11. apa saja yang berlaku ada pro dan kontranya..sepatutnya sebagai rakyat malaysia kita patut bersyukur dapat hidup dalam negara yang aman damai..peace..

    BalasPadam
  12. matlamat takkan pernah menghalalkan yang haram...kalau berkumpul ramai2 dengan semangat yg over berkobar2 confirm punya sedikit sebanyak akan jadi kekacauan...please kekalkan keamanan malaysia

    BalasPadam
  13. benci tengok berita hari ni. rasa macam zaman peperangan pulak.

    semua pemerintah yang adakan kempen bersih sebenarnya pernah dapat anugerah daripada as. ramai lagi sebenarnya.. sedih tengok melayu sekarang. ada otak, tapi sia2kan..

    kesian warga kl. even my sis pun takut sekarang sebab dia tinggal di kl..

    BalasPadam
  14. kadang-kadang diam itu lebih baik dan berbisa....kita tak perlulah merasa terancam yer....kerana apa yg saya tgk dari gamabr2 di internet ahli2 perhimpuan yang terancam sebenarnya...

    BalasPadam
  15. Pengisian itu ada benarnya... Permintaan yg bagus tapi cara tak betul! alahai negara dok aman2 tak pasal2 heboh sedunia malaysia bermasalah.. Susah apa. PRU nanti pangkah je la... *Shuk malangnya blm cukup umur*
    Klik Sini untuk melawat blog Shuk

    BalasPadam
  16. sgt tertarik dgn entry ni.. Setiap kali pilihan raya, akan ad bunyi2 sumbg pasal penipuan dlm undian..cth kat srwk n bnyk lg.. Itu la yg cuba di perjuangkan dlm bersih ni..menuntut pilihanraya yg betul2 bersih.. Nak tengok kuasa sebenar rakyat.. Cuma di 4 negeri yg di sebut di atas atau bnyk lg.. Mampu di ubah ke tak tu soal lain..yg penting usaha kene ada..tgk isu mesir..bnyk lg nk type..kalau sudi, baca kt entry trbaru sya..semua sya dah kupas kat dlm tu.. Matlamat menghalalkn cara..fikirkn balik..matlamat n cara apa yg kita cuba nak halalkn..sekian..aya, akan ad bunyi2 sumbg pasal penipuan dlm undian..cth kat srwk n bnyk lg.. Itu la yg cuba di perjuangkan dlm bersih ni..menuntut pilihanraya yg betul2 bersih.. Nak tengok kuasa sebenar rakyat.. Cuma di 4 negeri yg di sebut di atas atau bnyk lg.. Mampu di ubah ke tak tu soal lain..yg penting usaha kene ada..tgk isu mesir..bnyk lg nk type..kalau sudi, baca kt entry trbaru sya..semua sya dah kupas kat dlm tu.. Matlamat menghalalkn cara..fikirkn balik..matlamat n cara apa yg kita cuba nak halalkn..sekian..

    BalasPadam
  17. punyalah susah, punyalah lama datuk nenek kita berhempas pulas dulu nak dptkn kemerdekaan, nak dptkn keamanan, nak dapatkan kesejahteraan untuk kesenangan buat anak cucu mereka di masa akan datang, ingatlah perjuangan mereka dulu. takkn dlm sekelip mata sja engkau orang nk musnahkannya?! sesusah-susah nk dptkn keamanan, lg susah utk kekalkannya!

    Entri best la ni, pilih je mana yang korang nak baca:
    1. Sweet Escape Brunei Darussalam Part 2 - Masjid Jame' Asr Hassanil Bolkiah
    2. Sweet Escape Brunei Darussalam Part 1 - Bandar Seri Begawan
    3. Kenyataan Rasmi Pengarah Operasi Restoran KFC Malaysia Berkaitan Isu Penyebaran Video Pencemaran Makanan oleh Pekerja KFC
    4. Unsur "JANGAN DIBUAT" Pada Blog Untuk Menjadi "BLOG MESRA PENGUNJUNG"
    5. 5 Kebiasaan Blogger Yang Perlu Dihentikan

    by LUNA LANUN

    BalasPadam
  18. Kalau ikut umur, saya bukanlah layak mengundi untuk tentukan pemerintahan negara. Tapi saya belajar ambil tahu keadaan semasa negara supaya kelak saya boleh buat pilihan dengan baik.

    Mungkin saya juga masih kurang pengetahuan untuk memberi pendapat dalam peristiwa ni tapi seperti Abg Ben katakan "apakah ini yang dikatakan pengorbanan demi anak cucu kita?"

    Saya rasa terkilan sebab saya memikirkan masa depan saya, adik-adik dan sahabat seperjuangan yang lain. Apa yang kami dapat dengan pertelingkahan begini ?

    BalasPadam
  19. kita sebagai rakyat yang berhak menentukan masa depan kita dan anak2.. walaupun kita tak suka dengan parti pemimpin sekarang tapi dengan pimpinan merekalah kita masih hidup di Malaysia dengan aman dan damai! kita masih punya pekerjaan untuk sara keluarga dan anak2 kita!

    fikirkanlah bagaimana masa depan kita kalau terjadi huru hara seperti di negara luar!

    yang penting sebagai rakyat kita laksanakan tugas kita sebagai pengundi untuk memilih pemimpin yang boleh memimpin negara kita..

    BalasPadam
  20. Banyak yang terjadi masa perhimpunan tadi mr.BEN ,sedih tengok polis pijak rakyat yang berhimpun,ada muslimat yang di marahi dan macam2 lagi,,,tak kurang juga pemimpin2 dr PR yang di kejarkan ke hospital,ada yang kena 6 jahitan atau sebagainya.. mungkin benar kata abg ben ada cara yang lebih baik tapi dengan situasi sekarang peranan semuanya di pihak kerajaan,, saya dah upload video tentang perhimpunan tadi,,, boleh tengok kat sini http://www.kembarahadi.com/2011/07/video-live-perhimpunan-bersih-9-julai.html

    BalasPadam
  21. menderma untuk umat islam di Kemboja di sini..
    http://sweetgurlz11.blogspot.com/2011/07/sumbangan-bantuan-kemanusiaan-kemboja.html
    *x dapat sampaikan dalam bentuk kebendaan..sampaikanlah melalui tenaga dengan menyampaikan hal ini kepada rakan2 lain yang lebih berkemampuan..

    jasa abang ben amat saya hargai..

    BalasPadam
  22. nak luahkan suara di tv,kerajaan pgg dan tapis.nak suarakan ke suratkhabar/majalah,kerajaan juga pegang dan tapis.nak suarakan di fb dan blog,nanti kena saman.jadi di manakah hak rakyat untuk bersuara?

    di UK,bos kite kata(dia duduk lama di sana) ada satu dataran yg khusus utk rakyat berhimpun.sama ada nak bawa sepanduk,nak bawa pembesar suara,terpulang tapi mesti dlm keadaan terkawal.rakyat sana bebas nak kutuk pemerintah,bebas menyuarakan rasa ketidakpuasan hati dll.

    tapi malaysia?????

    BalasPadam
  23. saya belum pernah mengundi. takut nk undi siapa. haha. tak faham sgt politic2..yg mana baik mana jahat.. bg saya asal negara aman..ok lah.

    BalasPadam
  24. update: Seorang peserta perhimpunan Bersih 2.0 yang terkena semburan water canon dan gas pemedih mata di KLCC meninggal dunia sekejap tadi. http://www.kembarahadi.com/2011/07/video-live-perhimpunan-bersih-9-julai.html

    BalasPadam
  25. Kalau pemimpin sekarang jd IMAM untuk sembayang aku akan jadi MAKMUM.. kalau bini pemimpin sekarang pakai tudung.. aku org pertama yg akan menyokongnya.. mengaku negara ISLAM kan? aku xpernah benci pemimpin.. tp aku kecewa dengan penyelewengan dari mereka..

    Alhamdulillah.. makan pakai mmg cukup.. itu xnafi.. tp adakah rezeki itu datang dari mereka sehingga rakyat xboleh tegur jika mereka buat silap? mereka menggunakan lebih byk dari apa yg mereka bagi..

    Aku pernah menyokong mereka dahulu.. dan mereka sgt takut untuk hilang kuasa.. sbb itu pelbagai cara mereka gunakan.. paling senang, media massa..

    Aku bukan taksub pembangkang.. aku xminat politik.. dan aku xpernah hadir mana² ceramah politik.. tp aku xkan berdiam jika pemimpin sendiri menggunakan politik kotor.. buatlah research sendiri.. dan bandingkan..

    Jangan bertekak sesama sendiri.. jangan juga mencarut-carut.. esok lusa, kita akan mati juga.. xde faedah.. jika kamu rasa betul.. biar kamu dengan cara kamu.. biar aku dengan cara aku..

    Semoga kita semua dirahmati Allah..

    WALLAHU'ALAM..

    BalasPadam
  26. salam onemalaysia.

    tuan blog, masa depan anak cucu bukan hanya untuk hidup aman dan senang lenang saja. AGAMA itu yang lebih penting.

    lihat pemimpin onemalaysia, isteri pun tak pandai didik, macam mana nak didik rakyat? sebab tu kot ramai rakyat tak suka. ingat, seburuk-buruk perkara Imam yang di benci. pemimpin itu juga Imam. pemimpin onemalaysia Imam solat pun tak pernah. Tun Abdullah badawi pernah juga jadi Imam di Masjid.

    pemimpin one malaysia?

    so fikir2kan.

    Bersih 2.0,Kantoi! Berita Harian Menipu

    BalasPadam