Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 7 Ogos 2011

" Aku sayangkan MALAYSIA ! "

 

image

Mereka berebut-rebut inginkan WARGANEGARA kerana tau negara ini amat makmur sekali ...

Mereka sanggup merentasi lautan dengan berhimpitan dalam tongkang hanya kerana ingin berada di negara ini ..

Mereka menjilat jari sehingga licin ketika menjamah makanan dan menadah tangan bersyukur kerana berada di negara ini yang cukup dengan nikmatNYA walaupun hanya dengan  mengemis di tepi jalan .. 

Kita ?  Sesungguhnya aku cukup bertuah dilahirkan sebagai ANAK JATI MALAYSIA .. Sesungguhnya , bumi ini bumi bertuah .. Takkan aku berpaling tadah hingga ke akhir hayat aku ..

Jom kibarkan Jalur Gemilang di blog dan juga Facebook..

26 komen :

haslinda berkata... [Reply to comment]

yeah... we love MALAYSIA...!!!

akmall berkata... [Reply to comment]

tul tu Encik BEN... syukur la... tapi ramai sgt orang asing lam malaysia ni...tak caya baca entry ni..hehe

http://akmallrazlan.blogspot.com/2011/08/ramadhan-7-lautan-manusia-di-pasar-seni.html

thnkas..

Alya Esprézzo berkata... [Reply to comment]

tanah tumpahnya darahku..!!! MALAYSIA!!

aimie amalina berkata... [Reply to comment]

Malaysia owh Malaysia..
tanah air ku...=)

hanyzham hadny berkata... [Reply to comment]

sama2 la kita bersyukur dilahirkan di Malaysia...

Jasman berkata... [Reply to comment]

betul tu...kalau kita tak jaga negara ni baik2 takut suatu hari nanti cucu cicit kita pula mengemis di negara lain...selamat berpuasa dan selamat menyambuat hari kemerdekaan...

Nizam Ijam berkata... [Reply to comment]

tengok kat header blog aku..cantik x??haha

Saiazuan berkata... [Reply to comment]

kte x mrdeka slagi dijajah mentaliti barat..

Saiazuan berkata... [Reply to comment]

kte x mrdeka slagi dijajah mentaliti barat..

Nadzirah K. berkata... [Reply to comment]

bangga menjadi rakyat malaysia :)

Rtp Farra Arisha berkata... [Reply to comment]

malaysia oh tanah airku!!
how i miss MALAYSIA alreadyyy!

Cahaya Hidup berkata... [Reply to comment]

apa yg penting , kita harus bersyukur dgn segala apa yg telah jita kecapi dan nikmati .....

p/s- saya pun dah kibarkan jalur gemilang di blog saya.... :)

Green Apple berkata... [Reply to comment]

Alhamdulillah... dapat menikmati keamanan dan kestabilan Negaraku Malaysia yang tercinta... Terima kasih juga kepada semua rakyat Malaysia yang setia kepada Raja dan Negara....jangan sesekali khianati apa yang telah diberi oleh negara kita...Terima Kasih Malaysia...

Abu Huzaifah berkata... [Reply to comment]

hehe... sudah... :)

Scarlett O'Hara berkata... [Reply to comment]

Bila difikir2kan, pelik jugak kan bagi mereka yang kata tak boleh hidup kat Malaysia ni...

Muhammad Azli Shukri berkata... [Reply to comment]

salam, ben itulah sebaik2nya sebagai Anak Malaysia..mencintai tanah tumpah tempat kelahirannya. Blog ben sudah dipaut.

Salim Harmanain berkata... [Reply to comment]

tetiba rasa semangat cam nak main bola pulak.. :)

Idah berkata... [Reply to comment]

insyaallah....selamat menyambut ramadhan al-mubarak dan slmt hari merdeka.

luv malaysia....

Shuk_ArChie berkata... [Reply to comment]

Hahaha saya sayangkan Malaysia mcm saya sayangkan bantal saya! eeerr jom kibarkan bendera Malaysia di luar rumah!

mas saari berkata... [Reply to comment]

dah kibarkan di blog Mas...
Mas sayangkan Malaysia!

Acik berkata... [Reply to comment]

yup, walau di bulan pose, sekolah tempat acik mengajar tetap meriah dengan kibaran jalur gemilang!

acik bangga menjadi anak malaysia.

NasZ berkata... [Reply to comment]

betul tu. dorang berusaha macam2 nak dapatkan warganegara malaysia. saya tahu sebab saya hadapi dorang. tapi kita asyik nak musnahkan negara kita sendiri. hargailah negara kita. plz. saya rayu sangat2.

MOHD NASER.com

aima mazlan berkata... [Reply to comment]

dah lame dah aima berkempen kibar jalur gmilang..
menyahut seruan kerajaan ^__^
hehehe

شافروني صفر berkata... [Reply to comment]

erm ..kat Miri ni kalau bukan pejabat kerajaan memang tak nampak la kibaran kempen jalur gemilang nih ... Kat kereta jauh sekali ...

miss lyzeer berkata... [Reply to comment]

bangga jadi anak malaysia =)

Namee Roslan berkata... [Reply to comment]

i am malaysian!! hehe, darah cina melayu india semua ada. hehe :)

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI