Apa cerita mereka disebalik FAVICON terbaru BENASHAARI.COM ?

by - Isnin, Ogos 15, 2011

 

Ok... Buat pengetahuan mereka yang tak tau , blogger JOHNSON aka LOGORITHM yang cipta logo baru KELAB BLOGGER BEN ASHAARI yang bakal digunakan selepas raya ini dengan rasminya dan juga FAVICON blog ini ... Jutaan terima kasih buat beliau.. Bukan senang nak dapat hasil kerja orang profesional ni.. Buat yang tak tau , dia yang reka logo PERODUA .. Amacam ? Sapa sangka kita kawan dengan orang yang senantiasa merendah diri dalam blognya.. Tak caya ? G baca sendiri blognya .. Nanti nanti la.. bukan skang .. skang kita tengok sapa blogger yang menjadi pilihannya ...  :)

Manakala pilihan aku ialah ... Haihh.. susah woo.. semua bagus ! Aku ngan bro John berkali kali kena baca untuk mendapatkan paling kreatif.. Semua kreatif tapi kena cari yang lain dari yang lain..

Maka ... aku dan bro John dah buat keputusan .. Minta maaf yer yang lain .. dia punya lain dari yang lain ..

1 ) Faridzuan :

" Favicon baru yang comel dan simple. Tetiba teringat dengan logo MAS pula. Macam sama sebab miring ke kanan. Perhatikan semacam simbol dialog di tengah2 yang warna merah. Kemudian huruh b kecil yang seakan-akan 'thumbs up'. Bila digabungkan, dialog itu seperti kita bersosial. Sentiasa bersosial dengan orang lain itu banyak faedahnya, contoh di Facebook. Itu sebab banyak orang LIKE, dah keluarlah logo thumbs up itu. Warna merah dan jingga melambangkan keberanian, ketangkasan, dan kegagahan. Samalah dengan karektor abang Ben Ashaari. Okay tak? "

2 ) CKB

" apa yg sy nmpk kt favicon abg ben tu pertama skali adalah huruf "b" la kan as ur initial Ben. then ade nmpk awan cakap tu tandenye abg ben suke 'cakap' gune blog dlm erti kata lain mesra2 peramah gitu.

warna yg vibrant oren dan merah menandakan abg ben loud n clear serta ceria orgnye. abg ben berani utk wt sesuatu tnpa peduli apa kutukan mnusia lain. cthnye rmai kutuk psl abg ben ske tulis byk2 entri dlm sehari la..segmen2 la kan? tp abg ben berani n lepak je pasal tu. so keep it up abg ben! "

 

3 ) Sukacuka

" Warna putih yang membentuk huruf 'b' ada kaitan dengan pemilik blog ini.

simbol dialog yang yang dibuat ditengah huruf 'b' menunjukan bahawa pemilik blog ini sentiasa menulis sesuatu yang boleh dikongsi ramai pembacanya.

Bila bercakap mengenai warna yang digunakan, sudah semestinya warna yang sangat secocok dengan laman yang telah ditulis sejak 2001.

Tulisan yang terdapat didalam kotak dialog yang bertulis, 'BEN ASHAARI.COM' merupakan alamat rasmi blog beliau.

Bahkan, pencipta logo ini tak membenarkan apa yang dicipta dimanipulasi oleh orang lain. "

Ketiga-tiga blogger ni akan dipromote esok ... Terima kasih pada semua .. dan juga bro John yang telah memilih blogger yang paling kreatif diantara kreatif.. susah wo... takde klik LIKE LIKE punyaa..

Dan yang selebihnya , boleh baca di SINI

You May Also Like

10 comments

  1. tahniah pada pemenang!! takde rezeki pulak kali ni.. huhu..

    BalasPadam
  2. Oh. Terima kasih.!!
    www.sukacuka.com

    BalasPadam
  3. tahniah kepada pemenang segmen... ^^

    BalasPadam
  4. Waaaah! Kata tadi sorang jer pemenang? Ini sampai 4 orang? Kih kih kih!

    Tahniah kepada ketiga-tiga pemenang!

    1. Faridzuan paling menyerlah dengan komen 'thumbs up' tuh. Seriously, I pon tak terpikir pasal tuh! Hehe...

    2. CKB terpilih kerana keyword 'loud and clear'. ;-)

    3. Sukacuka pula terpilih kerana beliau nampak warna 'putih' dalam favicon nih. Actually ada jugak bloggers lain yang nampak warna putih nih, tapi I rasa komen Sukacuka lebih menarik dan tepat.

    Tahniah sekali lagi! :-)

    BalasPadam
  5. memang kreatif.. Tak terfikir plak..Macam blur je tengok simbol tu..hehehe..Otak kurang cergas daa..

    Tahniah kepada pemenang!!..

    BalasPadam
  6. huhuhu
    sedih x dpt join nih
    huhu
    tapi sume maksud yg kat ats tu sumeee bes!

    BalasPadam
  7. bro ben,buat la lama cikit contest tu.tak sempat nak join.huhu...

    BalasPadam
  8. Wah! Alhamdulillah, tidak sangka saya terpilih, saya sangat terharu! :)

    BalasPadam