BLOGGER giler GLAMER ?? Muhahaha.. Sekali lagi.. Muhahaha.. uhuk.. sekali lalat masuk mulut ..

by - Selasa, Ogos 02, 2011

 

" Ler .. tu tajuk ke entri ? Tajuk kalah entri ! Hahahaha .. "

Alhamdulillah .. Kelab Blogger yang aku bina setahun yang lalu telah mencapai lebih 11 ribu ahli .. Satu jumlah yang masih dibawah sasaran aku .. Heheh.. Sasaran aku ialah 20 ribu sehingga hujung tahun ini ..

imageKlik gambar tu untuk join .. Ajak kawan kawan lagi..

Logo kat atas ni akan bertukar nanti.. Tungguuu .... Ok sambung .. Sasaran aku bukan sekadar blogger je .. Kalau boleh mereka yang bukan blogger pon join kelab ini.. Kenapa ? Macam macam cerita ada !! Kalah ASTERUK tu haa.. ni tak payah langgan apa apa pakej dah .. Klik dan baca .. Dosa dan Pahala .. haaa.. tak susah kan ?

Kenapa dosa dan pahala? Sama cam rancangan di tv , ada blogger tak kisahkan dosa dan dan pahala.. yang diorg tahu , trafik , nuffnang dan komen .. Tak pe.. satu hari nanti , diorg sedar erti berblogging ni .. InsyaAllah ..

Blogger giler glamer ? Hurm.. kalau dulu , aku dok lepak kat group group blogger , mmg nampak ramai teringin nak jadi AARON AZIZ .. nak jadi LISA SURIHANI tapi yang nyata takat pelakon opera jer kawasan taman ..

Maaf tapi inilah kenyataannya .. Aku sendiri pon sedang berusaha untuk menaikkan blog aku .. Saban hari memikirkan cara untuk perbaiki mutu blog , entri serta promosi .. Kalau takat dok berchatting dalam group dan perasan dah cukup glamer , hurm... Fikirkan semula ..

Group aku , KELAB BLOGGER BEN ASHAARI sejak dinaikkan taraf , aku sememang bagi amaran keras .. Tiada blogger popular mahupun otai dalam group ini.. Semua sama level ! Kalau rasa popular atau otai , maka tak perlu nak promosi entri kat sini .. Mudah bukan ?

Bukan saja di group aku malah di group KAMI SI BLOGGER , BLOGGER PING , pon begitu jugak .. Mereka masuk , tinggalkan url dan keluar.. Hanya sesekali saja mereka berborak untuk bertanya khabar dan bertukar pendapat .. Untuk mengarut ? Setakat ni , alhamdulillah.. tak de .. Jangan terasa yer .. Ini hakikat .. sila perhatikan semula ..

Pengalaman aku dalam dunia maya ni lebih lagi bila berkumpulan begini , mmg akan ada pepecahan .. Seolah olah ada syif ! Pagi ,group lain.. Petang, group lain.. Malam , group lain .. Kesan ? Pepecahan akan berlaku dan akan tertubuh group lain maka bermulalah perang psikologi padahal blogger jer .. Kiri kanan sama je ..

Jadi , sama sama kita fikirkan semula niat kita sebagai blogger .. Mahukan perpaduan , penyatuan atau teringin nak berdiri di atas singgahsana dan bergelar BLOGGER TERPOPULAR / DIVA tapi balik rumah cari nasik dan ikan masin gak ...

 

IKLAN

cardiganshttp://www.firzaraexclusive.com/

You May Also Like

14 comments

  1. beriban2 pon..hakikatnya kita sumer same...

    BalasPadam
  2. wah, edy tak sabar nak tengok logo baru kelab abg ben.

    BalasPadam
  3. kalau la semua sependapat ngan pok beng :)

    aman kot dunia blog ni..

    kite berblog bukan utk mencari musuh atau pergaduhan kan..eppy blogging!

    BalasPadam
  4. sempat lagi tu nak capai 20k..
    :)

    BalasPadam
  5. beriban kot kelab blog kat facebook nun

    BalasPadam
  6. 20k? Insyaallah, boleh punya tu Bang Bengbeng. Gud Luck ye. =)

    BalasPadam
  7. Rasa baru seminggu jadi follower abe BEN tapi sebabkan karya dan isu menarik dan ada kebenaran...hari2 je nak bukak, en suami pun asyik jeling je...hahaha, tapi perkongsian ILMU kan, so saya yakin boleh cecah 20k kot end of diz year...n x rugi pong kalau join...

    BalasPadam
  8. blog sy blog bebas nuffnag....:)
    berblog just utk isi masa lapang...
    singgah lerrrrr...:)
    http://qhaisrose.blogspot.com

    BalasPadam
  9. klu glamer yang kita cari ...glamer yang kita dapat ..samada glamer sbg baik atau glamer sbg buruk ...

    excellence!

    BalasPadam
  10. hee... saya pon ada target untuk blog saya encik ben.. hiks...

    BalasPadam
  11. wowww!!terbaek dr en ben..
    rasa rendah diri jugak..follower x sampai 200..aduhaiii..kena improve ni..tp harapannya jgn ada yg abaikan stadi sebab nak berblogging dah la..hihi..


    tq en ben..;)

    BalasPadam
  12. ni yang nak mengadu domba ni, ada blogger yg ping kat kelab blogger suruh baca blog dia, then saya pun baca dan komen kat ping dia di facebook kelab blogger tu, saya kata lah best jugak entry kamu. Tak de jawapan. Pastu saya respon pada satu entry beliau yang tak kurang menariknya. Beliau diam lagi.. xpelah saya pun follow beliau. Masa tu saya pikir betullah, mereka hanya buat page tu macam toilet, melabur, flush dan keluar tanpa tengok balik lubang toilet tu..

    BalasPadam
  13. @Chempaka Sari hehehe.. sabar... mmg pon gitu .. sesekali je baru layan borak .. sama cam ben... ping dan tadaaaa..ilang terus..

    BalasPadam