Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 14 Ogos 2011

GAGAL !!! Haishh ...

 

Hari pertama , sampai tengahari jer ... majoriti antara kita berjaya mengawal hati dan mulut .. Pastu  ??

imageHurm... Bila ditanya , puasa tak ? Yer puasa.. Puasa melayukah ? Menahan lapar dan dahaga ? Tu jer ? Tak caya ? Tanya diri sendiri ... berapa kali hari ni mengumpat dengan hati .. berapa kali hari ni mengumpat dengan member kat opis .. Berapa kali status FB kita bertukar status dan ada antaranya ' tercerita 'pasal orang  ?

Hurm... Jadi , bolehkah kita merayakan Aidilfitiri yang dikatakan HARI KEMENANGAN dalam melawan segala nafsu kita ? Ya , kita akan beraya gak .. Tak kira MENANG atau kalah , raya tetap raya kan ? Kan ? Baju dah beli .. sambil beli baju pon sempat mengumpat ..

Gitulah puasa melayu ... Hari pertama jer.. Hari hari lain , tahan lapar dan dahaga jer.. Sampai nak korek hidung pon takut.. Biar je berkerak dalam tu tapi mulut dan hati tak jaga .. huhu.. Yang kecik beria jaga padahal tak payah pon.. Yang besar , tergadai ..

Pesanan untuk aku dan juga aku .. Korang ? Entah.. ok kot korang .. :)

12 komen :

Ini Kisah Tia berkata... [Reply to comment]

kurang main facebook . duduk kat rumah aje .. alhamdulillah ..

TopiJerami90 berkata... [Reply to comment]

kurangkan bercakap...dengan banyakkan tido.....erkk???bleh kew??

Gambar-Gambar Kucing Yg Comel

Video Yang Akan Buat kan Anda Memakai Tudung (Pere...

~ch@wi~ berkata... [Reply to comment]

bykkan amal ibadat, btl tu..kalau setakat puasa thn mkn dgn minum je xdpt apa2..rugi je masa bln pose ni..bkn sllu pon kita jmpe bln pose, setahun sekali je..



new entry: Serius! Ni Lebih Masyuk Dari Nuffnang, Google Adsense, Innity..

harrazdani berkata... [Reply to comment]

kesilapan orang-orang kita sekarang ni bro.yang kecil dianggap besar yang besar di anggap takder apa-apa...mcm tu juga part amal ibadat yang lain ...contohnya baca al-quran....membaca al-quran adalah sunat yang wajibnya adalah menurut dan patuh isi kandungannya...tetapi berapa ramai yang hanya membaca tetapi tak patuh pada ajarannya...tak salah kejar yang sunat tapi kalau yang wajib dikesampingkan...apakah erti semua itu.berpuasa pun sama, kalau sekadar menahan lapar dan dahaga tetapi mulut jalan...hati pun jalan dalam bab yang dilarang...yang paling best tak sembahyang...tp berpuasa...apa kes tu...hanya allah yang menentukan...

H.J berkata... [Reply to comment]

main fb nga ipah apipah je.aha

NasZ berkata... [Reply to comment]

betul tu. inilah la puasa melayu. ingatan untuk diri sendiri gak.

MOHD NASER.com

g0m0k9enDek berkata... [Reply to comment]

puasa oh puasa~ hurmm

IBU GEBU berkata... [Reply to comment]

biar taik hidung berkerak tu yg tak tahan tu.... erk, pengalaman sendiri ke? hahahahaha

cik gege berkata... [Reply to comment]

kurangkan berbuat dosa tingkatkan ibadah di bulan puasa. fikir-fikirkan...

Qaseh dalia adelia berkata... [Reply to comment]

ngumpat ?
hurmm ..qaseh keje kat opis sorg2 je nak ngumpat ngan sape lah haha ..balik umah lak ngan mak je ..hik2 ..insyaAllah leh jaga

Nur Hawa Mohd Zin berkata... [Reply to comment]

sejak kerja ngan budak2 ni en ben...alhamdulillah hati ta sakit dan mulut tak banyak nak ngomen...dapat hindari dosa mulut :) alhamdulillah

Isyraq berkata... [Reply to comment]

hati kita yang paling penting...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI