Segmen : PENDAPAT SAYA IALAH ..

by - Rabu, Ogos 17, 2011

 

Tadi aku ada buat satu entri berkaitan MENGAPA LELAKI CURANG ( link ) , maka sekarang aku nak kita semua berkongsi pendapat .. Hehehe.. MENGAPA WANITA CURANG ????

Pendapat yang paling best , logik , masuk akal , bernas serta lain dari yang lain akan diangkat sebagai blogger PILIHAN dalam entri yang akan datang .. Kira akan dipromosi la blognya .. Tu pon kalau berminat ..

Jom mulakan ...

  1. Buat satu entri .. Letak header BEN ASHAARI blog ..
  2. Tajuk : BEN ASHAARI, PENDAPAT SAYA IALAH dan linkan ke entri ini..
  3. Kemudian  di ruangan komen entri ni , korang beri pendapat korang dan tinggalkan url entri korang . Hanya yang buat entri saja serta tinggalkan komen di ruangan komen ini saja akan dikira.. Kalau buat kat entri korang , tak kira .. ok ?

Tutup , jam 11 malam ni ...  Terima kasih ...

You May Also Like

62 comments

  1. http://azrijohann.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    KENAPA WANITA CURANG?
    -sebab banyak sangat lelaki hensem(contoh:saya)
    -nak balas perbuatan curang lelaki
    -bukan curang,tapi 'mencuba'
    -banyak lagi,jemput baca di blog..

    BalasPadam
  2. pendapat saya , di sebabkan faktor2 tertentu maka dengan itu berlakunya kecurangan ,tak kira lelaki @ wanita,tak semua berlaku curang ,wanita tk akan curang kalau laki tak mula dlu .. huk aloh !.. semua ni laki yang mula dlu ...uppssss... kn dah terlepas perasaan dekat sini ..
    yang penting wanti tak curang ..^.^

    http://cekedismanis.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    BalasPadam
  3. http://scarlettj1.blogspot.com/2011/08/segmen-pendapat-saya-adalah.html

    Sebelum lebih lanjut membaca pendapat saya, saya ingin mengingatkan bahawa saya tak pernah anti lelaki tetapi saya selalu sangat jumpa lelaki yang tak bertanggung jawab jadi maaflah ye kalau ada macam bunyi anti tu.

    Balik pada tajuk asal, kenapa wanita curang; Pada sayalah jika seorang wanita itu adalah wanita yang berakal, hanya satu je sebab yang boleh menyebabkannya curang.Sebabnya adalah kerana lelaki itu sendiri.
    1.Bayangkan.Wanita tu cinta separuh mati dan sanggup buat apa saja pada lelaki tu ( terutama suami) tapi tiba-tiba , cinta dan kasih sayangnya langsung tak dihargai.Ada kemungkinan tak dia curang?Ada kan?

    2.Jika seseorang wanita itu terlanjur cintakan lelaki yang tak sama tahap pemikiran atau pendidikannya dan wanita tu rasa terabai, sunyi dan tak dapat kongsi pendapat atau terpaksa rendahkan pemikiran sendiri, lama kelamaan akan menjadi curang terutama jika bertemu dengan seseorang yang setaraf dan sama tahap pemikiran atau pendidikan.Waktu muda ialah kata cinta tapi bila dah tua tentu rasa betapa perlunya mencari pasangan yang setaraf.

    3.Wanita akan curang jika lelaki dulu curang.Buat apa nak setia dengan lelaki yang sama tahap dengan ular berbisa?

    Ok tu je.Alasan 1 hingga 3 tu, hanya untuk wanita yang waras aka berakal.Kalau wanita yang memang jenis pantang tengok janggut lawa sikit, takde alasan apa-apa pun dia curang juga.

    Apa pendapat Ben?

    BalasPadam
  4. http://sitizarizza.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    MSB nak jawab ni

    kenapa wanita curang, same jek cm lelaki. kalau lelaki dah bosan, wanita pun boleh bosan dengan pasangan memasing. kalau lelaki suke main kayu tiga, wanita pun ley main kayu tiga. kalau nampak lelaki je selalu curang, wanita pun boleh je curang. ni sume adelah atas diri memasing. zaman now ni, lelaki ke perempuan ke, dah lebih kurang same. bukan sy tak menangkan kaum hawa, tapi kita boleh lihat sendiri mcm mana dunia sekarang. so, depend on ourself. untuk menilai seseorang. yang baiknya, tak perlulah nak berlaku curang sebab tak mendatangkan faedah pun. buat saket hati jek. kalau dah tanak, cakap je tanak. takyah nak tipu segala bagai. dah nyusahkan orang je cmtuh.

    sorylah abg ben. panjang pulak ^^

    BalasPadam
  5. http://www.lailyqaisyirah.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    Wanita curang sebab munasabah :

    1) Masih mencari cari seseorang yang masih belum di jumpai..Yakni ciri ciri lelaki/jejaka idaman malaya
    2) Dan sebenarnya niat di hati nak berkawan tapi bila ada yang lebih mengambil berat dah tentu lah cuba beralih arah
    3) Perempuan memerlukan seseorang yang boleh membimbing dirinya bukan yang merosakkan,bila jumpa yang lebih baek dan yakin dapat membimbing haruslah mengangkatkan kaki..Hehe

    Dan sebeanrnya laki atau perempuan sama sama ada kelemahan dan kelebihan tersendiri..Kalau lah bukan pasangan kita yang boleh dan nak terima kelemahan dan kelebihan kita,siapa lagi?Dan sebab tak boleh terima kelemahan tu la yang terjadinya kecurangan.. (Dah macam pakar motivasi pulokk ) =..="

    Perkara yang membunuh dalam perhubungan ??
    http://www.lailyqaisyirah.com/2011/06/perkara-yang-membunuh-perhubungan.html

    BalasPadam
  6. Pendapat saya tentang mengapa wanita curang:
    Ada banyak faktor yang menyebabkan wanita curang.

    1. Kurang perhatian.

    Wanita suka diberi perhatian yang lebih. Lelaki yang enggan memberi perhatian kepadanya dianggap tidak serius dengannya. Jadi dia memilih untuk mencari lelaki lain bagi memenuhi kehendaknya.

    2. Lelaki tak romantik

    Selalunya wanita takkan puas hati jika si lelaki tak romantik. Wanita mudah jeles dengan wanita lain yang mempunyai pasangan yang romantik seperti seth tan. Oh no!

    3. Ingin rasa disayangi lebih dari satu lelaki

    Ini hal luar biasa. Wanita seperti ini tamak kasih sayang dan perhatian. Dia akan lebih puas jika kehendaknya dipenuhi oleh dua lelaki. Dia akan rasa kedivaan bile ade dua pasangan serentak.

    http://gula-gulapelangi.blogspot.com/2011/08/papa-ben-pendapat-saya-ialah.html

    BalasPadam
  7. banyak faktor mengapa dan kenapa seseorang wanita itu curang.

    pada pendapat saya, saya percaya dia tidak meletakkan dirinya ditempat orang lain. Dia hanya ingin menjaga dan memuaskan hatinya sendiri. Mungkin, dia percaya dia harus dapat yang lebih baik berbanding apa yang dia ada. Dia tidak mahu memikirkan apa yang telah sidia lakukan untuknya, dia hanya tahu hatinya puas, bahagia. Hidupnya tenang, sempurna.

    BalasPadam
  8. http://www.benashaari.com/2011/08/segmen-pendapat-saya-ialah.html

    nak join juge^^

    wanita curang?? mungkin:
    -dia lebih sayangkan diri die dari lelaki yang terang terang yang tidak baik untuk dirinya..

    -mungkin lelaki sendiri xdapat definasikan dengan baik curang atau kebetulan bertemu dengan lelaki. macam NORA ELENA^^ heeh

    tanak komen lebih lebih.. sebab saye pun wanita^^

    BalasPadam
  9. http://zulfattah.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html


    Pada pendapat aku r..kenapa wanita curang??

    Hubungan yg tidak serius
    Mereka..popuan mudah bosan dalam hubungan
    Mereka tidak mendapat apa yang mereka mahu hubungan
    Apabila dia mempunyai beban yang terlalu banyak
    Ok, kadang-kadang ia adalah tentang SEX ..

    BalasPadam
  10. pendapat eva:

    http://evalovevo.blogspot.com/2011/08/hayyii.html

    HATI manusia mudah berubah..tambah-tambah kalau IMAN senipis buah anggur..=) tapi kenapa wanita curang??

    * kalau pasangan x pernah memahami...
    * suka wat hal masing-masing..
    * jarang bertegur..x ambik tau hal pasangan..
    * kurang mendapat perhatian/kasih syg..
    * mulai bosan..
    * xpernah puas dgn ape yg dia ada

    kalau terjadi segala unsur2 di atas..secara automatik HATI mudah akan berubah...PERCAYALAH!..xyah nk list kan benda2 yg besar-besar...tambah-tambah kalau ada pihak ke3 yg dtg,..'pihak ke3' yg memiliki segala keperluan yg seorg 'wanita' perlu kan...dgn mudah dia akan beralih arah...bila dosa pahala di buat-buat xtahu...bila hasutan syaitan menguasai dari..bila pendirian dh mula goyang...bila kenangan & kebaikan pasangan di campak ke dlm tong sampah...humm...

    KEPERCAYAAN & TOLAK ANSUR yg penting dlm sesuatu perhubungan itu...

    sekian-

    BalasPadam
  11. kenapa wanita curang? farah alias cuba jawab ye..

    1) mungkin kerana wanita terbsebut mula bosan dengan perangai dan tingkah laku teman lelaki nya yang mungkin terlalu mengongkong dan mengawal kebebesan si wanita. mana nak pergi, apa tengah buat, makan apa, borak dengan siapa semua nak tahu..

    2) terikut dengan perangai kawan-kawan. sesetengah girl yang tidak berfikir panjang dan mudah terikut dengan perangai kawan-kawan yang suka ber'skandal', akan mula terasa untuk mencuba dan bila sekali cuba, rasa seronok, akan buat lagi dan lagi. tak sedar diri walaupun dah dapat teman lelaki yang boleh dikatakan mr.right buat dirinya.

    3) apabila cinta nya dibalas dengan kecurangan juga. ini yang sentiasa berlaku kan. si wanita akan mula curang bila dapat tahu pasangannya curang. fair and square walaupun difikirkan balik, tiada gunanya buat perangai macam itu. last2, masing-masing yang akan rasa menyesal.

    thats my opinion..
    farah join ^_^
    http://coretanharapan.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    BalasPadam
  12. http://waniemisamane.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html


    1) Sebab pasangan dia ta bagi ATTENTION pada dia. Perempuan ni sukakan attention, suka di belai dan di manja berlebih²an, tapi bila ta dapat mungkin dia akan cari dekat lelaki lain.
    2)Sebab mungkin pasangan dia dah curang dulu. So na tunjukkan yang perempuan tu ta lemah dia pun buat perkara yang sama. Perempuan ta selemah yang di sangka. Kadang² bukan niat sebenar na curang tapi just na tunjuk pada pasangannya masih ada lelaki lain yang boleh menghargai dia lebih baik dari pasangannya sendiri. Like I said before we're just seeking for an attention.
    3) Oke, untuk jenis perempuan yang MATERIALISTIK pulak, dia akan curang bila dia da puas mengikis seseorang lelaki tu. So dia cari magsa lain. Target dia bukan na get in serious relationship cuma na berseronok².
    4) Atau mungkin juga dari pengalaman lepas. Mungkin dulu pasangan dia pernah curang dengan dia, then bila dia jumpa pasangan baru dia na balas dendam dia buat pada pasangan yang baru. Sekadar untuk kepuasan diri sendiri. Bila berdendam dia akan balas pada lelaki lain, walaupun lelaki yang baru tu ikhlas sayangkan dia tapi sebab dia pernah di permainkan dulu so dia REVENGE kat lelaki yang lain
    5)As a general fact, baik lelaki atau perempuan. Kita ta minta untuk di curang atau mencurangi. Tapi semua terjadi atas pilihan sendiri. If you really love the first one you wouldn't see the second one.

    BalasPadam
  13. http://nazhirahmazlan.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    PENDAPAT SAYA :

    da xde jodoh...
    nak wat cane...
    curang itu cume salah satu cara yg kite nmpak untuk x terjadinya satu hbungan itu...
    hakikatnye mmg suda suratan tiade jodoh...
    :)
    so,,move on...

    BalasPadam
  14. Pendapat saya..(yang agak poyo ni):


    1. Dia tidak meletakkan diri dia ditempatnya. Dia hanya mahu hatinya bahagia, sempurna. Sedangkan disana? Dia langsung tidak mahu membayangkan bagaimana sakitnya dikhianati.

    2. Kesempurnaan pada matanya, adalah: jika mampu memenuhi segala yang dihajati. Jika tidak. Tak sanggup nak mengucap kata perpisahan.Klise nya. 'Aku masih sayang kan dia'. Oh...disini masih sayang, disana gila bayang?

    3. provokasi. Kau boleh, mengapa aku tidak? Kau berkayu tiga empat. Aku berkayu tiga, empat, lima...

    4. dendam, dalam-dalam memakan diri. Yang lama, dah tentu-tentu bersalah kerana menghancurkan hatinya. Tak pasal-pasal yang baru menerima padah.

    5. cari pasal. 'test market' katanya. Sengaja menguji cinta alasannya. At last, cinta dia yang entah kemana-mana.



    p/s:kecurangan, bukan untuk dibalas dengan kecurangan ! mengapa perlu dihukum pada yang lain? Yang salah tetap salah, yang kini..mungkin benar? Kalau berulang-ulang...saling balas membalas. Sampai ke hujung nyawa lah. Tetap sendiri..



    http://bilakukatacinta.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    BalasPadam
  15. http://starfleet2208.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    Pendapat saya tentang Mengapa Wanita Curang ialah :

    1. Dia rasa tawar hati dengan kekasih sedia ada

    2. Dia rasa kekasih sedia ada tidak memberi perhatian dan kasih sayang seperti di awal perkenalan

    3. Dia rasa ada lelaki yang lebih baik sedang menanti

    4. Dia rasa tergugat dengan kekasih sedia ada yang mempunyai paras rupa yang elok (kes takut kekasih diambil orang)

    5. Sebelum kekasih sedia ada dia CURANG, lebih baik dia yang curang..hoho :p

    Sebenarnya bergantung pada niat dan keihklasan seseorang la kan.Kalau dia memang berniat nak main kayu tiga,memang kes curang la jadinya.Wallahu'alam..

    5.

    BalasPadam
  16. kenapa wanita curang??

    pada pendapat sayela kan....

    lelaki curang dgn wanita curang sama je...sama2 tak guna..dgr erti kata lain pasangan yg dia jumpe tu bukan "jodoh" dia yg sebenar2nya..pernah dengar??lelaki baik adalah untuk perempuan baik..dan begitulah sebaliknya...klu la bertemu "jodoh" yg sebenar2nya...takde istilah curang..ade ke lelaki/perempuan baik yg sayangkan pasangannye akan berlaku curang??tak logik kan??dan logik ke klu kita panggil salah seorang tu curang klu dua2 mmg suka bersikap curang...fairla kan...so no hal la klu masing2 nak buat peel...

    tu pendapat pendek saye...harap abg ben faham...keh keh....

    http://fuadnis.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    BalasPadam
  17. PENDAPAT SAYA IALAH :

    1.Sebab BF sedia ada sekarang tak caring/romantik, then terjumpa lelaki lain yang lebih caring/romantik.

    2.Maybe dia nampak BF dia curang, then dia nak balas dendam.

    3.Nafsu menguasai diri.

    4.Saje-saje nak try ada lebih daripada seorang BF. Mean, nak test setiap lelaki ni macam mana.

    5.Terjumpa lelaki yang lebih handsome daripada BF dia lagi-lagi lelaki handsome tu nak berkenalan dengan dia.

    JOM TERJAH!
    http://koreanpoplovers-amalina.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    BalasPadam
  18. en ben, pendapat saya, eloklah saya bagitahu apa itu definasi curang...
    * Mengikut kamus Dewan, curang bermaksud 'tidak jujur, tidak lurus atau telus hati.'
    Dalam hubungan suami isteri, curang adalah 'tidak setia yakni khianat pada suami (isteri, tunang dan sebagainya) dengan menjalin hubungan cinta dan sebagainya dengan orang lain.'

    namun, bagi pendapat peribadi saya, curang adalah melakukan hubungan sulit dengan seseorang, padahal dia sudah berkawin/bertunang/bercinta.

    pendapat saya,kenapa wanita curang adalah berbalik kepada, kenapa lelaki curang..
    wanita curang kerana
    1-lelaki curang-mereka membalas dendam kerana sebelum ini mereka telah 'di curangkan' oleh pasangan terlebih dahulu, tu yg balas dendam. sape yg dah rasaa,dia tahulah.
    2-lelaki x beri kasih sayang sewajarnya-sedia maklum, wanita suka dibelai,namun,jika pasangan mereka tidak memberi belaian yg sepatutnya,tambahan pula ada si pembelai lain yg ambik berat,prihatin dan sebagainya...abislah..hubungan sulitlah yg akan terjadi
    3-lelaki jenis x kisah-lelaki yg terlalu sporting terhadap pasangannya juga menjadi satu isu yang boleh menjerat diri sendiri. jadik,pasangannya yakni wanita akan dengan secara x sengaja `mengcurangi` pasangannya kerana ramai plak yg usha...pakwe jenis sportinglah katakan...apalagi..berlakulah curang...
    4-kurang didikan agama dari lelaki- wanita yang kurang mendapat didikan agama yang sempurna daripada pasangannya juga antara faktor terjadinya kes curang. bila agama dah kurang, senanglah di hasut syaitan durjana..tu yg sampai bangla jual kain pon boleh jadik...huhu..nauzubillah...jauhkanlah...

    sebenarnya ada banyak lagi...tapi nnti,jadik terlalu panjang pulak kat sini..nnt ada time saya kupas lagi di blog saya,
    pendek kata, kecurangan seorang perempuan adalah berpunca dari seorang lelaki..itulah hakikatnya..x percaya? sukasukilah..ini hanya pendapat peribadi,x ada kaitan dgn sape2...terima kasih...

    http://haryanies.blogspot.com/2011/08/en-ben-pendapat-saya-ialah.html

    BalasPadam
  19. http://ciksufarida.blogspot.com/2011/08/segmen-pendapat-saya-ialah.html

    Segmen : PENDAPAT SAYA IALAH ..

    Mengapa Wanita Curang..

    Wanita memang dilahirkan sebagai seorang insan yang sangat setia, tetapi jika berlaku kecurangan juga dikalangan pasangan mungkin disebabkan beberapa faktor :

    i) Lelaki yang dikasihi dan disayangi sepenuh mati, ada perempuan lain dibelakang. Perempuan ni akan jadi tercabar, kalau u boleh buat I pon nak buktikan I pon boleh buat seperti yang U buat....

    ii) perempuan yang mata duitan... masa mula berkenalan lelaki tu dikirakan kaya lah... tapi sampai satu masa mungkin ada sesuatu berlaku pada bisness atau pendapatan lelaki tu yang semakin menyusut, silap haribulan perempuan tu pulak yang kena tanggung, maka hati pon mula berubah arah.

    iii) perempuan hidung belang (ada ke..) pantang nampak lelaki hensem, suka berpacaran lebih dari seorang... tidak setia pada satu, lagi ramai lagi best...

    begitulah pendapat saya en ben, kalau salah harap diampunkan ye...

    BalasPadam
  20. perjalanan panjang lagi . takkan nak hadap SORANG L E L A K I seumur hidup . . lagipon ramai lagi lelaki yg hensem . yang kaye. kalau laki ni just bawak kete kancil . baik pilih laki yg ade BMW . perempuan nak setia ? laki tu setia ke ? patut ke nak bagi harapan 100% kat die? so . baik curang . and lastly . baru la pilih yg terbaik . (jawapan dari member)

    BalasPadam
  21. Assalamualaikum.. izinkan Nadh turut menepek dalam ni. hihi



    Kenapa?
    1. GATAI MEGHELAH - Ini merupakan spesis Playgurl jugak buaya perempuan yang hanya nak menggatai dengan lelaki. Curang sebab dia suka macam tu. tukar-tukar pasangan sebab suka suki.http://www.nadzrie.com/2011/08/segmen-ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html



    2. Tak cukup dengan satu - Spesis ni masih terkial-kial mencari. mana satu yang dia nak. jadi bertindak declare yang tu, declare yang ni. Reason : takut ilang yang mana dok ada.



    3. Balas dendam - Yang ni sadis la, sebab nya dia pernah jadi mangsa, jadi sekarang nak balik dekat lelaki. Kononnya No Men, No Cry.



    4. LELAKI - lelaki juga perlu disalahkan la. Kalau tak ada spesis menanam tebu di tepi bibir ni mungkin tak ada juga yang nak curang murang ni kan? ye lah, hari-hari mengayat, ati mana tak cair kan? kena plak ayat terlebih manis. Kantoi la.



    5. Kurang kasih sayang - okeh, yang ni pun kesian jugak. Ye lah kan, orang dah jatuh chenta tahap jinchiruki ekor lapan tapi sebab enchik bopren tak amek tahu hal ehwal diri dia, mesti la dia nak cari yang leh jaga diri dia kan? Tak boleh disalahkan jugak..

    Note :: banyak lagi rasanya. tapi cukup la takat tu dulu. Cuma nak pesan, nak cari laki, nak cari perempuan, cari yang SETIA DENGAN ALLAH, DENGAN RASULULLAH, DENGAN AL-QURAN,, DENGAN IBU DAN AYAH.. Yakin pasti susah dia nak curang. Sebab, bila SETIA DENGAN ALLAH, takut dia nak buat perkara tak baik belakang orang yang dia sayang. SETIA DENGAN RASULULLAH, dia akan belajar macam mana Rasulullah sayangkan isterinya, cintakan isterinya, kemudian dia ambil dan jadikan ikutan. SETIA DENGAN AL-QURAN, hidup senantiasa ada pegangan. Dan akhir sekali SETIA DENGAN IBU DAN AYAH, dia belajar menghargai, pengorbanan yang dah dia dapat sebelum ini, susah untuk dia buat tak baik bila terkenangkan apa yang dah dilalui bersama sebelum ini..

    BalasPadam
  22. http://beehac.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    tertinggal link

    BalasPadam
  23. Ala Ben...tak syok ar segmen neh...kita dok atas pagar je la...

    BalasPadam
  24. mengapa wanita curang?

    1. sebab jumpa lelaki hensem-hensem
    2. maybe dah bored sangat dengan kapel yang sekarang
    3. kapel dia pun curang jugak. sebab tu bila nampak kapel dah curang, dia pun nak ikot sekali curangnya.

    sebenarnya tak berapa nak tahu sangat lah. sebab saya tak pernah nak curang. tapi kalu tengok sekeliling ni kan, kebanyakkan lelaki yang banyak curang daripada perempuan. apa yang best curangnya pun tak tahulah. kalu dah rasa hati tu dah tak berkenan, just cakap je. tak perlu curang-curang ni. tak ada faedah. buat kita gaduh dengan pasangan kita adalah.

    http://dayahpunyerbelog.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    BalasPadam
  25. http://mohamadisamuddin.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    -Mereka rasa diri mereka cantik dan body solid,
    mampu menarik 10 lelaki jika hilang 1 lelaki

    -Mereka rasa kurang perhatian dari lelaki mereka,
    walaupun hakikatnya si lelaki itu cuba sebaiknya
    memberi perhatian kpd nya walaupun sibuk.

    -Merasa diri mereka deserve lelaki yang lebih
    kacak, bergaya, sempurna dan kaya mungkin.

    -sesetengah wanita juga mampu curang hanya kerana wang,
    Materialistik dan kebendaan, andai lelakinya xmampu,
    dia akn pergi ke lelaki yang mampu memenuhinya.

    -wanita juga curang kerana lelakinya curang,
    wanita akan lebih kepada sifat balas dendam,
    jika lelakinya curang, mereka akan ikut curang,
    kerana itu satu kepuasan bagi mereka,
    walaupun akhirnya kesakitan mereka yg berganda.

    PEACEEEE YAWWWWW

    BalasPadam
  26. pendapat saya....

    1- wanita curang sebab lelaki yang memulakan dahulu pencurangan tu. so, wanita tu tak mau tensyen2, dia pon curang balik.

    2- wanita curang sebab mungkin dia, bukan wanita yang baik, cepat jatuh cinta, cepat boring, tak pun sebab memang tak da jodoh.


    lelaki yang baik untuk perempuan yang baik. perempuan yang baik untuk lelaki yang baik.

    :) ngeee

    http://rekrometeo.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    BalasPadam
  27. kenapa wanita curang??

    ni adalah pengalaman aku sendiri.malas nak menuding jari dekat sape-sape..sebab dlu aku pun pernah curang..mungkin sebab jarak jauh.aku pun rasa bosan..ex-bf aku pulak,asik nak melepak dengan kawan-kawan dia je..bila dah duduk jauh,kepercayaan pun kurang.die tak percaya aku,aku pun tak percaya dia..perempuan ni suka perhatian dari seorang lelaki bergelar bf.jadi nak hilangkan bosan tu,aku memang berkawan dengan ramai orang.tapi berkawan je..dan ex-bf aku masa tu tak boleh terima aku berkawan dengan lelaki lain.

    tapi aku rasa mungkin faktor umur pun mempengaruhi jugak kot..sebab bile dah meningkat dewasa macam ni,kalau ada lelaki yang nak berkwn lebih2 pun aku dah malas nak layan.sebab dah tak nak pikir lagi..

    BalasPadam
  28. ok bagi saya perempuan ke lelaki ke memang dua2 ad atendency untuk curang . sebab duni asekrang ni pun dah merata2 orang curang2 ni . macam dah jdi trend pulak . so bagi sya wanita kalau curang sebab 3 benda ni

    1. selfish!

    2. persekitaran, kawan dengan orang yang salah

    3. mencari kesempurnaan .

    nak baca lebih lanjut, meh terjah sini pulak k?

    http://bloginimyblog.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    BalasPadam
  29. alamak!lupe nak tgl link..

    http://mayandhanis.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    BalasPadam
  30. http://nilamsuhana87.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html


    wanita curang sebab kadang2 mereka nak mencari seseorang yang lebih baik dan terbaik...

    wanita nak sesuatu hubungan yang sempurna.. disebabkab manusia itu x sempurna, jadi lebih dari seorang itu akan menyempurnakan..kan???

    wanita curang kerana bosan dengan seorang lelaki, bosan dengan layanan yang seperti dia tak perlu wujud.

    wanita curang kerana lelaki sendiri sukar nak menghargai kehadirannya..

    wanita curang kerana dendam... dulu dia dicurangi... sekarang biar dia yang curang...yang nilah selalu jadi punca utama...

    wanita sebenarnya tak curang, tapi keadaan, situasi, dan kelakuan kekasihnya yang membuat hati dia berubah.. dan telah dikatakan curang...

    lelaki yang tuduh dia curang... sebab wanita tu curang.. kata2 itu doa...

    paling saya setuju adalah, saya curang kerana tahap pemikiran, saya dan dia memang tak selaras, setiap hari saya berjumpa dengan lelaki yang sangat menyentuh jiwa saya, dan setiap hari juga saya berjumpa dengan pasangan yang terpisah kerana tiada keserasian... kenapa saya curang??? satu sebab sahaja.. saya mencari seseorang yang boleh bergelar suami... kenapa??? sebab kadang2 lelaki x serius tentang hubungan rasmi.. memilih itu perlu bagi setiap insan.. buakan lelaki saja tahu membuat pilihan.. wanita juga perlu memperbanyakkan pilihan.. kan???

    abg ben, nih cuma pendapat saya yer..:)heheheh

    BalasPadam
  31. http://ayuinsyirah.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    ayu joint yer...hehe

    MENGAPA WANITA CURANG ????
    sebenar nya tidak semua wanita mempunyai sikap begitu...ada sebab kenapa wanita menjadi curang..mungkin ada kisah silam yg membuatkan mereka curang..maka mereka pun mempermainkan perasaan dan cinta lelaki..
    wanita curang mungkin berpunca dari hawa nafsu yg inginkan kepuasan mencintai lelaki hanya dalam jangka masa yang pendek.. itu je a idea yg ayu ada...hehe

    BalasPadam
  32. http://teamohada.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    -bila seorang perempuan itu merasa dirinya tidak lagi penting buat seorang lelaki

    -bila seorang perempuan memerlukan perhatian tp tdk diendahkan@lelaki kurang tonjol kasih sayang

    -Low self-esteem @ inferior a.k.a rendah diri/how? bila seorng perempuan fikir lelaki mungkin jumpa dgn perempuan y lg wow(hebat) lalu tinggal perempuan terkontang kating.so sbb tak nak kalah,,perempuan jenis ni lah y tinggal lelaki ni dulu.

    last but not least..
    kita semua tahu,,kadang kadang kasih sayang tu xmenjamin apa-apa kalu kehidupan seorang perempuan tu terabai(mungkin dlm kemiskinan,terdesak)
    so,mereka mencari MPG~money,power,gold y mungkin bg mereka "this is what they called happiness"

    apapun kecurangan tu xmungkin berlaku kalu iman didada cukup untuk terus setia pada yang satu.dan keberangkalian kecurangan berlaku juga mungkin sedikit sekiranya seorang perempuan memiliki kasih sayang,wang,rupa,iman dalam satu masa y sama.

    oittt..pnjngnya..hhahaha..

    BalasPadam
  33. http://belogwanaeiskay.blogspot.com/2011/08/mr-ben-pendapat-saya-ialah.html

    KENAPA WANITA CURANG?
    Sebab wanita tu dah BOSAN dengan lelaki itu. BOSAN dengan sesuatu perhubungan. Bila lelaki tu jahat dan curang, wanita buat macam tu sebab nak ajar dan balas balik dekat lelaki tadi. Kalau lelaki tu jujur, setia, baik, wanita itu curang sebab bosan dan rimas dengan perhatian dari lelaki itu. Kesimpulannya sebab BOSAN, untuk kepuasan diri dan juga sebab nak cuba sesuatu yang baru. Sekian terima kasih

    BalasPadam
  34. Wanita yang tak pernah cukup dengan satu (Contoh pertama - Bila dia tau bf/ suami dia curang..dia pun nak pasang lagi satu..dan nak balas dendam, Contoh kedua - Memang jenis wanita yang tak pernah cukup dengan satu..BF dia dah hensem dah..bila dia nampak lagi seorang lelaki yang hensem, cute atau yang sewaktu dengannya..dia nak juga..pasang lagi satu)

    Wanita yang tak dapat belaian kasih sayang dari BF/ Suami..bab yang BF tu bukan belaian apa..tapi kalau GF dia nak ini, BF tak bagi..nak romantik sikit..lelaki tu tak pandai nak romantik..nak bagi bunga pun tak pernah..kalau merajok tak pernah nak pujuk..so, wanita akan jadi bosan..tu sebab dia cari yang lain yang boleh dia dapatkan apa yang dia nak..bab SUAMI pula..kalau suami jenis yang payah nak bagi nafkah zahir dan batin..biasanya wanita akan cari yang lain sebab bosan dengan suaminya..apatah lagi kalau suaminya jenis yang boros, kaki judi, kaki perempuan..kira semua kaki lah..sebut kaki je memang suami dia lah punyer keje..hehehehe..dan begitulah sebaliknya....tu sebab wanita curang..

    Wanita yang nak sangat anak..dia tak dapat dari suami dia..dia g cari lelaki lain..tapi jarang kot kes macam ni..kan..lupakan..

    Wanita akan curang bilamana dia sudah mempunyai pengalaman dipermainkan oleh lelaki..dah berkawan dengan seorang lelaki..dia akan cari yang lain..dan tinggalkan lelaki itu dan begitulah seterusnya..semuanya atas sebab-sebab dendam..

    Wanita akan curang bila mana dia sudah tidak sefahaman dengan BF/ suaminya..semuanya serba tak kena..buat salah pelempang jawabnya..bila sudah disakiti..wanita dengan mudah akan cuba untuk mencari yang lain yang lebih penyayang..

    http://informations-the.blogspot.com/2011/08/betol-betol-hangat-ben-ashaari-pendapat.html

    BalasPadam
  35. maaf mencelah...artikal ni untuk en ben yg bakal mendapat cahaya mata.. silalah baca ye...

    http://haryanies.blogspot.com/2009/06/mencari-bintang-timur.html

    BalasPadam
  36. http://sempoi-zone.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    KENAPA WANITA CURANG...??

    terlalu banyak sebab dan alasan jika nak dikemukakan..kalau nak terang kan satu-satu memang pening nak membaca...

    yang saya nk ckp dekat sini cuma ...kenapa wanita ni curang adalah mungkin kerana lelaki itu sendiri atau mungkin kerana merasa diri tu cukup sempurna jadi dia fikir dia lebih layak untuk mencari yg lebih bagus dari yg sedia ada..

    macam seperti yang kita tahu manusia sememang nya tak pernah puas dengan benda yang mereka ada..

    macam lelaki kalau dia rasa perempuan ni tak layak atau tak sesuai untuk dia,dia cari lain mcm tu jugak dgn perempuan...

    tak da beza pun kenapa lelaki curang dn kenapa wanita itu curang....semua alasan , sbb dn pendapat sama cuma situasi sahaja yg berbeza..

    BalasPadam
  37. mengapa wanita curang?


    -x tetap pendirian
    -mudah terpengaruh
    -pasangannye membosankan
    -cepat cemburu

    dan byk lg jemput bce kt sini :)


    http://dizizzmalife.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    BalasPadam
  38. Sebabnya mudah jer -- sebab wanita itu tak beriman, tak der harga diri, dan tak cintakan suaminya.

    Wanita yang beriman, punya harga diri yang tinggi dan amat cintakan suaminya, dia tak akan curang sekalipon suaminya dah meninggal.

    Betul tak?

    I tak join sebenarnya. Saje jer menyampuk. Buwehehehe... :-p


    Terbaru dari Logokoko:

    [U] Toto kini dihalalkan - Selamat Hari Raya!

    [U] Budi yang baik dihukum jua

    [U] Dengki

    BalasPadam
  39. http://atia-gadismelayu.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    perempuan atau lelaki sebenarnya dua2 ada sebab masing2 kenapa curang dengan pasangan..

    tapi kalau difikirkan balik kenapa perempuan curang salahnyer datang dari lelaki jugak..

    1. dah tau perempuan tue dah ada yang punya pergi gak mengorat.. perempuan jenis cepat cair jika dirinya dihargai dan dibelai.. masa tue mula la dia akan banding2kan pakwe dia dengan org ketiga.. dan akhirnya dia memilih org ketiga.. sebabnyer perempuan bukan jenis yang suka mengaku single kalau berpunya..

    2. balas dendam.. selalunya perempuan yang pernah ditinggalkan oleh pakwa sebelumnyer .. lagi2 1st love.. membuatkan dorang sangat2 terluka dan amik keputusan untuk balas dendam kat lelaki laen..

    3. pasang sparepart.. sebab takut diri ditinggalkan jadinya dia pasang lebih dari seorang.. supaya ada backup kalau2 dia ditinggalkan.. sebab pakwa dia pown buat benda yang sama.. huhuhu..

    tapi tak semua perempuan curang gara2 salahnyer datang dari lelaki.. ada jugak yang memang sepenuhnyer salah perempuan tue sendiri..

    1. bajet cantik dan bagus.. bagi dorang kalau ada jer kekurangan lelaki tue jawapan dia tinggal jer carik yang lebih bagus..

    2. tak tau bersyukur.. tak pernah cukup dengan apa yang ada.. nak lebih jer tau..

    3. mengada-ngada dan gatal.. pantang ada yang hensem dan macho melayan mula la lupa diri tue dah berpunya..

    bila pikir balik sebenarnyer curang bukan la asas utama kenapa putusnyer sesuatu hubungan tue.. tapi sebenarnya dah memang ketentuan tuhan.. kalau ada jodoh tak kemana..

    BalasPadam
  40. Wanita curang?Memang agak jarang untuk kita dengar,kerana kita sering di hujani kisah kecurangan lelaki.Antara punca yang menyebabkan seorang wanita itu curang ialah

    1. Dah BF/Suami aku curang...

    Kebiasaannya seseorang wanita itu curang kerana pasangan mereka juga turut curang.Suami/ BF ada kekasih gelap, si wanita pun turut nak pasang kekasih gelap.Kiranya nak sakitkan hati pasangan mereka.Lebih teruk sebab nak belas dendam kat pasangan mereka.Bagi mereka "jika suami/BF aku boleh pasang lain,kenapa aku tidak".Nauzubillah

    2. Bosanlah..dia duduk jauh..

    Hubungan jarak jauh juga menjadi salah satu punca seorang wanita itu curang kepada pasangan mereka.Bila dah jarang berjumpa mulalah timbul hasrat di hati nak pasang lagi satu.Mungkin hanya sekadar suka-suka,kerana pasangan mereka duduk berjauhan. Bila sang isteri jarang bertemu sang suami mulalah nak cari kekasih gelap.Dengan alasan suami jauh,tak dapat nak melakukan hubungan suami isteri. MasyaAllah..

    3. Boring!!!Tak romantik langsung..

    Sesuah perhubungan tidak seharusnya berlandaskan romantik atau tidak,tetapi keromantikkan seorang lelaki terhadap isteri atau suami itu dapat mengeratkan perhubungan. Bila suami/BF romantik,pandai membuat satu kejutan pasti sang wanita tidak boring dalam perhubungan yang dijalinkan.Namun jika suami/BF tidak romantik langsung sang wanita akan cepat bosan.Bila bertemu kawan lelaki yang romantik pasti mereka akan lebih memilih kawan lelaki tersebut. MasyaAllah..

    4. susahlah,asyik dia je nak kena fahami,lepas tu kuat semburu!!

    Dalam sesebuah perhubungan,harus saling memahami.Jika tiada persefahaman sesuatu perhubungan sukar untuk dijalankan.Saat sang wanita mengharapkan untuk difahami,sanag lelaki pula cemburu buta, Sang wanita sibuk berkerja tetapi sang lelaki pula membuat tuduhan melulu.Cemburu tak bertempat.Keadaan ini juga kan membuatkan wanita merasa tertekan.Saat wanita tertekan dengan pasangan, ada pula rakn sekerja lelaki yang memahami keadaan wanita tersebut.Tak hairan jika wanita curang jika ada lelaki yang lebih memahami dari pasangan sendiri.

    5. Jumpa semula dengan BEKAS TEMAN LELAKI.

    hah,,ini pun manjadi punca,,Bila dah jumpa bekas lelaki,lepas tu mengenang kembali kenangan semasa bersama,sudah pasti kasih yang hilang bertaut kembali..


    http://genkcorner.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    BalasPadam
  41. Bukan semua wanita curang sebenarnya,

    Tapi mengikut dari pemerhatian terhadap keadaan sekeliling, dan wanita-wanita yang mungkin terdiri daripada sahabat handai, naz berpendapat, mereka curang disebabkan oleh beberapa factor yang sepatutnya tak berlaku. Antaranya :-

    1) Berkemungkinan daripada usia sesuatu perhubungan tersebut. Pada peringkat awal, biasalah..pasangan akan masing-masing cuba untuk memahami antara satu sama lain. Nak cuba serasikan diri. Tapi bila dah terlalu memahami dan serasi, di situ mulanya ada rasa bosan, maka akan terjadilah perkara yang tak diingini.

    2) Terbitnya rasa bosan, akan menyebabkan kejujuran pasangan mula disangsikan. Macam-macam hal akan timbul, syak wasangka menjadi plot cerita. Masa ni la ketelusan dalam sesuatu perhubungan akan diuji, sedangkan ketelusan dlm perhubungan tu amat penting. Budaya ‘menyembunyikan’ sesuatu akan bermula di sini.

    3) Faktor pergaulan dan social juga merupakan salah satu penyebab kenapa seseorang wanita itu curang. Bila dah bergaul dengan ramai orang, berjumpa dengan masyarakat, di situlah mereka boleh menilai seseorang. Kadang-kadang dari pergaulan, tanpa sedar seseorang wanita itu curang.

    4) Kurangnya perhatian juga merupakan salah satu factor penyebab kenapa wanita curang. Wanita ni sensitive, nak sentiasa orang caring pasal dia. Ambil kisah pasal dia. Tapi, guy ni slalu mengabaikan this kind of thing. So, bila ada guy lain yang lebih caring, lebih tunjukkan rasa ambil kesah dan ambil berat tu, jgn lah cemburu then cakap wanita ni curang. Cuba fikir2kan dulu kelemahan dalam perhubungan korang tu. Jgn mudah menunding jari tau!

    5) Faktor yang lain adalah penghargaan. Wanita sukakan penghargaan. Biarpun apa yang dia buat Nampak remeh dan kecik, jgnlah korang mcm tak ambik ‘pot’. Pujilah sekali sekala, kadang-kadang benda remeh camtu menghasilkan impak yang besar dalam perhubungan.

    Errk, pjg plak. Hehehe. Tu jerla kot faktor2 kenapa wanita ni curang. Hehee :P


    URL ENTRI : http://yslgalz213.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    BalasPadam
  42. http://thelittlesyieqa.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    1 - mungkin wanita tu pernah dicurangi oleh ex-boyf dia . biasa laaa , lain orang lain caranya kan . mane la tau wanita tu jenis yang berdendam . bila ex-boyf dia curang dengan dia , then dia pulak akan buat balik macam mana yang dia pernah kene dulu . iye laa , cuba bayangkan kalau wanita tu separuh mati sayangkan lelaki tu , last2 lelaki tu curang . sakit tuuuuu !

    2- mungkin jugak wanita tu kurang diberi perhatian oleh lelaki . wanita mana yang taknak kan perhatian dari lelaki kan ? wanita memang nak dibelai & dimanja oleh pasangan . tapi kalau lelaki tu ponggg buat dang macam takde jeee , memang wanita tu akan cari lelaki lain yang boleh bagi lebih perhatian kat dia la . contoh macam lelaki yang buat hal dia sendiri . bila dah jadi macam ni , kompem2 laaa lelaki tu jarang amik tau hal pasangan dia . (sama juga kalau wanita tu tak rasa dihargai & disayangi)

    3- mungkin wanita tu bosan dengan sikap lelaki . contohnya macam lelaki yang terlalu ego laa . asek nak ikut telunjuk dia je , fikir dia je yang betol & lelaki yang memang tak boleh nak terima pendapat pasangannya . wanita mana yang tak bosan kan ?

    4- mungkin wanita tu jenis yang pentingkan diri sendiri . hanya memikir kepuasan hati & tak fikir hati pasangannya kalau dia curang ponggg .

    5- mungkin wanita tu seorang yang berprinsip pelik . haa faham tak ? macam saya cakap la , lain orang lain caranya . ada wanita yang jenis berprinsip macam ni ; sebelum dia curang dengan aku , baik aku curang dulu dengan dia . atau sebelum dia sakitkan hati aku , baik aku sakitkan hati dia . wanita macam ni bahaya tauuu !

    6- wanita yang terikut-ikut dengan kawan . senang cita mudah terpengaruh la ni . bila tengok kawan dia pasang spare part , haa mula laaa dia pon nak try jugak . konon2 tak boleh tengok orang lain lebih ramai peminat daripada diri dia . iskkk teruk kan ?

    7- mungkin wanita tu jenis yang materialistik . pantang nampak lelaki yang berpoket tebal . bila lelaki tu tak dapat penuhi permintaan wanita tu , mula laaa nak cari lelaki yang konon2 nyeee boleh tanggung dia 100% . oh no ! malang la kau lelaki kalau dapat wanita yang macam ni . sorry to say la bro ! (wanita materialistik sahaja)

    8- wanita yang tak pernah puas dengan apa yang dia miliki sekarang . secara ringkasnya la kan , tak kira lelaki atau wanita yang terlalu mencari kesempurnaan hidup . apa yang dia miliki macam tak berharga . bila dah kehilangan baru la tersedar . (tu ponggg kalau dapat kesedaran la kan)


    ni sekadar pendapat saya je laaa . saya tak pernah nak curang2 ni . takottttttt ! sebab prinsip saya ; what goes around comes around . hee . tapi sebenarnya baik lelaki atau pun wanita , sama je . macam abang ben cakap laaa , bertepuk sebelah takkan berbunyi kan ? kalau dah wanita pon melayan lelaki yang dah ada gf & lelaki pulak melayan wanita yang dah ada bf , memang berlaku penCURANGan laa . kalau masing2 beri komitmen yang baik dengan pasangan diorang , insyaALLAH takkan ada masalah curang mencurang ni . so , tepuk dada tanya hati . yang penting NIAT and KEIKHLASAN . tak boleh nak salahkan wanita jeee @ nak salahkan lelaki jeee . everythings happen for a reason . kan ?

    BalasPadam
  43. aima join ^___^
    pada pendapat aima..

    1.wanita curang kalau lelaki tu curang dulu.kalau lelaki boleh curang,kenapa wanita tak kan?

    2.wanita curang bila dah bosan dengan lelaki tu..kalau lelaki tu perangai die still same je...tak ubah-ubah,ape lagi..wanita pun cari la lain.

    3.wanita curang sebab nak cari pasangan lain yang lebih serasi dengan jiwa.mencari yang terbaik tu kan perlu.betul tak?

    nak tau komen yang laen?ce klik


    http://cinonetstory.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    BalasPadam
  44. http://gataltangan91.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    sbb knp perempuan curang bgi sy
    1.sifat lelaki tu sendiri yg tak brp nak endahkan perasaan wanita
    2.bls dendam terhadap lelaki yg curang dgn mereka
    3.menunjukkan kalau lelaki boleh buat wanita pon boleh buat jugak
    4.keiginan wanita itu sendiri untuk merasa bahagia bila di sayangi ramai orang

    BalasPadam
  45. http://tyrathirahhh.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html


    - lemah iman :P
    - mata duitan =>
    - kesunyian
    - bf tak reti ambek hati
    - saje je thrill seekers :)

    first time joinn :D

    BalasPadam
  46. phewww...cantek soalan lu lah bro...

    aku tak cakap pasal orang laen , aku cakap pasal kenape AKU curang..sebab aku an perempuan ~

    first thing first , definasi curang pada aku ialah mempunyai/menaruh/mengharap perasaan untuk orang laen..pada aku,once kau dah terdetik kat hati nak kat someone else tu dah kire curang.

    so knape agak nye AKU selalu rase cam tu..*mati ni kalau die bace

    -kawan2 lelaki aku lebih caring drpd die.
    -masih banyak bende yg lebih baek dicerita kepada kawan.

    aku boleh ulas 2 bende ni macam pulasan kalau lelaki nak tau.tapi untuk segmen ni,aku bg point ni je korang (lelaki) da boleh faham kot..

    oklahh..chill..;)

    BalasPadam
  47. eh ttinggal..;))

    http://purnamalie.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    BalasPadam
  48. http://purnamalie.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    ;)

    BalasPadam
  49. join jugak...pendapat i...

    http://azlinamuhammad.blogspot.com/2011/08/ben-ashaaripendapat-saya-ialah.html

    Firstly,Mungkin diri wanita itu sndiri yang memang perlukan seseorang yang perfect.I mean dari segi material,perangai...so selagi xjumpa dia akan terus pandang laki lain sampai jumpa yang menepati ciri2 yg dia nak....

    bosan dengan pasangannya yang mungkin curang juga.....haa memang ada camtu tau...yelah kalau stakat sekali dua boleh dimaafkan tapi kalau dah berkali2,ngan perempuan2 tu pun curangla...ehem ehem.

    Adalah dapat pasangan yang terlalu workaholic....yelah perempuan ni perlukan perhatian kan....kene dimanja...dah memang tu lumrah perempuan.....so bila lelaki duk busy...ada orglain bagi perhatian so faham jelah..

    Last skali,apabila lelaki terlalu mengongkong...kalau setakat sikit2 mungkin ok lagi kalau terlalu teruk sampai si perempuan rasa terbatas segalanya,so tu pun bole jadi salah satu sebab.....hmm..

    tapi ni sekadar pendapat sahaja ye....tapi kita perbaikilah diri supaya jadi yang terbaik k...

    BalasPadam
  50. pendapat yang tak seberapa tapi bukannya tak berguna..hehehe

    -->lelaki sibuk sangat cari duit sampai lupa belai orang yang tersayang..
    -->perempuan terlebih layan facebook,twitter dan sewaktu dengan nya sampai lupa ada nya suami..
    -->niat suke menunjuk-nunjuk yang dia boleh ada banyak lelaki..
    -->bila bercinta berdasarkan nafsu maka curang pasti berlaku..

    ini hanya sekadar pendapat dan bukannya fakta..=)

    http://mindakhayalan.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    BalasPadam
  51. wanita curang sebab nafsu.

    Sebab nafsu menyuruh wanita tu curang. lagipun manusia tak pernah rase puas. nafsu wanita mengatakan mempunyai lebih teman lelaki akan menjadikan mereka lebih puas untuk merasai kehidupan. So,wanita pun berlaku la curang walaupun pasangan nye sudah buat ape sahaja yang die mahu.


    satu lagi sebab jiwa wanita ni sensitif dan lembut. bile ade lelaki lain yang bagi lebih perhatian kepada die berbanding pasangan,die akan rase bahawa hidup die lebih bahagia walaupun sebenar perkara itu akan berlaku sebaliknya.

    saya join jugak

    http://mishnurlin.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    BalasPadam
  52. lama tak join segmen :)
    harini join gak lah hehe...

    http://www.my-shopping2u.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    saya nak cakap mengenai seorang wanita yang bergelar isteri, kalau bercakap mengenai status sebagai "kekasih" mungkin dia masih boleh membuat pilihan, tetapi sebagai seorang isteri.. tempatnya adalah disisi suami, berdosa besar seandainya seseorang isteri itu berlaku curang terhadap suaminya.

    Seperti kita tahu, wanita ingin dibelai dan dimanjakan tapi tak semua camtu, mengikut pengalaman, wanita itu tertarik pada kelebihan seseorang lelaki itu.. maksudnya apa lelaki itu boleh buat kepadanya. Manakala lelaki pula tertarik pada kecantikan, jika meminati seseorang itu dia akan mencuba sedaya upaya menarik perhatian wanita dengan segala kebolehan yang ada, tak kisah lah wanita itu isteri orang pun, apabila wanita yang kurang mendapat belaian serta perhatian daripada suami, maka dia akan terpedaya dengan layanan lelaki lain yang cuba ingin menggodanya. Akibat dari kurang kefahaman tentang agama, maka dia akan terus hanyut, tak tahan digoda maka syaitan mula merasuk diri.

    Ramai wanita yang cantik berlaku curang, ini kerana ramai yang ingin cuba memiliki, seperti yang saya kata.. sesetengah lelaki suka pada kecantikan luaran, wanita yang cantik ingin dirinya sentiasa dihargai (tak semua!) . Oleh sebab itu, jika ingin mencari pasangan, carilah yang beriman.. kecantikan dalaman akan menyerlahkan kecantikan luaran.

    Sekiranya suami gagal melaksanakan tanggungjawabnya dan setelah diusahakan pelbagai cara untuk menyelesaikan masalah tersebut, si isteri sepatutnya keluar dari perkahwinan itu dan bukanlah mencari jalan untuk berlaku curang. Itu saje pandangan saya kot.. Sekian, terima kasih..

    BalasPadam
  53. assalamualaikum bro ben, di sini link saya, http://www.myukhuwwah.com/2011/08/segmen-ben-mengapa-wanita-curang.html.

    Curang. satu istillah yang menyakitkan bagi pasangan yang menjadi mangsa. Curang ibarat mimpi ngeri pada pasangan yang seorang lagi, yang begitu setia dengan cintanya. Ia sangat menyakitkan, mengecewakan dan membuatkan diri merasa teraniaya.

    dia berlaku curang disebabkan masalah dalaman rumahtangga yang disimpan terlalu lama. Perkara pedih yang disimpan terlalu lama, akhirnya bagaikan bom jangka bila ia meletup.

    Manusia bukan malaikat. Seperti curang seorang lelaki, wanita juga boleh melakukannya.Wanita dikenali dengan kesetiaan tetapi lebih berbahaya kerana mereka bijak menyimpan kecurangan mereka.

    Namun, kecurangan wanita boleh juga disebabkan oleh sikap di pihak suami sendiri seperti tidak menunaikan tanggungjawab zahir dan batin.

    Tanggungjawab zahir, berkaitan nafkah anak-anak, nafkah isteri, bil-bil utiliti, bil-bil ansuran bulanan kereta dan rumah serta kos persekolahan anak-anak, diserahkan bulat-bulat ke bahu si isteri.

    Ini biasanya berlaku, apabila isteri bekerja atau pendapatan dan pangkat isteri melebihi suami. Lalu suami bersifat lepas tangan.

    Saya akhiri entry saya dengan,

    Saya akhiri dengan pantun 2 kerat:

    Tanam lada, luas macam taman,

    Tepuk dada, tanya iman.

    sekian, wassalm.
    p/s; sorry bro ben.tak sempat nak salain semua entry saya, anak dah nagis.tqvm sudi buat entry ni

    BalasPadam
  54. http://akutetapaku85.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html


    NAPE WANITA CURANG????????

    1. Sebab terlalu ramai pilihannya.Walaupun ianya dah ada bf tapi lelaki kalau dah meng "ayat" maka perempuan akan luntur beb,tak percaya ker? korang kena percaya juga sebab ini hakikatnya.maka curang pun akan berlaku.

    2. Kalau dah ramai peminat mestilah perempuan itu akan perasan lawa,cantik,cun dan sewaktu dengannya walaupun perempuan itu akan berkata "saya biasa jelah" namun itu hanya mulut jer berkata tapi didalam hati akan berkata sorang-sorang yang dia memang seorang yang cantik,cun,lawa dan sewaktunya.betul tak???? iyeeeeeeeee.maka bila dah merasai seperti itu maka bermulalah kecurangan itu akan berlaku,bak kata nak test yang dia ramai orang minat. tak percaya ker???? kena percaya juga sebab inilah hakikatnya juga.

    3. Sebabnya lagi kerana seorang yang lupa daratan dengan serta merta.Pantang jumpa lelaki berbakti dengan dia,mulalah cair kat laki tu,padahal bf nyer yang banyak berjasa pada dia.Memang tak sehebat baktinya berbanding lelaki yang baru dia kenali itu.

    Tapi ingat!!!!!! bakti bf nyer itu memang tak sehebat tetapi baktinya sentiasa dihargai dan penuh makna keikhlasan berbanding lelaki yang baru dia kenal,yup! memang betul baktinya hebat namun kehebatannya itu hanyalah sementara sahaja.

    Namun al maklumlah wanita itu mudah cair dengan bakti itu,katanya "laki tu dah hantar pulang dia ke rumah"..mmmmm maka terpengaruhlah dengan kebaktiaan yang sementara sahaja itu,maka berlakunya kecurangan.Tak percaya???? kena percaya jugak sebab inilah hakikatnya.

    4. mmmm....dan seterusnya ialah pantang nampak lelaki hensem,macho,kacak dan sewaktu dengannya.Mulalah berkata "eeee hensemnyer lelaki tuuuuu",kalau aku dapat niiii......". Tak percaya ker???? kalau tak percaya cuba korang tengok pantang ada gambar lelaki hensem seperti artis korean ker,mesti akan tepek kat facebook ker,twiteer ker,tagged ker atau sewaktu dengannya jugak.Tak cukup dengan itu mesti akan caption dibawah gambar itu akan tertera perkataan "Inilah bf baru aku"

    haa..ini baru gambar belum lagi face to face,kalau face to face....mmmmmmmmmmm alamak perasaan curang tu akan datang.

    mmmmm...ape lagi ek,opssss sori ek ni pendapat jer,jangan marah taw,tapi semua blogger yang tengah baca ini tak lah seperti apa yang aku cakap tu.
    aku cakap ni maksud aku kat wanita di luar negara sana..:)

    BalasPadam
  55. http://fuzabutterfly.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    Salam... Pendapat saya ialah:

    Bagi saya la… semuanya mesti lah melihat kepada keperibadian seorang wanita… buruk atau baik..

    Yang pertama… jika wanita tu jenis yang Materialistik… confirm la dia akan curang jika ada lagi lelaki yang lebih baik, yang lebih kaya dari boyfriend dia… Klau jenis wanita yang macam ni.. dh berkahwin pun x mustahil akan curang jika hidup susah… hanya memandang harta dan benda.. jika susah pasti xkan dapat hidup bersama… Yang ini memang saya x suka la.. walaupun saya sendiri seorang wanita…

    Yang kedua.. jika wanita tu jenis setia… Tapi, Jangan ingat wanita yang setia xkan curang… tp, semuanya kena kena Tanya pada si lelaki.. kenapa si wanita curang???… siapa yang x geram.. jika orang yang kita cinta x pernah hargai kesetiaan dan kepercayaan yang kita berikan… hnya mmbazir kasih sayang dan masa.. lebih baik cari yang lain.. mungkin setia tu dapat diberikan pada yang betul2 menghargai…

    Hanya sedikit pendapat dari saya… sebenarnya bnyak lagi alasan mengapa wanita curang sama ada baik atau buruknya alasan itu.. saya hanya berikan 2 pendapat yg memang pasti seseorg wanita itu akan curang...

    saya rasa, semuanya bergantung pada dua2 pihak.. andai perasaan sayang itu ikhlas.. x akannya berlaku curang dalam sebuah perhubungan… apa2 pun.. dalam sebuah perhubungan, Kelebihan hendaklah disyukuri… kekurangan diredhai… pasti setia akan menanti…
    terima kasih… klau tersilap mohon dimaafkan :-)

    BalasPadam
  56. saya penah buat entri pasal lelaki curang. so nak try perempuan curang pulak kan.

    actually kalau perempuan curang ni mesti ade sebab. if perempuan tu baik mane sekali pon, perempuan pon tetap boleh curang kalau ade bf yang akhirnye buat die beralih arah.

    bukan salah kan side lelaki. actually dua dua same. so dua dua kena menjage perhubungan masing masing kalau tak nak macam ni berlaku.

    bukan senang nak carik, nak pilih, kena tapis tapis dulu sebelum kita nak kenal hati budi masing masing. tak salah kalau kite ni ade kekurangan berubah kepada lebih baik utk pasangan kite.

    sambungan di....
    http://ayunirosli.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    BalasPadam
  57. http://sweetycollection.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    Mengapa Wanita Curang?
    ~ Kadang kala wanita ni terlebih 'gedik' sedikit..Bukan sedikit sebenarnya tapi banyak. Sering inginkan perhatian lebih drpd pasangan. Lalu terbabas dr landasan yang sepatutnya. Kalau masih bujang, rasanya tidak ada masalah. Masih boleh memilih yg mana lebih baik. Tapi bagi yg telah berkahwin, 'curang' itu satu virus yg boleh mnghancurkan dan meretakkan kebahagian rumah tangga.

    Firman Allah yang bermaksud ;
    " Ada perkara yang kamu tidak suka tetapi ia baik bagi kamu dan ada perkara yang kamu suka tetapi ia buruk bagi kamu, Dan sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dan kamu tidak mengetahuinya ", ( Surah Al-Baqarah : 216 )

    BalasPadam
  58. http://sweetycollection.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    Mengapa Wanita Curang?
    ~ Kadang kala wanita ni terlebih 'gedik' sedikit..Bukan sedikit sebenarnya tapi banyak. Sering inginkan perhatian lebih drpd pasangan. Lalu terbabas dr landasan yang sepatutnya. Kalau masih bujang, rasanya tidak ada masalah. Masih boleh memilih yg mana lebih baik. Tapi bagi yg telah berkahwin, 'curang' itu satu virus yg boleh mnghancurkan dan meretakkan kebahagian rumah tangga.

    Firman Allah yang bermaksud ;
    " Ada perkara yang kamu tidak suka tetapi ia baik bagi kamu dan ada perkara yang kamu suka tetapi ia buruk bagi kamu, Dan sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dan kamu tidak mengetahuinya ", ( Surah Al-Baqarah : 216 )

    BalasPadam
  59. http://umikasum.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-pendapat-saya-ialah.html

    Pndpt sy pulak;
    Tiada kejujuraan dlm hubungan
    Tidak memahami pasangan
    Pendapat selanjutnya..anda blh klik pd link di atas utk mengetahui pandangan keseluruhannya...

    Happy2 yer...

    BalasPadam
  60. wow..huh..marvelos..semua komen pnjng2..saya suka..

    pacik best gila bt mcmni..klo boleh nanti cari topik perbncngn y lg best dr ni..ehehe..ala2 soklan spot gitu..senang nak cari isi penting buat rujukan..nggeee ^^

    BalasPadam
  61. ~xde ape yang mampu diucapkan selain nipisnye iman di dada..

    BalasPadam