Apabila aku dingorat awek cun !

by - Ahad, September 18, 2011

 

Aku ditegur oleh seorang perempuan di FB akaun yang satu lagi. Kalau aku spesis mata keranjang , pastinya aku akan melayan baeeekkkkk punya... Jangan tolak ikan kan ?

Tapi malangnya , mana ada awek nak tegur baeeekk punya di internet ni .. Cun pulak tu... haaa.. camanakah ? Hehehe.. Syukur , Alhamdulillah .. aku punya pengalaman dalam dunia internet ni..

Kalau ada perempuan yang cun tiba tiba tegur , maka periksalah profilenya.. Pasti akan ada yang ketara sangat kepalsuannya. Itu mesti akaun palsu.. Kalau pandai , mesti boleh pikir tak mana palsunya itu.

Sekiranya betul tu akaun dia .. Pasti punya agenda lain .. Nak jadi penipu besar ke.. Nak jadi penyangak ke... Ke nak jadi ibu ayam.. Haaaaaa.... Bukan apa , perempuan yang punya rupa yang cun dalam dunia maya ini , ada satu ego.. Ego yg mana dia tau dia punya aset yang cukup tinggi yang membolehkan 'semut' tertarik dengannya..

Ini bukan dilakukan oleh perempuan yang punya fizikal yang menarik sebaliknya lelaki pun begitu. Mengambil kesempatan pada perempuan-perempuan yang yang sunyi dan mencari teman hidup. Lalu syaitan-syaitan nilah yang akan datang , mengoda dan menipu mereka !

Dan seperkara lagi , awasi akun-akaun palsu di FACEBOOK . Gambar kita boleh dicuri dan digunakan oleh mana mana individu yang tak kenal erti dosa dan pahala...

 

Tutorial Tukar Facebook Navigation Bar Versi Yang Lama ! | Tanpa Terapung

You May Also Like

9 comments

  1. Macam mana pulak kalau ada anak murid nak ngurat kita? =)

    BalasPadam
  2. Macam-macam kes yang berlaku dalam dunia maya.so kita sebagai pengguna kenalah berhati-hati.jangan mudah percaya bulat-bulat.:)

    BalasPadam
  3. Macam-mcam kes berlaku dalam dunia maya.so kita sebagai pengguna kena lah berhati-hati.jangan mudah percaya bulat-bulat.;)

    BalasPadam
  4. ada yg bila teruja kejar glamour sampai lupa nk brhati-hati

    BalasPadam
  5. Jangan simply approve people yang kita tak kenal :)

    BalasPadam
  6. kecoh betullahkan isu ciri gambar ni...kena hati2, tapi akak tak sukalah chat..fb pun jaran buka

    BalasPadam
  7. hengatkan abg beng beng boom kena usha btol td..be careful ngn fakers..hehe :)

    BalasPadam
  8. yea,jgn sewenang²nye meng"approve" org yg tak dikenali & sebaik²nya hidekan lah gambar kita tu. :)

    BalasPadam