Ops Sikap 24 tidak gagal - Terima Kasih PDRM

by - Jumaat, September 09, 2011


Dan juga pihak berkuasa yang lain seperti JPJ dan banyak lagi .. Tahniah dan terima kasih atas komitmen yang ditunjukkan bagi memastikan kelancaran lalulintas sewaktu Aidilfitri yang lepas .. 

Walaupun angka kematian dan kemalangan lebih tinggi berbanding tahun lepas , bagi aku , kita perlu ambil kira juga jumlah pemandu-pemandu yg baru dapat lesen serta yang baru beli kereta .. Ini bermakna penambahan kereta di atas jalanraya sewaktu Aidilfitri hari tu ..

Ini dapat dilihat dengan logik di mana tiada lagi kes-kes tak dapat balik kampung akibat takde tiket bas atau sebagainya walaupun pihak bas ekspress menyediakan bas tambahan .. Aku rasa ramai lebih suka balik dengan kereta sendiri .. 

Kesimpulannya , ini sekadar pendapat aku .. Kereta bertambah , ramai pakat balik naik kereta dan sikap pemandu yang tidak berdisplinlah menyebabkan angka kematian bertambah setiap tahun ..
Buatlah apa saja operasi , selagi pemandu di negara ini tidak berdisiplin ( bukan semua ) , selagi itu statistik kematian akan bertambah.  

Seperkara lagi , buat penunggang motorsikal ( bukan semua ) , tolonglah hormati pengguna jalanraya yang lain .. Tau korang boleh cilok cilok , tapi bila berlaku kemalangan , walaupun salah korang , tetap nak tuding jari pada pemandu lain .. Maaf , tapi inilah hakikatnya .. Sekali lagi , buat semua .. 

Dan buat anggota polis di Malaysia dan pihak terbabit yang bertugas sewaktu Aidilfitri , jutaan terima kasih kerana berkorban masa demi negara dan penduduknya .. 

Rasanya , apa yang dibuat  sewaktu operasi Sikap ke 24 tu dah ok .. Mungkin boleh diperkemaskan lagi dengan meletakkan anggota di tempat tempat strategik ( kawasan kemalangan ) , agar mereka lebih takut DISAMAN dari malaikat maut !

You May Also Like

10 comments

  1. ya!! saya setuju dengan en ben. memang op sikap ke 24 ni tak gagal. tepuk dada tanya imanlah yer....

    BalasPadam
  2. =]
    abg ben dh boleh jadi pengulas bite ah pas ni
    heeee
    betol!
    pucuk pangkal atas diri
    PDRM hanya jlnkn tugas deme kan
    deme bukan ronot nak terpacak 24 jam tepi jln nak kawal sume
    deme pon manusia..huuuuu

    BalasPadam
  3. betul tu..takkan boleh gagal....24 jam tu...huhuh...apa lah yang di fikirkan dorang ini....

    saya nak menjemput korang semua ke segmen sya iaitu SEGMEN JOM TUKAR LINK DENGAN C` AYOB.....Saya nak cari blogger yang aktif, terutamanya blogger baru, agar mereka ini dapat aktif di dunia blogger...tak lah senyep sangat!

    http://cayob.blogspot.com/2011/09/segmen-cayob-tukar-link-selama-30-hari.html

    Insy Allah, sedikit sebanyak dengan ada blogger korang dapat mengeratkan antara blogger baru dan lama, dan tunjuk ajar dari blogger korang

    BalasPadam
  4. ya..tahniah kpd ops sikap 24.mereka berjaya.tahniah...mmg btol kata abg ben.

    BalasPadam
  5. tahniah pdrm,
    info hangat di blog saya hari ni,
    cukai 6% perkhidmatan reload dan simpack bermula 15 september ini,
    ikuti berita lanjut di blog sy,.
    dan pelbagai info2 terkini lg sengsasi

    BalasPadam
  6. saya setuju sangat...sepatutnya PDRM tak boleh keluarkan kenyataan macam tu. sepatutnya kena buat analysis dulu...purata kenderaan atas jalan raya tahun ini dan tahun lepas. darab, tolak, bahagi dan campur betul2....kira ikut peratusan itu baru betul...

    Cepat sangat melatah! Tengak kemalangan tinggi, kemalangan maut lebih terus kata GAGAL...kesian kat polis-polis yang kerja kat bawah...

    BalasPadam
  7. alhamdulillah...thanks to PDRM..:)

    BalasPadam
  8. memang tak gagal kan..
    tapi kemalngan dn kematian tetap xdpt dipisahkan..
    ade je berlaku setiap tahun..

    BalasPadam
  9. ya . Saya rasa pun sama, xkan dari dulu OPS SIKAP tu langsung xde peningkatan kan?

    Yang penting sikap pemandu itu sendiri. Ingat lah orang yang tersayang... =)

    BalasPadam
  10. sepanjang beraya di KL-Kelang-Perak... tiada kemalangan ditemui, tapi penunggang motosikal.... masya-Allah!

    BalasPadam