Segalanya dari keberkatan hidup .

by - Sabtu, September 17, 2011

Ada antara kita sering mengeluh kenapa dirinya teruk dilanda ujian.Seolah-olah Allah tidak menyayanginya langsung.

Mereka terlupa melihat ada insan yg lebih teruk diuji namun jauh sekali utk menyalahkan keadaan dan juga ketentuan Ilahi ..Terlalu byk contoh yg ada tetapi mereka 'terlupa' kerana asyik mengingati malangnya nasib mereka ..

Apakah yg berlaku sebenarnya ? Apakah salahnya sendiri ? Kembali ingat dosa dosa lampau.. Apakah yg pernah kita lakukan ? Bagaimana dengan kewajiban kita pada Allah,keluarga mahupun masyarakat sekeliling ?

Apa yg berlaku sebenarnya adalah satu dugaan dariNya. Kita sedang diujiNya dalam pelbagai bentuk .. Sewaktu inilah keimanan kita teruji ! Apakah kita benar-benar memahami tujuan kehidupan kita ?

Andaikata kita ini malang , cuba lihat mereka yg lebih malang dari kita ..Dekatilah Islam.. Hayatilah Islam.. Carilah keberkatan hidup... Jauhi dari segala dosa dan noda...

Published with Blogger-droid v1.7.4

You May Also Like

5 comments

  1. salam En.Ben...InsyaAllah segala ujian hidup ini hendaklah kita tempuhi dgn penuh kesabaran kerana dgn kesabaran itulah nanti hidup kita akan dilimpahi dgn kurnia dariNYA...

    Bykkanlah mengingatiNYA dan hanya DIA yang Maha Mengetahui segala2nya..:)

    BalasPadam
  2. hahahaha...
    lawak la..
    xperlu kita tengok siapa lebih malang..
    jika kita susah..
    kita usaha..
    org kita merungut bila dah usaha masih jugak susah..
    nie semua sebab kerajaan la..
    suka2 naikkan harga!!!
    minyak dunia dah 4bulan straight asyik turun..

    jom lepak sini plak HOT!!!Cabaran Kafir Kepada orang Islam

    BalasPadam
  3. Bila diuji..jgn mengeluh..cuba muhasabah diri kita..maybe ada sumting yg Allah nk ingatkan kita..Dia uji kita sbb DIA tak lupakan kita kan..=)

    BalasPadam
  4. bila dlm keadaan susah mcm tu, tkadang rasa mcm nak salahkan takdir yg menimpa diri jer. padahal ada lg org lain yg lebih teruk dan sengsara dr keadaan kita..lgpun Allah xakan membebani sesuatu kaum melainkan sesuai dgn kemampuannya...

    BalasPadam
  5. betul tu bro.sepatutnya bila kita diuji,muhasabah la diri.kalau nak down pun,xyh lama sgt kot.sebab Allah S.W.T sayangkan hamba-Nya la Dia uji kita dengan macam-macam dugaan.wallahu'alam (",)

    BalasPadam