" Siapakah kau sebenarnya ? "

by - Selasa, September 20, 2011

 

Haih.. sedih..Tu saja aku mampu luahkan ..

 

Nak kata takde agama , ada .. Nak kata takde pegangan hidup , nampak macam ada .. Nak kata gila , waras pulak .. Nak kata apa lagi ? Apa yang patut dikatakan ?

 

Perasaan dengki , iri hati , benci semakin kuat dalam diri manusia kebelakangan ini .. Setiap hari kita boleh nampak semua ini di depan mata kita .. Mengapakah semua ini berlaku ?

 

Sikap tidak senang melihat kejayaan orang lain mendorong satu perasaan ketidakpuashatian seseorang menyebabkan mencari satu lubang untuk menjatuhkannya .. Kenapa ? Kenapa tidak saja bersaing secara sihat ? Tidak mampu ? Jika tidak mampu mengapa tidak diamkan diri saja ? Perlu ke melihatnya jatuh dan bersama sama duduk dengannya lalu ketawa berdekah dekah ? Itu simbol manusia berakal ?

 

Apakah yang sedang berlaku ? Akhir zaman ? Jangan dipersalahkan pada keadaan. Ilmu serta akal yang ada patut digunakan untuk kemajuan ummah dan juga diri sendiri. Tapi yang berlaku adalah sebaliknya.

 

Marilah ketawa berdekah dekat bersama syaitan. Syaitan mencari rakan untuk bersama sama mereka menghuni di neraka kelak. Apakah kita ingin turut sama mereka ?

image

Gambar hiasan - Bharian

You May Also Like

7 comments

  1. manusia yang bernafsu syaitan jer mcm tu babg ben

    BalasPadam
  2. biasela..ramai ada phd skrg..penyakit hati yg kronik..

    BalasPadam
  3. bila nafsu menguasai diri, agama letak tepi. Entri ilmiah yg perlu dicontohi..Tq Ben.

    BalasPadam
  4. Bila diri da tak dapat di kawal, tu yg tmbul brmcm sfat2 jahat. Hmm.Bila diri da tak dapat di kawal, tu yg tmbul brmcm sfat2 jahat. Hmm.

    BalasPadam
  5. dunia semakin pelik kan..manusia menjatuhkan sesama sendiri..bila nafsu menguasai akal,fikiran lumpuh utk berfungsi..hati sepi dan jauh dari ketenangan tulah penyebab manusia lupe diri..saba ye bang ben..

    BalasPadam