Kasi kompaun sama mereka yang merokok !

by - Khamis, Oktober 13, 2011

 

Seramai 296 orang dikompaun dengan jumlah RM74,250 kerana merokok di dalam kawasan premis kerajaan melalui operasi penguatkuasaan Peraturan-Peraturan Kawalan Hasil Tembakau 2004 yang diadakan oleh Kementerian Kesihatan selama tiga hari bermula 27 September lalu.. - Kosmo 

 

Oooo.. patut la kerajaan tamo naikkan harga rokok.. Depa nak amik duit dari perokok tegar neh ! Cayaaalah !! Sokong kerajaan !! Kat Parlimen pon kena ada gak tau penguatkuasa tu.. hehehe.. Time rehat mesti ramai kuar hisap rokok punya.. Hehehe..

Buat mereka yang merokok , hati hati la yer.. Skang ni penguatkuasa dah mula merayau terutama di premis premis kerajaan .. Harapnya ke tempat tempat awam seperti restoran dan kedai makan..

Mana-mana orang yang tidak menjelaskan kompaun yang ditawarkan dalam tempoh yang diberi akan didakwa di mahkamah dan sekiranya disabitkan dengan kesalahan, mereka boleh didenda tidak melebihi RM10,000 atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi dua tahun.

Hehehe ... Harap berterusan sehingga rokok jadi makanan labah labah !

You May Also Like

10 comments

  1. seronoknye dengar....!!!!





    p/s:tdi xleh masuk ke blog nie

    BalasPadam
  2. harapnya perokok dapat lah berenti kerana ini.. :)

    BalasPadam
  3. hem.. kalau kat sarawak, bukan setakat merokok, minum arak pun selamba jer kat premis kerajaan.. macam mana tu? hemm..

    BalasPadam
  4. wahhh taniahhhh ulasan yang menarikk=)ade juga prihatin kerja kami PPKP nh...walau low profile khidmat untk masyarakat=)
    tapi ben kerja kami makin di kikis orang lain yang mahu nama tapi kami gak kena kerja teruk...pehargaan begini wat kami bangga denagn ape yang kami jalankn walau disalahkn bila tidak terkawal di buang bila kerja dah glamour...thank bro=)

    BalasPadam
  5. bos2 yg smoking dlm ofis x kena apa2 ke? kesian pd org2 yg x smoking sbb t'paksa hidu asap tebal.. pe x.. dr luar ofis dh bau kuat, ni kan plak dlm ofis.. grrr! -_-"

    BalasPadam
  6. Harap2 diorang tak datang opis nih!! Ngeee...

    BalasPadam
  7. untunglah kerajaan. boleh kompaun sebab rokok, boleh kutip cukai rokok, boleh saman orang seludup rokok sampai juta2. kayo kito
    :D

    BalasPadam