Jom Fikir | Modenkah kita ?

by - Selasa, Disember 13, 2011

Cuba perhatikan sekeliling kita .. Apakah kita sebenarnya berada di zaman moden ? Atau sebenarnya kita telah kembali zaman ‘dolo-dolo’ ?
Tak caya ? Muzik , pakaian , pergaulan dan banyak lagi .. Semakin moden kita , semakin mundur kita sebenarnya … Hurm …

You May Also Like

7 comments

  1. agaknye makin kbelakg ckit kot..hahaah...XD

    BalasPadam
  2. salam..cam menghina ja ni bro.. salah kah mo mengekalkan adat istiadat dan budaya turun-menurun?lau islam mungkin da xble pakai cawat nampak aurat..tapi camna pla RAKYAT SENEGARA kita yang xislam yg mo pakai cawat yang mang da jadi adat budaya keturunan mereka..?oya..mereka xpandai men internet apatah lagi berblog..saya rasa mereka pasti hidup gmbira selagi tidak terlihat akan pristiwa sindir-menyindir ini. cuba lihat sekeliling kita, siapa yg masih bermain alat muzik, pakaian, pergaulan mengikut budaya turun menurun? tolong jangan gunakan pengaruh bro untuk merendah2kan dan memalukan martabat kaum lain. xkan orang bumiputra yg da memang ada budaya turun menurun supaya ditukar budaya tu pakai baju melayu ja. lau guna pakaian tradisional sendiri, disindir2 pula. moden ka, mundur ka..lau da tiada adab..sama juga tu kejadiannya. betul2 sudah tidak syok kalau ini macam. kalau ble, delete la entry ni bro atau tukar gambar..kerna ini akan mempengaruhi mindset org lain. kenapa xletak gambar zaman paleolitik saja?itu lebih umum. terima kasih.

    BalasPadam
  3. @Syahrin Rahimi

    salam .. rasanya bro tak faham entri ini .. entri ini mudah saja ..tkde kaitan dengan mana mana adat ataupun bangsa ..

    Ianya sekadar satu entri yg minta kita fikir .. apakah kita ini telah maju ke depan atau sebaliknya.

    sbb itu saya mintak pandang sekeliling kita .. gmbar tu , walaupun moden tp mengekalkan tradsi ... Sebalik ada antara kita pula , moden tetapi ??

    fikirkan saja.. jangan kaitkan dengn mana mana bangsa ,agama dan budaya ..

    BalasPadam
  4. @BEN ASHAARI terima kasih bro..mungkin akal saya pendek..xsuma org berakal panjang.. mungkin saya sudah salah faham, atau terlalu sensitif..tapi, yala, kalau ble, elakkan benda sebegini berulang.. saya hormat bro terus tukar pic tu.. lain2 blogger yg sya tegur..terus buat entri "blogger baru, tegur blogger lama"..hehe.. saya hrp blogger lain ikut sikap bro sbegini..bukan susah pun lau sekadar nak tukar benda yg kurang elok kepada yg elok.. sya tau kadang2 ada yg tidak sngja atau terlepas pndang isu sbgini.. trima kasih banyak2..

    BalasPadam
  5. @Syahrin Rahimi
    sama sama ..tiada masalah .. akan lebih berhati-hati di masa akan datang . Terima kasih atas teguran.

    BalasPadam