Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 22 Januari 2011

Ok .. kami insaf !

 

Sambung cerita tadi .. sebelum tu flashback ..

Picture 003

Ok... nampak buggy car ? Haa.. kena naik ni la untuk ke tempat tu..

Picture 004

Geng geng sedang menunggu .. huhu..

Picture 005

Lokasi hotel  , Awana ...

Picture 006

Langkah dimulakan .. hehehe .. jalan bang .. jgn tak jalan .. Ok.. sambung cerita ..  Bila sampai kat pintu gerbang utama , kitorang jadi pelik.. takkan buggy car tu nak keluar ke jalan besar ? Keputusan dibuat... call diorg.. takde jawapan ... Masa yang ada tu , digunakan untuk bergambar .. hehehe ..

Tak lama kemudian ,salah seorang call ....kata lama sangat tunggu kitorang .. huhu.. kitorang kena patah balik.. tunggu buggy car sampai ..

Naik buggy car , gulp ! Tertelan air liur ... Korang nampak tak Awana Hotel nun sayup jeeee tu... Bayangkan kalau kitorang jalan kaki tadi.. kena panjat bukit dan pada masa yang sama bos dok tunggu kitorang !!!  WAaaa...

Picture 007

Hehehe.. insaf ! Tu pon ada aku ajak diorng balik jalan kaki.. Permandangan cantik woooo...

Picture 011

Sapa suruh cari pasal !!

Picture 025

Malas nak letak gambar banyak banyak .. nanti aku punya picasa album penuh , kena delete lak gambar lama lama .. huhu ... Stok terhad je tuh ..

Petang tadi , ada satu aktiviti wajib.. ada 'sukan rakyat' unit aku .. huhu.. semua wajib masuk .. ikut aku , mau kata sakit perut.. huhu .. tapi tak pe la.. kena la sporting .. kan kan ..

Maka berkumpullah semua ...kat depan hotel ... tunggu transport .. Aku , bertiga .. ni la muka penjahat unit yang masih wujud.. huhu ..

image Haaa... satu kumpulan demi satu kumpulan beredar .. Tinggallah aku bertiga ni haaa.... adeh ... Datang idea bodoh aku .. " Kita jalan kaki je la"  .. Maka mereka pon mengikut aja .. huhu ... apa nak kata , chief de mission .. kan kan ?

image Akhirnya .. sesat ... hahaha... call diorng , sapa pon tak angkat phone.. oh tidak ... nak wat camana ? Apakah perlu balik dan mandi kolam saja ???  Arghhhh ...

Sambung lagi ....

Ini namanya .. rezeki...

 

image

Ayam ada... ikan ada.. udang ada.. hot dog .. macam macam ada ... haaaa ... mampukah aku abiskan semua ini ?? Oh tidak ...

5 minit kemudian .......

image

Woiiii .. sapa curik lauk aku niiii ??? huwaaaaaa.... Arghhh...

Tika dan Saat Ini ..

Picture 003  

Tika dan saat ini .. Perut ku keroncong .. Bauan enak berlegar sekitar hidung ku ini .. Ahh.. lapar .. lapar .. lapar ... Boss belum sampai.. Tak boleh langgar bendul .. nanti kena jeling ... Tapi boss ku tidak begitu.. Ku tahu.. hehehe.. kan bos kan ..

Malam menjelang .. matahari terbenam... dimana mu oh boss .. penat menjerit tadi tak abis... Tapi tak mengapa.. berbaloi sungguh.. hehehe ...

Bossssssssssssssssss ... oh bosssssssssssss....

Terserempak hantu di GENTING HIGHLAND !

Picture 017

Picture 023

Picture 018

Antara mummy yang dibahankan tadi.. Cerita malam karang yer .. hehe..

Oh dunia ... lihatlaahhh

 

image Wahh ... lihatlah duniaaaa ... aku sesatt !!! korang semua kat mana haaa ...

Tekanan jiwa melanda !!

 

Pelik..pasal apa header aku jadi blur .. Hurmm .. baru plan nak tukar color dan header .. tensen tensen tensen...Masa makan aku dihabiskan untuk belek header je tadi..

hurm... tak pe.. kang aku nak google tengok .. sblm ni ok jer .. tah kenapa lak  tetiba jadi gini.. hurmm .. ada idea ? Tak rasa sebab gambar sbb gambar mmg cun dah .. comel dah .. color la.. bukan orangnya .. huhu..

Hurm... tensen tensen tensen .. huwaaaaaaaaaaaaaaa .. meluat punya pasal , aku buang terus gambar tu.. tinggal tulisan.. hahaha... tekanan jiwa tul..

Mudahnya kita lupa ..

 

Pengalaman aku ... kita seringkali terlupa asal usul kita bila kita dah ada gelaran , pangkat dan kuasa .. Tu belum lagi digelar jutawan apatah lagi hartawan .. haaa... Kalau dermawan , ok la kan ? Tapi berapa kerat jer ?

Bayangkan .. hari ni kita bermain bersama ... tiba tiba , rezeki dari Allah .. terus meletup orang tu .. apakah dia akan bermain dengan kita lagi ? Kalau bz tu ok lagi .. tapi kalau sampai berselisih pon dah buat tak tau , tu dah kes teruk dah tu ..

Masih teringat satu kes .. Bagaimana ada seorang hamba Allah ni mula mula lapor diri .. Sangatlah merendah diri ..  Tapi sejak dah berkawan dengan orang yang lebih tinggi dari dia , hurm... terus berubah.. kononnya dia pon berpangkat maka yang kecik kecik ni takde maknanya ...

Salah siapa sebenarnya ? Kalau tak ikut orang atasan , dia kena.. kalau ikut , dia kena ... kena saling faham memahami ? Sebenarnya mudah jer .. pandai pandai la nak hidup.. jangan terlalu ego atau bangga diri .. Hari ni kita di atas .. bila kita di bawah , sapa yang akan hulur tangan ?

Wa caya lu !

image

Tahniah Angkatan Tentera Malaysia ( ATM ) ... Ni bukan filem aksi atau perang olok olok.. Berkat segala pengetahuan dan latihan , segalanya membuahkan hasil bila  berjaya menyelamatkan sebuah kapal dagang MT Bunga Laurel selepas dua jam ditawan lanun, kira-kira 300 batu nautika (555 kilometer) di timur Oman, semalam.

TAHNIAH !! Untuk membaca secara lanjut > sini

Hantu punya lif !!

image

Sejukkk.. Grrr... tapi tak sesejuk kat Kundasang , Sabah.. atau di luar negara.. Tak pe , jgn di bandingkan semua itu.. mmg tak boleh punya .. Tapi ok la , GENTING HIGHLANDS ni masih mampu mendamaikan jiwa .. hehehe.. Yee.. aku tau.. solat , berzikir ,dekatkan diri pada Allah tapi ini pon salah satu nikmat Allah yang tidak patut kita ketepikan .. kan ?

Selepas mandi.. siap .. aku turun bawah .. sambil mengusha htc ( hp ) aku masuk lif... Tinggggg ! Sampai dah level L .. Mamat depan aku ni keluar.. slow je.. grr... Aku keluar.. Aku keluar jeeeeeee.. lif tu tertutup.. terkepit aku kat tengah tengah ..

Gedebam !! Htc aku mencecah lantai ... Mampu tengok je la aku... pungut semula .. Tiada kecederaan.. hehehe.. sbb tu aku suka HTC .. lasak .. tapi aku geram kat lif tu !!! Huh ! Nasib baik orang punya .. kalau tak aku sepak aja pintu lif tu ..

Akhirnya ..... aku tidak mampu menghadapinya lagi ...

 

image

Akhirnya ... aku tertidurr..... hahahaha ... dengan jari di keyboard... tidur dalam keadaan tersangat penatnya mata ni dan juga ... tersedar bila dah terlalu sejuk di luar sana tu ..Grrr....

Kelab BLOGGER BEN ASHAARI - 7 , 300 sudah ..

 

image image

Alhamdulillah .. bukan senang nak kumpul ni.. Setahun sudah berlalu , 7 ribu telah menyertai .. Terdiri mereka yang gembar membaca atau sejarah kita ... haaa...

OK...Kelab Blogger ni mmg ok .. Kalau nak join , klik sini .. dari situ leh tau sapa kawan dan sapa lawan ... hehhe.. Kalau nak promosi entri.. sini pon ok .... berbaloi baloi gak .. okeh ?

Aku jahat giler !

 

Turun dinner tadi ... dalam kepala nak cari ayam .. semua jenis masakan ayam aku nak makan .. Tak kira ! Tak kira ... Bila aku keluar dari lif , semua geng geng aku dah abis makan .. Pakat kutuk aku lak sbb aku lambat padahal diorg tu terlupa , makan lepas mandi baru best !! heheh.. aku dah mandi dan diorng baru nak naik mandi walaupun diorng dah makan .. huhuh..

Cari tempat yang best.. terbuka. takde orang .. Letak beg .. terus merayau tengok juadah yang ada .. huhu.. macam macam ada .. Aku amik sepinggan ayam... ada mee goreng skit jer.. hehehe ..

Aku abis je makan ayam tu , aku bangun untuk cari apa lagi yang ada .. Aku jumpa buah buahan .. Yeargh.. amik satu pinggan .. Aku sampai kat meja aku , pinggan tadi dah diambik.. Wah.. pantas !!

Aku abis makan buah.. aku bangun lagi.. g cari makanan .. jumpa sayur .. amik lak.. salad ... penuh satu pinggan .. Aku sampai kat meja aku , pinggan tadi pon dah hilang .. huih.. Mesti dia marah aku punya .. aku dok bazir pinggan je tu.. hahaha ..

Abis makan salad ... aku bangun lagi untuk kali ke 4 .. G amik sayur lagi.. tadi tak puas.. hahaha .. Masa nak ke meja aku .. selisih satu budak prempuan ni.. Dia dok tengok aku .. Dalam hati aku , apa hal dia tengok aku ni.. Takkan kat sini pon ada orang kenal aku kot ??

Aku tengok atas meja dia .. Hurm.. macam aku kenal jer fail tu.. Mungkin orang gomen gak ni.. Kursus gak kot .. Lantak la.. Tapi bila aku duduk , dia berpaling kat aku kemudian dia pergi.. Dia tinggalkan beg dia kat meja tu.. Huih. berani dia ..

Tak lama kemudian , datang seorang officemate aku , kak Yati.. Dia tanya aku , sorang jer ke ? Sorang jer laa aku jawab... Dia tanya nampak IZAN ? Tah aku kata.. dia kata tadi ada kat meja tu.. Dia tunjuk kat aku , meja yang budak perempuan tadi tu berdiri ..

Erk.. tadi tu IZAN ke ? Ya Allah.. camana officemate aku pon aku tak cam !! Nampak sangat laaaaa aku tua dah .. hahaha ... Pastu si Izan tu datang .. Aku tengok muka dia .. laaa .. patut la lain.. jenis pakai tudung lepek kat dahi tu ..  Tu pasal aku tak cam .. Marah dia.. hahaha.. Patut la dia tengok aku , aku buat tak tau jer.. padahal selisih tu.. hahahha..

Berbalik pada pinggan aku tu, tetap diambil gak.. bagus betul ... hahaha.. aku cuba sekali lagi.. aku gi amik , mee goreng dan kimchi. aku sukaaa .. hahaha ...

Bila dah abis makan , tak sempat aku berdiri , pinggan aku tu dah dia mintak untuk amik.. hahahha.. cam perli aku jeeee.. hahaahha.. sabar je la.. nasib baik aku nak masuk bilik meeting dah.. kalau tak ? Aku g amik ayam lagi tu.. hahahaha..

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI